Forum > i30 PD

[i30 PD]Fabryczny olej

<< < (4/14) > >>

wtom:

--- Cytat: "liet" ---Odgrzebuję temat, ponieważ zbliża mi się termin rocznego przeglądu. W/g instrukcji (strona I-17) do silnika 1.4 T-GDI należy stosować olej spełniający normę ACEA C2. Jest to o tyle ciekawe, że poprzez wyszukiwarkę olejów Shell, olej rekomendowany do tego silnika to Shell Ultra 5W30 - ACEA A5/B5. Podobnie Motul - olej 8100 Eco-nergy 5W30 - ACEA A5/B5. Skłaniam się ku temu drugiemu, ale chciałbym się zapytać mądrzejszych od siebie jak to się ma do informacji z instrukcji. Z tego co czytałem C2 to jednak trochę inna kategoria niż A/B.
--- Koniec cytatu ---

liet:
ten fragment jest o tyle ciekawy, że w porównaniu z instrukcją dostępną na stronie hyundai.pl różni się zalecanym olejem, przy czym ta tabelka wygląda na wyciągniętą z intrukcji nie przeznaczonej na nasz rynek (?). Może wieczorem sprawdzę jak to wygląda w instrukcji którą dostałem z autem. Z ciekawości zapytam w najbliższym ASO. Raczej zdecyduję się na Motul o którym pisałem wcześniej.

wajkii:
Od pewnego czasu zalecają olej C2 - może chodzi o jak najniższe spalanie?
Może trochę nie w temacie, ale jak z braniem oleju przez silnik 1.4 T-gdi? Ubywa coś?

ryli1:
Mi na pierwszym przeglądzie wlali (wg faktury) SHELL HELIX ULTRA PROFESSIONAL AM-L 5W-30. Ciekawe bo on spełnia C3 a nie zalecane C2 !
Co do brania, to trochę schodzi, ale dramatu nie ma. Przez pierwsze 15 tyś ubyło jakieś  0,7 - 0,8 l.

mrozek:
UWAGA! W tym wątku pojawiło się wiele sprzecznych/nieprawidłowych informacji!
Zbadałem temat i chciałbym kilka spraw wyprostować.

Po przejrzeniu instrukcji obsługi i konsultacjach z Hyundai Motor Polska i dealerem/ASO, ustaliłem jaki olej powinien być stosowany w silnikach Kappa 1.4 T-GDI w i30 PD.


Lepkość: 0w30
Klasa ACEA A5/B5 do niedawna, obecnie zamiennie z ACEA C2

Nie stosujcie do tych silników 5w30 - jest to olej przeznaczony do silników Kappa - ale MPI a nie T-GDI

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej