Autor Wątek: Zakup Santa Fe  (Przeczytany 631914 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Ater

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 54
Zakup Santa Fe
« Odpowiedź #825 dnia: 17 Marzec 2015, 19:15:48 »
Co do daty produkcji to też to  zobaczyłem jak zdekodowałem VIN. Jest to model 2006,  tak też ma  w dowodzie rejestracyjnym.

A jak reszta, jest się czym przejmować  czy mogę śmiało brać?

..................

No dobra, zainwestowałem 5 euro,  sprawdziłem  historię serwisową i wszystko ok. Później wizyta w serwisie Hyundaia i  również ok. Zero przecieków, geometria wzorcowa, zawieszenie bez uwag, blachy super (prawa strona tylko lekko była malowana,   kosmetyka bez szpachli). W komplecie 3  kluczyki łącznie z niebieskim. Zostają pierdułki typu lampka pasażera.  Tak więc  od dzisiaj hultaj w rodzinie :-)

bsq

  • Gość
Zakup Santa Fe
« Odpowiedź #826 dnia: 20 Marzec 2015, 15:07:28 »
Wrzuć jezscze raz ogłoszenie proszę.

Offline Ater

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 54
Zakup Santa Fe
« Odpowiedź #827 dnia: 21 Marzec 2015, 13:08:27 »
Cytat: "bsq"
Wrzuć jezscze raz ogłoszenie proszę.

Ogłoszenie jest już nieaktualne. Spójrz na screen który zamieściłem na poprzedniej stronie.

egon

  • Gość
Zakup Santa Fe
« Odpowiedź #828 dnia: 08 Kwiecień 2015, 08:25:17 »
Witam wszystkich jestem zainteresowany kupnem hyundaia santa fe 2000 2005 z silnikiem 2.7  czy mogl by ktos ocenic te autko http://olx.pl/oferta/hyundai-santa-fe-CID5-ID9APpd.html#3c8248a1fc z gory dziekuje pozdrawiam :mrgreen:

tony78

  • Gość
Czesc
« Odpowiedź #829 dnia: 08 Kwiecień 2015, 17:39:33 »
Czesc. Zamierzam zakupić Santa Fe w rocznikach 2000-2004 w grę wchodzi jedynie benzyna z lpg. Mam kilka różnych ofert - która byście jako stali użytkownicy wybrali??

Może macie jakieś sugestie?? jakieś inne ciekawe oferty?? Chcę przeznaczyć na ten zakup właśnie takie jak w tych ofertach kwoty...wiem że to nie wiele....

http://otomoto.pl/hyundai-santa-fe-i-1-wlasciciel-4x4-pb-gaz-C36456716.html

http://next-car.otomoto.pl/hyundai-santa-fe-2-0-benzyna-lpg-sekwencja-C36197606.html

http://olx.pl/oferta/sprzedam-hyundai-santa-fe-CID5-ID9E76z.html#802f6d09e9


Co byście o tych ofertach powiedzieli??


Na początku myślałem jedynie o manualu ale poczytałem że automaty 2,7 też są ciekawym wyjściem. Więc doszedł kolejny dylemat....Nie wiem czy 2.0 jest nie za slaby...powiem ze autko ma słuzyc raczej do dojazdow do pracy oraz jako pojazd rodzinny...a wybór padł na Santa Fe bo mi się wygląd spodobał ;-) wczesniej smigalem scenicami oraz dodgem caravanem w automacie....czas cos zmienic ;-)

licze na Wasze doswiadczenie i Wasza pomoc

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
Zakup Santa Fe
« Odpowiedź #830 dnia: 08 Kwiecień 2015, 20:56:40 »
Egon i tony post#1 z tematu http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=5368 plus oczywiście numer vin.

troglli

  • Gość
Zakup Santa Fe
« Odpowiedź #831 dnia: 13 Kwiecień 2015, 09:17:22 »
Witam, zamierzam zakupić Santa Fe rocznik 2010/2011, liczę na waszą pomoc z jakim silnikiem, chciałbym jedynie aby to było 4x4 - dopiero zgłębiam temat.

