Autor Wątek: Dpf 1.7  (Przeczytany 38962 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline robaszek127

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1732
Odp: Dpf 1.7
« Odpowiedź #30 dnia: 12 Lipiec 2024, 23:44:51 »
To i tak dość słabo jak tylko 300km masz wypalanie. Zobacz podczas jazdy na autostradzie czy wzrośnie wynik. U mnie przy jeździe spowrotem znad morza miałem ponad 400km przejechane i chyba poniżej 50% zapchania. Normalnie mam średnio 400-500 wypalania. Ale lekko końcówka od wydechu jest brudnawa.

Offline Robsson79

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 38
Odp: Dpf 1.7
« Odpowiedź #31 dnia: 13 Lipiec 2024, 09:37:52 »
jakich aplikacji używacie do diagnozowania DPF i parametrów silnika?

Offline Franek61

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 58
Odp: Dpf 1.7
« Odpowiedź #32 dnia: 13 Lipiec 2024, 10:04:40 »
Uważam, że 300km  to dobry wynik, w porównaniu do 100km przed czyszczeniem ( w temperaturach poniżej 10stopni będzie zapewne co 500-600km). Osobiście jestem bardzo ciekaw, jak będzie dalej tj. po kilku tys. km. Daj znać.

Offline Albi

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 69
Odp: Dpf 1.7
« Odpowiedź #33 dnia: 14 Lipiec 2024, 17:58:38 »
jakich aplikacji używacie do diagnozowania DPF i parametrów silnika?
cześć ja mam Car Scanner pro  do prostych odczytów dpf wystarczy kostkę wpinasz na stałe a odczyt na komórce jeśli chcesz coś więcej to  kup z chin DELPHI  za 150zł też posiadam i jest ok można dpf wypalić na postoju tylko trzeba z laptopem śmigać do poprzedniego wpisu dodam że te 300km to praktycznie po mieście do pracy mam 3km

Offline Albi

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 69
Odp: Dpf 1.7
« Odpowiedź #34 dnia: 14 Lipiec 2024, 18:57:17 »
Na razie jeden problem ogarnięty z dpf ale drugi wisi w powietrzu wydaje  mi się że paliwo przedostaje się do oleju na pewno paliwo było w oleju przed regeneracją dpf ale po czyszczeniu wymieniłem na nowy olej dopiero dziś sprawdziłem jest 5 mm powyżej max mechanik który sprawdzał wtryski zasugerował że paliwo może przedostawać się pompą wysokiego ciśnienia czy ktoś miał coś takiego oglądałem budowę pompy i na wałku jest jakieś uszczelnienie tylko czy tam może przedostawać się ropa do silnika czy da się sprawdzić takie rozszczelnienie bez wyjęcia pompy. Pozdrawiam

Offline Franek61

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 58
Odp: Dpf 1.7
« Odpowiedź #35 dnia: 15 Lipiec 2024, 11:54:57 »
Jak najbardziej powodem "ropy w oleju" jest uszczelniacz na pompie paliwa. Przeczytaj cały wątek https://forum.mojaceed.pl/viewtopic.php?f=36&t=9322. Tam jest sprawa pompy paliwa.

Offline Albi

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 69
Odp: Dpf 1.7
« Odpowiedź #36 dnia: 15 Lipiec 2024, 21:16:45 »
Jak najbardziej powodem "ropy w oleju" jest uszczelniacz na pompie paliwa. Przeczytaj cały wątek https://forum.mojaceed.pl/viewtopic.php?f=36&t=9322. Tam jest sprawa pompy paliwa.
Dzięki za info poczytałem i jestem prawie pewien że to uszczelnienie pompy przepuszcza na 500km 0,4l odessałem oleju do stanu jaki był po wymianie jak kupię ściągacz to wyjmę pompę i zobaczymy czy to trafna diagnoza bo w takiej ilości chyba ropa nie ma innej drogi aby przedostać się do oleju

Offline Albi

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 69
Odp: Dpf 1.7
« Odpowiedź #37 dnia: 25 Sierpień 2024, 14:53:37 »
Uważam, że 300km  to dobry wynik, w porównaniu do 100km przed czyszczeniem ( w temperaturach poniżej 10stopni będzie zapewne co 500-600km). Osobiście jestem bardzo ciekaw, jak będzie dalej tj. po kilku tys. km. Daj znać.
[/quote
Witam. Trochę czasu minęło choć mało jeżdziłem ale miałem trzecie wypalanie po praniu odbyło się po180 km także szału nie ma w międzyczasie sprawdzałem dolot klapy wirowe były bardzo luźne po naprawie lekko spadło spalanie. Będę wykręcał wszystkie podzespoły sprawdzał i czyścił . Znajomy ma Hyundai i30 185000km i wypalanie 600km a jeździ do pracy tylko 3 km po mieście więc w czym jest problem nigdzie nie mogę doczytać. Pozdrawiam

