Autor Wątek: [i30] KUPNO i30  (Przeczytany 197161 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Tomcik12

  • Gość
[i30] KUPNO i30
« Odpowiedź #45 dnia: 17 Luty 2013, 12:55:42 »
ja swoim jeszcze nie wyjechalem na autostrade :-) jechalem maxymalnie 120km/h i nie narzekalem. moze temu ze cala rodzina byla na pokladzie, a i rozmawialismy przez hjundajowski system bluetooth a w glosnikach nie bylo problemu z uslyszeniem (glosno nie byly nastawione) a i rozmowca nas rozumial, bez szumow.. naprawde nic takiego nie zauwazylem. tylko, ze moj hjundaj nawet setki km nie ma przebytej :D

piratez

  • Gość
[i30] KUPNO i30
« Odpowiedź #46 dnia: 17 Luty 2013, 17:07:10 »
pytam się bo środę prawdopodobnie zostanę posiadaczem i30

wczoraj odbyłem po raz kolejny jazdę próbną i jest szum przy prędkościach powyżej 100km/h

pytanie czy jest to standard czy może opony?

Offline Yaro

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1007
[i30] KUPNO i30
« Odpowiedź #47 dnia: 17 Luty 2013, 17:14:18 »
Porównywałem hałas przesiadając się w locie z i30 do civica VIII gen. i różnica na korzyść Hondy, jest w niej znacznie ciszej. W civicu silnik 1,8 a w i30 1,6 oczywiście oba benzynowe. Może coś by uratował 6 bieg którego w i30 nie mam a w ufo jest ale nie wydaje mi się żeby dużo to dało. Taki już urok tego modelu i silnika 1,6 może w dieslu jest ciszej, nie miałem okazji się przejechać.

piratez

  • Gość
[i30] KUPNO i30
« Odpowiedź #48 dnia: 17 Luty 2013, 17:24:51 »
nie jest to odgłos silnika, jest to szum albo opływającego powietrza albo opon...:)

mac82

  • Gość
[i30] KUPNO i30
« Odpowiedź #49 dnia: 17 Luty 2013, 17:44:05 »
Ogólnie I30 nigdy nie należały do cichych, poprzednia wersja była dość głośna w stosunku do konkurencji, w dwójce trochę poprawiono ale szału nie ma.
Moja żona mówi,że z tyłu przy ok115-120km/h jest głośno. Gdy wcześniej jeździliśmy Octavią na pompowtryskach silnik hałasował ale szumy były zdecydowanie mniejsze.
W dieslu też szału nie ma, o ile do mniej więcej 100 jest Ok, to już powyżej robi się średnio, wyraźnie słychać opływ powietrza, przy jeździe w deszczu nadkola są słabo wygłuszone... hyundai robi postępy ale jeszcze trochę im brakuje, walczy ceną i gwarancją (ciekawe jak będzie w przypadku zgłoszeń gwarancyjnych, czy to nie będzie tylko gierka marketingowców).
Mam przejechane 12000km i już trochę żałuje...

Offline Yaro

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1007
[i30] KUPNO i30
« Odpowiedź #50 dnia: 17 Luty 2013, 17:45:42 »
A mnie się wydaje że silnik i opony oraz opływające powietrze tak czy owak jest za głośno jak dla mnie. Nie zrobiłem prostej rzeczy przy większej prędkości nie dałem na luz, ale w najbliższym czasie to sprawdzę.
cytat z autocentrum.pl dotyczy modelu I gen.
"Wyciszenie to wada modelu. Jednostka dysponująca silnikiem 126KM niestety jest dość głośna szczególnie po przekroczeniu 3,5 tys obrotów. CZyli powyżej 110 km/godz. Zayczna byc doś mocno słyszalny silnik w kabinie kierowcy. Czego tu brakuje. Producent nie założył w wersji beznyznowej silnika wygłuszenia pod klapę silnika. Mamy tylko blache klapy od spodu i tyle. Pod silnikiem nie ma żadnej osłony !!!! Ponadto tylne kołą nie posiadaja nadkoli. Wiec wszelkie kamyczki iderzaja z tyłu prosto w blache i też podnosża ew poziom hałasu w kabinie. Skoro powiedziałem wczęsniej o nr 1 w kategorii PLUS dla i30 to właśnie wyciszenie jest in MINUS."
http://www.autocentrum.pl/oceny/hyundai/i30/ocena-kierowcy-1599286322/
większość użytkowników skarży się na hałas i brak 6 biegu  ;-)

Tomcik12

  • Gość
[i30] KUPNO i30
« Odpowiedź #51 dnia: 17 Luty 2013, 18:09:45 »
Piratez chyba pyta o nowego i30 czyli 2 generacji, a Ty Yaro raczej mowisz o jedynce;) nie jechalem jedynka, ale zazwyczaj ewolucje modelow poprawiaja bledy poprzednikow i jak mowilem, ja nie narzekam w nowym na te "szumy" :)

piratez

  • Gość
[i30] KUPNO i30
« Odpowiedź #52 dnia: 17 Luty 2013, 18:36:59 »
no i kurde mam zagwostkę

gdzieś czytałem, że winą hałasu są opony które są standardowo dodawane do auta (hankook)
zapewne jeździcie na zimówkach ->więc opony odpadają.

Jak nie urok to sra...

Tomcik12

  • Gość
[i30] KUPNO i30
« Odpowiedź #53 dnia: 17 Luty 2013, 18:44:45 »
Piratez, rzeczywiscie ja nie jezdze na hankookach aktualnie bo na zimowki postawilem auto od razu jak dostalem je z salonu :) i na tych zimowkach jechalem te 120km/h bez wiekszych szumow.. nie wiem jak hankooki beda sie spisywac, za miesiac Ci powiem;d

Offline Yaro

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1007
[i30] KUPNO i30
« Odpowiedź #54 dnia: 17 Luty 2013, 19:10:37 »
Cytat: "Tomcik12"
Piratez chyba pyta o nowego i30 czyli 2 generacji, a Ty Yaro raczej mowisz o jedynce;)

W II też podają jako wady wyciszenie, coś tam może i poprawili ale cudów się nie spodziewam  ;-) dalej maski nie wyciszają jak to miało miejsce w I generacji?
http://www.autocentrum.pl/hyundai/i30/ii/

mac82

  • Gość
[i30] KUPNO i30
« Odpowiedź #55 dnia: 17 Luty 2013, 19:24:05 »
Generalnie już wiadomo skąd się biorą ceny I30...
Niby dają to samo co inni ale... jednak mniej.
Ja mam wersje Premium na xenonach itp. ale powiem szczerze,  że teraz zdecydowałbym się na nową Octavie z uboższym wyposażeniem ale obszerniejszym wnętrzem i jednak bardziej dopracowaną. Ogólnie zawsze byłem zwolennikiem I30 (jeździłem pierwszą generacją) ale tą jestem rozczarowany.
Zmienili samochód aby go trochę odmłodzić ale poza tym to pozostało nadal I30 z wieloma swoimi wadami.
Szkoda tylko,że jestem uwiązany na 4 lata, bo teraz na pewno wybrałbym inaczej.
Polecam każdemu odbyć kilka jazd próbnych, bo po jednej niewiele można się dowiedzieć o samochodzie, a gdy przejedziemy się w różnych salonach samochodami w różnych wersjach silnikowych i wyposażenia będziemy mieli obraz całego samochodu.
ps. Ostatnio testowałem zestaw głośnomówiący na autostradzie i powyżej 150km/h było ciężko, a przy teście max predkości prędkościomierz stanął na niecałych 200 (pewnie licznikowo ze 198).
Szkoda,że nie można nigdzie dokupić wygłuszenia nadkoli, bo to by trochę poprawiło wyciszenie, przedwszystkim z tyłu.

Offline Yaro

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1007
[i30] KUPNO i30
« Odpowiedź #56 dnia: 17 Luty 2013, 19:49:03 »
mac82, czyli dużego przeskoku na + w stosunku do I generacji nie ma?

mac82

  • Gość
[i30] KUPNO i30
« Odpowiedź #57 dnia: 17 Luty 2013, 20:04:26 »
Według mnie nie ma...
W środku napewno poprawiły się materiały, zawieszenie jest cichsze ale jeśli spojrzymy co przez ten czas zrobiła konkurencja to w ogólnym rozrachunku nie powala. Nie oszukujmy się głównym atutem I30 jest cena i gwaranacja (okaże się jaka jest faktycznie) więc nie oczekujmy w tym samochodzie cudów, jest lepiej niż w I30 pierwszej generacji ale jednak gorzej niż u innych np. opel,vw, skoda itp.

piratez

  • Gość
[i30] KUPNO i30
« Odpowiedź #58 dnia: 17 Luty 2013, 20:06:35 »
Ogolnie testowalem wiele kompaktow ostatnio.

Kazdy ma swoje minusy, i30 ma ich najmniej. Jedynie ten halas....hmmmmm

[ Dodano: 2013-02-17, 20:15 ]
Cytat: "mac82"
Według mnie nie ma...
W środku napewno poprawiły się materiały, zawieszenie jest cichsze ale jeśli spojrzymy co przez ten czas zrobiła konkurencja to w ogólnym rozrachunku nie powala. Nie oszukujmy się głównym atutem I30 jest cena i gwaranacja (okaże się jaka jest faktycznie) więc nie oczekujmy w tym samochodzie cudów, jest lepiej niż w I30 pierwszej generacji ale jednak gorzej niż u innych np. opel,vw, skoda itp.


