Autor Wątek: [i20 PB] [i20 PB] Brak lakieru i korozja na drzwiach obok klamek.  (Przeczytany 169412 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Kudłaty_1975

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 236
[i20 PB] Brak lakieru i korozja na drzwiach obok klamek.
« Odpowiedź #225 dnia: 24 Marzec 2014, 18:07:56 »
No niestety. Chciałem się dowiedzieć, to się dowiedziałem. Widoczne wyraźne obtarcia. Po wymianie mechanizmu klamek problem obtarć lakieru pozostaje. Akcja serwisowa i sposób naprawy zalecanych przez Hyundai nieskuteczna. Niecały rok wytrzymało. No cóż, trzeba się umawiać z ASO. Będą lepić trzeci raz.

rafcio007

  • Gość
[i20 PB] Brak lakieru i korozja na drzwiach obok klamek.
« Odpowiedź #226 dnia: 25 Marzec 2014, 13:20:21 »
ja rownież muszę się umówić z ASO na 4 raz malowanie klapy....... na razie tylko klape obejrzalem dokładniej w aucie, aż strach sprawdzać klamki i całą resztę..... auto ogólnie dobre, ale karoseria to rdzewieje już po złożeniu auta w fabryce :D

Offline Kudłaty_1975

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 236
[i20 PB] Brak lakieru i korozja na drzwiach obok klamek.
« Odpowiedź #227 dnia: 26 Marzec 2014, 12:04:51 »
rafcio007, a Twój i20 z jakiego jest miesiąca 2011 roku? Pytam, bo mój jest z czerwca 2011 roku i z klapą jest wszystko cacy (czytaj: jeszcze nie było potrzeby naprawiać/poprawiać). No i jak już się zdecydowaliśmy na zakup, to otrzymałem odpowiedź w salonie na moje pytanie, że jest Czechem (tam otworzyli lub przenieśli fabrykę), ale jak już przyjechał, to się okazało, że to Turek. Może to też mieć znaczenie i wpływ na jakość – fabryka/partia.

Nie cytujemy wypowiedzi będącej ostatnią w wątku. wymazanie cytatu. tekla

Offline Jacaw

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 134
[i20 PB] Brak lakieru i korozja na drzwiach obok klamek.
« Odpowiedź #228 dnia: 27 Marzec 2014, 08:08:02 »
Cytat: "Kudłaty_1975"
No i jak już się zdecydowaliśmy na zakup, to otrzymałem odpowiedź w salonie na moje pytanie, że jest Czechem (tam otworzyli lub przenieśli fabrykę), ale jak już przyjechał, to się okazało, że to Turek.

Ja też mam i20 z 2011, kupiony w czerwcu, ale wyprodukowany chyba na początku roku i w sprawie klamek byłem już na malowaniu, ale klapa podobnie jak u Ciebie wygląda OK. Teraz czekam na wymianę sprzęgła, bo łapię się na tą partię, która może mieć problem z zaciskami sprzęgła, czy jakoś tak.
Natomiast moim zdaniem w salonie Cię okłamali, bo z tego co wiem, to w Czechach jest produkowany i30, natomiast i20 pierwotnie był produkowany w Indiach (i te modele miały ponoć większe problemy z rdzą, szczególnie na klapie), a potem w Turcji. I mój to też "turek". Oczywiście to dotyczy okresu do 2011, bo po zakupie się już tym nie interesowałem i nie wiem, gdzie obecnie je produkują.

ziutek

  • Gość
[i20 PB] Brak lakieru i korozja na drzwiach obok klamek.
« Odpowiedź #229 dnia: 27 Marzec 2014, 17:40:11 »
Ponoć jeśli VIN zaczyna się na NLHB to jest to Turek. Jeśli wersja jest pięciodrzwiowa i na oponach Pirelli to Turek. W Indiach podobno robili/robią wersje 3 drzwiowe i wypuszczali na badziewiach chyba Kumho. Tyle słyszałem, pewnie są jakieś wyjątki. Mój z 2011 roku był Turkiem i do listopada 2013 roku z klapą problemów nie było(został sprzedany). Przy okazji naprawy klamek po dwóch przejeżdżonych zimach pod spodem był tylko powierzchniowy rdzawy nalot. Nie zauważyłem innych ognisk korozji.

