Autor Wątek: S-coupe LS szarpanie  (Przeczytany 40896 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

on86

  • Gość
[S-Coupe] LS szarpanie
« Odpowiedź #120 dnia: 27 Październik 2008, 22:07:41 »
Cytat: "Arni Sonata"
I ja rowniez mam problemy tego typu ze silnik czy zimny czy cieply to szarpie gdy chce mu dac wiecej gazu chodz jak jest juz w pelni rozgrzany szarpiniacia bardzo slabieja i to obojetne czy na gazie czy benzynie, auto od 1000 do 2000 oborotow strasnzie szarpie trzeba przyspieszac delikatnie najlepiej jeszcze z noga na sprzegle XD powyzej 2000 idzie jako tako. I co moze byc tego powodem ? posiadam Autko Hyundaia Sonate z 94 roku GLS

Proponuję przenieść do działu i40\Sonata <czytaj>

P.S. Do Moderatorów-Tylko pomagam ;p

jacekk

  • Gość
[S-Coupe] LS szarpanie
« Odpowiedź #121 dnia: 29 Październik 2008, 23:30:50 »
Czesc chlopaki.

Przegladalem wlasnie temat o problemie kolegi - mam to samo, czyli szarpanie, mala moc, przy redukcji to samochod mi parkuje a nie jedzie. Swego czasu pomagala przegazowka ostra, i jakos sie jechalo.

W ASO hyundaia podlaczylismy auto pod komputer - 50 zl.

Okazuje sie, iz sonda lambda pokazuje zle wartosci, a co za tym idzie - silnik albo jest zalany albo ma za malo paliwa. Komputer bierze poprawki na bledy sondy, ale nie zawsze mu to wychodzi.

ECU mam nowe/sprawdzone w ASO, silnik jest po generalnym remoncie (wywalilo uszczelke miedzy 2 i 3 cyl.), pompa dziala (cisnienie ksiazkowe), termostat nie zglaszal problemow. Silniczek krokowy tez jest NEW.

Stary komputer w ogolnie nie dzialal - powod ? - woda, wilgoc sciekajaca z szyberdachu (sparciala uszczelka) slupkiem z lewej strony :)

Co prawda kupilem nowa sonde - uzywke, ale po jej sprawdzeniu (w ASO) okazalo sie, ze wylacza sie po kilku minutach X_o. W kazdym razie, na poprzedniej sondzie juz w ogole nie dalo sie jechac (2k i kicha ... ). Teraz problem mam przy obrotach z przedzialu 3000 - 5000, gdzie 5000 to max (nie dojdzie wyzej).

Szukam teraz zamiennika ow sondy, fabrycznie nowego. Zapomnijmy o uzywkach. To jest czesc elektroniczna i spelnia dosc wazna role.

Jutro jade po nowa do hurtowni. Zobaczymy co i jak i czy maja :x.

Przykladowa sonda i cena (nie ma fotek):
http://www.czesci24.pl/szczegoly/311679/uniwersalne_sonda_lambda

Jesli uda sie wam cos wydedukowac to oczywiscie rowniez bede wdzieczny.

A i Jacek jestem, witam :)

Cendra

  • Gość
[S-Coupe] LS szarpanie
« Odpowiedź #122 dnia: 31 Październik 2008, 16:16:38 »
Wakacje przejeździłem, ostatnio było nawet dobrze, ale od 2 tyg mam juz poważne problemy z szarpaniem... Dodatkowo po 4 dniach postoju bez odpalania, auto chodziło bardzo nierówno przez dłuższa chwilę, trochę się rozgrzał i juz było w miarę ok, zastanawiam się nad sprawdzeniem świec i przewodów paliwa, może jakiś jest sparciały i nie ma ciśnienia :?: Oczywiście standardowo jak szarpie to między 1,5 a 3 tyś obr.

Coraz bardziej mnie wkurza ten problem, czas zmienić auto :roll: :?:

Cendra

  • Gość
[S-Coupe] LS szarpanie
« Odpowiedź #123 dnia: 31 Październik 2008, 19:57:49 »
Cytat: "jacus"
Zaciekawił mnie temat, gdyż też to przerabiałem niestety.
Jak rozwiązaliście swojego problemy z szarpaniem, brakiem mocy itp?
Liczę, że ktoś się podzieli doświadczeniami ;-)

Przerabiałeś :?: Czyli co, rozwiązałeś problem :?: Opisz ogólnie co zrobiłeś i jakie były efekty, każdy trop może być dobry...

