No Ford Puma to naprawdę kozak ! Trzy cylindry z mechanizmem wyłączania jednego z nich przy niskim obciążeniu silnika. Gorzej niż kiedyś Syrenka.
nie obrażaj syrenki. wyprzedzała swoje czasy o jakieś lata świetlne:
silnik 3-cylindrowy (dopiero teraz jest to modne)
pojemność - poniżej 1 litra (też dopiero teraz modne)
przedni napęd (w 1957r.) uważany za prekursora Vw golf powstał w 1974r.
tzw "wolne koło"- odłączanie napędu w celu oszczędności paliwa (to tak w skrócie) czyli system start&stop
prześwit 20cm -teraz nawet suvy tego nie mają (kona- 17,1, santa fe 18,5, nawet jeep renegate ma 17,5)
koła 15 cala- dopiero obecnie takie koła mają kompakty
niezniszczalny rozrząd- marzenie każdego inżyniera i nawet teraz żaden silnik (oprócz wankla mazdy) tego nie ma
interwał wymiany oleju- NIGDY. Long life wszystkich producentów to max 50kkm wiec mogą się schować
łatwośc wymiany elementów karoserii - w tym błotników tylnych (bez spawania- wystarczyły 2 klucze 10mm)
brak zawodnej elektroniki- tam wszystko działało latami (nawet producent nie przewidział aktualizacji oprogramowania samochodu)
:mrgreen: :mrgreen: