Autor Wątek: [i20 PB] [i20 PB] Brak lakieru i korozja na drzwiach obok klamek.  (Przeczytany 147878 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline weuek

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1096
[i20 PB] Brak lakieru i korozja na drzwiach obok klamek.
« Odpowiedź #285 dnia: 13 Kwiecień 2020, 17:58:17 »
Niezawodny powinien być każdy samochód. Mój też się nie psuł, ale to za mało, żeby być zadowolonym. Ten model ma zbyt wiele wad konstrukcyjnych nadwozia, a ja za dużo spędzam czasu w garażu, żeby się nimi nie przejmować. Jakoś 4 lata z nim wytrzymałem, choć po pół roku stwierdziłem, że jest gorzej wymyślony i zrobiony niż fabia mk1, a po 3 latch myślałem już tylko o sprzedaży. Nie będzie już fordów u mnie. Jak u kolegi narzekającego na i20.

Co człowiek, to inne oczekiwania. Akurat fotele w biednej astrze J są słabe w porównaniu do niebiednego fokusa. W ogóle, porównywanie biednej wersji do bogatej to jak dwóch różnych samochodów. Bo te pasiaste fotele w fokusie to są całkiem płaskie (gdzie tam jakaś wygoda?), a ghia i titanium nieźle wyprofilowane i z dobrych materiałów. To są zupełnie inne fotele. I co z tego, ze w tym samym aucie? Nic.

Offline Harun

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 36
[i20 PB] Brak lakieru i korozja na drzwiach obok klamek.
« Odpowiedź #286 dnia: 13 Kwiecień 2020, 19:56:59 »
Cytat: "weuek"
Niezawodny powinien być każdy samochód. Mój też się nie psuł, ale to za mało, żeby być zadowolonym. Ten model ma zbyt wiele wad konstrukcyjnych nadwozia, a ja za dużo spędzam czasu w garażu, żeby się nimi nie przejmować. Jakoś 4 lata z nim wytrzymałem, choć po pół roku stwierdziłem, że jest gorzej wymyślony i zrobiony niż fabia mk1, a po 3 latch myślałem już tylko o sprzedaży. Nie będzie już fordów u mnie. Jak u kolegi narzekającego na i20.


Każdy samochód ma wady. Nie ma ideałów. Dla mnie focus MK2 fl to dobre auto. Przy niedawnej zmianie auta patrzyłem na fordy, ale na fiesty, bo szukałem czegoś mniejszego. Focus był autem niezawodnym i trwałym. Niby każde takie powinno być, ale tak nie jest. Nie życzę ci prawdziwych problemów z samochodem. Nie wiem czym teraz jeździsz, ale jakoś nie chce mi się wierzyć, że to ideał.

Cytuj
Co człowiek, to inne oczekiwania. Akurat fotele w biednej astrze J są słabe w porównaniu do niebiednego fokusa. W ogóle, porównywanie biednej wersji do bogatej to jak dwóch różnych samochodów. Bo te pasiaste fotele w fokusie to są całkiem płaskie (gdzie tam jakaś wygoda?), a ghia i titanium nieźle wyprofilowane i z dobrych materiałów. To są zupełnie inne fotele. I co z tego, ze w tym samym aucie? Nic.


Dobre fotele są w wersji Enjoy w oplu astrze J. Porównuję zatem porównywalne.

Offline weuek

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1096
[i20 PB] Brak lakieru i korozja na drzwiach obok klamek.
« Odpowiedź #287 dnia: 13 Kwiecień 2020, 20:44:53 »
Cytat: "Harun"
Nie wiem czym teraz jeździsz, ale jakoś nie chce mi się wierzyć, że to ideał.

Jest w moim podpisie. Nie idealne, ale od fokusa kopę razy lepsze. :-)

Offline Harun

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 36
[i20 PB] Brak lakieru i korozja na drzwiach obok klamek.
« Odpowiedź #288 dnia: 16 Kwiecień 2020, 10:42:29 »
Jest jeszcze sprawa indywidualnych preferencji. Mam porównanie focusa z astra i dla mnie na przykład focus był lepszy od astry, bo miał większy bagażnik, lepiej skonfigurowaną skrzynię biegów i większy prześwit, choć astra była lepiej wyciszona. Dla kogoś innego to mogą być nieistotne cechy.

Offline weuek

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1096
[i20 PB] Brak lakieru i korozja na drzwiach obok klamek.
« Odpowiedź #289 dnia: 16 Kwiecień 2020, 11:06:30 »
Pewnie to była astra J, w której nadal montowano fabrycznie wadliwą skrzynię M32. Skrzynie w fordach są takie sobie (na dodatek czy to do benzyny czy do diesla to jedno oznaczenie mają - kuriozum), ale od oplowych jednak lepsze.

