MichalAndrzej, jak sprawuje Ci się metalowy wkład katalizatora po regeneracji, silnik pracuje prawidłowo, nie zgłasza błędów?
Przymierzam się do zakupu Tucsona w 1.6 GDI + LPG, byłem na diagnostyce katalizatora i silnika i o ile katalizator jeszcze raczej jest cały to i tak będę chciał go wymienić dla świętego spokoju na wkład metalowy.
Przy sprawdzaniu cylindrów silnika, w jednym są takie jakby zacieki oleju. Mechanik stwierdził, że to nie są zatarcia z katalizatora tylko może puszczać olej na uszczelniaczu zaworowym, do tego gniazdo świecy tego cylindra jest trochę w oleju. Kompresja prawidłowa, oleju bierze niewiele.
Wrzucam poniżej zdjęcia z kamerki cylindra i katalizatora, sondy lambda i świec, jakość bardzo słaba ale innych nie mam. Kolor sondy podobno świadczy o ubogiej mieszance gazowej, zostanie to sprawdzone przez gazownika.
Proszę o opinię, czy te czarne smugi cylindra mogą być już jednak wytarciami czy niekoniecznie, może też już ktoś to przerabiał.