Offline Kudłaty_1975

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 236
[i20 PB] Brak lakieru i korozja na drzwiach obok klamek.
« Odpowiedź #230 dnia: 27 Marzec 2014, 17:58:49 »
Cytat: "ziutek"
Przy okazji naprawy klamek po dwóch przejeżdżonych zimach pod spodem był tylko powierzchniowy rdzawy nalot


Kolego ziutek, a bardzo proszę odnieś się do naprawy klamek przez ASO w Busko-Zdrój. Zdało to egzamin? Jak rozmawiałem telefonicznie z pracownikiem ASO w Busku, to mówił, ze ten sposób naprawy testowali na swoim samochodzie demonstracyjny i ponoć to zdaje egzamin. Ja u siebie musze znów zgłosić naprawę i chciałbym, aby zrobili to tak samo.

Offline de_assis

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 322
[i20 PB] Brak lakieru i korozja na drzwiach obok klamek.
« Odpowiedź #231 dnia: 27 Marzec 2014, 18:56:03 »
Ja też robiłem w Busku.

U mnie podobno wymienili mechanizm klamek, miejscowo pomalowali, nie zdaje to egzaminu, z tyłu jest okej, ale tam nie używam praktycznie, z przodu u kierowcy widać, że wyciera się. Planuje sam się za to zabrać, podpiłować gumki i nakleić folie.

Napisałem podobno, ponieważ widziałem mechanizm klamki, został mi On zaprezentowany, gość mówił, że spakowali go i wysyłają chyba z powrotem do Hyundaia, może taka jest procedura, natomiast przed naprawą inaczej było mówione tzn. zrobimy tak, ze będzie dobrze, bo wiemy o co chodzi, trzeba podpiłowac gumki.Mechanizmu klamki mieli nie wymieniać, bo ponoć takie są na zamówienie, więc albo wcisnęli mi kit, albo założyli mi mechanizm kogoś kto przeze mnie musiał potem  poczekać na swoja naprawe, ze mną sprawa była taka, że gwarancja mi się kończyła na dniach i czas naglił. W ASO ludzie mili, czy zrobili to co mówili to nie wiem, widać tylko, że miejscowo podmalowane, natomiast sprawa była cięższa, bo auto kupiłem gdzie indziej, serwisowalem gdzie indziej, a z racji, że dobrze pisali o Busku to postanowiłem naprawiac tam ... nie bardzo na rękę im to było co okazali po sobie, ale nie mieli wyjścia bo zasady są takie a nie inne.

ziutek

  • Gość
[i20 PB] Brak lakieru i korozja na drzwiach obok klamek.
« Odpowiedź #232 dnia: 27 Marzec 2014, 20:02:48 »
Kolega de_assis miał naprawiane klamki wedle wytycznych można powiedzieć ówczesnych. Pamiętam, jak często dzwoniłem i pytałem się, czy już wiedzą jak to zrobić, żeby było dobrze. Mówili, że piłowanie klamek, testy trwają, pierwsi klienci dopiero byli itd.. W międzyczasie wyszły wytyczne HMP i niby zmieniony mechanizm klamki.  Aso w Busko szybko zorientowało się, że taka naprawa będzie skutkowała wracaniem problemu. Później jakoś olałem te klamki i jeździłem aż na przeglądzie corocznym opadła mi szczęka jak usłyszałem, że serwisant znalazł ślad rdzy pod klamką i proponują mi naprawę gwarancyjną(sami zaproponowali, a wcześniej nie mogłem się doprosić). Odbierając auto od lakiernika dowiedziałem się, że stosują podkładki i innego wyjścia nie ma, bo problem będzie powracał.
Jak już wcześniej napisałem metoda jest skuteczna, bo tarcie klamki odbywa się na styku klamka-podkładka z tworzywa sztucznego. Jeśli tylko zrobią to dokładnie i dobrze ją podkleją rdza nie ma prawa powrócić, póki podkładka się nie wytrze(jest dość gruba i raczej solidna). Minus tej metody to estetyka. Też o tym pisałem. Z daleka jest ok, z bliska można się przyczepić.

Obecnie moim byłym samochodem jeździ następny właściciel, ale mam z nim kontakt. Nie skarżył się ostatnio na nic podczas rozmowy o samochodzie. Jak go kiedyś spotkam to spytam.

Hyundai póki nie zmieni całkowicie klamek w i20, nie pozbędzie się problemu rdzy pod klamkami. I tyle.  Właścicielom pozostaje wymusić na aso podkładki, albo zakładać je samodzielnie.

