Forum > i30 GD

Wymiana sprz≥ęgła - kiedy, jakie objawy i na jakie?

<< < (4/6) > >>

i30COMFORT:
Ja wymieniałem sprzęgło przy 135 tys. mój kolega również przy tym przebiegu. Objawy - ciężko wchodziła 1 oraz wsteczny,reszta biegów znośnie. Po demontażu stwierdziłem że tarcza nie jest dużo cieńsza od nowej ale docisk dosyć wyrobiony. Hyundai ma bardzo niską tolerancję zużycia sprzęgła wg mnie. Zamontowałem delphi o ile dobrze pamietam,sprzęgło po wymianie leciutko chodzi i biegi dobrze wchodzą :)

topgear1981:
Ja mam identyczny problem jak autor postu - problem z wbiciem 1 i wstecznego po długiej jeździe autostradowej... Auto ma 150 tys i mam je od nowości. Nigdy nie miałem problemu ze sprzęgłem w żadnym aucie, nawet po 200, 300 tys. przebiegu co oznacza że potrafię chyba go używać właściwie;) Dodatkowo hultaj 3/4 z tych 150 tys zrobił po autostradach... Wysprzęgla mi dopiero przy podłodze i nie mam pojęcia dlaczego tak jest. W zużycie tarczy absolutnie nie wierze, tym bardziej że wg mojej wiedzy cieńsza tarcza powoduje że luz na pedale sprzęgła maleje a nie rośnie... Chyba muszę wymienić pompkę wysprzęglika na początek... Ale zastanawia mnie co ma się długa jazda autostradą do występowania tego problemu... ??

mechsio:

--- Cytat: topgear1981 w 18 Lipiec 2021, 12:11:22 ---Ja mam identyczny problem jak autor postu - problem z wbiciem 1 i wstecznego po długiej jeździe autostradowej... Auto ma 150 tys i mam je od nowości. Nigdy nie miałem problemu ze sprzęgłem w żadnym aucie, nawet po 200, 300 tys. przebiegu co oznacza że potrafię chyba go używać właściwie;) Dodatkowo hultaj 3/4 z tych 150 tys zrobił po autostradach... Wysprzęgla mi dopiero przy podłodze i nie mam pojęcia dlaczego tak jest. W zużycie tarczy absolutnie nie wierze, tym bardziej że wg mojej wiedzy cieńsza tarcza powoduje że luz na pedale sprzęgła maleje a nie rośnie... Chyba muszę wymienić pompkę wysprzęglika na początek... Ale zastanawia mnie co ma się długa jazda autostradą do występowania tego problemu... ??

--- Koniec cytatu ---

Nawiązując do mojego problemu to tydzień temu wymieniłem komplet sprzęgła i co się okazało po oględzinach starego sprzęgła.... tarcza kompletnie zużyta, sprzęgło po prostu się skończyło. Przebieg 134 000.
Jak widać problem z wbiciem jedynki i zgrzytanie wstecznego to oznaki zużytego sprzęgła. Dodatkowo brało od samej podłogi. Oryginalne było Valeo, nowe też wsadzili Valeo bo ponoć z innymi mieli problemy żeby tam włożyć i coś nie pasowało. Nowe bierze od połowy i chodzi leciutko. Biegi wchodzą jak w nowym aucie :-)

weuek:
Może masz styl "męczę na niskich, bo oszczędzam"?

topgear1981:

--- Cytat: weuek w 20 Lipiec 2021, 07:43:39 ---Może masz styl "męczę na niskich, bo oszczędzam"?

--- Koniec cytatu ---
Nie, zdecydowanie nie... Pierwsza rzecz jaką zrobiłem po zakupie to wyłączyłem w menu te śmieszne sugestie zmiany biegów w ecodrivingu. Ja preferuje jazdę na wyższych obrotach, po mieście główny bieg to "3". Jedyne co może ewentualnie nie służyć zespołowi sprzęgła to to że dużo hamuje silnikiem - ale to sprężyny w tlumiku drgań tarczy co najwyżej dostają...

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej