Autor Wątek: [i30] KUPNO i30  (Przeczytany 197103 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Tomcik12

  • Gość
[i30] KUPNO i30
« Odpowiedź #60 dnia: 17 Luty 2013, 20:57:17 »
piratez, jesli testujesz autka mozesz tez sprobowac nowa astre. to byl moj glowny rywal w stosunku do i30 ale stwierdzilem ze i30 wygrywa wyposazeniem dostepnym w cenie, i hjundaj lepsze warunki rozliczenia starego auta przedstawil

piratez

  • Gość
[i30] KUPNO i30
« Odpowiedź #61 dnia: 17 Luty 2013, 21:59:15 »
Cytat: "mac82"
Czy ma mniej...
Jedyne kompakty do których mogę porównać I30 to Cruze, Megane czy ceed:)
Jednak niemcy z całym szacunkiem dla powyżsych modeli potrafią lepiej i to czułe chociażby porównując I30 pierwszej generacji do Octavi II (nie jestem aż takim fanem niemieckich aut, kupując samochód żonie i mając do wyboru golfa plusa i scenica kupiliśmy scenica).
Myślę ,że podobnie będzie z tą generacją gdy porównamy ją do nowego golfa czy octavi.
Aby zapomnieć o wygłuszeniu nadkoli czy silnika w wersjach benzynowych to trochę nie dzisiejsze czasy jeśli chodzi o klasę kompakt.
Proponuje przejechać się kilkoma modelami w założonej kwocie którą chcemy przeznaczyć na zakup i porównać ze sobą, a jak będziesz zainteresowany to dogadaj się w salonie aby wypożyczyć samochód na weekend i przejechać się trochę (nawet jak będzie trzeba za to zapłacić to warto, wtedy będziemy pewni czy nam pasuje czy nie).
Lepiej się upewnić niż później mieć niedosyt jak ma to miejsce w moim przypadku...

[ Dodano: 2013-02-17, 20:22 ]
Cytat: "piratez"
Ogolnie testowalem wiele kompaktow ostatnio.

Kazdy ma swoje minusy, i30 ma ich najmniej. Jedynie ten halas....hmmmmm

[ Dodano: 2013-02-17, 20:15 ]
Cytat: "mac82"
Według mnie nie ma...
W środku napewno poprawiły się materiały, zawieszenie jest cichsze ale jeśli spojrzymy co przez ten czas zrobiła konkurencja to w ogólnym rozrachunku nie powala. Nie oszukujmy się głównym atutem I30 jest cena i gwaranacja (okaże się jaka jest faktycznie) więc nie oczekujmy w tym samochodzie cudów, jest lepiej niż w I30 pierwszej generacji ale jednak gorzej niż u innych np. opel,vw, skoda itp.


Nie prawda. Jedynie golf vii daje naprawde rade. Niestety na razie brak kombi i cena jest kosmos.

Osobiscie testowalem ostatnio:

Octavia: tragiczny wyglad i wnetrze. Samochod dla geriatycznego oddzialu.
Focus: bardzo male wnetrze, twarde zawieszenie ktore nie sprawdza sie na polskich drogach.
Cruze: slabe wykonanie plus waskie siedzenia = du*** boli
Golf vii: brak kombi, b. Drogi. Ogolnie najlepszy kompakt na rynku.
Ceed: moim zdaniem gorsze wykonanie jak w i30. Silnik gdi gorzej jezdzi jak w i30.

Ogolny moda na downsizing ktory moim zdaniem nie wytrzyma proby czasu. Silniki wcale mniej nie pala, do tego pierwsze silniki tsi pokazaly awaryjnosc. Nie dziwie sie ze japonce nie ulegaja tej modzie a hyundai i kia daja dluzsza gwarancje.


To chyba kolego nie widziałeś nowej Octavi, dla mnie Hyundai jednak w stosunku do tego jak to miało miejsce z pierwszą generacją zrobił malutki kroczek bez większych szaleństw.
Powiem tak, każdy kupuje co mu odpowiada ale już tak nie gloryfikujmy i30, to w miarę dobry samochód, za dobre pieniadze z dłuższą gwarancją... ale nie oszukujmy się, są lepsi.