Znają politykę tej marki nowe klamki pojawią się w ... nowym i20:(

Aso w Busko polecam, choć nikt nie jest idealany i też im się potknięcia zdarzają.
Generalnie chce im się i mają dobre ceny. Z tego co wiem, to w roku 2013 uzyskali największą ilość punktów z ankiet od klientów z całej Polski.

Powiem tak: Busko to bardzo małe miasto, hyundai to jedyny salon w promieniu 50 km, oni muszą się starać o klienta, bo inaczej nikt by do nich nie przyjechał.
Pozdro

P.S. Proszę nie odbierać tego postu jak reklamę, nie pracuję tam, nie serwisuję tam teraz auta, ani moi znajomi tam nie pracują, opłącanym klakierem też nie jestem :-)  Piszę jak jest.

Offline Kudłaty_1975

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 236
[i20 PB] Brak lakieru i korozja na drzwiach obok klamek.
« Odpowiedź #233 dnia: 09 Kwiecień 2014, 21:58:48 »
Cytat: "ziutek"
Jak już wcześniej napisałem metoda jest skuteczna, bo tarcie klamki odbywa się na styku klamka-podkładka z tworzywa sztucznego. Jeśli tylko zrobią to dokładnie i dobrze ją podkleją rdza nie ma prawa powrócić, póki podkładka się nie wytrze(jest dość gruba i raczej solidna). Minus tej metody to estetyka. Też o tym pisałem. Z daleka jest ok, z bliska można się przyczepić.



U mnie też już zrobione. W ASO w Kobyłce przyjęli taką samą praktykę walki z klamkami jak w Busko-Zdrój. To znaczy podkleili pomiędzy drzwiami a klamką folię ochronną stosowaną w celu zabezpieczenia przed obiciami i zarysowaniami. Dość gruba, tak około 0,50 – 0,70 milimetra. Zrobili to w mojej ocenie dość estetycznie. Trzeba blisko podejść żeby zauważyć, że jest tam coś podklejone. Folia jest trochę widoczna tylko w miejscu, gdzie dochodzi do obcierania. Reszta folii w takim wymiarze jak obrys nieszczęsnej podkładki klamki.

Jeszcze jedno. Uświadomiono mnie, że gwarancja na lakier to 3 lata. Już nie grzebałem w karcie gwarancyjnej i nie sprawdzałem tego. Te 5 lat gwarancji, to chyba gwarancja mechaniczna. Oczywiście należy uwzględnić wyłączenia.

No ale jakby się ktoś pytał i miał jakiekolwiek wątpliwości, to cytuję: „W nowych samochodach Hyundai nie ma miejsca tylko na jedno: niepewność. Poprzez godną zaufania obsługę gwarancyjną dajemy kierowcom pełen spokój ducha. 5 lat gwarancji bez limitu kilometrów wyraża nasze zaangażowanie w oferowanie najwyższej jakości …” (źródło: www.Hyundai.pl)

No i jedno co mi teraz przyszło do głowy w kwestii powyższego cytatu, to cytuję: „Zjedz lepiej snickers`a bo za bardzo gwiazdorzysz” (źródło znane raczej wszystkim)

Offline de_assis

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 322
[i20 PB] Brak lakieru i korozja na drzwiach obok klamek.
« Odpowiedź #234 dnia: 09 Kwiecień 2014, 22:40:31 »
Pięć lat to Ci gwarantują, że w karoserii nie przerdzewieje Ci dziura na wylot. Tak mnie w kilku ASO informowali.

gabor76

  • Gość
[i20 PB] Brak lakieru i korozja na drzwiach obok klamek.
« Odpowiedź #235 dnia: 10 Kwiecień 2014, 11:42:39 »
Podobnie mnie informowali w ASO (nie Hyundai ASO)  - gwarancja na karoserię to gwarancja "na perforację blachy" czyli na przerdzewienie na wylot...  :mrgreen:  
tylko aby nie doprowadzić do przerdzewienia trzeba zabezpieczać nawet małe ubytki lakieru .. (to moje zdanie nie ASO ) a w tych przypadkach ubytki lakieru (zabezpieczenia przed perforacją ) nastąpiły z winy producenta  :roll:  :shock:  :evil:

