Forum > i20

[i20 PB] Spalanie - czy tylko ja się czuję nabity w butelkę

<< < (4/22) > >>

Jacaw:

--- Cytat: "ZacnyRycerz" ---Teoretycznie w tym zakresie obrotów powinien palić najmniej, wg producenta:
118,6 Nm przy 4000 obr/min i 78 KM przy 6000 obr/min.
--- Koniec cytatu ---


No właśnie tu się chyba teoria nie sprawdza, ja jeżdżę raczej w okolicach 2000-2500 (no chyba, że trzeba na trasie przycisnąć, no to wtedy pod 4000 podchodzi) i wtedy wychodzi najmniej. Próbowałem na trasie jeździć około tych 4000 i nie ma szans, aby wtedy palił najmniej. Inna rzecz, że wskaźnik zmiany biegów też jest głupawy (to mi nawet dealer w salonie powiedział), bo każe zmieniać biegi przy 2000, tak na oko powinien być o co najmniej 500 podniesiony - ja staram się zmieniać biegi w okolicach 2500-3000, tak aby po zmianie mieć około 2000.

ZacnyRycerz:
Jak by nie patrzeć, totalna ekonomia to powolne wkręcanie i zmiana przy 4 tyś,
a odrobina przyjemności 4 - 6 tyś.

btn:

--- Cytat: "ZacnyRycerz" ---Jak by nie patrzeć, totalna ekonomia to powolne wkręcanie i zmiana przy 4 tyś
--- Koniec cytatu ---

sorry, ale to są bzdury :|
idąc tym tokiem rozumowania, to dla ekonomii, zamiast dodawać w samochodach 6 bieg, powinno się zabierać 5...


a wracając do tematu, to spróbuję na dniach pokazać swoje wyniki (ale dla silnika 1.4) - myślę, że nie ma co narzekać, chociaż spalanie w trasie ciągle mnie zaskakuje - najlepszy wynik (5,35) osiągnąłem jadąc z 3 pasażerami i wypchanym bagażnikiem. A przy prędkości od 110 w górę jest gwarantowane >7.0

Kam-mil:
To wyobraźcie sobie w jakim ja byłem szoku, gdy po pierwszym tankowaniu wyszło średnio 10,9 litra/100km :evil:  Ale to było docieranie, ciężka zima, zaspy, miasto.
Mój rekord w drugą stronę to 5,3 (lato, trasa Gdańsk-Olsztyn, 90-130km/h). Tak normalnie mam średnią 8 litrów/100km, (przeważnie krótkie trasy po Olsztynie od 300m do 10km). Uważam, że to dużo. Przeważnie trzymam 2000-3000 obr. Ten samochód jedzie nawet gdy ma 1500obr. i wtedy pewnie osiągnąłby te mityczne 4,3 , ale obawiam się że takiej eksploatacji silnik długo by nie pożył.

Zauważyłem, że ten silnik ma większy apetyt, gdy jest zimno. Idzie lato, więc znów będzie średnio 6,5. Pewnie też dlatego mniej pali tym, którzy przejeżdżają dłuższe odcinki, po prostu wtedy statystycznie silnik krócej pracuje gdy jest zimny.

cangi:
Odpowiedź dla angal:
Witam. Instalacja jest na wtryskach gazu, dokładnie to nie wiem jak się to nazywa. Wykonał mi znajomy gazownik za 2100 zł. Zbiornik w kole 45l. Przełączenie na gaz pszy lekkim podgrzaniu silnika jest nie wyczuwalne, gdyby nie kontrolki to bym nie wiedział kiedy jadę na benzynie a kiedy na LPG. Pozdrawiam.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej