Autor Wątek: Wymiana uszczelnień-chlodniczka oleju  (Przeczytany 9084 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Naval

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 25
Wymiana uszczelnień-chlodniczka oleju
« dnia: 10 Sierpień 2018, 08:49:29 »
Witam!
Demontował ktoś chłodniczkę oleju? W moim Tucsonie 2,0 crdi cieknie olej w okolicy chłodniczki i chce się zabrać za wymianę uszczelnien.Mam już kupione uszczelki do tego oraz oring 65mmx3,5mm.Poproszę jakieś informację jak się do tego najlepiej zabrać.Może ktoś już to robił i podzieli się doświadczeniem:)
pozdrawiam

Offline Naval

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 25
Wymiana uszczelnień-chlodniczka oleju
« Odpowiedź #1 dnia: 25 Sierpień 2018, 17:05:27 »
Nikt z kolegów nie miał wycieków oleju z okolicy filtra oleju i nie wymieniał uszczelnień które się tam znajdują?

Offline Piotrek79

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 995
Wymiana uszczelnień-chlodniczka oleju
« Odpowiedź #2 dnia: 25 Sierpień 2018, 20:23:56 »
U mnie się trochę poci ale z pod tego pojemnika co siedzi w nim filtr a on dokręcony jest na chłodnicy oleju. Mam kupiony cały ten kubek i przy wymianie oleju go wymienię,ale to za jakieś 3 tysiące kilometrów.

Offline Naval

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 25
Wymiana uszczelnień-chlodniczka oleju
« Odpowiedź #3 dnia: 25 Sierpień 2018, 22:04:10 »
Ja właśnie kupiłem uszczelkę i oring,jedna jest pod tym kubkiem a druga chyba pod chłodniczką.Narazie nie wiem jak to rozebrać.
Tzn filtr już wymieniałem. Podejżewam że w tym kubku jest jakaś śruba żeby go zdjąć z chłodniczki.

Offline Piotrek79

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 995
Wymiana uszczelnień-chlodniczka oleju
« Odpowiedź #4 dnia: 27 Sierpień 2018, 11:29:09 »
Kubek i jego mocowanie wygląda tak.
Jak jest zamocowana chłodniczka to nie wiem.
Jak będę zmieniał olej to pewnie będę trochę więcej wiedział.


Offline Naval

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 25
Wymiana uszczelnień-chlodniczka oleju
« Odpowiedź #5 dnia: 27 Sierpień 2018, 19:57:54 »
Super,dzieki za fotki. Wygląda na to że wystarczy nasadkę nałożyć na śrubę w tym kubku i powinno się odkręcić i już mozna pierwszą uszczelkę wymienić. Wydaje mi się że  chlodniczka wtedy zejdzie bez problemu i wymienię oring który tam się znajduje. jak wrócę do domu to biorę się za robotę:)

Offline Piotrek79

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 995
Wymiana uszczelnień-chlodniczka oleju
« Odpowiedź #6 dnia: 28 Sierpień 2018, 05:13:30 »
To jak już coś będziesz więcej wiedział to daj znać :) co i jak

Offline Naval

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 25
Wymiana uszczelnień-chlodniczka oleju
« Odpowiedź #7 dnia: 28 Sierpień 2018, 19:47:35 »
Dam znać na pewno, ale to dopiero około 10 września jak do domu wrócę.

Offline Piotrek79

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 995
Wymiana uszczelnień-chlodniczka oleju
« Odpowiedź #8 dnia: 28 Sierpień 2018, 21:02:41 »
A gdzie/skąd kupowałeś uszczelkę pod chłodniczke??? Jak ona wygląda??? Oring czy coś innego??

Offline Naval

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 25
Wymiana uszczelnień-chlodniczka oleju
« Odpowiedź #9 dnia: 28 Sierpień 2018, 21:20:56 »
https://www.fox.rzeszow.pl -tam mi doradzili
oraz oring w sklepie z oringami 60x3,5 albo 65x3,5-nie pamiętam dokładnie

Offline Piotrek79

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 995
Wymiana uszczelnień-chlodniczka oleju
« Odpowiedź #10 dnia: 28 Sierpień 2018, 21:23:56 »
Ok to będę pytał.
Oringa mam z kubkiem to tylko pod chłodniczke.

Offline Naval

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 25

Offline Piotrek79

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 995
Wymiana uszczelnień-chlodniczka oleju
« Odpowiedź #12 dnia: 28 Sierpień 2018, 21:37:38 »
Tej drugiej uszczelki w naszych nie ma. One były chyba w 2.2 i w tych silnikach to ważna uszczelka.

Offline Naval

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 25
Wymiana uszczelnień-chlodniczka oleju
« Odpowiedź #13 dnia: 28 Sierpień 2018, 22:49:29 »
no to niepotrzebnie kupiłem,a u Ciebie co się dzieje że wymieniasz cały kubek? Ja ostatnio mam same problemy z Tucsonem. Zaczęło sie od gaśnięcia silnika,myślałem że zapchane sitko w baku.Było tam dużo tej farby złuszczonej.Wymieniłem pompe paliwa (wkład) firmy SKV.Wyczyściłem bak paliwa.Wymieniłem filtr paliwa a nakońcu okazało się że winny był czujnik położenia wału korbowego. Pompę wymieniłem bo mocno gwizdała,piszczała. Teraz czasem zgaśnie jak gwaltownie zachamuje do 0. Stan paliwa w baku ok 1/2 i poniżej. Do tego świeci się lampka check.Komputer u kolegi pokazał że czujnik temperatury oleju w automatycznej skrzyni). Mi na takim gównianym skanerze wyskakiwał błąd p0741. Czasami lampa check sama gaśnie,potem znów się zapali.Mimo to bardzo fajne auto :)

Offline Piotrek79

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 995
Wymiana uszczelnień-chlodniczka oleju
« Odpowiedź #14 dnia: 29 Sierpień 2018, 05:28:17 »
Swojego mam od 2016r i jak na razie nic się z nim nie dzieje. Poci mi się z pod tego kubka  a nie  chciało mi się dciekac jaka i co za uszczelka tam siedzi to kupiłem cały nowy kubek(uszczelka,ta czarna zakrętka i filtr oleju) to był cały zestaw praktycznie w cenie filtra. Ktoś to kupił miał zmieniać ale samochód sprzedał i zostało.
Zaraz po zakupie patrzyłem do baku bo słyszałem o tej farbie ale u mnie bak jest normalnie stalowy niczym nie malowany.Auto fajne tylko mogło by mniej palić. Rzadko złapie okolice 8 litrów.
A przepraszam też wymieniałem czujnik położenia wału bo jak się zagrzał to gasł np na skrzyżowaniu. Po wymianie wszysto ok.