Autor Wątek: [i20 PB] [i20 PB] Brak lakieru i korozja na drzwiach obok klamek.  (Przeczytany 147988 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Kudłaty_1975

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 235
[i20 PB] Brak lakieru i korozja na drzwiach obok klamek.
« Odpowiedź #255 dnia: 19 Czerwiec 2015, 14:12:35 »
Cytat: "de_assis"
Ilekroć widzę gdzieś i20 to nie odmawiam sobie, żeby podejść i zobaczyć na klamki, zawsze obtarte.


Też nie odmawiam sobie przyjemności zerknięcia na klamki w innych i20, a przy każdej nadarzającej się okazji, kiedy przy i20 jest jego właściciel, grzecznie zaczepiam i mówię, że jest taki problem z klamkami i żeby tego pilnować. No i oczywiście tylna klapa. Proszę uwierzcie mi, ludzie są mocno zdziwieni.
W kwestii niezgodności towaru z umową, to według mnie jak najbardziej temat klamek pod to podchodzi. Może nawet pod definicję wady. Tylko że producent w pierwszej kolejności ma możliwość naprawy w ostateczności wymiany elementu, co czyni. O zwrocie pieniędzy, chociażby w drodze uzyskania obniżenia pierwotnej ceny, raczej będzie trudno. No i termin takich, że tak nazwę czynności prawnych,  ograniczony jest do dwóch lat od zakupu, także …

Offline Jacaw

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 134
[i20 PB] Brak lakieru i korozja na drzwiach obok klamek.
« Odpowiedź #256 dnia: 19 Czerwiec 2015, 14:59:50 »
Cytat: "Kudłaty_1975"
No i termin takich, że tak nazwę czynności prawnych,  ograniczony jest do dwóch lat od zakupu, także …

No właśnie niekoniecznie, ja zgłaszałem to w ramach gwarancji po ponad 2 latach, więc się na to nie łapię, ale coś mi świata, że jeśli w ramach niezgodności towaru z umową coś zostaje naprawione/wymienione, to termin znów przesuwa się o 2 lata, ale to musiałbym jakiś prawnik potwierdzić.

Nie zmienia to faktu, że można by spróbować (ja na pewno spróbuje) jakiegoś rzecznika, a może media (choć to chyba zbyt błahy problem dla nich) tym zainteresować. No i oczywiście trzeba uderzać w Hyundai'a, a nie poszczególne ASO.

Offline Kudłaty_1975

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 235
[i20 PB] Brak lakieru i korozja na drzwiach obok klamek.
« Odpowiedź #257 dnia: 19 Czerwiec 2015, 16:46:16 »
Coś w tym jest. Chociażby pod poniższym linkiem można znaleźć informacje odnośnie biegu terminu przedawnienia w przypadku niezgodności towaru z umową. Oczywiście należałoby formalnie informacje zamieszczone pod poniższym linkiem zweryfikować i potwierdzić z radcą prawnym (ich wiarygodność).
http://niezgodnosc.pl/I/przedawnienie.html

W kwestii mediów, ktoś już tu na forum wspominał, że były wysyłane maile do chyba TVN Turbo. Bez większego zainteresowania. W USA ostatnio uderzyli w Hyundai`a (pozew zbiorowy), za przekłamanie w katalogach odnośnie spalania. Zwracali ludziom pieniądze . Informacje o spalaniu zawarte w folderach jak i na stornie producenta jak najbardziej podchodzą pod niezgodność towaru z umową. Samochód miał palić tyle, nie więcej,  a w rzeczywistości pali dużo więcej.  W kwestii klamek, to nie jestem osobiście przekonany, że będzie łatwo coś wyegzekwować, jak miało to miejsce w przypadku spalania. Jakby nie było, drzwi się otwierają i zamykają, czyli wszystko cacy. Gorzej jakby otwierały się podczas jazdy, lub się blokowały.  To że klamki zdzierają lakier, można na siłę „uznać” chociażby za najzwyklejsze w świecie zużycie. Wiem, że to absurd, ale dowolność interpretacji niezgodności towaru z umową (ustawodawca nie sprecyzował tego dokładnie), pozwala na lawirowanie i wykręcanie się od odpowiedzialności, ale daje też spory wachlarz możliwości dochodzenia swych praw konsumentowi. Jednak należy pamiętać o tym, że w pierwszej kolejności producent ma możliwość naprawy/wymiany elementu, inaczej mówiąc doprowadzić go (przedmiot umowy), do stanu zgodnego z umową. I z tego Hyundai będzie korzystał. Do bólu. Reasumując, bez porady prawnej, ani rusz.

Offline de_assis

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 322
[i20 PB] Brak lakieru i korozja na drzwiach obok klamek.
« Odpowiedź #258 dnia: 18 Sierpień 2015, 23:23:47 »
Czy ktoś testował u siebie klej epoksydowy oraz podkładki z folii ?
Zamierzam w końcu wziąć się za te klamki, już raz miałem malowane, miejscowa zaprawka, z tyłu gdzie drzwi są otwierane rzadziej niż od święta nie ma raczej śladu obtarć, za to pasażer i kierowca najbardziej.
Trochę wcześniej jest opis jak zdemontować klamki, wydaje się to proste.

Zamierzam ściągnąć klamkę i w miejscu rdzy papierem 1000czką zetrzeć ją, tylko ile? Tak żeby znikła czy więcej trzeć? Nie chce też przetrzeć. Jeszcze się musze zdecydować czy kupic na allegro pasek folii przezroczystej i docinac czy zastosowac ten klej epoksydowy, pisalem PW do kolegi co to kleił nim ale nie odpisuje, pewnie nie zauwazyl.

Swoja droga zastanawia mnie czy czegos nie zepsuli przy malowaniu jak odpinali klamke bo dopiero teraz po 2-3 latach zauwazylem ze zamek od pasazera cos nie dziala, kluczyk wchodzi tylko do polowy :/

Jak ktoś sam tu cos dzialal to niech napisze jak to ogarna, wszelkie sugestie wskazane, juz sie za to rok biore, lato sie konczy, coraz chlodniej bedzie to kiepska pora na obklejanie, malowanie itp

Offline Kudłaty_1975

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 235
[i20 PB] Brak lakieru i korozja na drzwiach obok klamek.
« Odpowiedź #259 dnia: 20 Sierpień 2015, 08:00:15 »
Cytat: "de_assis"
Zamierzam ściągnąć klamkę i w miejscu rdzy papierem 1000czką zetrzeć ją, tylko ile?


Zgodnie z ogólnie przyjętą zasadą, drzesz do żywego. Pisząc inaczej, do gołej blachy. Przed zabezpieczeniem antykorozyjnym i  malowaniem, powinna zostać tylko i wyłącznie czysta blacha, bez śladów/pozostałości rdzy. Nie wiem jaką mają grubość blachy w i20, ale jak nie jest to bardzo mocno zaawansowana korozja, to palec raczej nie wpadnie do środka   :mrgreen:  Można trzeć. Drogą informacji, o ile dobrze pamiętam, to postęp korozji powierzchniowej to około 0,3 milimetra rocznie. Ale na to ma wpływ wiele czynników, także nie jest to wartość stała.

Co do kleju epoksydowego, to nie spotkałem się jeszcze z tego typu sposobem naprawy, ale chętnie się dowiem, o co chodzi.  

W kwestii podklejenia folii pod klamki, to w moim aucie jest takie cudo wykonane rzez ASO. Musze przyznać, że chyba się sprawdza. Folia co prawda  potrafi odklejać się na krawędziach, co w efekcie sprawia, że nie jest już przeźroczysta tylko matowa, także na ciemnym lakierze robi się widoczna. Kwestia estetyki i wrażliwości właściciela pojazdu. No i nie jestem pewny, czy w miejscach odklejenia się folii nie zbiera się tam dodatkowy syf. Wprawdzie folia nie odstaje od panelu drzwi, ale też nie jest do niego przyklejona, także …

Tu na forum była również mowa o dodatkowych podkładkach dystansujących. Pisał o tym Jacaw. Może się wypowie. Uważam, że to chyba lepsze rozwiązanie niż podklejanie folii. Wystarczy, że klamka zostanie odsunięta od panelu drzwi przez podkładkę i efektu tarcia już nie powinno być. Ale to tylko teoria.

