Autor Wątek: Wadliwy katalizator efek końcowy zatarty silnik GDI  (Przeczytany 104946 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline jcost

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 40
Odp: Wadliwy katalizator efek końcowy zatarty silnik GDI
« Odpowiedź #180 dnia: 15 Lipiec 2025, 16:52:25 »
Jest kilka pytań, które istotnie potwierdzą, czy to ma sens, gdy w sytuacji zdjęcia nogi z pedału gazu i teoretycznie zamkniętej przepustnicy, że spaliny/"powietrze" są ponownie zaciągane z kolektora wydechowego do cylindra przy ruchu tłoka w dół (suw ssania) i wydłużonym otwarciu zaworu wydechowego oraz, że spaliny/"powietrze" jest wtłaczane (suw wydech) również do kolektora ssącego (kolektor ssący teraz jest plastikowy - czy by się nie rozpadł, stopił) oprócz normalnie otwartego kolektora wydechowego z cylindra po suwie pracy/rozprężania, aby ponownie spaliny/"powietrze" wpadały do cylindra z kolektora ssącego, gdy zawór ssący jest normalnie otwarty w suwie ssania.

Czy faktycznie przy zdjęciu nogi z pedału gazu przy sterowaniu elektrycznym przepustnicy, a nie na lince tak jak kiedyś, przepustnica się całkowicie zamyka i czy wogóle jest koniecznym, aby przy bezpośrednim wtrysku paliwa całkowicie zamykała się przepustnica jeżeli zasysa tylko powietrze? Przy GDI przepustnica już nie dostarcza mieszanki paliwowo powietrznej tylko samo powietrze. Zdjęcie nogi z gazu - hamowanie silnikiem, powoduje głównie odcięcie paliwa na wtryskiwacze, a powietrze można normalnie dostarczać do kolektorów ssących - przepustnica może być otwarta elektrycznie. Kiedyś przy wielopunktowym wtrysku pośrednim stosowano bajpas z silnikiem krokowym na przepustnicy sterowanej linką gazu, aby przy zdjętej nodze z gazu/zamkniętej przepustnicy silnik nie zgasł na wolnych obrotach, czy wówczas, gdy zdjęto nogę z gazu, a silnik był napędzany przez koła - hamowanie silnikiem, silnik krokowy był otwarty czy zamknięty?

Czy w standardowych warunkach przy "zamkniętej" przepustnicy (noga z gazu) i suwie wydech jest faktycznie przez chwilę otwarty zawór ssania - wpada "powietrze"/spaliny z cylindra do kolektora ssącego?

Czy w standardowych warunkach przy "zamkniętej" przepustnicy i suwie ssania przez chwilę jest otwarty zawór wydechowy - wpada "powietrze"/spaliny z kolektora wydechowego do cylindra?

Jak zachowuje się przepustnica sterowana elektrycznie przy zdjęciu nogi z gazu w GDI, może wcale nie zamyka się na amen, gdyż jest sterowana elektrycznie przez komp i poprostu jest dostarczone tylko powietrze a wtryskiwacze są zamknięte?

Mam starego hyundaia 1.5 12v wtrysk pośredni 250 tys km, 2000r i tam katalizator jest też bardzo blisko silnika i nie wykazuje żadnego zużycia - jest w stanie idealnym, czy obecnie w GDI te katalizatory są nie trwałe?

Mam teraz też Hyundaia 2.0 GDI 166 KM z 2017r G4NU z oznaczeniem na głowicy/obudowie/osłonie rozrządu 2V, czy tu są zmienne fazy rozrządu, bo może to nie to samo co CVVT?

