Autor Wątek: Ściąga na prawo, po geometrii.  (Przeczytany 11129 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

longin1

  • Gość
Ściąga na prawo, po geometrii.
« Odpowiedź #15 dnia: 20 Czerwiec 2018, 18:14:19 »
Cytat: "ELETomek"
Jak nie ma zbiornika płynu, pompy i węży dochodzących do maglownicy to hydrauliki nie ma

No poniekąd masz rację, ale to ja tego nie wiem a nie mechanik.
Z drugiej strony gdzie jest zbiornik płynu sprzęgła?  :mrgreen:

Offline ELETomek

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 613
Ściąga na prawo, po geometrii.
« Odpowiedź #16 dnia: 20 Czerwiec 2018, 20:06:54 »
Nie mam jeszcze hyundaya więc nie wiem. Mogę się domyślać, że jest jeden zbiornik do sprzęgła i hamulców.
 
Do wspomagania stosuje się inny płyn-olej (jak zwał tak zwał)więc byłby osobny zbiornik większy niż na płyn hamulcowy

Offline Clins299

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 113
Ściąga na prawo, po geometrii.
« Odpowiedź #17 dnia: 20 Czerwiec 2018, 21:40:27 »
Kolego jak możesz zauważyć na zdjęciach. przed ustawieniem geometrii i po nic wiele się nie zmieniło delikatnie skorygowali ustawienia i ustawili kierownice.  Widać również ze przednie prawe koło jest cofnięte co może sugerować że ktoś mógł kiedyś mieć spotkanie poważne  z krawężnikiem .  ( jest przesunięcie w punkcie A4  5[mm] ( 5 mm to podejrzewam że jak byś zmierzył metrem to byś zauważył różnice. )
Ja bym spróbował to jakoś skorygować  i powinno pomóc. Odnośnie wartości rzeczywistych w układzie kierowniczym jutro zrobię Ci zdjęcie dostępnych wartości jakie po OBD2 można odczytać. Jest tego tam sporo.
Można również przyadoptować czujnik konta skrętu kierownicy...

Może ściągniecie klemy pomoże by układ kierowniczy się przyuczył do nowej geometrii i kół.

A tak obiektywnie to auto nie powinno ściągać na 1 stronę. Ja sprowadziłem auto z niemiec ponad 3 lata temu i raz na samym początku zrobiłem komputerową geometrie a potem poprawiałem po puszczeniu kołyski w dół ponad rok temu ( po wymianie sprzęgła) i do tej pory dobrze sie prowadzi aktualnie 62tys,. w PL zrobiłem ( po polskiech drogach wojewódzkich spokojnie można te 300m z puszczona kierownicą przejechać przy 70km/h.
Przez ten czas przy zawiasie tylko łączniki stabilizatora wymieniłem to wszystko...



To że trzeba korygować podczas jazdy to chyba i30 tak mają ale ściągać to nie ściągają

longin1

  • Gość
Ściąga na prawo, po geometrii.
« Odpowiedź #18 dnia: 22 Czerwiec 2018, 08:15:56 »
Cytuj
po puszczeniu kołyski w dół ponad rok temu ( po wymianie sprzęgła)

Dokładnie tak jest, mam nowe sprzęgło i pewnie też kołyska była opuszczana. Nie chciałem sobie tego sugerować, ale mam wrażenie że właśnie od tego momentu auto gorzej się prowadzi. Z drugiej strony co ma kołyska, która i tak wraca na swoje miejsce do geometrii?

longin1

  • Gość
Ściąga na prawo, po geometrii.
« Odpowiedź #19 dnia: 25 Czerwiec 2018, 13:31:07 »
Cytat: "Clins299"
i do tej pory dobrze sie prowadzi aktualnie 62tys,. w PL zrobiłem

Na jakich oponach?

Offline Clins299

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 113
Ściąga na prawo, po geometrii.
« Odpowiedź #20 dnia: 25 Czerwiec 2018, 18:36:57 »
Przez 2 pełne sezony jeździłem na r15  195/65 Goodier Efgicient Grip, a ten sezon  r17  205/50 to założyłem zetec-a bo goodyeary były 2 razy droższe ;).  
Kolego 62 tys. i nie patrzyłem do zawieszenia prócz łączników stab. (Od zrobienia sprzęgła minęło dokładnie już niecałe półtora roku wiec pewno z 25tys. zrobiłem.  
Kolego jak puszczali kołyskę w dół i przykręcali na szybkko pneumatem to mogło coś chuj.... siąść i zawsze się geometria nieznacznie przestawi.
Ale nikt mi nie wmówi że 5 mm cofnięte koło to normalna przypadłość... Zobacz czy kołyskę mechaniory wogóle przykręcili i czy z dobrej strony założyli śruby zakładając mcpersona  do zwrotnicy.

