Autor Wątek: KUPNO - Elantra  (Przeczytany 62632 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

aarreekk

  • Gość
Prośba Elantra XD
« Odpowiedź #15 dnia: 02 Styczeń 2014, 21:09:40 »
Witam. Jeżdżę Mitsubishi Carisma 1.6. Autko, jakkolwiek wdzięczne, idzie mu już 13 rok eksploatacji i 242 tys. W związku z tym myślę nad czymś nowszym i koniecznie z większym motorem. Jako, że wcześniej był Colt a Mitsubishi uważam za świetne auta, teraz miałby być Lancer Kombi CS z motorem 2.0. Poszukiwania takiego auta pomału jednak mnie niecierpliwią, bo jest ich mało i trudno coś ustrzelić fajnego. Ale do rzeczy.

Sporo czytałem o Elantrze. Auto może się podobać. Wpadło mi ogłoszenie: Elantra z 2006 r., pierwszy rok eksploatacji 2007, 150 tys, silnik 2,0. Pierwszy właściciel, salon krajowy. Trochę wysoka cena wywoławcza, lecz ponoć do końca serwis w ASO a przy 150 tys, zrobiony duży serwis.

Trudno jednak takie auto obejrzeć sobie (ten konkretny z ogłoszenia jest kawałek), wsiąść do niego, etc., bo jest ich mało. W związku z tym mam prośbę. Czy ktoś z forum ze śląskiego,  kto ma Elantrę XD (niekoniecznie 2.0) zechciałby poświęcić chwilę, aby pokazać autko, pozwolić wsiąść do niego, także za kierownicę, aby choć przez chwilę zobaczyć jak się siedzi w fotelu, jak ułożenie foteli, etc.?

Ponadto mam parę pytanek:
- czy auto fajnie się prowadzi, tj. czy zawieszenie pozwala na pokonywanie zakrętów z rezerwą bezpieczeństwa, tj. czy nie jest "kanapowcem" jak np. sonata?,
- czy skrzynia biegów jest precyzyjna?
- jaka butla LPG wchodzi do auta bez konieczności dźwigania podłogi bagażnika,
- oświetlenie to tradycyjne H4, czy może komplet X7+H1?

Pozdrawiam,
Arek

Offline tekla

  • Global Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 2358
    • http://www.facebok.com/eklateklamodel
KUPNO - Elantra
« Odpowiedź #16 dnia: 03 Styczeń 2014, 00:07:52 »
Prowadzi się fajnie, nie jest jeżdżącą kanapą, ktora siedzi na ziemi i nie skręca, jest zwinne, ale nie jest pudełkiem zapałek, które przechyla się całe po wjechaniu w dziurę.
LPG nie mam, to się nie wypowiem.
Żarówki są standardowe, mijania to H7, wymieniałam też niedawno postojówki, ale nie pamiętam co tam było. Na pewno do kupienia bez problemu, a wymiana też trudna nie jest, można robić samemu i nie trzeba robić tego przez rurę wydechową :P

Ty się akurat zapatrujesz na wersję po lifcie, a ja mam przeliftową, ale to żadna różnica, tylko ma ryjek inny i pionowe nawiewy :P

aarreekk

  • Gość
KUPNO - Elantra
« Odpowiedź #17 dnia: 03 Styczeń 2014, 21:21:33 »
A jak jest z silnikiem 2.0. Doczytałem, że Elantra ma inny silnik 2.0, niż np. Sonata z tych samych lat. W Sonacie są silniki zapożyczone wprost z Mitsubishi. Z Mitsubishi wiem, że cieszą się one dużą trwałością, niezawodnością, dynamiką. Dobrze wkręcają się na obroty.  Dość dodać tylko, że ten silnik jest bazą dla Evo.

Z kolei Elantra to inna rodzina silników Hyundai (Beta chyba). Co można powiedzieć o nich - porównując do tego z Sonaty? Jest lepszy, gorszy, trwalszy, ekonomiczniejszy, lepiej się wkręca na obroty lub inne jeszcze charakterystyki?

Offline tekla

  • Global Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 2358
    • http://www.facebok.com/eklateklamodel
KUPNO - Elantra
« Odpowiedź #18 dnia: 04 Styczeń 2014, 11:22:58 »
Mamy na forum parę 2.0, ale koledzy rzadko chyba wchodzą ostatnio :/

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
KUPNO - Elantra
« Odpowiedź #19 dnia: 04 Styczeń 2014, 11:33:00 »
Ten sam silnik były stosowany w Coupe GK więc więcej dowiesz się tutaj http://www.forum.hyundaicoupe.pl/. Silnik 2.0l to raczej udana konstrukcja i przy prawidłowej eksploatacji nie nastręcza kłopotów. W modelu do 09.2006 jedyny kłopot może sprawić łańcuszek spinający wałki rozrządu, którego trwałość jest taka sobie. Po 08.2006 silnik 2.0l zamiast paska rozrządu miał łańcuch.

aarreekk

  • Gość
KUPNO - Elantra
« Odpowiedź #20 dnia: 04 Styczeń 2014, 15:24:01 »
A dowiem się, czy elantra 2.0 po lifingu miała kompensację luzów hydrauliczną?