Offline Franek61

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 58
Odp: Dpf 1.7
« Odpowiedź #38 dnia: 25 Sierpień 2024, 22:44:44 »
No jest problem. Ciekawe, że nikt nie może tej sprawy rozwiązać. Jednak natrafiłem na gościa, który ponoć sprawę opanował (nie wiem czy aby napewno), stwierdził, że problem jest w sofcie kompa, który wraz ze wzrostem temperatury zewnętrznej przetwarza tak otrzymane dane z czujników, że DPF wypala się często. Stwierdził, że ogarnięty informatyk może te dane w sofcie zmienić (jemu zmienił). Wiecej szczegółów nie chciał podać. Nie wiem, czy to możliwe, bo przecież soft w każdym 1,7 jest taki sam a u jednych wypalanie jest co 400km a u innych co 100 pomimo małego przebiegu auta i jazdy tzw. "autostradowej".

Offline Albi

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 69
Odp: Dpf 1.7
« Odpowiedź #39 dnia: 27 Sierpień 2024, 20:40:41 »
Witam. Problem jest dość poważny zwłaszcza jak się jeździ krótkie odcinki . Czytam wszystkie możliwości dlaczego dpf się tak szybko zapycha i tu pytanie jak komputer przelicza zawartość sadzy w moim 1,7 jest tylko czujnik różnicy ciśnień i czujnik temperatury i tyle jeśli jest coś więcej to proszę o informację w większości wypowiedzi użytkowników hyundaia dpf wypala się rzadziej zimą i tu może być coś z pomiarem temperatury u mnie temperatura w dpf  przy 2000 obr 290-330 stopni a przy 3000 obr 360-420stopni na trasie (car scaner) może ktoś sprawdzał u siebie ? A może jak pisze Franek61 mała korekta czujnika u informatyka bo jak czujnik czyta zbyt wysoką temperaturę to stwierdza że się filtr zapycha a my nie widzimy jaka wartość jest zapisana w komputerze . Chyba że czujnik zawyża a zimą mróz lepsze chłodzenie muszę sprawdzić czujnik

Offline XT1097

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 366
Odp: Dpf 1.7
« Odpowiedź #40 dnia: 27 Sierpień 2024, 21:26:21 »
Zapełnienie DPF jest liczone a nie mierzone. Pomiary mają wpływ dopiero kiedy wykazują wysokie zapełnienie.
Zachęcam do obejrzenia odcinka o DPF na kanale YT Auto dyżur by EKG
Jeżeli doświadczasz zapchania to obserwuj deltę p. Jeżeli delta jest niska a wypala tzn że ECU sugeruje się jakimiś innymi czujnikami a nie oporami przepływu

Offline Albi

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 69
Odp: Dpf 1.7
« Odpowiedź #41 dnia: 28 Sierpień 2024, 21:35:36 »
Zapełnienie DPF jest liczone a nie mierzone. Pomiary mają wpływ dopiero kiedy wykazują wysokie zapełnienie.
Zachęcam do obejrzenia odcinka o DPF na kanale YT Auto dyżur by EKG
Jeżeli doświadczasz zapchania to obserwuj deltę p. Jeżeli delta jest niska a wypala tzn że ECU sugeruje się jakimiś innymi czujnikami a nie oporami przepływu
Przepraszam że nie znam się na definicji czy się liczy czy  mierzy dla mnie nie ma żadnego znaczenia bo nie mam żadnego wykształcenia w tym temacie po prostu kupiłem auto i nie chcę wydawać kasy na niepotrzebne wizyty u mechanika który podpina komputer i wszystko ok bo błędów brak (byłem trzy razy i wszystko ok)temat jest dlatego abyśmy mogli podzielić się swoimi doświadczeniami i znaleźć przyczynę że te podzespoły działają tak a nie inaczej 

Offline robaszek127

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1732
Odp: Dpf 1.7
« Odpowiedź #42 dnia: 28 Sierpień 2024, 21:54:50 »
Skoro nie chcesz jeździć po papraczach co biorą kasę często za nic to czemu samemu nie kupisz sobie interfejsu na ali i programem można wszystko samemu sprawdzić. Sam tak zrobiłem jak już pisałem i program na bieżąco pokazuje zapchanie  dpf, temperaturę czy przebieg i kiedy następuje wypalanie.

Offline XT1097

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 366
Odp: Dpf 1.7
« Odpowiedź #43 dnia: 28 Sierpień 2024, 22:43:02 »
Albi, ciesz się zakupem i tyle.

Offline Albi

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 69
Odp: Dpf 1.7
« Odpowiedź #44 dnia: 28 Sierpień 2024, 23:22:31 »
Albi, ciesz się zakupem i tyle.
Cieszył bym się jak nie trzeba było było wymieniać oleju co 1000-2000 km