Autor Wątek: Wadliwy katalizator efek końcowy zatarty silnik GDI  (Przeczytany 91612 razy)

0 użytkowników i 4 Gości przegląda ten wątek.

Offline mayos

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 23
Odp: Wadliwy katalizator efek końcowy zatarty silnik GDI
« Odpowiedź #150 dnia: 23 Marzec 2025, 18:11:34 »
Wrzucam zdjęcia cylindrów z Hyundai i30 z 2019 roku, 1.4 MPI 100KM G4LC. Przebieg 62tys km. Nie bierze oleju. Jazda spokojna eko. Zdjęcia zrobione dziś. Kompresja od 9 do 10. Ktoś umie to ocenić, wydaje się, że rysy pionowe są. Jakieś dziwne plamy na cylindrze, których nie rozumiem. Na zaworze czarny nalot.

Offline elektron1234

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 68
Odp: Wadliwy katalizator efek końcowy zatarty silnik GDI
« Odpowiedź #151 dnia: 23 Marzec 2025, 19:04:34 »
Witam Wszystkich
To już paranoja. Ludzie ja nie jestem silnikowcem ale lata pracowałem w dawnym Polmozbycie
na stacji obsługi i widziałem remontowane silniki bloki po przetoczeniu i honowaniu Przeciez zaraz przy honowaniu sa rysy.Silnik w końcu pracuje,a tłok chodzi góra dół i muszą rysy na tłoku spala się paliwo i musi byc nagar.
Jedyne zdjecie które by mnie osobiscie przekonało to tzw jajo na cylindrze.
Panowie zmnieniac olej co 10 tys kilometrów lub co roku Ja jeżdze na 0W30 Orlen i nie szukam dziury w całym No niestety jak silnik sie skonczy to kupie używke(na pewno nie bede remontował) i bede jezdził dalej
Pozdrawiam wszystkich

Offline daniello1234

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 126
Odp: Wadliwy katalizator efek końcowy zatarty silnik GDI
« Odpowiedź #152 dnia: 23 Marzec 2025, 19:27:31 »
Ryski są ale nie wiem czy one są głębokie raczej nie .
Plamy nie mam pojęcia. 
Ładne hony 
Oleju nie bierze i super.
Jak to mówią jezdzic obserwować.


Super ze ktoś w końcu oficjalnie dal fotki
Pokazał co i jak wygląda przy jakim przebiegu roku I modelu technice jazdy. 


Super . Oby autko służyło jak najdłużej. 

Offline robaszek127

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1743
Odp: Wadliwy katalizator efek końcowy zatarty silnik GDI
« Odpowiedź #153 dnia: 23 Marzec 2025, 20:38:16 »
Raczej jazda eco czyli małe obroty a wysoki bieg może zniza spalanie ale raczej nie służy silnikowi. Duże obciążenia na silniku wiec może stąd rysy na cylindrach. ja bym polecał jeździć trochę bardziej na wyższych obrotach a nie stosować eco jazdę.

Offline daniello1234

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 126
Odp: Wadliwy katalizator efek końcowy zatarty silnik GDI
« Odpowiedź #154 dnia: 24 Marzec 2025, 16:28:05 »
Dokładnie niskie spalanie to chyba jedyny plus.
Przy delikatnym obchodzeniu się z gazem


Tak sobie myślę czy owal w cylindrach to nie jest właśnie konsekwencja niskich obr
Próbując przyspieszyć lub jechać pod górę na niskich obrotach występuja bardzo duże opory niby auto nie drży przyspiesza ale jakim kosztem .
Tak się przyzwyczailiśmy żeby autko nie wyło ale przecież to normalne nic się nie dzieje 

Offline robaszek127

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1743
Odp: Wadliwy katalizator efek końcowy zatarty silnik GDI
« Odpowiedź #155 dnia: 24 Marzec 2025, 18:31:43 »
Teraz jest moda na wszelkie eco techniki jazdy. Dlatego ma być wysoki bieg i małe obroty. Do tego nowe oleje 0W20 są rzadkie jak woda. A dawniej pisali że taki olej z końcówką 30 to już u nas w gorące lato jest już taki sobie.
Teraz mówili o dziennikarzu co zrobił rekord spalania na skodzie octavii. Ropniakiem na baku miał 2870km. Z ciekawości sam sprawdziłem i by takie spalanie mieć to trzeba dopiero ciorać silnik na 5-6 biegu w delikatnej jeździe.

