Autor Wątek: Dymi i szarpie na zimnym.  (Przeczytany 3345 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Robek1

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 22
Dymi i szarpie na zimnym.
« dnia: 21 Czerwiec 2021, 19:03:58 »
Witam. Posiadam hyundai i30 1.6 90KM diesel i mam z nim problem.  Rano gdy odpalam po nocy puszcza dymka (takiego jednorazowego). Gdy ruszę i jadę że stałą prędkością, obojętnie na którym biegu z obrotami 1500 do 2000 silnik się dławi i kopci. Komputer nie pokazuje błędów. Na początku wymieniłem świece żarowe, co nic nie dało. Następnie wyczyściłem egr i też to samo.
Ale zauważyłem, że po odpięciu wtyczki od egr silnik zapala bez dymka i nie dławi się, jednak lekko stracił moc.
Czujnik temperatury ciczy chyba działa. Tzn. komputer pokazuje temperaturę na zimnym taka jaka jest na zewnątrz. Czy ktoś ma jakieś pomysły co może być. Nie chcę wymieniać części bez potrzeby.
Jak podłączyć egr na krótko, tzn. na którym pinie jest plus i minus?
I mam jeszcze pytanie do posiadaczy i30. Czy u was też wskazówka na desce od temperatury nie dochodzi do 90 stopni, u mnie stoi jakieś 2mm przed.
« Ostatnia zmiana: 21 Czerwiec 2021, 19:05:52 przez Robek1 »

Offline rodzynpatryk

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 7
Odp: Dymi i szarpie na zimnym.
« Odpowiedź #1 dnia: 21 Czerwiec 2021, 23:08:46 »
Odnośnie temperatury - co prawda inny silnik bo benzyna 1.4, ale wskazówka temperatury niezależnie od pory roku i temperatury zewnętrzej, cały czas na poziomie ~85 st. Z tego co czytałem (bo na początku też mnie to zastanawiało) to jest to normalne i temperatura jest ok :)

Offline Robek1

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 22
Odp: Dymi i szarpie na zimnym.
« Odpowiedź #2 dnia: 23 Czerwiec 2021, 08:51:31 »
Czyli TTTM. Co do dymka. To odłączyłem przepływomierz, żeby sprawdzić czy działa. Oczywiście spala ie wzrosło i pojawił się błąd. Po podłączeniu i wykasowaniu błędów, następnego dnia rano odpalił bez dymka i niw szarpał. Dzień później problem powrócił.

Offline guniak

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 174
Odp: Dymi i szarpie na zimnym.
« Odpowiedź #3 dnia: 02 Lipiec 2021, 12:13:14 »
Co do temp. to tak ma być. A co do dymka to też mam podobny problem. Zapalę zimny, lub lekko ciepły , potrafi zadymić na błękitno, dym gryzący, tak na 10-15 sek, lekko sie trzęsie. Po czym wszystko się normuje, błędów brak na desce. Brak wycieków , moc jest. Gdzie szukać problemu

Offline Tomekk

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 8
Odp: Dymi i szarpie na zimnym.
« Odpowiedź #4 dnia: 02 Lipiec 2021, 13:20:10 »
U mnie praktycznie takie same objawy.
Mój i30 (2010r crdi 90KM D4FB, brak dpfa) puszcza dymka zaraz po odpaleniu jak jest zimny lub postoi trochę dłużej. Temat śledzę od jakiegoś czasu bo wcześniej robił to tylko zimą. Po odpaleniu czasami trochę przebierał i nierówno pracował (kilka sekund) wtedy puszczał dymka raczej białego, po chwili wszystko w normie, nic nie szarpał moc ok...odpala za każdym razem i nie ma problemu z odpalaniem- myślałem, że to po prostu świece do wymiany bo nie dogrzewają.
Ostatnimi czasy puszcza dyma nawet jak jest ciepło na dworze. kolor dymka raczej też białawy ale czasem ten dymek to już taki większy się robi. Sam nie wiec gdzie szukać przyczyny.
Obstawiałem świece walnięte ale czy latem jak są upały to powinien puszczać dyma jak zimą?
może czujnik temperatury walnięty albo przekłamuje i na zimnym za dużo leje paliwa a jak się rozgrzeje to jego wskazania są w normie - spalanie cały czas w normie kręci się ok 4,5-5 l. według komputera. Może ktoś wymieniał taki czujnik przez podobne objawy i napisze coś więcej?
wtryski przelewają? chociaż miałem regenerowane już wtryski w Boschu za ponad 2koła bo wtedy stukało w silniku na niskich obrotach,
może to jednak dym z oleju a nie diesla - puszcza turbo albo przez uszczelniacze? - oleju mi raczej nie ubywa od wymiany do wymiany bez dolewki