Nowej octavi nie widzialem bo dopiero w marcu bedzie dostepna;)
Stara- szalu nie robi, osbiscie przezyje=>zona nie.

Jedynie golf vii zrobil na mnie rewelacyjne wrazenie...

rattus

  • Gość
[i30] KUPNO i30
« Odpowiedź #62 dnia: 18 Luty 2013, 23:00:57 »
po Polsku czasem trzeba no trzeba rzucić mięsem aby wyrazić to co myślę o nowym I30 jest zaje...sty i tyle  - chciałbym go mieć w dieslu.

paradoks1

  • Gość
[i30] KUPNO i30
« Odpowiedź #63 dnia: 19 Luty 2013, 17:49:12 »
Dodam w temacie od siebie
Hyundai i30 new (2012) silnik 1,6 benzyna

spalanie zima miasto odciniki po ok 5km ---- 9,3 litra (faktyczne )
         zima trasa odciniki po ok 15km --- 8,5 litra (faktyczne )

od wiosny do jesieni spalanie spada o ok 1 litr (klima włączona non stop)

NIE oszukujmy się inne marki palą podobnie a sprawa spalania katalogowego powinna się
zakończyć w sądzie. ( koncerny traktują nas jak debili podają wartości zaniżane
i tłumaczą to stylem naszej jazdy )

Jesli chodzi o wygłuszenie silnika praktycznie go nie słychać !!!
Skrzynia biegów jest 6 biegowa dość precyzyjna - minusem jest redukcja przy wyprzedzaniu
o dwa biegi ( taki urok ).

Co do głośności wewnątrz samochodu producent podaje od 72db do 78db przy 3750 obr/min.
Ja jeżdziłem na fabrycznych letnich Hankokach, Pirelli oraz zimowych Dunlopach - opony
generują hałas od 68db do 75db więc powinny być niesłyszalne lecz tak nie jest. Ponieważ silnik
jak pisałem jest dobrze wytłumiony głównie słychać szum wiatru i opon (moje średnie obroty to ok 2700 obr/min).
i przy tych obrotach róznica odczuwalna w poziomie głośności pomiędzy Hankook a Pirelli moim zadniem ok 1db do
max 2db w zależności od prędkości na kożyść Pirelli więc niewiele jednak dzwięk
jest zdecydowanie milszy dla ucha.( nie drażni )
Tak czy siak samochód jest cichy aczkolwiek mógłby być bardziej wytłumiony tak z 2db w kabinie załatwiło by sprawę

mac82

  • Gość
[i30] KUPNO i30
« Odpowiedź #64 dnia: 20 Luty 2013, 12:20:31 »
A jakim przyrządem mierzyłeś głośność panującą w samochodzie??
Czy jest to pomiar tylko na tzw. ucho:)

paradoks1

  • Gość
[i30] KUPNO i30
« Odpowiedź #65 dnia: 20 Luty 2013, 12:48:45 »
dokładnie na ucho
skoro wzrost poziomu o 3db powoduje odczucie że jest jeszcze raz tak głośno jak było na początku  to tak sobie to przeliczyłem.
wzrost o 3 jeszcze raz tak głośno
obniżenie o 3 o połowę ciszej

piratez

  • Gość
[i30] KUPNO i30
« Odpowiedź #66 dnia: 24 Luty 2013, 09:42:57 »
no i kupiłem
i30 1.6 gdi wagon wersja comfort + pakiet mistrzowski (czy jakoś tak).

Auto b. fajne. Przestronne, dobre wykończenie, fajne gadżety. Silnik posiada dwie charakterystyki-> oszczędna przy niskich obrotach (o dziwo jak na silnik bez turbiny to całkiem nieźle sobie radzi przy niskich obrotach) + bardziej dynamiczny powyżej 3,5 (moment nie jest płaski przez co nie ma uczucia nagłego wbicia w fotel, równomiernie jest rozprowadzony -> widać to przede wszystkim na liczniku prędkości który ładnie się zwiększa a wbicia w fotel jest słabe;)).