Poproszę o opinię o poniższym autku.
Dzięki wszystkim za jakiekolwiek sugestie, opinie, rady.

Link do aukcji: http://allegro.pl/hyundai-santa-fe-ii-2-0crdi-7msc-150km-2011-vat23-i5261583837.html
VIN: KMHSH81UABU774290




Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
Zakup Santa Fe
« Odpowiedź #832 dnia: 13 Kwiecień 2015, 19:17:42 »
Podziękowania za prawidłowe sformułowanie post. Ten egzemplarz jest 2WD.

troglli

  • Gość
Zakup Santa Fe
« Odpowiedź #833 dnia: 13 Kwiecień 2015, 23:38:55 »
Dziękuję za odpowiedź, jeśli to nie 4x4 to nie - prośba o sprawdzenie kolejnego i jakiekolwiek opinie, sugestie.

Link do aukcji: http://otomoto.pl/hyundai-santa-fe-executive-4wd-197-km-C36651478.html
VIN: KMHSH81XDBU726579


Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
Zakup Santa Fe
« Odpowiedź #834 dnia: 14 Kwiecień 2015, 19:37:02 »
Jak zdobędziesz numer rejestracyjny (nie wiem dlaczego właściciel zasłonił) to tutaj https://historiapojazdu.gov.pl/ dowiesz się historii w Polsce.

Na zdjęciu widać że fotel pasażera tak trochę zniszczony jak na podany przebieg i na to że użytkowała kobieta.

troglli

  • Gość
Zakup Santa Fe
« Odpowiedź #835 dnia: 15 Kwiecień 2015, 07:13:41 »
Dzięki za pomoc. Dzwoniłem wczoraj - odebrała Pani która autkiem jeździ. Auto ściągał dla niej ktoś z rodziny kto się tym zajmuje. Autko miało robiony dach, coś na niego spadło. O rejestracje się dopytam. Jadę obejrzeć, na co zwrócić szczególną uwagę i o co się dopytać?

Kotły i ekogroszek Jelcz

  • Gość
Re: Czesc
« Odpowiedź #836 dnia: 16 Kwiecień 2015, 12:58:12 »
Cytat: "tony78"

Na początku myślałem jedynie o manualu ale poczytałem że automaty 2,7 też są ciekawym wyjściem. Więc doszedł kolejny dylemat....Nie wiem czy 2.0 jest nie za slaby...powiem ze autko ma słuzyc raczej do dojazdow do pracy oraz jako pojazd rodzinny...a wybór padł na Santa Fe bo mi się wygląd spodobał ;-) wczesniej smigalem scenicami oraz dodgem caravanem w automacie....czas cos zmienic ;-)

licze na Wasze doswiadczenie i Wasza pomoc


Cześć,

Wg mnie 2,0 to będzie słabizna [patrząc na dane fabryczne przyspieszenia], 2,7 pali tyle co 3,5 a jest słabszy [ma 4 biegowy stary automat a 3,5 nowej generacji 5 biegowy Borg Warner, sporo danych porównawczych jest w autocentrum], w 2,7 dość często występuje obrócenie się panewek [sporo ogłoszeń z tą usterką widziałem] a naprawa jest bardzo kosztowna - z tych powodów wybrałem wersję 3,5.

Po ostatniej wymianie świec śmiga jak rakieta - żonka już nieraz "objechała" wypasionego Mercedesa czy inne "plaskacze"  ;-)

Spalanie LPG przy jeździe miasto 60%/trasa 40% wychodzi około 15 litrów/100 km, a w trasie przy spokojnej jeździe spala mi 12,5 l/100 km.


Widzę, że jest jeden tu:

http://otomoto.pl/oferta/hyundai-santa-fe-4x4-lpg-bardzo-zadbany-ID4pbhpP.html#1446788df5

jeśli to nie ten sam którego pół roku temu oglądałem po Poznaniem [miał uszkodzoną główną przekładnię] to warto go obejrzeć i się przejechać, żeby mieć porównanie z innymi.

