Forum > i30 PD

[i30 PD]Fabryczny olej

<< < (5/14) > >>

wajkii:
Zanim zaczniesz pisac o nieprawidlowych informacjach, zweryfikuj swoje. Do silnikow t-gdi nadaje sie olej 5w30 (do starszych silnikow noe spelniajacych nowej normy spalin) i 0w30 (do silnikow spelniajacych nowa norme spalin). Jest rzadszy ze wzgledu na oszczednosc paliwa (gorzej dla silnika w lecie) i ma klase c2 ze wzgledu na filtr gpf.

mrozek:
Masz rację. Wersja starsza ma faktycznie zalecany 5w30. Może warto to uporządkować w tym wątku również według norm spalin. Wątek mówi ogólnie o silniku t-GDI a w jego przypadku mamy różne zalecane oleje w różnych okresach produkcji.

Nie mogę tylko znaleźć potwierdzenia na 5w40, a jest wymieniany jako alternatywa w tym wątku.

liet:

--- Cytat: "wajkii" ---Od pewnego czasu zalecają olej C2 - może chodzi o jak najniższe spalanie?
Może trochę nie w temacie, ale jak z braniem oleju przez silnik 1.4 T-gdi? Ubywa coś?
--- Koniec cytatu ---


Po 13kk bagnet pokazuje jakieś 4,5/5 skali, więc wydaje mi się, że albo nie ubywa wcale, albo prawie wcale.

wajkii:
No to u mnie hyundai pozazdrościł chyba technologii tsi, 2kkm i połowa miarki poszła...
Liczyłem że będzie to troche lepsze auto, a tu olej i kilka innych drobiazgów...

liet:
Może i u mnie oleju nie bierze (no chyba że dolewali bez mojej wiedzy w trakcie wizyt serwisowych), za to skrzynia, szczególnie w zakresie 1 <-> 2 pracuje o wiele gorzej niż hydrokinetyk w moim starym Civic'u.

I jeszcze zdanie odnośnie olejów. Rzeczywiście są różnice pomiędzy instrukcjami dla roczników modelowych dla silnika 1.4 T-GDI. W instrukcji z 2017 olej to 5W30 ACEA A5/B5. W najnowszej dla "tego samego" silnika olej to 0W30 ACEA C2.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej