Autor Wątek: [Getz] [Getz] Wymiana silnika Hyundai Getz 1.1 ---> 1.3 Pytan  (Przeczytany 3712 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Rusek

• Gość
[Getz] Wymiana silnika Hyundai Getz 1.1 ---> 1.3 Pytan
« dnia: 10 Maj 2017, 23:18:57 »
Witam Wszystkich! Będąc w Rosji po zapas części do Łady znalazłem w pewnym sklepie silnik 1.3 do Hyundaia Getza który rzekomo jest "jak nowy" i posiada mniej niż 2 000 km przebiegu. Cena to około 1 400 zł. Jest to sam silnik bez osprzętu i nie ukrywam że ta propozycja mnie dość mocno kusi. Nigdy nie zastanawiałem się nad wymianą silnika i w temacie jestem kompletnie zielony i osobiście nawet nie będę się za to zabierał aczkolwiek fakt małego przyrostu mocy mocno kusi.

A więc aktualnie posiadam:
- Sprawny silnik 1.1 z przebiegiem 93 000 na liczniku i czort wie ile w rzeczywistości :D
- Hyundaia Getza z rocznika 2003 w bardzo dobrym już stanie
- około 3 000 zł na zbyciu (jeżeli kupię silnik zostanie 1 600 - jakieś koszty transportu)
- Moc na hamowni 55KM z 63 :(

Oferowany silnik to:
- Silnik 1.3 z przebiegiem ~2000km na metce ....
- Rok produkcji 2005 na metce...
- Cena 21 000 RUB ~1400zł

Moje pytania są następujące:
1. Czy jest sens wymieniać silnik z 1.1 na 1.3 ?
2. Co mogę przełożyć z mojego silnika 1.1 do silnika 1.3 ?
3. Co będę musiał wymienić przy przekładce?
4. Ile może kosztować taka operacja z doprowadzeniem samochodu do stanu w którym można będzie z niego normalnie korzystać jak z Hyundaia Getza 1.3 ;) wliczając w to ceny części które muszę wymienić...

Przepraszam że moje pytanie jest kompletnie nieprofesjonalne ale NIGDY nie interesowałem się przekładkami silnika i kompletnie się na tym nie znam....
Proszę nie pisać odpowiedzi typu: Kup sobie Hyundaia Getza z silnikiem 1.3 wyjdzie taniej... Ponieważ mam takie "zboczenie" że swoje auta zawsze trzymam do końca ich żywota. Bo mój Getz to jest mój Getz i żaden inny Getz nie będzie moim Getzem  :-P

Pozdrawiam