Nie prawda. Jedynie golf vii daje naprawde rade. Niestety na razie brak kombi i cena jest kosmos.

Osobiscie testowalem ostatnio:

Octavia: tragiczny wyglad i wnetrze. Samochod dla geriatycznego oddzialu.
Focus: bardzo male wnetrze, twarde zawieszenie ktore nie sprawdza sie na polskich drogach.
Cruze: slabe wykonanie plus waskie siedzenia = dupa boli
Golf vii: brak kombi, b. Drogi. Ogolnie najlepszy kompakt na rynku.
Ceed: moim zdaniem gorsze wykonanie jak w i30. Silnik gdi gorzej jezdzi jak w i30.

Ogolny moda na downsizing ktory moim zdaniem nie wytrzyma proby czasu. Silniki wcale mniej nie pala, do tego pierwsze silniki tsi pokazaly awaryjnosc. Nie dziwie sie ze japonce nie ulegaja tej modzie a hyundai i kia daja dluzsza gwarancje.

mac82

  • Gość
[i30] KUPNO i30
« Odpowiedź #59 dnia: 17 Luty 2013, 20:17:04 »
Czy ma mniej...
Jedyne kompakty do których mogę porównać I30 to Cruze, Megane czy ceed:)
Jednak niemcy z całym szacunkiem dla powyżsych modeli potrafią lepiej i to czułe chociażby porównując I30 pierwszej generacji do Octavi II (nie jestem aż takim fanem niemieckich aut, kupując samochód żonie i mając do wyboru golfa plusa i scenica kupiliśmy scenica).
Myślę ,że podobnie będzie z tą generacją gdy porównamy ją do nowego golfa czy octavi.
Aby zapomnieć o wygłuszeniu nadkoli czy silnika w wersjach benzynowych to trochę nie dzisiejsze czasy jeśli chodzi o klasę kompakt.
Proponuje przejechać się kilkoma modelami w założonej kwocie którą chcemy przeznaczyć na zakup i porównać ze sobą, a jak będziesz zainteresowany to dogadaj się w salonie aby wypożyczyć samochód na weekend i przejechać się trochę (nawet jak będzie trzeba za to zapłacić to warto, wtedy będziemy pewni czy nam pasuje czy nie).
Lepiej się upewnić niż później mieć niedosyt jak ma to miejsce w moim przypadku...

[ Dodano: 2013-02-17, 20:22 ]
Cytat: "piratez"
Ogolnie testowalem wiele kompaktow ostatnio.

Kazdy ma swoje minusy, i30 ma ich najmniej. Jedynie ten halas....hmmmmm

[ Dodano: 2013-02-17, 20:15 ]
Cytat: "mac82"
Według mnie nie ma...
W środku napewno poprawiły się materiały, zawieszenie jest cichsze ale jeśli spojrzymy co przez ten czas zrobiła konkurencja to w ogólnym rozrachunku nie powala. Nie oszukujmy się głównym atutem I30 jest cena i gwaranacja (okaże się jaka jest faktycznie) więc nie oczekujmy w tym samochodzie cudów, jest lepiej niż w I30 pierwszej generacji ale jednak gorzej niż u innych np. opel,vw, skoda itp.


Nie prawda. Jedynie golf vii daje naprawde rade. Niestety na razie brak kombi i cena jest kosmos.

Osobiscie testowalem ostatnio:

Octavia: tragiczny wyglad i wnetrze. Samochod dla geriatycznego oddzialu.
Focus: bardzo male wnetrze, twarde zawieszenie ktore nie sprawdza sie na polskich drogach.
Cruze: slabe wykonanie plus waskie siedzenia = du*** boli
Golf vii: brak kombi, b. Drogi. Ogolnie najlepszy kompakt na rynku.
Ceed: moim zdaniem gorsze wykonanie jak w i30. Silnik gdi gorzej jezdzi jak w i30.

Ogolny moda na downsizing ktory moim zdaniem nie wytrzyma proby czasu. Silniki wcale mniej nie pala, do tego pierwsze silniki tsi pokazaly awaryjnosc. Nie dziwie sie ze japonce nie ulegaja tej modzie a hyundai i kia daja dluzsza gwarancje.


To chyba kolego nie widziałeś nowej Octavi, dla mnie Hyundai jednak w stosunku do tego jak to miało miejsce z pierwszą generacją zrobił malutki kroczek bez większych szaleństw.
Powiem tak, każdy kupuje co mu odpowiada ale już tak nie gloryfikujmy i30, to w miarę dobry samochód, za dobre pieniadze z dłuższą gwarancją... ale nie oszukujmy się, są lepsi.