Offline Jacaw

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 134
[i20 PB] Brak lakieru i korozja na drzwiach obok klamek.
« Odpowiedź #260 dnia: 21 Sierpień 2015, 08:11:05 »
Cytat: "Kudłaty_1975"
Tu na forum była również mowa o dodatkowych podkładkach dystansujących. Pisał o tym Jacaw. Może się wypowie.

Skoro zostałem wywołany :-)
U mnie dali i folię i  (niby) podkładki dystansujące (jakiś rok temu), a właśnie niedawno miałem poprawkę, bo mimo to (dlatego napisałem niby) klamki zahaczały o folię i zaczęła się zwijać - na szczęście lakier cały. Teraz folię dali nową i podobno lepsze podkładki, co powinno ostatecznie rozwiązać problem... a czy tak będzie, to pewnie dowiem się za rok. :-)

Dodam, że jestem też po malowaniu klapy, bo niestety pojawiła się rdza koło wycieraczki - przyznam, że ja tego nawet nie zauważyłem (schowana pod lakierem), ale wyłapali przy 4 przeglądzie. Plus jest taki, że pomalowali całą klapę i usunęli też przy okazji jedno moje zarysowanie (zrobione skrobaczką), które zaczęło rdzewieć.

Generalnie każdy kto ma i20 na gwarancji musowo musi patrzeć na: klamki, okolice mocowania tylnej wycieraczki, zamka i światła stopu. U mnie 2 pierwsze problemy już wystąpiły, a kolejne jeszcze (i oby nigdy) nie.

Offline de_assis

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 322
[i20 PB] Brak lakieru i korozja na drzwiach obok klamek.
« Odpowiedź #261 dnia: 21 Sierpień 2015, 11:25:52 »
Cytuje post uzytkownika zibist z 14 strony tego tematu gdzie mowa o naprawie klejem epoksydowym (post z grudnia 2013), pogrubiona czcionka sedno sprawy:
Cytuj

Demontaż klamek jest bardzo prosty. Po otwarciu drzwi podważamy i ściągamy czarną zawleczkę gumową. Zobaczymy śrubkę z gniazdem na krzyżak, którą odkręcamy do końca gwintu. Łebek śruby jest osadzony w koronce zabezpieczającej wypadnięcie do środka drzwi. Następnie odchylamy klamkę i wysuwamy część z wkładką zamka. Dla pewności można wystający gwint śruby mocującej zabezpieczyć taśmą samoprzylepną (w przypadku połamanej lub luźnej koronki). Klamkę przesuwamy w kierunku tyłu auta o około 5mm i zostaje w ręce. Klamki w drzwiach tylnych demontuje się podobnie, jedynie zawleczka jest od wnętrza auta i tu radzę zabezpieczyć gwint śruby taśmą przed wypadnięciem do wnętrza drzwi. Sposób zabezpieczenia lakieru pod stopą to już własna koncepcja. Moje rozwiązanie to podszlifowanie podkładek (sztywnych nadal choć już wymienionych w ASO). Wykonałem zabezpieczenie z taśmy malarskiej w kształcie podkładki o większym gabarycie o 1-1,5mm. Papierem ściernym 1000 zmatowiłem powierzchnię lakieru i bardzo cienką warstwą kleju dwuskładnikowego (UHU PLUS bezbarwny) pomalowałem pędzelkiem obszar pod stopą klamki najbardziej wycierający się. Temperatura aplikacji musi być powyżej 20st i trzeba uważać na tworzenie się firanki (spływający klej). Taśmę należy usunąć przed całkowitym utwardzeniem kleju, który tworzy warstwę b. odporną na ścieranie. Mam to od czerwca 2013 i na razie nic się nie dzieje. Jeżeli po zimie klej nie wytrzyma będę próbował z folią na ciepło. Niestety problem klamek w nowej wersji pozostał. Hyundai olał klientów.