Jak widać kilka osób ma taki problem to może jak ktoś przechodził temat niech rzuci rozwiązaniem albo pomysłem co i jak sprawdzić, żeby na pałę wszystkiego nie wymieniać.


Offline weuek

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1096
Odp: Dymi i szarpie na zimnym.
« Odpowiedź #5 dnia: 02 Lipiec 2021, 23:58:25 »
Im dłużej żyję, tym bardziej się dziwię temu co ludziska widzą w tych dieslach. Miałem jednego (bez upierdliwego depeefa) i więcej nie zamierzam, bo naprawdę nie wiem po co.

Offline Robek1

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 22
Odp: Dymi i szarpie na zimnym.
« Odpowiedź #6 dnia: 04 Lipiec 2021, 10:14:18 »
U mnie czujnik temperatury działa prawidłowo. Po podpięciu pod kompa parametry temperatur na zimnym, takie same jak na zewnątrz. Spalanie wg. komputera w granicach 7l miasto. Może już wtryski leją, albo leją bo któryś czujnik szwankuje. Po podpięciu pod kompa zauważyłem, że na zimnym egr, który powinien być zamknięty,  po dodaniu gazu otwiera się. Może tu tkwi problem?
Na forum kii, niektórym z problemem szarpania pomagała wymiana map sensora.
Nie wiem, może by wymienić na próbę map sensor i czujnik temperatury, koszty niewielkie? Ale czy to coś zmieni?
Gdzie jest czujnik temperatury w 1.6 90km? Jak macie jakieś zdjęcie to będę wdzięczny.

Offline Robek1

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 22
Odp: Dymi i szarpie na zimnym.
« Odpowiedź #7 dnia: 04 Lipiec 2021, 11:49:23 »
Nie znalazłem edytuj więc napiszę kolejny post.
W wolnym czasie sprawdzę jeszcze czy dochodzi napięcie do świec, bo może coś nie styka. Na szybko sprawdziłem czy jest we wtyczce i  jest. Niestety nie sprawdzałem czy dalej na świecach też jest. Wyprzedzając odpowiedź niektórych wpiąłem próbnik we wtyczkę i po przekręceniu kluczyka żarówka zgasła dopiero po ok. 5-10sek. na dworzu było 25 stopni. Więc jak ktoś twierdzi, że w lato świece nie grzeją to jest w błędzie.

Offline Blue ix35

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 47
Odp: Dymi i szarpie na zimnym.
« Odpowiedź #8 dnia: 04 Lipiec 2021, 22:48:05 »
Nie znalazłem edytuj więc napiszę kolejny post.
W wolnym czasie sprawdzę jeszcze czy dochodzi napięcie do świec, bo może coś nie styka. Na szybko sprawdziłem czy jest we wtyczce i  jest. Niestety nie sprawdzałem czy dalej na świecach też jest. Wyprzedzając odpowiedź niektórych wpiąłem próbnik we wtyczkę i po przekręceniu kluczyka żarówka zgasła dopiero po ok. 5-10sek. na dworzu było 25 stopni. Więc jak ktoś twierdzi, że w lato świece nie grzeją to jest w błędzie.