Chyba jedyny w swojej klasie bagażnik z płaską podłogą na całej długości. Dla mojego psa jest to b. ważne:). Dużo miejsca na nogi, szeroko.

Teraz minusy, właściwie tylko jeden. Bardzo głośny. Nie silnik bo tego prawie nie słychać lecz odgłosy kół. Mam wrażenie, że walnięte jest łożysko. Nawet przy niskich prędkościach słychać dosyć wyraźny szum. Na pewno nie są to opony bo zimówki mam bridgestone blizzak lm 32 które są ciche. Szum przede wszystkim idzie z tylnych kół, tak jakby w ogóle nie było tam wyciszenia. Co śmieszniejsze siedząc na fotelu pasażera uczucie głośności się zmniejsza. Ech...

natia

  • Gość
[i30] KUPNO i30
« Odpowiedź #67 dnia: 25 Luty 2013, 17:43:23 »
W październiku 2012 stałam się szczęśliwą posiadaczką nowego i30. Wersja Comfort, 120 koni, benzyna, automat no i dach panoramiczny :)))
Długo zastanawiałam się nad wyborem auta.
O wyborze zadecydował wygląd (jak na kobietę przystało  :-D )
Tak już mam :mrgreen:   Zwracałam uwagę na detale wykończenia i moim zdaniem jest to jeden z nielicznych w tej klasie aut, który swoim wyglądem przyciąga uwagę z zew. jak i wewnątrz.
Porównywałam z VW, Oplem, Toyotą, Nissanem. Większość wygląda bardzo przeciętnie, porównywalnie a wnętrze bardzo skromne. Brzydkie i mało gustowne plastiki - bryyyyy
Nowy i30 pod tym względem się zdecydowanie wyróżnia. Do tego jasna tapicerka i samochodzik wygląda cudnie:) Elegancko i z ze smakiem dobrane materiały.
I tu pewnie panowie pokiwają z politowaniem głową, ale jestem zdania, że jeżeli wydaję się te parędziesiąt tysięcy, to w samochodzie powinno czuć się przyjemnie i komfortowo.

Jeśli chodzi o samo użytkowanie to bez zastrzeżeń. Samochód prowadzi się b. dobrze, jest przestronny, ma b. dobrą widoczność. Odczuwalne przyśpieszenie niestety przekłada się na spalanie. Przy mojej "ciężkiej nodze" aż 10,7  :cry: (po mieście).
Zachwycona jestem radiem oraz zestawem głośnomówiącym - rewelacja!

Wybór okazał się trafny! Wolałam świetnie wyposażony samochód, dobrej jakości i o nowoczesnym wyglądzie niż samochód z wyższej półki, w którym przy takiej samej cenie wyposażenie o połowę uboższe.  

Jest jeden minus, czujniki parkowania zamontowane w serwisie nie spełniają swojej roli. Środkowe zupełnie nie "łapią" np. słupa oświetleniowego :( Po reklamacji stwierdzono, że zamontowano środkowe czujniki w zbyt dużych odległościach (55 cm). Efekt: decyzja o wymianie zderzaka i zamontowanie nowych czujników :(

Offline Yaro

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1007
[i30] KUPNO i30
« Odpowiedź #68 dnia: 26 Luty 2013, 08:37:17 »
spalanie 10,7 no to faktycznie masz ciężką nogę  :mrgreen:

natia

  • Gość
[i30] KUPNO i30
« Odpowiedź #69 dnia: 26 Luty 2013, 11:08:43 »
:mrgreen: Powiedzmy, że testuję automat  :mrgreen:

Tomcik12

  • Gość
[i30] KUPNO i30
« Odpowiedź #70 dnia: 26 Luty 2013, 17:35:00 »
Cytat: "natia"
w samochodzie powinno czuć się przyjemnie i komfortowo.