Ja także przed nim jeździłem Renault Scenic RX4 [2.0 benzyna z LPG] i chciałem zmienić na auto z większym bagażnikiem [na rodzinne wyjazdy], lecz nie rezygnując z osiągów.

Wg mnie w 3.5 są one w sam raz bo choć wyścigówka to nie jest to nie zamula jak typowy SUV [np. Kia Sorrento przy takiej samej mocy i pojemności jest znacznie cięższa, wolniejsza i więcej pali bo to stara konstrukcja ramowa].

troglli

  • Gość
Zakup Santa Fe
« Odpowiedź #837 dnia: 20 Kwiecień 2015, 07:53:18 »
Byłem oglądać autko z kolegą (białe Santa Fe z Gdańska) - na zdjęciach wygląda lepiej. Pani nie przykłada wagi zbytniej do auta. Z przodu po prawej stronie popękana czarna obudowa halogenu i odrapany wokół zderzak (jakieś auto się stoczyło). Z tyłu analogia - zderzak poodpryskiwany, porysowany.  Boki auta noszą ślady stuknięć drzwi aut parkujących obok, przednie klamki noszą ślady próba otwarcia przez osoby trzecie. Lewe tylne nadkole ma małe zarysowanie, które już bierze rdza.  Na drzwiach w paru miejscach widać pęcherze. W tylnych nadkolach co drugiej śruby brak - tak mają santa fe czy ktoś był leniwy. Prawy przedni słupek niema prawie w ogóle przerwy z błotnikiem jak to ma miejsce z drugiej strony i jest w miejscu łączenia odprysk. Osłona progu  pod prawymi przednimi drzwiami  odstaje - może robiony i źle ktoś ją przykleił, Silnik trochę mokry przy korku i jakimś pojemniku po prawej stronie (nie wiem od czego - może wspomaganie), pokrywa silnika popękana. Według wywiadu z użytkownikiem okazało się że dach był malowany bo co na niego spadło , drzewo? Nie wiadomo brak zdjęć przed naprawą.

Fachowcami nie jesteśmy - to tylko na zdrowy chłopski rozum.

Szukam dalej.

shaggy_pl

  • Gość
Duż pytań przed zakupem :-)
« Odpowiedź #838 dnia: 20 Kwiecień 2015, 10:39:18 »
Witam wszystkich forumowiczów  :-)

W najbliższym czasie planuję zakup modelu Santa Fe.
Mam jednak kilka pytań do wtajemniczonych.
Pewnie odpowiedzi pojawiały się w niektórych postach, ale nie na wszystkie pytania.
 Poza tym chciałbym zebrać jakby wszystko w jednym miejscu.

Planuję zakupić model 4x4 z silnikiem 2.0 113kM (rok 2003 lub 2004)
Przebieg z tego co obserwuję będzie wynosił 200-260 tyś. KM

1. W internecie jest mnóstwo części do tych silników, natomiast mało do benzyniaków, czy to znaczy że są one tak awaryjne czy tak popularne?
2. Jak z rdzą na tych samochodach? Podobno często "lecą" błotniki ? A jak reszta blachy? Jak z podwoziem ?
3. Jak na naszych polskich drogach wytrzymuje zawieszenie ?
4. Trwałość napędu 4x4, pytam ponieważ jest on stały. (Tu pytanie pomocnicze, czy to prawda ze powyżej 40-50 km/h tył się odłącza i działa dopiero w przypadku poślizgu ?)
5. Przy jakim przebiegu spodziewać się poważniejszego remontu silnika i turbiny i co może wymagać napraw?
Jeżeli ktoś posiada informacje producenta dotyczące trwałości dwumasy, rozrządu i turbiny proszę o ich podanie :-)
6. Czy występują poważne usterki intercoolera ?
7. Dużo się spotyka informacji o problemach z elektroniką, jak to wygląda u Was ?
8. Jakiego oleju używacie ? Gdzieś na stronie starej Hyundaia znalazłem półsyntetyk polecany do tego modelu, jednak z tego co wiem turbiny wolą pełny syntetyk, jak to wygląda u Was ?
9. Upierdzieliłem sobie w głowie, że nie kupie samochodu z komisu tylko od osoby prywatnej. Uważam, że ktoś kto używał samochodu będzie wiedział co było w nim robione a co będzie trzeba zrobić, co pozwoli uniknąć przykrych niespodzianek. Co o tym sądzicie ? Może znacie jakieś komisy godne polecenia ?

