Autor Wątek: Wadliwy katalizator efek końcowy zatarty silnik GDI  (Przeczytany 82830 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline elektron1234

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 66
Odp: Wadliwy katalizator efek końcowy zatarty silnik GDI
« Odpowiedź #135 dnia: 14 Marzec 2025, 15:20:16 »
Witam Wszystkich
Moim zdaniem to jest sztuczna propaganda i szukanie "kwadratowych jaj"
Jest powiedzenie "jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi o pieniadze" Pomyslałem tez o teori spiskowej żeby Polacy nie kupowali japonskich i koreanskich samochodów bo nie wiele teraz jest kupowanych głownie niemieckich aut.Obserwuje temat od dłuzszego czasu i obstawiam j/w napisałem a jesli jeszcze porównam silniki niemieckie 3 cylindrowe 1.2 montowane w polo.fabiach,ibizach to reasumujac wole nawet naprawiać koreanskie lub japonskie silniki .
Pozdrawiam Wszystkich

Offline robaszek127

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1733
Odp: Wadliwy katalizator efek końcowy zatarty silnik GDI
« Odpowiedź #136 dnia: 14 Marzec 2025, 16:53:28 »
Tu się nie ma co doczepiać o teorię spiskowe. Kręcą filmiki o wadach a przy okazji mają klientów ;D Sam wolę znać wady określonych samochodów  i silników a nie żyć w nieświadomości bo potem i tak zarobi na tym mechanik wymieniając kupę części. Do tego niemieckie samochody już nie słyną z jakości  a są popularne bo ludzie kupują starsze modele z starszymi silnikami. A firmy mają i tak to gdzieś bo po 3 latach i tak wymieniają na nowe.

Offline XT1097

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 366
Odp: Wadliwy katalizator efek końcowy zatarty silnik GDI
« Odpowiedź #137 dnia: 14 Marzec 2025, 17:34:26 »
filmu mówi o takiej procedurz
No tak ale to żadna procedura, po prostu psika tam jakimś  sprejem, jak z "czyszczeniem" DPF sprejami, które nic nie daje.

Offline daniello1234

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 122
Odp: Wadliwy katalizator efek końcowy zatarty silnik GDI
« Odpowiedź #138 dnia: 14 Marzec 2025, 17:40:26 »
Mi chodzi o to że jeżdżąc z programem obserwowałem ma bieżąco temperaturę katalizatora  nie przekraczała 940 stopni.

On mówi że jest taki moment w którym temperatura katalizatora sięga 1600 stopni . I jest to tak zwana procedura CC generowana przez ECU

Nie żadne spreyowanie  itp. Więc pytam kiedy ona jest na czym polega i co ile następuje

Offline robaszek127

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1733
Odp: Wadliwy katalizator efek końcowy zatarty silnik GDI
« Odpowiedź #139 dnia: 14 Marzec 2025, 17:51:41 »
No tak ale to żadna procedura, po prostu psika tam jakimś  sprejem, jak z "czyszczeniem" DPF sprejami, które nic nie daje.
Tak podobnie robią nawet serwisy ASO tylko w silnikach 1.2Piuretech. Chodzi o zalanie góry tłoków specjalnym płynem by wyczyścić owy nagar. To pozwala na odblokowanie pierścieni i spadek zużycia oleju. Można to zrobić samemu pewnie poro taniej właśnie takimi specjalnymi sprejami. Można zaryzykować jeśli jest nagar na tłoku.

Offline XT1097

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 366
Odp: Wadliwy katalizator efek końcowy zatarty silnik GDI
« Odpowiedź #140 dnia: 14 Marzec 2025, 22:38:22 »
Więc pytam kiedy ona jest
Baju baju...

Offline daniello1234

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 122
Odp: Wadliwy katalizator efek końcowy zatarty silnik GDI
« Odpowiedź #141 dnia: 19 Marzec 2025, 08:52:02 »
Patrząc z perspektywy czasu.
Patrząc na zainteresowanie tematem
Można by stwierdzić po tym że w perspektywie czasu nikt nie potwierdził ze miał taki przypadek wie o takim przypadku wymieniał katalizator z powodu stopienia . Remontował silnik że względu na to że cząstki katalizatora uszkodziły cylindry. Sądzę że re samochody silniki są naprawdę dobre pod warunkiem normalnej eksploatacji a sytuacja z katalizatorem jest nieprwdziawa.

Wszystkie te teorie spiskowe nie mają przełożenia na stan faktyczny.



Offline robaszek127

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1733
Odp: Wadliwy katalizator efek końcowy zatarty silnik GDI
« Odpowiedź #142 dnia: 19 Marzec 2025, 10:10:49 »
Teorie spiskowe? A wiesz jaka część ludzi wie o forum i będzie pisać o awarii silnika czy katalizatora. Raczej jadą do mechanika a tam mają diagnozę, że silnik bierze olej i robimy remont lub wstawiamy drugi. Każda marka ma jakieś wady i nie ma silników idealnych. A te nowsze robione głównie by spełniać chore normy Euro 6 już nie są tak pancerne jak starsze.

Offline BazyliP

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 18
Odp: Wadliwy katalizator efek końcowy zatarty silnik GDI
« Odpowiedź #143 dnia: 19 Marzec 2025, 19:10:39 »
Ok, ale skoro pokazują samochody z przebiegiem nawet, poniżej 50 tys. A ten model jest produkowany od wielu lat, to jaki miał by w tym interes producent, żeby nie wyeliminować szybko tego problemu, choćby przez modyfikację oprogramowania  ?
Pomijając kwestie wizerunkowe, producenci niechętnie wydają pieniądze na naprawy gwarancyjne, myślę , że kilka takich przypadków spowodowało by alarm, żeby nie narażać firmy na koszty. Skoro jest wstanie coś takiego zrobić mechanik w garażu (zmodyfikować soft), to nie jest wstanie wielki koncern, żeby uniknąć strat i kosztów?
Wyjaśnienia mogą być dwa, albo problem występuje ekstremalnie rzadko i wynika z jakiegoś bardzo nietypowego używania pojazdu, albo ktoś nas robi w konia.

Offline daniello1234

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 122
Odp: Wadliwy katalizator efek końcowy zatarty silnik GDI
« Odpowiedź #144 dnia: 19 Marzec 2025, 20:39:00 »
I to jest bardzo rzeczowa  opinia .

Offline robaszek127

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1733
Odp: Wadliwy katalizator efek końcowy zatarty silnik GDI
« Odpowiedź #145 dnia: 19 Marzec 2025, 20:44:05 »
A o tym, że producenci nie kwapią się z naprawą wad to poczytaj sobie o silniku 1.2Piuretech co był poprawiany kilka razy i nadal są z nim problemy. Do tego nie przyznają się wprost, że dali ciała. W takim BMW przez przeciekający EGR nie jeden samochód poszedł z dymem zanim uznali winę i zaczęli je wymieniać. A z innej beczki taki Boeing też dopiero przyznał się kombinacji i oszczędności jak dopiero dwa samoloty się rozbiły i to nowe.

Offline BazyliP

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 18
Odp: Wadliwy katalizator efek końcowy zatarty silnik GDI
« Odpowiedź #146 dnia: 19 Marzec 2025, 21:24:49 »
Ale te samochody trzaskane są od lat w wielkich ilościach.
Mechanik w garażu jest w stanie zrobić mapę i zmodyfikować soft, a nie zrobi tego wielki koncern, skoro taka
usterka może go to narazić na straty ?
Miałem cztery Hyundaje, zawsze nowe z salonu, każdym przejechałem około 100  - 120 tysięcy , teraz mam piątego z przebiegiem 35 tysięcy.
Naprawdę wszystkie były niezawodne,  nawet jeśli coś wysiadło to wymieniali i naprawiali bez problemu na gwarancji.
W sumie przez te wszystkie lata i cztery samochody, dwie sondy lambda , raz łańcuch rozrządu, raz mechanizm podnoszenia szyb.
Wiem, że producenci niechętnie przyznają się do błędów, ale nawet jeśli się nie przyznają to starają się je wyeliminować, w kolejnych rocznikach, albo przy okazji przeglądów lub akcji serwisowych.

Offline robaszek127

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1733
Odp: Wadliwy katalizator efek końcowy zatarty silnik GDI
« Odpowiedź #147 dnia: 19 Marzec 2025, 21:41:28 »
Tacy goście często pracowali w ASO i potem otwierają swoje zakłady. Często lepiej się znają niż fachowcy z ASO co tylko wymieniają części. Teraz jedzie się i potrafią wyprogramować EGR czy podkręcić moc i to nie za duży pieniądz. Więc jednak można się spodziewać, że ktoś  kumaty zrobi poprawki w oprogramowaniu silnika.

Offline Zibi.S68

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 276
Odp: Wadliwy katalizator efek końcowy zatarty silnik GDI
« Odpowiedź #148 dnia: 21 Marzec 2025, 17:56:11 »
Tak mi się wydaje po oglądaniu filmików przeczytaniu na temat problemów ze silnikami GDI, że problemu nie maja tylko ci którzy robią duże przebiegi i w większości w trasie i nie stosują oszczędnej techniki jazdy oraz zmieniają samochody jak rękawiczki. Natomiast Ci którzy robią krótkie odcinki po zatłoczonych miastach i kupili używany samochód te problemy mają lub wkrótce je będą mieli. Jak wcześniej pisałem posiadam Kia służbowy z 1,6 GDI ciężko pali po nocy i oleju bierze ile chce, moc posiada ciągnie jak ta lala. Robiono nim krótkie trasy miasto i ja go użytkuję tak samo z uwagi na wykonywaną pracę. Przebieg 133 tys. to chyba niewygórowany, w rozmowie z mechanikami, którzy serwisują ta flotę powiedzieli, że 200 tys. przejedzie. Miałem kupić Konę ale jej nie kupię bo nie mam zamiaru później bujać się z naprawą tego silnika choć bardzo mi się podoba.           

Offline robaszek127

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1733
Odp: Wadliwy katalizator efek końcowy zatarty silnik GDI
« Odpowiedź #149 dnia: 21 Marzec 2025, 20:00:14 »
Dużo ludzi także zabija silnik jeżdżąc w proponowanych trybach typu eco. Sami producenci wstawiają sugerowane zmiany biegów na bardzo niskich obrotach. U mnie jadąc 5 przy 1500obr już komputer zaleca zmianę na 6 gdzie sam już myślę nad zmianą na 4.