Autor Wątek: Ściąga na prawo, po geometrii.  (Przeczytany 11124 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

longin1

  • Gość
Ściąga na prawo, po geometrii.
« dnia: 17 Czerwiec 2018, 18:22:59 »
Cześć,

Szanowne koleżanki, szanowni koledzy,

Mam problem następujący.
Wymieniłem wahacze z przodu, końcówki drążków kierowniczych. Kupiłem nowe felgi, nowe opony. Pojechałem na geometrię przód i tył.
Mam wydruk. Wszystko ustawione
Teraz sytuacja jest taka że jak jadę na wprost trzymając kierownicę, auto jedzie na wprost i kierownica jest ustawiona idealnie symetrycznie względem deski rozdzielczej. Jednak jak tylko ją puszczę auto dość szybko zjeżdża na prawo. Myślę sobie - jadę po prawej stronie jezdni, która jest pochylona w prawo to może tak powinno być. Niestety jak jadę po lewej stronie jezdni, która jest pochylona w lewo to auto po puszczeniu kierownicy również skręca, ale nie w lewo tylko w prawo.

Byłem również na szarpakach bo chciałem wykluczyć wszystkie luzy w zawieszeniu przód i tył, ale diagnosta powiedział że wszystko jest sztywne.

Może macie jakieś pomysły lub doświadczenia w tym temacie?
Generalnie wygląda to tak, że muszę non stop kontrować tor jazdy kierownicą.

Pomocy!

Offline Arunio

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 27
Ściąga na prawo, po geometrii.
« Odpowiedź #1 dnia: 18 Czerwiec 2018, 09:31:03 »
Spróbuj zamienić koła, prawe na lewe i sprawdz czy nie masz przypieczonego zacisku hamulcowego.

Offline ELETomek

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 613
Ściąga na prawo, po geometrii.
« Odpowiedź #2 dnia: 18 Czerwiec 2018, 16:10:30 »
Kolega pisał, że opony felgi nowe więc zamiana kół chyba tu nic nie wniesie. Zakładam, że ciśnienie powietrza jednakowe :-)  Ale jak był na szarpakach to trzeba było sprawdzić opory toczenia na rolkach. Jeśli hamulce w porządku to pozostaje jakaś korekta ustawień. Czy na oko czy na kolejnej geometrii to już inwencja własna.

longin1

  • Gość
Ściąga na prawo, po geometrii.
« Odpowiedź #3 dnia: 18 Czerwiec 2018, 18:46:40 »
Zaciski regenerowalem - przód i tył. Tak właśnie myślałem, że mogą delikatnie trzymać tarczę, ale teraz to już na pewno jest ok.
Z tą zmianą kół lub opon to może być dobry pomysł, problem jednak w tym że opony mam kierunkowe i koła mogę zamieniać tylko przód na tył i odwrotnie, ale nie stronami. Pewnie pojadę na zamianę opon.

A co wy na to jakbym zasugerował, że może przyczyny trzeba szukać tutaj:

1. Drążki kierownicze - minimalny luz na kulce niewyczuwalny organoleptycznie.
2. Maglownica - luz do skasowania.
3. Przekoszona felga.
4. Łożyska słabo dokręcone - chociaż tutaj też szarpali ile wlezie.
5. Jakiś minimalny luz na którejś z tylnych tulejek.

Co wy na to?

Problem w tym że to co napisałem jest niemal nie do wykrycia.
Chyba że znacie jakiegoś dobrego mechanika.

Offline ELETomek

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 613
Ściąga na prawo, po geometrii.
« Odpowiedź #4 dnia: 18 Czerwiec 2018, 19:56:02 »
Pisałeś , że założyłeś nowe opony i felgi. A felga przekoszona?
Jeśli te opony takie nowe jak ta felga to też mogą być przekoszone, w sensie ułożone do poprzedniego stanu zawieszenia. I tu szukał bym przyczyny ściągania. A luzy minimalne niewyczuwalne bym sobie odpuścił. A jeszcze nie dokręcone łożysko? Przód, tył? Zresztą nie są to chyba łożyska stożkowe z ustawianym luzem to tylko dokręcić i tyle.

longin1

  • Gość
Ściąga na prawo, po geometrii.
« Odpowiedź #5 dnia: 18 Czerwiec 2018, 20:01:08 »
Tak, mam nowe opony i nowe felgi. Po wjeździe w dziurę nowa felga nie może się skrzywić? ;) Dziur ci u nas dostatek.

Offline ELETomek

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 613
Ściąga na prawo, po geometrii.
« Odpowiedź #6 dnia: 18 Czerwiec 2018, 20:08:00 »
No może. Skoro masz nowe opony jak pisałem wcześniej ich zamiana miejscami nie ma sensu. Przekoszona felga raczej będzie powodowała bicie, wibracje, a nie będzie przyczyną ściągania. Wracamy do punktu wyjścia

longin1

  • Gość
Ściąga na prawo, po geometrii.
« Odpowiedź #7 dnia: 18 Czerwiec 2018, 20:34:06 »
No to opiszę jeszcze jeden efekt, który u mnie występuje. Mianowicie mogę jechać nawet 180 na godzinę i wibracji brak. Ale jak tylko nacisnę hamulec powstają wibracje. Dziwne jest to że wibracje są mocniejsze wtedy kiedy hamulec naciskam lekko. Jak mocniej to wibracje ustają.  Czyli wynikałoby z tego że opony i felgi są proste i wyważone. Czy może się mylę?

