Autor Wątek: Wadliwy katalizator efek końcowy zatarty silnik GDI  (Przeczytany 92022 razy)

0 użytkowników i 4 Gości przegląda ten wątek.

Offline robaszek127

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1745
Odp: Wadliwy katalizator efek końcowy zatarty silnik GDI
« Odpowiedź #165 dnia: 02 Lipiec 2025, 11:55:42 »
Kupić jakiś zamiennik katalizatora i tyle. A nie bawić się w firmy bo oni koszą jak widać równo plus jeszcze dochodzi wysyłka.

Offline ...kuba...

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 339
Odp: Wadliwy katalizator efek końcowy zatarty silnik GDI
« Odpowiedź #166 dnia: 02 Lipiec 2025, 19:54:49 »
Widać ile liczą sobie sa sam wkład, a ile za regenerację... ;)) W wolnossącym silniku na szczeście nie ma się co martwić o cpsi... metalowy od ceramicznego ponoć faktycznie jest odporniejszy na wysokie temperatury, ale nie wiem jak jest z jego sprawnością...

Offline daniello1234

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 127
Odp: Wadliwy katalizator efek końcowy zatarty silnik GDI
« Odpowiedź #167 dnia: 02 Lipiec 2025, 20:50:52 »
Jedna opinia

Ceramiczny – potrzebuje więcej czasu na nagrzanie się. Wkład ceramiczny z kolei jest lżejszy i bardziej długowieczny niż wkład metaliczny. Zaletą wkładu ceramicznego jest wysoka wydajność, wyłapująca cząstki stałe i węglowodory. Najważniejsze to, że ceramika nierdzewieje.

Offline daniello1234

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 127
Odp: Wadliwy katalizator efek końcowy zatarty silnik GDI
« Odpowiedź #168 dnia: 02 Lipiec 2025, 20:51:52 »
druga opinia

Pod względem wytrzymałości lepszy jest katalizator metaliczny, ponieważ są mocniejsze w swojej konstrukcji i o wiele lepiej radzi sobie ze wstrząsami, uderzeniami czy drganiami od katalizatora ceramicznego. Ponadto gwałtowne zmiany temperatur nie przeszkadzają w prawidłowej pracy reaktorów katalitycznych metalowych. Katalizatory z wkładem metalowym szybciej się nagrzewa, więc ilość spalin wydostająca się do powietrza jest ograniczona do minimum. Jeśli chodzi zaś o katalizatory ceramiczne, to niestety ich odporność na jakiekolwiek minimalne uderzenie, jest bardzo słaba, a oprócz tego zauważono, że szybciej się zużywają niż te metalowe.

Offline robaszek127

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1745
Odp: Wadliwy katalizator efek końcowy zatarty silnik GDI
« Odpowiedź #169 dnia: 03 Lipiec 2025, 12:34:37 »
Nie wiem czy szybciej się zuzywają ceramiczne skoro w hyundaiu szybko psują się zwykłe nawet na gwarancji. Brat miał w leonie 1.8T ceramiczny i służył wiele lat. Jedynie co na skupach nie chcą ceramicznych ;D  i ceny są niskie więc takich nie kradną.


Offline robaszek127

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1745
Odp: Wadliwy katalizator efek końcowy zatarty silnik GDI
« Odpowiedź #171 dnia: 03 Lipiec 2025, 15:00:39 »
A jakby kupić wkład uniwersalny i dać gdzieś komuś by go wspawał. Wyjdzie na pewno taniej. Szczególnie, ze te gdi przyjeździe miejskiej niszczą katalizatory. Zależy też ile wyjdzie taka regeneracja? A może idzie dorwać używkę w idealnym stanie.
« Ostatnia zmiana: 03 Lipiec 2025, 15:04:30 przez robaszek127 »