Offline daniello1234

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 126
Odp: Wadliwy katalizator efek końcowy zatarty silnik GDI
« Odpowiedź #156 dnia: 25 Marzec 2025, 10:53:24 »
 Dwa swiaty

 :D :D :D :D

Aby nudno nie było


Offline robaszek127

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1743
Odp: Wadliwy katalizator efek końcowy zatarty silnik GDI
« Odpowiedź #157 dnia: 25 Marzec 2025, 14:12:37 »
Akurat ten Radek od początku ma inne zdanie. Nawet przy pierwszych filmach mówił, że niemożliwe jest by silnik mógł zassać kawałki katalizatora. Później jak mi udowodnili, że nie ma egru to tłumaczył się, że myślał chyba o toyocie i że tam jest specjalne sitko by zbierać zabrudzenia.
RommieRen chociaż pokazuje ładniej jak wyglada widok  z kamery:

Offline daniello1234

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 126

Offline daniello1234

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 126

Offline prezestomek

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 39
Odp: Wadliwy katalizator efek końcowy zatarty silnik GDI
« Odpowiedź #160 dnia: 30 Marzec 2025, 18:04:00 »
Małem 'przeboje' z katalizatorem. Na szczęście auto serwisowane w ASO w wymaganych okresach. Rzekomo wymienili 2. Odsyłam do mojego wątku:
http://hyundaiklub.pl/index.php/topic,15923.15.html

Offline daniello1234

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 126
Odp: Wadliwy katalizator efek końcowy zatarty silnik GDI
« Odpowiedź #161 dnia: 07 Maj 2025, 09:34:04 »
Dość ciekawy świeży filmik może nie na temat samego kata. Ale cylindry rozrzad itp



Offline daniello1234

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 126
Odp: Wadliwy katalizator efek końcowy zatarty silnik GDI
« Odpowiedź #162 dnia: 02 Lipiec 2025, 09:38:06 »
Panowie panie mam pytanie.
Potrzebuję waszej opini odnoście katalizatora.
Gdy zaszła komiecznosc wymiany katalizatora aby miało to głębszy sens.
Co było by bajlepsza najrozsądniejsza opcja


1.    kupno oryginału
2.    Zamiennik porównywalnej jakości.
3 .    Wysyłka i wymiana wkładu przez odpowiednia firmę


Jeżeli chodzi o zamienniki może macie coś  sprawdzonego
Firma

Tak samo regeneracja może ktoś wie o jakieś konkretnej firmie


Jakie macie sugestie doświadczenia propozycje dziękuję bardzo
Pozdrawiam

Offline ...kuba...

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 339
Odp: Wadliwy katalizator efek końcowy zatarty silnik GDI
« Odpowiedź #163 dnia: 02 Lipiec 2025, 09:52:21 »
Regeneracja to włożenie wkładu z Chin, koszt takiego wkłądu w zależności od normy Euro.. ok 300zł. reszta to spawanie ;)

Offline daniello1234

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 126
Odp: Wadliwy katalizator efek końcowy zatarty silnik GDI
« Odpowiedź #164 dnia: 02 Lipiec 2025, 10:16:57 »
Pozwoliłem sobie zadać pytanie .  Dostałem taką odp.

Dzień dobry.
Koszt wstawienia nowego wkładu Euro 5 to 1700 zł.
Cena dotyczy regeneracji wysyłkowej - https://kat-eko.com/pl/content/9-regeneracja-katalizatorow-z-wysylka
Pozdrawiam/Regards
Rafał Białousz

Kateko