U mnie efekt jest taki tylko bardziej intensywny:


efekt ściągania w prawo

Offline srbastek

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 356
Ściąga na prawo, po geometrii.
« Odpowiedź #8 dnia: 18 Czerwiec 2018, 22:01:40 »
Odnośnie wibracji przy hamowaniu czytałem że często problemem jest źle wyczyszczone/minimalny luz między piastą a tarczą.

Offline ELETomek

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 613
Ściąga na prawo, po geometrii.
« Odpowiedź #9 dnia: 19 Czerwiec 2018, 17:20:11 »
Co by nie było nie ma to wpływu na ściąganie.

Pojechałem na geometrię przód i tył.
Mam wydruk. Wszystko ustawione


Byleś w tym warsztacie ponownie? Zgłaszałeś im problem?

Offline Clins299

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 113
Ściąga na prawo, po geometrii.
« Odpowiedź #10 dnia: 19 Czerwiec 2018, 17:54:01 »
Wrzuć kolego wydruk z geometrii.
Podczas jazdy podłącz się po obd2 pod układ kierowniczy i zobacz podczas jazdy jakie są pomiary w czasie rzeczywistym. Tam wszystko pisze.
Możesz pod Autocom sie podpiąć spokojnie Ci pokaże wszystko.
Odnośnie układu kierowniczego w i30 nigdy nie był precyzyjny (zawsze szuka swojego toru jazdy i trzeba korygować w szczególności na Alusach które fabrycznie ciężko wyważyć można tu pomarzyć  o jakości np z grupy VW..)

longin1

  • Gość
Ściąga na prawo, po geometrii.
« Odpowiedź #11 dnia: 19 Czerwiec 2018, 20:57:42 »
Oczywiście, że go wrzucę, ale muszę zakryć dane wrażliwe - RODO, a oprócz tego nie będę reklamował firmy więc trochę to potrwa.

Odnośnie kompa podczas jazdy, co miałbym sprawdzić?

Offline arni_23

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 226
Ściąga na prawo, po geometrii.
« Odpowiedź #12 dnia: 19 Czerwiec 2018, 21:52:29 »
Sprawdź opory toczenia jak radzili koledzy.
Hamulce regenerowałeś ale nie oznacza to, że wszystko poszło dobrze.
Sposób najprostszy i bez kosztowy, przejechać 30 km bez hamowania, zatrzymać auto i sprawdzić czy czasem felga prawa nie jest cieplejsza od lewej, jak będzie, oznacz to, że jednak zacisk lekko trzyma. a wtedy efekt ściągania masz wyjaśniony.
Drugi sposób to stacja diagnostyczna.
Poszukaj też innej firmy, która posiada maszynę do geometrii, może tam gdzie robiłeś jest urządzenie, delikatnie mówiąc, do luftu.

longin1

  • Gość
Ściąga na prawo, po geometrii.
« Odpowiedź #13 dnia: 20 Czerwiec 2018, 08:51:21 »
Cytuj
Wrzuć kolego wydruk z geometrii


Proszę.

[ Dodano: 2018-06-20, 08:55 ]
Cytuj
Sprawdź opory toczenia jak radzili koledzy


Dzisiaj zrobiłem taki test. Delikatnie cieplejsza jest tylna lewa felga. Ale przy wpływie tego koła na tor jazdy auto powinno skręcać w lewo. Tak przynajmniej ja to rozumiem. Coś mnie "ciągnie" z tyłu po lewo to skręcam w lewo a u mnie samochód skręca w prawo.

[ Dodano: 2018-06-20, 12:07 ]
Byłem u mechanika. Jego zdaniem trzeba wymienić drążki kierownicze, nie końcówki tylko drążki bo na prawej kulce on wyczuwa luz, minimalny ale jest. Później geometria i dam znać co wyszło. Mowa była też o EPS czyli elektrycznym wspomaganiu kierownicy.
Tutaj mam pytanie do Was, czy da się to deaktywowac na jakiś czas?  Czy w tych samochodach mamy tylko elektryczne wspomaganie czy jest również tradycyjne hydrauliczne?
Jak to sprawdzić?

Offline ELETomek

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 613
Ściąga na prawo, po geometrii.
« Odpowiedź #14 dnia: 20 Czerwiec 2018, 13:31:22 »
Cytat: "longin1"
Czy w tych samochodach mamy tylko elektryczne wspomaganie czy jest również tradycyjne hydrauliczne?
Jak to sprawdzić?   


Jeżeli ten mechanik nie wie jak to lepiej jedź do innego. Jak nie ma zbiornika płynu, pompy i węży dochodzących do maglownicy to hydrauliki nie ma.

P.S. Mi osobiście nie podobają się ustawienia liniowe na wydruku. Ale mechanikiem nie jestem po prostu mi się nie podobają  :-D