Sporo tego, ale nie ukrywam że napaliłem się na ten samochód jak "szczerbaty na suchary", a zakup tego modelu jest dla mnie sporym wydatkiem, dlatego odzywa się we mnie odrobina zdrowego rozsądku :-P. Proszę o pomoc :)
Pozdrawiam KONRAD

ps. teraz mi się przypomniało. Jaka jest różnica między samochodami z wlotem powietrza na masce a wersji bez ?

Offline volcan

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 540
    • http://www.prace-geologiczne.pl
Re: Duż pytań przed zakupem :-)
« Odpowiedź #839 dnia: 20 Kwiecień 2015, 11:21:44 »
Ad.2
Mam auto z 2001 roku i nie ma śladów korozji. Tzn. ślady są - ale na elementach typu ramka grilla itp. - nie ma korozji na elementach nadwozia, pod spodem itp. itd.

Ad.3
Auto ma trochę ponad 200 tysięcy km, pierwszy poważniejszy remont zawieszenia przeszło przy +/- 190 tysiącach km - ze względu na starzenie się gumy, spękania itp. wymieniłem wszystkie elementy metalowo - gumowe. Nie było luzów itp. itd. Ze względu na to, że mam CRDi z automatem (ciężki przód) wymieniałem też amortyzatory - oryginały kosztują śmieszne pieniądze.

Ad.4.
Napęd stały jest stały (często ma też LSD z tyłu) - nie odłącza się przy żadnej prędkości. Zaprojektowany jest przez firmę Steyr-Puch, więc można podejrzewać, że producenci wiedzieli co robią ;-) Najsłabszym punktem jest chyba podpora wału.
Napęd, który się automatycznie odłącza itp. itd. został zastosowany w samochodach (generalnie - bo różnie było w fazie przejściowej) po liftingu - z nowym przodem, zegarami i tyłem.

Ad.5.
Kup automat - odpadnie problem dwumasy, synchronizatorów skrzyni itp. itd.

Ad. 6.
Intercooler to po prostu chłodnica powietrza doładowującego, więc nie bardzo ma się tam co zepsuć...

Ad.7.
U mnie "zepsuł" się rozrusznik (przy około 200 kkm - okazało się, że się zakleił proszkiem ze szczotek komutator i same szczotki się zawieszały przez ten pył - po wyczyszczeniu i przesmarowaniu rozrusznik jak nowy). Padł też czujnik położenia wału korbowego. Poza tym z elektroniką problemów nie miałem (pomijając kwestię pękniętej skrzynki bezpieczników i korozji połączeń elektrycznych - temat rozwiązany poprzez wymianę skrzynki bezpieczników - w pełni wyposażona używka w idealnym stanie za 27 złotych z przesyłką).

Ad. 8.
Jeżdżę na Liqui Moly 10W40.

Ad.9.
Zależy jak trafisz. Widziałem całkiem fajne auta z komisów, widziałem też trupy od osób prywatnych.

Radzę oglądać auta z kimś, kto zna się z grubsza na tym modelu, na pewno trzeba auto podnieść na podnośniku, odkręcić osłonę pod silnikiem i dokonać dokładnych oględzin. Wszelkie duże wycieki itp. są podstawą do negocjacji ceny (ja na wycieku oleju z filtra - dokładnie spomiędzy części "kanapki" ugrałem praktycznie 2,5 kPLN - naprawa kosztowała 150 złotych - w tym nowe przewody gumowe do "kanapki").