masz absolutna racje  :-D fajnie, ze nasze autko podoba sie Kobietom, a przynajmniej jednej :P bo moja dziewczyna stwierdzila ze wiele od golfa V sie nie rozni..  :evil:

[ Dodano: 2013-03-03, 18:56 ]
wczesniej byla mowa o jakis szumach przy wiekszych predkosciach - autko dzis dostalo po dupie, ponad 139km/h (dla czepialskich - tak, 140 ;-) i na szumy w zadnym wypadku narzekac nie moge. czulem sie jakbym jechal 90, nie wiecej.. moze po prostu tak dobry egzemplarz trafilem;)

mac82

  • Gość
[i30] KUPNO i30
« Odpowiedź #71 dnia: 05 Marzec 2013, 13:00:51 »
Ja testowałem auto przy 200km/h i wtedy jest głośno ale to nie dziwi:)
Ogólnie do 140 jest w miarę OK, i tak do 160 jest znośne.
Pozwyżej tej prędkości już zaczyna być wyraźnie słyszalny silnik i robi się mniej komfortowo.
O ile za kierownicą jest Ok, to pasażerowie siędzący z tyłu od ok.115-120km/h odczuwają już dyskomfort poprzez kiepsko wygłuszone nadkola, a deszcz czy śnieg jeszcze bardziej podwyższają hałas.

Za kiepsko wygłuszone nadkola według mnie I30 dostaje dużego minusa.

piratez

  • Gość
[i30] KUPNO i30
« Odpowiedź #72 dnia: 05 Marzec 2013, 14:52:30 »
Cytat: "mac82"
Ja testowałem auto przy 200km/h i wtedy jest głośno ale to nie dziwi:)
Ogólnie do 140 jest w miarę OK, i tak do 160 jest znośne.
Pozwyżej tej prędkości już zaczyna być wyraźnie słyszalny silnik i robi się mniej komfortowo.
O ile za kierownicą jest Ok, to pasażerowie siędzący z tyłu od ok.115-120km/h odczuwają już dyskomfort poprzez kiepsko wygłuszone nadkola, a deszcz czy śnieg jeszcze bardziej podwyższają hałas.

Za kiepsko wygłuszone nadkola według mnie I30 dostaje dużego minusa.


z ciekawości spojrzałem pod wykładzinę, goła blacha
trzeba będzie zainwestować w filc -> w moim byłym aucie cały bagażnik jest tym wyścielony -> jest idealnie cicho.

Mam już za sobą pierwszą podróż 1000KM

spalanie po niemieckich autostrach w granicach 7,2l -> prędkość 130-140KM/h
wynik moim zdaniem niezły.

Wracając do silnika to im dalej w las tym lepiej. Mam wrażenie, że zrobił się bardziej elastyczny i oszczędny. Może przyzwyczajam się:)

Tomcik12

  • Gość
[i30] KUPNO i30
« Odpowiedź #73 dnia: 05 Marzec 2013, 16:03:57 »
Cytat: "mac82"
Ok, to pasażerowie siędzący z tyłu od ok.115-120km/h odczuwają już dyskomfort


moi pasazerowie tego nie odczuwali przy tych i wyzszych predkosciach. zarowno poziom halasu jak i amortyzacji byl wg nich bdb. mozliwe dlatego ze to pierwsze auto prosto z salonu, do chodzonego Golfa czy Tica porownania nie ma ;] ale to oczywiste.

Cytat: "piratez"
Wracając do silnika to im dalej w las tym lepiej

widze ze podobnie jak ja masz. z tym ze ja dopiero zrobilem 500km autkiem, ale na poczatku w ogole nie bylo czuc tych 120 kucy. dopiero w powrotnej trasie czuc bylo te kucyki, w granicach rozsadku bo silnik na dotarciu.

Bleniek

  • Gość
[i30] KUPNO i30
« Odpowiedź #74 dnia: 07 Maj 2013, 16:21:49 »
Też posiadam nowego i 30 od miesiąca mam przejecahne 1300 km i spalanie ok 7.3 na poczatku było dużo gorzej teraz sie normuje ogólnie bardzo fajny samochodzik polecam