Dzieki za odpisanie, jezeli chodzi o klej to mialem na mysli patent uzytkownika ktorego zacytowalem, pisalem do niego na PW ale wiadomo jak to jest na takich forach, czasem nie codziennie sie zaglada, bylem ciekaw jak sie ten patent sprawdza. Po waszych dwoch ostatnich wpisach widze ze niektóry ASO wpadly na lepsze pomysly jak centrala Hyundai ale folia lubi sie zwijac ... Mi caly czas chodzi o to, zeby to zrobic raz a dobrze - lub raz na 2-3 lata co najmniej, dlatego zastanawiam sie nad nalozeniem tego TWARDEGO kleju epoksydowego. Piszecie ze trzeba zedrzec do blachy, a nie do białawego podkładu?
Generalnie teraz bym wzial papier, pomalowal na niebiesko i ta folia albo klej, pasuje mi to w koncu zrobic, plus te gumki bym spilowal troche.

Gdzie dostane taka mala probke lakieru jaki mi jest potrzebny bo wiem ze mozna chyba kupic taka probke, gdzies po sklepach motoryracyjnych trzeba z numerem chodzic i pytac czy w mieszalni jakiejs?

Offline Kudłaty_1975

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 235
[i20 PB] Brak lakieru i korozja na drzwiach obok klamek.
« Odpowiedź #262 dnia: 21 Sierpień 2015, 13:06:44 »
Cytat: "de_assis"
Piszecie ze trzeba zedrzec do blachy, a nie do białawego podkładu?


Najważniejsze, żeby nie malować na rdzę, bo to jak pudrowanie syfa. I tak wyjdzie. Ale skoro piszesz, że jest widoczna rdza, to tam już podkładu dawno nie ma. Odpadł wraz z rdzą.  

Cytat: "de_assis"
Gdzie dostane taka mala probke lakieru jaki mi jest potrzebny


http://www.moto-market.waw.pl/pol-lack/

Możesz do nich napisać maila. Przynajmniej ja tak zrobiłem. Jak mi przysłali lakier zaprawkowy, to im wpłaciłem pieniądze na konto. Oznaczenie lakieru masz na tabliczce znajdującej się na słupku po stronie kierowcy pod pozycją PAINT.  W sumie koszt około 20 zł, o ile dobrze pamiętam. Ewentualnie poszukać na Alledrogo lub inny sklep internetowy.

Offline de_assis

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 322
[i20 PB] Brak lakieru i korozja na drzwiach obok klamek.
« Odpowiedź #263 dnia: 21 Sierpień 2015, 14:48:18 »
Dzieki kudlaty.
Z tym lakierem to myslalem ze w mieszalni jakiejs maja probki, ale tam pewnie tylko wieksze ilosci, jak w staym aucie malowalem blotnik to lakiernik gdzies tam zalatwial na miejscu tez po numerze.

[ Dodano: 2015-09-27, 16:28 ]
Kupiłem tą zaprawkę w tym sklepie co dałeś link Kudłaty. 20zł plus przesyłka 6,50. Kolor ten sam, choć jak sie grubo naloży to wychodzi duzo ciemniejszy, tak czy siak jaki by nie był coś w ten deseń i nie ma sie co czepiać.

Folie kupiłem gdzieś na allegro, z 7zł z przesylka chyba, wybór duzy, wziałem najmniejszy i najtanszy kawalek jaki byl, oby było spoko.

Jako ze mój i20 sluzy głownie dwum osobom dlatego drzwi kierowcy i pasażera najbardziej narażone na obtarcia przy klamkach, natomiast tylne w zasadzie w ogóle sie nie przytarły od momentu malowania punktowego w aso, dlatego tam tylko lekko zmatowiłem pod klamkami i pomalowałem, przód a glownie drzwi kierowcy trzeba było ostro skrobać do blachy.

Drzwi kierowcy:








Tak wygląda klamka po ściągnięciu, troche nie wyostrzyło tego co trzeba:



A tak gumowa podkładka którą też sciągnąłem z klamki:








Drzwi pasażera mniej ucierpiały no ale są dużo mniej używane tak jak pisałem wyżej:





Drzwi tylne całkiem okej:





Powyżej kolega opisywał jak ściągnąć klamkę, ja jeszcze dorzucam filmik:



Tak jak widać na filmie, trzeba ściągnąć gumową zaślepkę, odkręcić srubkę, która powinna trzymac plastikowa koronka i nie powinna wypaść, z tylu jednak KONIECZNE jest zabezpieczenie srubki bo tam moze juz wypasc, a jak wpadnie w spod to trzeba cale drzwi rozbebeszać, srubke sie odkreca, wyciaga zamek, pozniej klamka musi byc docisnieta do drzwi mocno i jednym energicznym ruchem szarpnieta do tylu, montaz w odwrotnej kolejnosci. Bardzo latwa sprawa i szybka.