Offline daniello1234

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 133
Odp: Wadliwy katalizator efek końcowy zatarty silnik GDI
« Odpowiedź #181 dnia: 15 Lipiec 2025, 20:56:03 »
Dokładnie to samo mnie zastanawia.
Przy zamkniętej przepustnicy puszczonym gazie mozliwe jest zasysanie spalin
Ale czy faktycznie tak sie dzieje

Offline jcost

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 40
Odp: Wadliwy katalizator efek końcowy zatarty silnik GDI
« Odpowiedź #182 dnia: 16 Lipiec 2025, 01:24:25 »
Jest kilka pytań, które istotnie potwierdzą, czy to ma sens, gdy w sytuacji zdjęcia nogi z pedału gazu i teoretycznie zamkniętej przepustnicy, że spaliny/"powietrze" są ponownie zaciągane z kolektora wydechowego do cylindra przy ruchu tłoka w dół (suw ssania) i wydłużonym otwarciu zaworu wydechowego oraz, że spaliny/"powietrze" jest wtłaczane (suw wydech) również do kolektora ssącego (kolektor ssący teraz jest plastikowy - czy by się nie rozpadł, stopił) oprócz normalnie otwartego kolektora wydechowego z cylindra po suwie pracy/rozprężania, aby ponownie spaliny/"powietrze" wpadały do cylindra z kolektora ssącego, gdy zawór ssący jest normalnie otwarty w suwie ssania.

Czy faktycznie przy zdjęciu nogi z pedału gazu przy sterowaniu elektrycznym przepustnicy, a nie na lince tak jak kiedyś, przepustnica się całkowicie zamyka i czy wogóle jest koniecznym, aby przy bezpośrednim wtrysku paliwa całkowicie zamykała się przepustnica jeżeli zasysa tylko powietrze? Przy GDI przepustnica już nie dostarcza mieszanki paliwowo powietrznej tylko samo powietrze. Zdjęcie nogi z gazu - hamowanie silnikiem, powoduje głównie odcięcie paliwa na wtryskiwacze, a powietrze można normalnie dostarczać do kolektorów ssących - przepustnica może być otwarta elektrycznie. Kiedyś przy wielopunktowym wtrysku pośrednim stosowano bajpas z silnikiem krokowym na przepustnicy sterowanej linką gazu, aby przy zdjętej nodze z gazu/zamkniętej przepustnicy silnik nie zgasł na wolnych obrotach, czy wówczas, gdy zdjęto nogę z gazu, a silnik był napędzany przez koła - hamowanie silnikiem, silnik krokowy był otwarty czy zamknięty?
W GDI nie ma bajpasa na przepustnicy, a na postoju i bez gazu na wolnych obrotach przepustnica teoretycznie jest zamknięta, ale to jest nie możliwe - przepustnica musi być uchylona, bo silnik by zgasł, więc przepustnicą steruje komp ECU i na logikę jest uchylona.

Czy w standardowych warunkach przy "zamkniętej" przepustnicy (noga z gazu) i suwie wydech jest faktycznie przez chwilę otwarty zawór ssania - wpada "powietrze"/spaliny z cylindra do kolektora ssącego?

Czy w standardowych warunkach przy "zamkniętej" przepustnicy i suwie ssania przez chwilę jest otwarty zawór wydechowy - wpada "powietrze"/spaliny z kolektora wydechowego do cylindra?

Jak zachowuje się przepustnica sterowana elektrycznie przy zdjęciu nogi z gazu w GDI, może wcale nie zamyka się na amen, gdyż jest sterowana elektrycznie przez komp sterownik silnika ECU i poprostu jest dostarczone tylko powietrze a wtryskiwacze są zamknięte?

Myślę, że ewentualną temperaturą na wylocie steruje się poprostu zmniejszając dawki paliwa wtryskiwaczami, czyli obniżając bardziej stosunek paliwa do powietrza - uboga mieszanka i nie trzeba wtłaczać spalin do cylindra.

Jeżeli resztki katalizatora dostają się do cylindra to jest to bardziej wynikiem problemów z rozrządem.

A nagar w cylindrach to już jest ostateczny wynik/konsekwencja braku wymiany oleju, złego oleju, braku oleju, paliwa w oleju i zapieczonych pierścieni, co skutkuje słabą kompresja i nie domykaniem się zaworów wydechowych, podwyższonej temperatury w kolektorze wydechowym i nagarem na katalizatorze.