Offline Złośnik

  • Global Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1196
KUPNO - Elantra
« Odpowiedź #21 dnia: 04 Styczeń 2014, 15:47:02 »
Miała ją też i przed liftem więc po, również ma. Od 95 roku wersja J2 modelu Lantry która jest starszą siostrą Elantry a silniki mają te same - miała hydrauliczną kompensację luzu zaworowego.

aarreekk

  • Gość
KUPNO - Elantra
« Odpowiedź #22 dnia: 05 Styczeń 2014, 21:09:29 »
A zapas to koło pełnowymiarowe, czy jakaś dojazdówka - pytam pod względem butli LPG. W 2.0 standardem jest felga aluminiowa 15 cali i opona 195/60/15?

[ Dodano: 2014-01-05, 23:06 ]
Cytat: "kosmos2011"
Ten sam silnik były stosowany w Coupe GK więc więcej dowiesz się tutaj http://www.forum.hyundaicoupe.pl/. Silnik 2.0l to raczej udana konstrukcja i przy prawidłowej eksploatacji nie nastręcza kłopotów. W modelu do 09.2006 jedyny kłopot może sprawić łańcuszek spinający wałki rozrządu, którego trwałość jest taka sobie. Po 08.2006 silnik 2.0l zamiast paska rozrządu miał łańcuch.


A silnik 2.0 w wersji poliftowej (w tym przypadku 2006r.) - ma silnik ze zmiennymi fazami rozrządu (CVVT to się chyba u Hyndaia nazywa)?

Offline tekla

  • Global Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 2358
    • http://www.facebok.com/eklateklamodel
KUPNO - Elantra
« Odpowiedź #23 dnia: 06 Styczeń 2014, 00:33:19 »
Koło pełnowymiarowe w zapasie.
Alusy nie są w standardzie, ja mam stalówki. (No, przed liftem przynajmniej)

pterodaktyl

  • Gość
KUPNO - Elantra
« Odpowiedź #24 dnia: 07 Styczeń 2014, 17:35:55 »
Witam
Wybór jednostki 2.0 l 16V uważam za najbardziej rozsądny :). Ten silnik nie ma zmiennych faz rozrządu. Nadaje się do gazu, dobrze z nim współpracuje. Koło zapasowe jest pełnowymiarowe na stalowej feldze. Butla gazu max. 40 l jeśli ma być toroidalna.
Generalnie moim zdaniem auto przy większych prędkościach jest słabo wyciszone, wyraźnie słychać pracę zawieszenia i szum opon - dlatego polecam jakieś miękkie opony. Z tego co się orientuje to w popularnych modelach mitsubishi jest podobnie :). W zimie lubi sobie coś potrzeszczeć w środku auta, ale problem jest chyba naprawdę sezonowy :) :)
O ile spód auta jest dobrze zabezpieczony antykorozyjnie, to mam zastrzeżenia do lakieru - jest bardzo miękki i łatwo go zarysować. Do tego należy zwracać uwagę na tylne nadkola - żre je rdza.
Koła standardowe to 185/65/R15 ET 46 5,5 J, alusy 6 J, rozstaw śrub 4 razy 114,4 mm, otwór centrujący 67 mm
Sporo części pasuje od sonaty (np. właśnie alusy :) :)) i matriksa (ta sama płyta podłogowa)
Olej silnikowy - ja stosuję valvoline 10 W 40, ale inni forumowicze jeżdżą na 5 W 40 itp.
Kable napięciowe najlepiej oryginały (firmy Mobis bodajże), świece wg uznania i specyfikacji :).
Tarcze i klocki - forumowicze polecają TRW, ATE....
Więcej grzechów nie pamiętam... :-D :-D

aarreekk

  • Gość
KUPNO - Elantra
« Odpowiedź #25 dnia: 07 Styczeń 2014, 22:52:43 »
pterodaktyl dziękuje za odpowiedzi :). Tak z ciekawości - jeżeli to nie tajemnica - z jakiej części Podkarpacia piszesz? Pytam przez sentyment do tej części Polski.

A jak oceniasz zawieszenie? Nie jest za miękkie, pozwala trochę szybciej pokonać zakręt? To akurat w Carismie jest na wysokim poziomie. Ponadto masz racje - japończyki (przynajmniej te starsze) są także słabo wyciszone.

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
KUPNO - Elantra
« Odpowiedź #26 dnia: 07 Styczeń 2014, 23:01:59 »
Po 06.2003 w 2.0l był CVVT.

aarreekk

  • Gość
KUPNO - Elantra
« Odpowiedź #27 dnia: 07 Styczeń 2014, 23:03:39 »
Cytat: "kosmos2011"
Po 06.2003 w 2.0l był CVVT.


Czyli jednak zmienne fazy. A nie odbiło się to negatywnie na trwałości tego silnika i tolerowaniu przez niego LPG?

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
KUPNO - Elantra
« Odpowiedź #28 dnia: 07 Styczeń 2014, 23:06:05 »
HC to nie Alfa Romeo  :lol:

aarreekk

  • Gość
KUPNO - Elantra
« Odpowiedź #29 dnia: 07 Styczeń 2014, 23:09:10 »
Cytat: "kosmos2011"
HC to nie Alfa Romeo  :lol:


:)

O Elantrze kiedyś przeczytałem w jednym z czaposim motoryzacyjnych, że to jak japończyk starszej daty - przy odpowiednim serwisowaniu nie do zdarcia.