Sarna

  • Gość
[S-Coupe] LS szarpanie
« Odpowiedź #124 dnia: 31 Październik 2008, 22:50:18 »
Miałem też problem z szarpaniem,ale za namową kogoś tu z forum zalełem to pełna shella V-power i powiem szczerze problem z szarpaniem j od 1,5 miesiąca spokój.Być moze była to wina zasyfiałych wtryskiwaczy. Wczesniej wymieniłem świece,kopółke oraz przewody i to niedało rezultatu. Został mi tylko jeszcze jeden problem dość wysokie spalanie 9l na trasie przey spokojnej jeździe o 11+ na miesiecie. Przypuszczam, że za wysokie spalanie może być spowodowane sondą lambda choć i u nie których może być i ona odpowiedzialna za szarpanie.

jacus

  • Gość
[S-Coupe] LS szarpanie
« Odpowiedź #125 dnia: 31 Październik 2008, 22:59:34 »
Hmm przykładowo w trakcie jazdy na trójeczce przy 2500 obrotów, deptasz do dechy i co się dzieje? Szarpnie go? Ewentualnie zdusi na sekundę i dostanie kopa? Czy momentalnie przyśpiesza bez problemów?
Jak tak czytałem ten temat od początku to głowa mała żeby to wszystko pojąć.
Kilku mechaników się zastanawiało co się z nim dzieje że tak pracuje silnik, pomysły dość różne, od remontu silnika do wymiany przepływomierza, sondy, pompy paliwa, słabej jakości paliwa...
Zdesperowany nie wiedziałem już co mam z nim począć aż któregoś pięknego popołudnia zacząłem wizualnie oglądać co tam może być nie tak, zajrzałem do zbiorniczka na płyn chłodzący i widzę jakieś totalne błoto! (Płyn chłodzący wymieniamy był w serwisie Hyundai! )
Wyczyściłem zbiorniczek, wylałem płyn z chłodnicy, zalałem wodą i jakimś preparatem do czyszczenia, przewiałem powietrzem, płyn był dosłownie żółto-brudny!
(Dziwi mnie jak mógł tak zmienić kolor z niebieskiego i czy faktycznie serwisanci wlali to co im dałem.)
Następnie wlałem nowy czysty płyn, przejechałem może z 50 km w parę dni i fura śmiga jak nowa :-)

Także chyba nie wiele będę umiał Ci pomóc, ale możesz pytać.
Pozdrawiam

on86

  • Gość
[S-Coupe] LS szarpanie
« Odpowiedź #126 dnia: 31 Październik 2008, 23:29:19 »
Ale co ma wspólnego jedno z drugim 22 35 40 41 43 53 58 59 69 72 73 76 80 83 84 86 92 96 97 98 99 :-| Wydaje mi się, że nic. No chyba, że jestem za mało nauczony o tych silnikach i układ chłodzenia jest połączony z "układem spalania" :-? , choć wydaje mi się to mało prawdopodobne. Układ chłodzenia jest przecież odseparowany od komory spalania.

Czyli wymieniłeś płyn chłodniczy i szarpania ustały 22 35 40 41 43 53 58 59 69 72 73 76 80 83 84 86 92 96 97 98 99 :?

Cendra

  • Gość
[S-Coupe] LS szarpanie
« Odpowiedź #127 dnia: 01 Listopad 2008, 09:13:39 »
Może spróbować z tym V-power i dodać coś na czyszczenie wtrsków STP :?:

Aha, dodam, że mechanik jak badał wszytskie elementy (sondy, czujniki itp) to tylko przy przepływomierzu wskazania były nie prawidłowe... :roll:

jacus

  • Gość
[S-Coupe] LS szarpanie
« Odpowiedź #128 dnia: 01 Listopad 2008, 11:08:57 »
Przyznam, że dla mnie jest to również nie do końca zrozumiałe ale teraz silnik pracuje jak trzeba :-)
Ja do czyszczenia wtrysków dolewałem dodatku do benzyny dostępnego na stacjach Shell.

jacekk

  • Gość
[S-Coupe] LS szarpanie
« Odpowiedź #129 dnia: 09 Listopad 2008, 09:41:49 »
Sarna,
moj spala Tyle samo. W miescie to tak po 13-14l.

Dobra, teraz z innej beczki.

Bylem w ASO, wymienilem termostat (razem z kopulka aluminiowa bo mi fran...a pekla) i sonde lambda.

Obie czesci nowe, oryginalne.


Po wymianie sondy silnik nabral dynamiki. Komputer nie pokazuje juz bledu.

Po wymianie termostatu szybciej sie grzeje, ladniej wchodzi na obroty, szarpanie czasami znika i moge pociagnac od 0-100km/h w 11 s (dokladnie wczoraj wieczorem mi sie udalo, doznalem niesamowitego zadowolenia z jazdy haha).

Ale problem nadal istnieje.

Na 13tego ugadalem sie na wymiane klockow ham. i dalsza diagnoze problemu. Wstepne podejrzenie - zapieczone wtryski.

U mnie szarpanie czasami ma miejsce w okolicach 2-3 tys a przy predkosci 140 samochod nie chce sie wbic na 5 tys.

Mam automat tak btw.

Gdy wciskam pedal gazu delikatnie, nie mam tego problemu (6 tys i odcina ladnie).