Offline guniak

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 174
Ściąga na prawo, po geometrii.
« Odpowiedź #21 dnia: 26 Czerwiec 2018, 17:37:51 »
Clins jak komfort jazdy na nowych kołach w porównaniu do starych? Chodzi  mi o dziury, koleiny i trzymanie na zakrętach

Offline Clins299

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 113
Ściąga na prawo, po geometrii.
« Odpowiedź #22 dnia: 26 Czerwiec 2018, 21:22:13 »
miałem chwile 225/50 r17 i szukało sciazki w koleinach i DUŻE  spalanie koło 7 litrów palił jebany. na 5 nie mógł sie przy 80 uciągnąć hehe.
Na 205/50  jeździ sie już normalnie i spalanie nawet ok. w porówaniu do 15 spalanie wzrosło 0,5l/100km Jeśli chodzi o trzymanie na zakretach. Balonówka R15  195/65  Goodier Efgicient Grip. za jebiscie trzymała ;  na tych zetec R 17 205/50 to przyczepność kiepska. na zakrętach lubi trakcje załączyć i dohamuje (ale to na mokrym miałem kilka razy). Ogólnie spoko i nie wrócił bym do 15.  Informacyjnie (za te zetec-a  płaciłem na wiosne 170zł z założeniem za szt.
 NA 2 sezon założe 2 nowe oponki na przód. a te 2 zeteca pójdą na tył.

longin1

  • Gość
Sądny dzień, geometria
« Odpowiedź #23 dnia: 27 Czerwiec 2018, 08:22:16 »
Dzisiaj sądny dzień, samochód pojechał na sprawdzenie zawieszenia, wymianę śrub regulacyjnych z tyłu i ustawienie geometrii. Dobrze się zapowiada, zobaczymy co wyjdzie.

Offline guniak

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 174
Ściąga na prawo, po geometrii.
« Odpowiedź #24 dnia: 29 Czerwiec 2018, 18:35:59 »
clins jaką masz moc w hultaju ? Nie boisz się kupować takich opon to jakieś chińczyki
longin i jak poszło ?

longin1

  • Gość
Ściąga na prawo, po geometrii.
« Odpowiedź #25 dnia: 30 Czerwiec 2018, 13:50:06 »
Cytuj
longin i jak poszło ?

Niestety do bani. Śruby wymienione, tuleje też, geometria ustawiona (na innej maszynie). Jak ściągał tak ściąga. Fachman powiedział że teraz trzeba pomierzyć auto bo możliwe że jest przekoszone, ale on nie ma jakichś wzorców czy czegoś, podobno tylko niektóre ASO je ma.
Chyba się poddam.

Offline Hants

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 537
Ściąga na prawo, po geometrii.
« Odpowiedź #26 dnia: 01 Lipiec 2018, 22:03:48 »
Nie masz jakiegoś bagażnika dachowego? Czegoś co może powodować takie halsowanie?

Obejrzałem ten filmik na jutiubie i jest on szokujący

longin1

  • Gość
No to diagnoza!
« Odpowiedź #27 dnia: 17 Lipiec 2018, 15:24:12 »
Słuchajcie!

Dwóch niezależnych mechaników, dwie geometrie i jest diagnoza. Wszyscy zgodnie stwierdzili że przyczyną ściągania w moim przypadku jest zbyt mocno pochylone koło tylne prawe. Koło jest pochylone górą do srodka a przecież tego sie nie ustawia.  Teraz muszę znaleźć miejsce gdzie koło jest krzywe bo żaden jednoznacznie tego nie potwierdził. Jest podejrzenie że wahacz jest krzywy lub jego tuleja lekko wyrobiona i to daje prawie trzy stopnie pochylenia. Jest jeszcze hipoteza że piasta koła jest nieco krzywa od uderzenia.
Dam znać co się podzieje a macie może jakieś swoje typy?

Offline adrianc90

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 61
Ściąga na prawo, po geometrii.
« Odpowiedź #28 dnia: 17 Lipiec 2018, 15:58:35 »
Jest podobny temat na forum i tam ludzie pisali, że u nich mechanicy obstawiali sprężyny, natomiast nie wiem jak to się skończyło. U mnie jest podobnie, jak u ciebie. Ściąga mnie na prawo, a z tyłu mam negatyw na obu kołach. Z prawej jest jeszcze ok, ale lewy tył już mi oponę zżera od wewnątrz. Jest to raczej popularna przypadłość. Wystarczy popatrzeć na parkingach jak te auta stoją. Połowa ma negatyw. Gdybym ja osobiście miał obstawiać też zacząłbym od sprężyn, bo przynajmniej u mnie wystarczy, że 1 osoba wsiądzie do tyłu i auto strasznie siada. Grzebanie w tylnym zawieszeniu to kosztowna i czasochłonna zabawa i ja nie mam ochoty, czasu ani pieniędzy się tym zajmować, więc jedyne co zrobiłem to sprawdzenie zawieszenia. Wszystko z tyłu jest sztywne, więc póki co dałem sobie spokój. Przy okazji jak będzie trzeba coś zrobić to zajmę się tym tematem, więc tym bardziej podziwiam twoją determinację i życzę powodzenia!

longin1

  • Gość
Czyżby jednak sprężyny?
« Odpowiedź #29 dnia: 21 Lipiec 2018, 14:35:29 »
Dzisiaj byłem na kanale. Podniosłem auto z dwóch stron, zdjąłem koła i brechą sprawdziłem luzy na tulejkach - zero luzów. To się potwierdza podczas jazdy, kompletna cisza.

Natomiast jest jeden ciekawy aspekt, mianowicie zamocowanie sprężyn.

Zerknijcie proszę na zdjęcia i oceńcie czy Waszym zdaniem górne mocowanie sprężyny lewej do prawej jest ok? Zwróćcie uwagę na górne gniazdo ułożenia sprężyny. Lewa zamocowana jest inaczej niż prawa. Co Wy na to?
Dodatkowo na lewej sprężynie jest czerwony znak a na prawej go nie ma - nawet od wewnętrznej strony.
Czy moglibyście zerknąć jak to macie u siebie?