To bardzo dobry pomysl jest i od tego trza zaczac -sprawdzenie swiec - czy aby wszystkie  sa sprawne- teraz doczytalem(lepiej pozno niz wcale) wymieniles swiece prad do swiec dochodzi i nadal zakopci hmmm, podmiana przeplywomierza i reset komputra zanim wydasz kilka stowek na EGR czy przeplywke  i jeszcze jedno sprawdz czy nie masz pekniecia na rurze dolotowej od intercoolera(lewe powietrze -inna mieszanka - i bedzie mulowaty i kopcacy), oczywiscie ze grzeja latem nawet przy 40 stopniach...do zaplonu diesla potrzeba temperatury i to wysokiej, wiec jak swiece nie grzeja to i dymek sie pusci .
« Ostatnia zmiana: 04 Lipiec 2021, 23:04:57 przez Blue ix35 »

Offline Blue ix35

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 47
Odp: Dymi i szarpie na zimnym.
« Odpowiedź #9 dnia: 04 Lipiec 2021, 22:55:23 »
Im dłużej żyję, tym bardziej się dziwię temu co ludziska widzą w tych dieslach. Miałem jednego (bez upierdliwego depeefa) i więcej nie zamierzam, bo naprawdę nie wiem po co.


Bo widzisz...diesel to stan umyslu a nie kieszeni ,-) trzeba kochac to trzesienie, smrodek, kopcenie, problemy z dpf, swiecami, wtryskami filtrami ale...wjazd pod gorke na 6 biegu i spalanie na poziomie 6 ltr,  rekompensuje niedogodnosci. Co prawda juz niebawem bedzie sie trzeba przesiasc do napedzanego voltami auta ...wiec ani benzyna ani diesel nie beda tematem do dyskusji nad wyzszoscia Swiat Wielkiej Nocy a Swietami Bozego Narodzenia ;)....jeszcze zatesknimy jak za komuna  za 3 litrowa v6  ,-P

Offline Akustyczny

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 88
Odp: Dymi i szarpie na zimnym.
« Odpowiedź #10 dnia: 06 Lipiec 2021, 10:29:55 »
Ej, mój benzyniak 1,4 spala średnio 6,7 /100, to blisko tego wyniku :D
Pod górkę nie pojadę na 6 biegu, bo kończą się na 5 ;)

A serio, to jeździłem kiedyś dieslem i to nie dla mnie - zwłaszcza klekotanie silników. Ale może nie wszystkie klekoczą :D

Offline Robek1

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 22
Odp: Dymi i szarpie na zimnym.
« Odpowiedź #11 dnia: 06 Lipiec 2021, 19:19:39 »
To bardzo dobry pomysl jest i od tego trza zaczac -sprawdzenie swiec - czy aby wszystkie  sa sprawne- teraz doczytalem(lepiej pozno niz wcale) wymieniles swiece prad do swiec dochodzi i nadal zakopci hmmm, podmiana przeplywomierza i reset komputra zanim wydasz kilka stowek na EGR czy przeplywke  i jeszcze jedno sprawdz czy nie masz pekniecia na rurze dolotowej od intercoolera(lewe powietrze -inna mieszanka - i bedzie mulowaty i kopcacy), oczywiscie ze grzeja latem nawet przy 40 stopniach...do zaplonu diesla potrzeba temperatury i to wysokiej, wiec jak swiece nie grzeja to i dymek sie pusci .