Nawet w kwestii bagażnika jest znów zonk w fokusie, bo w kolejnych generacjach (od 1 do 3) kombi miało bagażnik coraz mniejszy. Ale o czym tu mowa, gdy teraz mam 580 l z bocznymi schowkami, składanymi haczykami i podwójną podłogą.



A w fokusie sromotna bieda pod tym względem.

I parę "smaczków" z fokusa mk2:

Jakość spasowania (cecha powtarzalna we wszystkich egzemplarzach, nie tylko tych składanych w Hiszpanii)



Tak zaprojektowany wężyk spryskiwacza, że jego plastikowa część ryje dziurę w lakierze:



A to mój ulubiony badziew: Prawdopodobnie najgorsze nadkole na rynku w tamtych czasach - zero wyobraźni przy wymyślaniu tegoż:



Plus mocowanie na słoneczka, które rdzewieją i się ruszają (volvo i mazda na tej samej podłodze miały normalnie, czyli na wkręty).

Offline Harun

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 36
[i20 PB] Brak lakieru i korozja na drzwiach obok klamek.
« Odpowiedź #290 dnia: 16 Kwiecień 2020, 11:39:56 »
Cytat: "weuek"
Pewnie to była astra J, w której nadal montowano fabrycznie wadliwą skrzynię M32. Skrzynie w fordach są takie sobie (na dodatek czy to do benzyny czy do diesla to jedno oznaczenie mają - kuriozum), ale od oplowych jednak lepsze.


Nie, M32 to była skrzynia 6-biegowa. Ja miałem 5-biegową, też zresztą awaryjną. Wyjątkowo nędzne łożyska tam montowali.

Co do reszty, nadkolami nie przeszkadzały, przy wężyku korozji nie miałem. Poszukaj dobrze, najdziesz w swojej skodzie różne wady. Jeśli nie znajdziesz, to znaczy, że jesteś hejterem.;) Kojarzę Cię z forum Forda i cos mi się kojarzy wątek o nissanie micrze.;)

Offline weuek

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1096
[i20 PB] Brak lakieru i korozja na drzwiach obok klamek.
« Odpowiedź #291 dnia: 16 Kwiecień 2020, 11:55:18 »
Nie przeszkadzały ci, bo zwyczajnie nie zauważyłeś ich nędzy. I rdzewiały sobie nieniepokojone.

W tym aucie jest za dużo szczegółów, które w poprzedniej generacji były dobre, a tu nagle ktoś bez doświadczenia na nowo zrobił je wadliwe.

Jestem realistą. Bardzo szczegółowym, bo mam sporo wolnego czasu, który poświęcam swoim pojazdom.

Offline Harun

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 36
[i20 PB] Brak lakieru i korozja na drzwiach obok klamek.
« Odpowiedź #292 dnia: 16 Kwiecień 2020, 14:41:40 »
Cytat: "weuek"
Nie przeszkadzały ci, bo zwyczajnie nie zauważyłeś ich nędzy. I rdzewiały sobie nieniepokojone.


U mnie nie zardzewiały te elementy, które opisałeś. Może po prostu Twój egzemplarz nie był od początku zabezpieczony albo ktoś (bo pewnie nie byłeś pierwszym właścicielem) o niego nie dbał. Serio, na forum widziałem zdjęcia zgniłych podwozi w fordach i płacze, że samochody rdzewieją. Jak nigdy nikt się nie pofatygował, żeby zabezpieczyć, a potem wrzask, że ponad 10-letni samochód rdzewieje. Komedia.

Cytuj
Jestem realistą. Bardzo szczegółowym, bo mam sporo wolnego czasu, który poświęcam swoim pojazdom.


I w tym chyba tkwi sedno sprawy. Ja nie mam czasu na pierdoły. Samochód to narzędzie, ma być sprawne i ma jeździć. Reszta mnie nie obchodzi. Dlatego też wyleczyłem się z kupowania używanych aut, bo nie widzę sensu w grzebalstwie, a na rzeźbienie w starych rupieciach nie mam ochoty.

Offline weuek

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1096
[i20 PB] Brak lakieru i korozja na drzwiach obok klamek.
« Odpowiedź #293 dnia: 16 Kwiecień 2020, 15:09:11 »
No, to gdzie z takim podejściem zauważyłbyś którykolwiek z w/w szczegółów. Zazdroszczę ci, bo byle co cię łatwo zadowoli, byle się nie psuło.

Półtora roku nie mam już fokusa, ale zawsze gdy jakiegoś spotkam, to szybko rzucam okiem na typowe usterki i niemal zawsze je znajduję. Choćby po drodze z psem mam takie dwa zapuszczone mk2, w tym jeden z niechlujnie złożonym przodem.

Offline Harun

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 36
[i20 PB] Brak lakieru i korozja na drzwiach obok klamek.
« Odpowiedź #294 dnia: 16 Kwiecień 2020, 17:08:27 »
Cytat: "weuek"
No, to gdzie z takim podejściem zauważyłbyś którykolwiek z w/w szczegółów. Zazdroszczę ci, bo byle co cię łatwo zadowoli, byle się nie psuło.


