Forum > Zakup Hyundaia
Kupno - TUCSON JM
bock_1:
Witam.
Przedwczoraj zakupiłem Tuscona 2006 r . Trochę latek już ma ale ładnie wygląda. Auto jest już zarejestrowane i opłacone. tylko jeździć. Zamierzam zmienić cały rozrząd (w/g wskazania ma 107 000). Zamierzam także wymienić również olej tylko tak szczerze mówiąc nie wiem jaki wlać. Syntetyk, þół czy minerał? Co jeszcze warto przy nim wymienić? Czy trzeba i konserwować podwozie w Tusonie? Jakie są koszta takiej konserwacji? To na początek wszystko co mi przychodzi do głowy:) Dziękuję z góry wszystkim za odpowiedź. Pozdrawiam.
Yoyek:
--- Cytat: "bock_1" --- Co jeszcze warto przy nim wymienić? Jakie są koszta takiej konserwacji?
--- Koniec cytatu ---
Niedawno zrobiłem serwis swojego Tucsona kupionego pod koniec zimy. Kazałem wymienić cały rozrząd z pompą wody, wszystkie oleje, w tym skrzyni biegów i w tylnym moście, oraz wszystkie filtry i kosztowało to razem 2000 zł. Na forum znajdziesz instrukcję w j. polskim, a tam są tabele specyfikujące co i po jakim przebiegu należy przejrzeć lub wymienić. Ja się nie rozdrabniałem, bo nie znam zbyt dokładnie historii wcześniejszych wymian i chcę jeździć spokojnie.
Pozdrawiam
kosmos2011:
Bock_1 napisz na PW do Administratora o uzupełnienie profilu o dane nowego zakupu. Jak to zrobisz to będzie wiadomo jaki silnik i napęd posiada Twoje auto co zaowocuje poradamo co ewentualnie wymienić teraz nie wiadomo nic oprócz Tucson.
cosmos:
Panie i Panowie,
jestem przed zakupem auta. Myślę nad kilkoma modelami, tylko diesel. Kwota ok. 25 000 zł. Poza Tucsonem myślę jeszcze nad:
* Suzuki Grand Vitara,
* Toyota Rav4.
* Audi A4 B6 TDI (jak nie wyjdzie z pozostałymi - silnik, który znam baaardzo dobrze)
Zjeżdżam w offroad, ale głębokie błoto omijam. Sporo z kobietą podróżujemy i potrzebujemy wygody w dłuższej trasie i większego prześwitu na lekkie drogi nieasfaltowe. Dlatego SUV, nie terenówka.
Do rzeczy. W aucie siedziałem, nawet fajnie, wysoko, widać maskę (coś extra!), wydaje się wygodne. Ale nie jestem w stanie wszystkiego sam sprawdzić i tu proszę Was o pomoc. Interesuje mnie wersja 2.0 140 KM diesel (ewent. diesel 112 KM, ale mało prawdopodobne).
1. Dostępność części. Nie chodzi o filtry czy hamulce, bo to nie problem! Chodzi o te ekploatacyjne, ale niewymieniane co rok/przegląd, ale w momencie jak się zepsują. Gdzieś w necie wyczytałem, że kierowca czekał ponad tydzień aż ASO sprowadzi "przełącznik kierunkowskazów". Jak to z tymi częściami jest?
2. Komfort w trasie. Pamiętajcie, szukam SUVa 4x4, a nie terenówki (prześwit!). Komfort, czyli m.in. trzy kwestie, dla mnie niezmiernie istotne: wyciszenie Tucsona, wybieranie dziur i wygoda w dłuższej trasie, np 1000 km (czyli np bolące plecy itp...)? Dla porównania aktualnie jeżdżę Seatem Toledo II (czyli LeonI) z dieslem 1.9 TDI i do północnych Włoch spokojnie na raz dojadę ;-).
3. Prędkość. Czy na długiej trasie da się przy tym silniku utrzymać prędkość przelotową 150 km/h. To diesel, więc nie chcę zamęczyć silnika trzymaniem go przez 1000 km pod czerwonym polem (chyba, że ten silnik to lubi ;-))
4. Przeklęty DPF. Wiadomo, w tygodniu dojazdy ok 10-12 km do pracy i z powrotem nie służą temu filterkowi. Czy istnieje możliwość (jak np. w grupie VAG) ewentualnego usunięcia/fizycznego wyłączenia DPFu i również wyłączenia go w programie po podpięciu kompa? Jeżeli tak to ile to może kosztować?
5. Interfejs diagnostyczny. Czy interfejs posiada tylko ASO, czy ewentualną diagnostykę może przeprowadzić prywatny warsztat (Warszawa)? Chodzi o typowe kwestie: czytanie błędów, kąt wtrysku, dawka paliwa, ładowanie turbiny, diagnoza przepływomierza (przyzwyczajenia z grupy VAG).
6. Jak to jest z wersjami nadwozia. Niektóre występują z plastikami w kolorze nadwozia (metalik), inne z plastikami w innym kolorze (zazwyczaj matowe, np zderzaki). Przyznam, że bardziej podoba mi się ta druga opcja, nadaje terenowego charakteru. Auto prawdopodobnie ok. 2005-2007 r. - wychodziły w obu wersjach, czy jest jakaś prawidłowość?
7. Wyprzedzanie (silnik 2.0 1140KM diesel). Czy na trasie da się jeszcze wyprzedzać przy prędkości np. 120 km/h? Jak jest z dynamiką w tym aucie (to w końcu ciężki kloc)
8. Zwiększenie mocy - chip. Czy ktoś w ogóle próbował zrobić chip tuning w tym silniku? Można chyba zainstalować box zwiększający osiągi? Jak to z tym jest?
Chyba na razie wszystko. Bardzo proszę o krytyczne podejście do swoich samochodów i obiektywizm w odpowiedziach, nic nie wiem na temat Tucsona, a mam jeszcze inne alternatywy i chcę dobrze wybrać. Zawsze mogę zrezygnować z prześwitu i chwycić A4 B6 TDI - tylko, że jak go kupię to pewnie trafię za kratki...
Liczę na waszą pomoc, pozdro!
Brt:
cosmos, Silnik diesel'a - 140KM wszedł w 2006/2007 roku.
Dawno nie przeglądałem cen, ale wydaje mi się, że Twoja kwota jest za mała jak na ten silnik. Prędzej trafisz 112KM w tej cenie.
Ad 1. Części jak wszędzie, to co się "psuje" najczęściej jest dostępne w miarę szybko. Auto ma już trochę lat, więc zawsze zostaje rynek wtórny. Tutaj wybór jest większy...
Ad 2. Osobiście dobrze mi się nim jeździło.
Ad 3. Da się. Diesel 140KM ma 6-biegową skrzynie.
Ad 5. Klasyczne wyjście, może to zrobić każdy zakład który ma kabel i oprogramowanie.
Ad 6. Wychodziły 2 wersje (GL i GLS), Wydaje mi się, że to zależało od koloru jaki się wybierało, ale nie jestem pewien na 100%
Ad 8. Można, zarówno programowo, jak i doczepić BOX, dawało to jakieś 170-180KM
Nawigacja
[#] Następna strona