Ja u siebie zdarłem do blachy podkład i lakier w przednich drzwiach, wszystkie drzwi pomalowałem punktowo, pozniej na to folia przezroczysta połysk, troche bylo zabawy zeby ja ladnie dociac bo początkowo zrobilem wieksza podkladke, ale ja bylo widac, a pozniej sie pobawilem chwile i dopiescilem wymiar tak, ze w zasadzie tak samo jak nie widac ze klamka obtarla drzwi tak nie widac ze tam jest folia - przynajmniej tak mi sie wydaje : ) Dodatkowo STARLEM troche noski/czubki gumowej podkladki z pod klamki, wg mnie juz ta operacja duzo daje, gruba ta podkładka nie jest ale troche zawsze mozna podpiłowac, ja akurat robilem na tarczy kamiennej od szlifierki stojącej w moim garazu.

Zdjec PO nie wrzucam, bo zobaczymy jak to sie bedzie trzymac : ) Wg mnie jest spoko, ale jak ta folia zniesie warunki atmosferyczne i to tarcie, to sie zobaczy, mam nadziej ze i malowanie prawidlowo wykonalem, jak bedzie zle to rozebrac to, to jest moment, mozna od nowa podkleic albo zrobie próbe z tym klejem epoksydowym co kolega kilka postów wyżej wykonał choc nie napisal jak to sie po zimie trzyma.

Offline zibist

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 5
[i20 PB] Brak lakieru i korozja na drzwiach obok klamek.
« Odpowiedź #264 dnia: 11 Kwiecień 2017, 09:05:45 »
Krótkie podsumowanie problemu. Pisałem o malowaniu klejem dwuskładnikowym (epoksyd) pod klamką jakiś czas temu, co dało efekt na około 1,5 roku. Po tym okresie trzeba powtórzyć zabieg. Niestety w tym roku (marzec) czwarty raz malowałem drzwi kierowcy ze względu na pojawienie się korozji z pod źle położonego lakieru. Lakiernik zabezpieczył mi miejsce folią i niestety po miesiącu zauważyłem że folia już nie trzyma się na całej powierzchni. Teraz to już nie wiem, chyba przykleję tą sztywną podkładkę klamki do drzwi i zobaczę lub powrócę do malowania klejem (niestety klej bezbarwny po pół roku żółknie na słońcu co zmniejsza efekt estetyczny). :-(

Offline sklepkeller

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 56
    • http://www.sklepkeller.pl
[i20 PB] Brak lakieru i korozja na drzwiach obok klamek.
« Odpowiedź #265 dnia: 11 Kwiecień 2017, 15:01:22 »
Panowie, na tę usterkę jest TSB, wymalują Wam to za darmo. Muszę tylko do niego dotrzeć... Dajcie mi chwilę.
Wymianie podlega również klamka i ta gumka pod zaślepką.

Offline de_assis

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 322
[i20 PB] Brak lakieru i korozja na drzwiach obok klamek.
« Odpowiedź #266 dnia: 11 Kwiecień 2017, 18:20:23 »
Co to jest TSB?

Offline weuek

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1096
[i20 PB] Brak lakieru i korozja na drzwiach obok klamek.
« Odpowiedź #267 dnia: 11 Kwiecień 2017, 18:36:34 »
Technical Service Bulletin - czyli akcja serwisowa na koszt producenta to obejmie.

Offline de_assis

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 322
[i20 PB] Brak lakieru i korozja na drzwiach obok klamek.
« Odpowiedź #268 dnia: 11 Kwiecień 2017, 20:01:25 »
W biuletynie jest informacja o tym ... ale do nikogo nie dzwonią, ani nie piszą żeby WPADALI ... może wadliwe musiały by być drązki kierownicze, a nie klamki, żeby rzeczywiście wszystkich ściągali. ??

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
[i20 PB] Brak lakieru i korozja na drzwiach obok klamek.
« Odpowiedź #269 dnia: 11 Kwiecień 2017, 20:03:18 »
Dzwonią tylko wtedy gdy wada zagraża bezpieczeństwu użytkownika.