Po prostu samochód służy mi do jeżdżenia, a nie do zaglądania w każdą dziurę. Tak, ma być bezawaryjny i ma mi się go wygodnie użytkować. Focus taki był - palił tyle co nic (1.6 TDCi), osiągi miał przyzwoite i się nie psuł. Jeździło mi się w nim wygodnie.

Teraz mam i20 w styczniu kupione w salonie. Fajnie mi się nim jeździ i poważaniu mam czy w jakiejś dziurze za 15 lat będzie korozja, bo tyle żadnym autem nie zamierzam jeździć.  

Cytuj
Półtora roku nie mam już fokusa, ale zawsze gdy jakiegoś spotkam, to szybko rzucam okiem na typowe usterki i niemal zawsze je znajduję. Choćby po drodze z psem mam takie dwa zapuszczone mk2, w tym jeden z niechlujnie złożonym przodem.


Jak spotykam gdzieś skodę octavię, to zazwyczaj kopci na czarno i śmierdzi jej z rury. Kiedy mijam po drodze octavię, włączam obieg wewnętrzny i zatykam nos.

Offline weuek

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1096
[i20 PB] Brak lakieru i korozja na drzwiach obok klamek.
« Odpowiedź #295 dnia: 16 Kwiecień 2020, 17:47:39 »
Po fokusie to rzeczywiście "fajnie" musi się jeździć i20. No, chyba że masz go jako drugie (jak mój mikuś, też ślamazarny 1.2 16V). Pojazdy nie do porównania pod względem prowadzenia, wygody, hałasu czy dynamiki.

To mój były focus był taki sam, jak te spotykanie przez ciebie octavie, bo miał diesla bez depeefa. Ale to nie była jego wada (mimo, że wąchałem ten smród przynajmniej 2 razy dziennie), bo auta z tym filtrem nie kupiłbym.

Musi ci ta rdza przy klamkach wyjść (tu, gdzie przy wsiadaniu widać), żebyś coś zauważył. Znam ten typ kierowcy. U takiego wszystko jest OK, nawet to, co w danym modelu nie istnieje.

:-)

Offline Harun

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 36
[i20 PB] Brak lakieru i korozja na drzwiach obok klamek.
« Odpowiedź #296 dnia: 16 Kwiecień 2020, 20:27:24 »
Tak, wyjdzie mi rdza samochodzie po 2 miesiącach od wyjazdu z salonu...

Czy ja porównuję focusa do i20? Focusa nie mam od dość dawna. Później jeździłem Astrą J z 2013. Teraz mam i20.

Nie masz pojęcia, w jakim stanie były moje samochody w momencie, w którym się ich pozbywałem, ale możesz sobie tworzyć dowolne teorie.

Z mojej strony koniec tematu, pozdrawiam.

Offline weuek

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1096
[i20 PB] Brak lakieru i korozja na drzwiach obok klamek.
« Odpowiedź #297 dnia: 16 Kwiecień 2020, 22:22:07 »
Zapewne uważałeś, że w rewelacyjnym.

Offline Walery

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 9
[i20 PB] Brak lakieru i korozja na drzwiach obok klamek.
« Odpowiedź #298 dnia: 12 Maj 2020, 13:01:18 »
Cytat: "Harun"
Cytat: "weuek"
Cytat: "Walery"
łuszczące się sreberko na klamkach wewnętrznych potrafiące skaleczyć rękę .

Identyczna typowa usterka jest w corsie D


Z moich doświadczeń:

- łuszczące się plastiki deski rozdzielczej - VW polo IV
- tandetne osłony przeciwsłoneczne - opel astra J
- tragicznej jakości plastikowe kierownice - ford focus MK2

Każdy samochód, którym jeździłem, miał jakieś wady, jeśli chodzi o wykończenie.

Żona jeździ już prawie 3 lata Aygo. Wad - brak. Przepaść, otchłań i nie wiem jak jeszcze nazwać.

Offline weuek

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1096
[i20 PB] Brak lakieru i korozja na drzwiach obok klamek.
« Odpowiedź #299 dnia: 12 Maj 2020, 14:42:05 »
Tak ostatnio wskazałem żonie na zaparkowane aygo-czy chciałaby po mikrze. No i się jej podoba, a to najważniejsze przy zakupie auta dla żony. Dodatkowo zachęciłem ją tym, że jeszcze krótszy. :-)

Tylko, że aygo to segment A (choćby po typowej gołej blasze na drzwiach można od razu poznać czy po braku tylnych nadkoli - tu się akurat nie przyjrzałem), a i20 i micra to B. Tak więc, nie są to rzetelni konkurenci. Segment A to auta takie... spartańskie. A takim B, choćby z najsłabszym silnikiem, to już można z miasta wyjechać.