ziutek

  • Gość
[i20 PB] Brak lakieru i korozja na drzwiach obok klamek.
« Odpowiedź #236 dnia: 10 Kwiecień 2014, 20:02:46 »
Jak sprzedawałem samochód na jesieni, to patrzyłem specjalnie w książkę gwarancyjną i dopatrzyłem się gwarancji mechanicznej 5 lat, gwarancji na lakier 5 lat i gwarancji na perforację blachy 12 lat. Dotyczy to samochodów sprzedanych w pakiecie 5-5-5 dla użytkowników nie prowadzących działalności gospodarczej - tak mi się wydaje.
Hyundaie sprzedawane wcześniej miały gwarancję 3 lata mechaniczną, 3 lata na lakier i 10 lat na perforację blachy - dla samochodów nie w firmach.
Ten zapis o prowadzeniu działalności gospodarczej to tak na 80% z mojej pamięci podałem, co do ilości lat gwarancji to raczej się nie mylę. Sprawdźcie to w swoich książkach, bo aso może głupoty opowiadać.

Offline de_assis

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 322
[i20 PB] Brak lakieru i korozja na drzwiach obok klamek.
« Odpowiedź #237 dnia: 10 Kwiecień 2014, 20:28:50 »
Ja nie sprawdzałem, ale mam rocznikowo 2009, i wiem, ze wtedy byla krotsza gwarancja jak teraz, przynajmniej na blache.

Offline Kudłaty_1975

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 236
[i20 PB] Brak lakieru i korozja na drzwiach obok klamek.
« Odpowiedź #238 dnia: 10 Kwiecień 2014, 21:50:33 »
Cytat: "ziutek"
Jak sprzedawałem samochód na jesieni, to patrzyłem specjalnie w książkę gwarancyjną i dopatrzyłem się gwarancji mechanicznej 5 lat, gwarancji na lakier 5 lat i gwarancji na perforację blachy 12 lat.


Zgadza się. Jest 5 lat. Zgodnie z treścią książki gwarancyjnej:

„pkt. 2.4 Gwarncja na lakier i korozję powierzchniową
- 36 miesięcy bez limitu kilometrów
- 36 miesięcy z limitem do 100 tys. kilometrów (w zależności, co wystąpi wcześniej), jeżeli zakup nastąpił w celu prowadzenia jednej z następujących działalności gospodarczych (taksówka, w wypożyczalniach, płatny przewóz osób)

Gwarancja na lakier i korozję powierzchniową dla modeli objętych Programem Serwisowym 5-5-5 wynosi:

- 60 miesięcy bez limitu kilometrów
- 60 miesięcy z limitem do 100 tys. kilometrów (w zależności, co wystąpi wcześniej), jeżeli zakup nastąpił w celu prowadzenia jednej z następujących działalności gospodarczych (taksówka, w wypożyczalniach, płatny przewóz osób).”

Mój jest z 2011 i jest objęty Programem Serwisowym 5-5-5 (opisany w pkt. 2.2. książki gwarancyjnej)

Moim zdaniem najpiękniejsza jest definicja PREFORACJI. Generalnie ma przegnić na wskroś od środka na zewnątrz. Pisałem o tym w moim dawnym dawnym poście odnoszącym się do kwestii ocynkowania i20. Jak wybadałem temat, to i20 są ocynkowane, ale od wewnątrz. Taki sposób działania (ocynkowania), ma sen patrząc przez pryzmat definicji PREFORACJI.

Kam-mil

  • Gość
[i20 PB] Brak lakieru i korozja na drzwiach obok klamek.
« Odpowiedź #239 dnia: 12 Kwiecień 2014, 15:15:15 »
Cytat: "Kudłaty_1975"

Moim zdaniem najpiękniejsza jest definicja PREFORACJI. Generalnie ma przegnić na wskroś od środka na zewnątrz. Pisałem o tym w moim dawnym dawnym poście odnoszącym się do kwestii ocynkowania i20. Jak wybadałem temat, to i20 są ocynkowane, ale od wewnątrz. Taki sposób działania (ocynkowania), ma sen patrząc przez pryzmat definicji PREFORACJI.


Kiedyś miałem Skodę Felicie - tam tylna klapa gniła OD WEWNĄTRZ. Woda wnikała do środka klapy pod spojlerem i rdza żarła od środka. Jak ruda wylazł na zewnątrz to już było nie do odratowania.
Tak więc cynkowanie od wewnątrz ma sens. Oczywiście znacznie lepsze byłoby obustronne cynkowanie. Hyundai się jednak takimi szczegółami technologicznymi nie chwali. Jak przed zakupem pytałem sprzedawcę "Czy blachy są cynkowane?" to mi odpowiedział: "A kto teraz blach nie cynkuje?"
To teraz już wiemy kto.