Forum > Lantra
[Lantra J2] Kilka problemów z Lantra J-2 Wagon.
starygutek:
Okazało się, że akumulator od używania klimatyzacji padł, a ten tester akumulatora nadaje się do d...
Wskazywał ponad połowę stanu, żółta paliła się światłem ciągłym, a zielona migała.
Pojechałem przed 30 minutami tam gdzie stał samochód, sprawdziłem raz jeszcze wszystko, dolałem 150ml oleju, i za czwartym razem zaskoczył.
Przyjechałem pod dom i jeszcze raz sprawdziłem tym testerem, wyszło max ale to normalne bo alternator dopełnił akumulator.
Najwidoczniej akumulator jest w słabej kondycji, do tego użytkowanie klimatyzacji, no i zamiast najpierw wyłączyć klimę i zgasić silnik ja zgasiłem silnik po czym wyłączyłem klimę, myślę że to tż mogło się przyczynić do braku mocy.
matunio20:
ale sprężarka klimy jest na pasku, co ma ona wspólnego z żarciem prądu??
esox:
aloternator ma wieksze obciązenie;p ale malo prawdopodobne ze to to . moim zdanie akumulator kaput
starygutek:
Dzisiaj musiałem prosić sałaciarza o pomoc w uruchomieniu, bo 4 napotkanych kierowców i żaden nie miał kabli rozruchowych, jak i zresztą ja.
Sprawdziłem takim uniwersalnym miernikiem i wyszło, że akumulator ładuje się prądem 13,6V, a powinno być 14-14.4V, stąd zastanawia mnie czy to aby nie poluzowany pasek na alternatorze, lub objaw rychłej śmierci alternatora.
Z paskami miałem ostatnio kłopot przy pompie wspomagania, gdy ta wyła niemiłosiernie.
Po wymianie nowego Contitech na Mitsuboshi piski całkowicie ustały, a pompa dział jak nowa.
Nie pamiętam jakiej firmy jest pasek alternatora, ale jeżeli Contitech to najpierw będę musiał go wymienić, chyba że mechanik stwierdzi inną usterkę.
Akumulator to Varta, i ma takie małe mini okienko które wskazuje jego stan, czyli jak jest kolor zielony to aku sprawny, jak czarny to umarł, a jak na razie mam zieleń no i zimą nie miałem z nim problemów.
Teraz gdy przyjechałem do domu na testerze znowu wskazanie że aku pełny, jednak aby gdziekolwiek jechać muszę wszystkie źródła energii powyłączać, i nie otwierać elektrycznej szyby.
Timon:
Z szybami to już nie przesadzaj, bo zaraz uznasz, że by gdziekolwiek dojechać to nie możesz świateł zapalać. :lol:
Co do kontrolki stanu aku w aku to nie ufaj jej w pełni - wskazuje zazwyczaj stan tylko jednej celi, a nie ogólny stan akumulatora. Daje to jednak pogląd na stan aku - o ile jakaś inna cela nie jest walnięta.
Nawigacja
[#] Następna strona