No właśnie nie wiem czy do świec dochodzi. Na pewno dochodzi do wtyczki, która łączy przewód ze świecami. Chyba to raczej mało prawdopodobne, żeby nowe świece były wadliwe. Odpinałem przepływke i wywaliło błąd, więc domyślam się, że działa. Jak zresetować kompa? Wystarczy odłączyć klemę na kilka minut? Przewód raczej nie jest pęknięty. Jak się silnik rozgrzeje to normalnie pracuje, mogę nawet z 2 ruszać i nic. Niestety na razie nie mam za bardzo czasu na grzebanie, ale mam nadzieję, że to jakaś pierdoła. Dzięki za sugestie.
« Ostatnia zmiana: 06 Lipiec 2021, 19:26:29 przez Robek1 »

Offline Robek1

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 22
Odp: Dymi i szarpie na zimnym.
« Odpowiedź #12 dnia: 17 Lipiec 2021, 16:43:02 »
U mnie praktycznie takie same objawy.
Mój i30 (2010r crdi 90KM D4FB, brak dpfa) puszcza dymka zaraz po odpaleniu jak jest zimny lub postoi trochę dłużej. Temat śledzę od jakiegoś czasu bo wcześniej robił to tylko zimą. Po odpaleniu czasami trochę przebierał i nierówno pracował (kilka sekund) wtedy puszczał dymka raczej białego, po chwili wszystko w normie, nic nie szarpał moc ok...odpala za każdym razem i nie ma problemu z odpalaniem- myślałem, że to po prostu świece do wymiany bo nie dogrzewają.{
Ostatnimi czasy puszcza dyma nawet jak jest ciepło na dworze. kolor dymka raczej też białawy ale czasem ten dymek to już taki większy się robi. Sam nie wiec gdzie szukać przyczyny.
Obstawiałem świece walnięte ale czy latem jak są upały to powinien puszczać dyma jak zimą?
może czujnik temperatury walnięty albo przekłamuje i na zimnym za dużo leje paliwa a jak się rozgrzeje to jego wskazania są w normie - spalanie cały czas w normie kręci się ok 4,5-5 l. według komputera. Może ktoś wymieniał taki czujnik przez podobne objawy i napisze coś więcej?
wtryski przelewają? chociaż miałem regenerowane już wtryski w Boschu za ponad 2koła bo wtedy stukało w silniku na niskich obrotach,
może to jednak dym z oleju a nie diesla - puszcza turbo albo przez uszczelniacze? - oleju mi raczej nie ubywa od wymiany do wymiany bez dolewki

Jak widać kilka osób ma taki problem to może jak ktoś przechodził temat niech rzuci rozwiązaniem albo pomysłem co i jak sprawdzić, żeby na pałę wszystkiego nie wymieniać.

Tomek jaki masz przebieg? U mnie 220000
Wypisz wymaluj to samo.

Na razie temat nie zdiagnozowany. Brak czasu. Jedynie z rana odpiąłem map sensor, żeby sprawdzić co będzie.   Efekt taki sam jak po odpięciu wtyczki egr. Zapalił normalnie bez dymka, poczekałem chwilę, bo wcześniej jak odpalałem, po ok. 2 sekundach  nierówno pracował przez chwilę, a teraz nic. Ruszyłem i jak nie ten samochód, żadnego szarpania. Wjechałem na trasę i tu zonk. Ja mu w buta, a on się rozpędza jak maluch. Nie wiem o co kaman.
« Ostatnia zmiana: 17 Lipiec 2021, 16:45:02 przez Robek1 »

Offline Robek1

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 22
Odp: Dymi i szarpie na zimnym.
« Odpowiedź #13 dnia: 17 Lipiec 2021, 17:32:50 »
Tomekk wymieniałeś u siebie świece żarowe? Bo teraz tak myślę, że u mnie zostały wymienione, ale osobiście tego nie robiłem i może w warsztacie założyli mi złe świece.

Offline weuek

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1096
Odp: Dymi i szarpie na zimnym.
« Odpowiedź #14 dnia: 18 Lipiec 2021, 08:29:35 »

 ale...wjazd pod gorke na 6 biegu i spalanie na poziomie 6 ltr,  rekompensuje niedogodnosci.
Taki wpis dowodzi jak bardzo jeszcze ludziska żyją stereotypami, wszak turbobenzyny (nawet takie sprzed kilkunastu lat) nie mają z tymi dwoma rzeczami problemu. :-)