Autor Wątek: [i20 PB] [i20 PB] Brak lakieru i korozja na drzwiach obok klamek.  (Przeczytany 147889 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

vvalery

  • Gość
Witam na nowym forum (stare nie istnieje)
Odkryłem na wszystkich drzwiach delikatne obtarcia lakieru do podkładu w okolicy klamki tzn jak się otwiera i ciagnie klamkę, to klamka zdarła lakier. Widać na pociągniętej do siebie klamce lepiej. Czy ma ktoś coś podobnego i jak zachowa się serwis na gwarancji?
Coraz bardziej mi się to auto przestaje podobać.
Z góry dzięki za poradę.
Pozdrawiam,
Walery

edycja tytułu, tekla
« Ostatnia zmiana: 28 Czerwiec 2020, 14:01:49 przez Brt »

anel

  • Gość
[i20 PB] Brak lakieru i korozja na drzwiach obok klamek.
« Odpowiedź #1 dnia: 11 Maj 2012, 02:44:59 »
jeśli możesz to zrób zdiecia, słyszałem od kolegi że malowali mu drzwi (na gwarancji) właśnie dla tego że klamki zdarly mu lakier.

vvalery

  • Gość
[i20 PB] Brak lakieru i korozja na drzwiach obok klamek.
« Odpowiedź #2 dnia: 11 Maj 2012, 08:37:16 »
Dzwoniłem do Hyundaia i kazali przyjechać. Zrobią zdjęcia i podejmą decyzję. dla mnie sprawa jest oczywista i powinni to zrobić w ramach gwarancji. Ale czy jest sens malować całe drzwi w ilości 4 sztuk. Kurcze tragedia. nie mozna pomalować tego miejsca. Jak mi zderzak w passacie malowali to tylko z jednej strony a nie cały i różnicy nie widać. Grzebałem w necia i paru gości taką przypadłość ma, a oprócz tego rdzewiejąca klapa bagażnika.

Offline Timon

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 500
[i20 PB] Brak lakieru i korozja na drzwiach obok klamek.
« Odpowiedź #3 dnia: 11 Maj 2012, 09:26:10 »
Jak będą chcieli to robić w ramach gwarancji to się zgódź, płacić nie będziesz, a czekać na auto tyle samo co jakby tylko kawałak wokół klamki malowali.

vvalery

  • Gość
[i20 PB] Brak lakieru i korozja na drzwiach obok klamek.
« Odpowiedź #4 dnia: 11 Maj 2012, 21:18:54 »
Dzięki koledzy. Zrobię zgodnie z sugestiami. Szkoda bo auto niezawodne.

Kam-mil

  • Gość
[i20 PB] Brak lakieru i korozja na drzwiach obok klamek.
« Odpowiedź #5 dnia: 13 Maj 2012, 12:02:54 »
Ale po pomalowaniu klamki dalej będą obcierać - tym razem nowy lakier. Więc problem za jakiś czas powróci. Czy Hyundai jako naprawę usterki proponuje tylko malowanie drzwi? Może jakoś te klamki można wyregulować?
Albo podkleić przezroczystą folią ochronną? Widziałem w jednej Toyocie taką jakby grubą przezroczystą filię na progu - właśnie jako ochronę przed ścieraniem lakieru.

vvalery

  • Gość
[i20 PB] Brak lakieru i korozja na drzwiach obok klamek.
« Odpowiedź #6 dnia: 13 Maj 2012, 18:55:37 »
Z tego co znalazlem w internecie to podkladaja folie. Przecie byloby baz sensu samo pomalowanie.Ewentualnie moga spilowac koncowki klamek. Zdaje sie ze dotyczy to klamek w kolorze nadwozia, bo ogladalem dwa z czarnymi klamkami i nic nie zauwazylem.
Pozdrawiam,
Vvalery

anel

  • Gość
[i20 PB] Brak lakieru i korozja na drzwiach obok klamek.
« Odpowiedź #7 dnia: 14 Maj 2012, 15:51:07 »
Cytat: "vvalery"
Z tego co znalazlem w internecie to podkladaja folie. Przecie byloby baz sensu samo pomalowanie.Ewentualnie moga spilowac koncowki klamek. Zdaje sie ze dotyczy to klamek w kolorze nadwozia, bo ogladalem dwa z czarnymi klamkami i nic nie zauwazylem.
Pozdrawiam,
Vvalery


Dziś byłem w serwisie ( dotyczy wszystkich klamek )
jeśli jeszcze nie wytarło lakieru ,to podklejają folię .
Jeśli lakier wytarty malowanie tego miejsca + przyklejenie folii ochronnych.