Po wcisnieciu pedalu gazu do oporu, silnik daje wieksza dawke paliwa - oczywiste. Wtryski nie sa w stanie przepuscic takiego strumienia paliwa, i co najwyzej popsikuja hehe. Stad szarpanie. Gdy strumien jest lagodny i rownomierny nie robi sie "korek", paliwko leci i wszystko jest ok. Taka mam teorie, a czy aby na pewno jest dobra to sie okaze.

Jesli chodzi o chlodnice itd itp. Wyjecie termostatu skutkuje tym, ze auto sie nie grzeje. Olej w silniku jest metny, i swiezo po odpaleniu, zanim rozsmaruje sie po komorze silnika, tarcie jest bardzo duze. Z tego co pamietam, przegazowka zimnego silnika to to samo co przejechanie 200 km ... <stop>

Przy wymianie termostatu strasznie duzo plynu mi ucieklo (prosto na alternator ;) ), no ale OK. Pelno czerwonego nagaru, trzeba bylo to przeczyscic. W zbiorniku na plyn chlodniczy, fakt - na dnie metna substancja. Dolalem swiezego plynu (prawie pod sama nakretke). Po jednym dniu zassal calosc, dzis ide jeszcze dolac. (na zimnym silniku plyn chlodzacy powinien byc na skali pomiedzy Full i Min, a u mnie juz pusto).

A co do przeplywomierza (plastikowe cos na rurze od filtra), hmm. O ile dobrze pamietam, odpiecie go i naciagniecie rekawiczki zamiast niego nie dawalo zadnego rezultatu. Nie bylo ani gorzej, ani lepiej. Mimo wszystko specjalista z aso mowil, ze to nie ma nic do rzeczy.

Ide po cos do czyszczenia wtryskow.

PS: Jest tu ktos z CK ?

jacekk

  • Gość
[S-Coupe] LS szarpanie
« Odpowiedź #130 dnia: 09 Listopad 2008, 14:42:54 »
Ok. Wlasnie wrocilem z 3-godzinnej jazdy probnej. Szarpanie ustalo. Na obwodnicy v-max: 178 km/h przy 4,5 tys obrotow. Przyspieszenie w fabryczne 11 sekund.
Wczesniej nie bylo takiej mozliwosci, wiec sadze, ze problem rozwiazany.

Co robimy ? Dolewamy do baku specyfiku o nazwie STP czyszczacy WTRYSKI (czarna butelka), do kupienia w TESCO na akcesoriach samochodowych. Ma ona pojemnosc 250 ml - teoretycznie pisze tam aby dolac to do okolo 50 litrow benzyny (jakiejkolwiek). Ja dolalem cala butelke do polowy baku, czyli okolo 25 litrow (15 l + 10 l rezerwy). Po przejechaniu okolo 100 km a nastepnie przegazowce na postoju silnik odzyskal dawna sprawnosc :)

Piszcie, czy Wam tez to pomoglo :)

 <papa> :-D

Cendra

  • Gość
[S-Coupe] LS szarpanie
« Odpowiedź #131 dnia: 09 Listopad 2008, 17:19:15 »
Ja na cały bak Pb98 dolałem ciut więcej niż połowę butelki... Na razie szarpnie jest normą, chociaż ostatnio mało jeżdżę, teraz mam połowę baku, doleję resztę STP i może trochę doleję V-power racing :roll:

jacekk

  • Gość
[S-Coupe] LS szarpanie
« Odpowiedź #132 dnia: 09 Listopad 2008, 17:23:48 »
Stary, za malo.

Jak bedziesz mial pol baku, to wlej cala butle czarnego STP. I przegazuj auto. Porzadnie. Gdy wyjezdzisz okolo 50% benzyny powinienes zobaczyc roznice.

Ja przejechalem okolo 200 km po wlaniu calej butelki do baku i dopiero po tym zaczalem widziec, ze cos sie odtyka. W koncu szarpanie ustalo.

Jak juz wykorzystasz czarny, zatankuj na full i zalej czerwonym STP.

Aha, i nie tankuj 98. To nie do naszych silnikow :)

Cendra

  • Gość
[S-Coupe] LS szarpanie
« Odpowiedź #133 dnia: 09 Listopad 2008, 17:26:30 »
Teraz po prostu zaleje go do pełna V-power racing i do tego cała butelka STP i ta polowa co mi została...
Czy można jakoś zaszkodzić w ten sposób autku :?:

Tomasz1023

  • Gość
[S-Coupe] LS szarpanie
« Odpowiedź #134 dnia: 09 Listopad 2008, 17:29:14 »
Juz kiedys pisałem .Ustawcie dobrze TPS-on jest odpowiedzialny w duzej mierze za szarpania,oczywiscie po wyeliminowaniu innych typowych z szarpaniem usterek...
Choć nie twierdze ze czasem wtryski sa zapieczone i srodek STP pomaga....