Mam starego hyundaia 1.5 12v wtrysk pośredni 250 tys km, 2000r i tam katalizator jest też bardzo blisko silnika i nie wykazuje żadnego zużycia - jest w stanie idealnym, czy obecnie w GDI te katalizatory są nie trwałe?

Mam teraz też Hyundaia 2.0 GDI 166 KM z 2017r G4NU z oznaczeniem na głowicy/obudowie/osłonie rozrządu 2V, czy tu są zmienne fazy rozrządu, bo może to nie to samo co CVVT?

Offline jcost

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 40
Odp: Wadliwy katalizator efek końcowy zatarty silnik GDI
« Odpowiedź #183 dnia: 17 Lipiec 2025, 09:12:48 »
W GDI nie ma bajpasa na przepustnicy, a na postoju i bez gazu na wolnych obrotach przepustnica teoretycznie jest zamknięta, ale to jest nie możliwe - przepustnica musi być uchylona, bo silnik by zgasł, więc przepustnicą steruje komp ECU i na logikę jest uchylona.

Myślę, że ewentualną temperaturą na wylocie steruje się poprostu zmniejszając dawki paliwa wtryskiwaczami, czyli obniżając bardziej stosunek paliwa do powietrza - uboga mieszanka i nie trzeba wtłaczać spalin do cylindra.

Jeżeli resztki katalizatora dostają się do cylindra to jest to bardziej wynikiem problemów z rozrządem.
A nagar w cylindrach to już jest ostateczny wynik/konsekwencja braku wymiany oleju, złego oleju, braku oleju, paliwa w oleju i zapieczonych pierścieni, co skutkuje słabą kompresja i nie domykaniem się zaworów wydechowych, podwyższonej temperatury w kolektorze wydechowym i nagarem na katalizatorze.

Offline elektron1234

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 70
Odp: Wadliwy katalizator efek końcowy zatarty silnik GDI
« Odpowiedź #184 dnia: 17 Lipiec 2025, 10:07:23 »
Witam Wszystkich
Podoba mi sie Twoje myslenie Pozdrawiam
Tez mysle że to sprawa tylko i wyłącznie dbania o olej (czesta i rzadki olej )
Hyundai zaleca 0W30 lub 5W30 Osobiscie zalewam 0W30 ORLEN i "słysze" że silnik lepiej na nim pracuje
Ja jak swoje auto kupiłem olej nie był wymieniany 4 lata. i w ciagu roku wymieniłem 3 razy olej 1 0W30 na płukanie.2 za 2 miesiace 5W30.3 po roku spowrotem na 0W30. Wymieniłem tez 1 katalizator  na nowy bo sie oberwał (nawijasem mówiac już byl wymieniany na chinski maxgar co mnie bardzo zdziwilo bo auto miało najechane 76 000 km Drugi katalizator usunołem całkowicie i tak jezdze Narazie nic sie nie dziejei wszystko działa. Panowie dbajcie wiec o olej a wszystko bedzie ok (to jest moje zdanie a nie jestem mechanikiem) Pozdrawiam Wszystkich z Rzeszowa

Offline daniello1234

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 133
Odp: Wadliwy katalizator efek końcowy zatarty silnik GDI
« Odpowiedź #185 dnia: 17 Lipiec 2025, 14:43:57 »
Czym krótsze idcinki tym częściej.

Tym bardziej niskie obroty te panewki owalne cylindry  to ta super cudowna ekologia
Niby oszczędzasz ale potem ładnie dopacisz .

Nic sie temu  silnikowi nie dzieje  jak sie go podkreci na obrotach .


Offline jcost

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 40
Odp: Wadliwy katalizator efek końcowy zatarty silnik GDI
« Odpowiedź #186 dnia: 17 Lipiec 2025, 16:19:10 »
I jeszcze pytanie dotyczące pomiaru kompresji pracy silnika (sonda wkręcona zamiast świecy), wykres z filmu, czy pomiar był wykonywany na tym uszkodzonym zużytym silniku, czy na fabrycznie nowym. Pomiar na tym uszkodzonym może wskazywać wyniki, które są niezgodne z założeniami fabrycznymi.