Kam-mil

  • Gość
[i20 PB] Brak lakieru i korozja na drzwiach obok klamek.
« Odpowiedź #8 dnia: 14 Maj 2012, 16:47:29 »
Ja mam czarne klamki. Dziś odciągałem klamki, oglądałem uważnie i powiem szczerze nie wiem jak te klamki mogą obcierać lakier? Pod ruchomą częścią jest gumka i to na gumce ta ruchoma część klamki opiera się o blachę. Może u Was nie ma tej gumy?
Widać pod spodem taki przeźroczysto-biały plastik, który siedzi wewnątrz drzwi i ruchoma część klamki nawet o brzeg blachy nie zahacza. Czyżby klamki w kolorze nadwozia miały inną konstrukcję? A może to kwestia regulacji?

Byłem w błędzie. Wtedy oglądałem tylną część klamki. Przednia część wytarła farbę do gołej blachy. Dzięki anel za zdjęcie.

anel

  • Gość
[i20 PB] Brak lakieru i korozja na drzwiach obok klamek.
« Odpowiedź #9 dnia: 15 Maj 2012, 09:41:29 »
Cytat: "Kam-mil"
Ja mam czarne klamki. Dziś odciągałem klamki, oglądałem uważnie i powiem szczerze nie wiem jak te klamki mogą obcierać lakier? Pod ruchomą częścią jest gumka i to na gumce ta ruchoma część klamki opiera się o blachę. Może u Was nie ma tej gumy?
Widać pod spodem taki przeźroczysto-biały plastik, który siedzi wewnątrz drzwi i ruchoma część klamki nawet o brzeg blachy nie zahacza. Czyżby klamki w kolorze nadwozia miały inną konstrukcję? A może to kwestia regulacji?

Te otarcia lakieru powstają właśnie od tej gumy na której pracuje klamka .
Dokładnie w przedniej jej części .
Klamki malowane i nie malowane niczym konstrukcyjnie się nie różnią .

Próbowałem kilka razy wkleić zdjęcie ,ale jakość strasznie się pogarsza (nie wiem czemu), strzałką jest zaznaczone miejsce w które trzeba patrzyć .

vvalery

  • Gość
[i20 PB] Brak lakieru i korozja na drzwiach obok klamek.
« Odpowiedź #10 dnia: 15 Maj 2012, 09:46:24 »
Dokładnie tak jak napisał anel. Pewnie zależy ile razy się drzwi otwiera, ale co by nie mówić dali ciała bo ja pierwszy raz taką głupotę widzę. :evil:

el capitan

  • Gość
[i20 PB] Brak lakieru i korozja na drzwiach obok klamek.
« Odpowiedź #11 dnia: 15 Maj 2012, 09:55:21 »
U mnie na razie przy klamkach spokój...ale progi przy drzwiach kierowcy to  masakra - (mam po prawdzie nakładki progowe)  mimo obchodzenia się jak z nimi jak z  jajkiem wciaż powstają nowe ryski...lakier jest miękki jak diabli.

anel

  • Gość
[i20 PB] Brak lakieru i korozja na drzwiach obok klamek.
« Odpowiedź #12 dnia: 15 Maj 2012, 10:09:50 »
Cytat: "el capitan"
U mnie na razie przy klamkach spokój...ale progi przy drzwiach kierowcy to  masakra - (mam po prawdzie nakładki progowe)  mimo obchodzenia się jak z nimi jak z  jajkiem wciaż powstają nowe ryski...lakier jest miękki jak diabli.

U mnie nie ma problemu z progami ( lakiery wodno rozpuszczalne niestety są do d..y).
Z klamkami też jeszcze nie mam problemu ,lecz jutro drugi przegląd i zleciłem w serwisie sprawdzenie i rozwiązanie tego problemu.
Jeśli po zdemontowaniu klamek okaże się że,nie ma obtarć to:(klejenie folii zabezpieczającej)  .
Jeśli otarcia już są ( z zewnątrz nie widać ) to malowanie i podklejenie folli.

vvalery

  • Gość
[i20 PB] Brak lakieru i korozja na drzwiach obok klamek.
« Odpowiedź #13 dnia: 17 Maj 2012, 13:12:41 »
Przyjrzałem sie temu dokładnie, jak żona wróciła z pracy. Ta guma jest ruchoma i zdziera lakier wraz z pociągnięciem klamki. Widać to z daleka na wszystkich 4 drzwiach. Nie wiem, moze to zależy od mocowania tej gumy.

el capitan

  • Gość
[i20 PB] Brak lakieru i korozja na drzwiach obok klamek.
« Odpowiedź #14 dnia: 17 Maj 2012, 15:05:50 »
Niestety ja też się przyjrzałem i mam zdart lakier przy klamkach w okolicach tej gumy. Podjechałem do ASO -kierownik serwisu oznajmił iż lakierowanie będzie zrobione w ramach gwarancji (mówił o lakierowaniu punktowym). Za jakiś miesiac dwa wypadnie mi pierwszy przegląd - i prawdopodobnie wtedy załatwię całą sprawę (bede sugerował podklejenie tam folii bo inaczej nie ma to sensu)