81
i30 GD / Odp: Wadliwy katalizator efek końcowy zatarty silnik GDI
« Ostatnia wiadomość przez jcost dnia 17 Lipiec 2025, 09:12:48 »W GDI nie ma bajpasa na przepustnicy, a na postoju i bez gazu na wolnych obrotach przepustnica teoretycznie jest zamknięta, ale to jest nie możliwe - przepustnica musi być uchylona, bo silnik by zgasł, więc przepustnicą steruje komp ECU i na logikę jest uchylona.
Myślę, że ewentualną temperaturą na wylocie steruje się poprostu zmniejszając dawki paliwa wtryskiwaczami, czyli obniżając bardziej stosunek paliwa do powietrza - uboga mieszanka i nie trzeba wtłaczać spalin do cylindra.
Jeżeli resztki katalizatora dostają się do cylindra to jest to bardziej wynikiem problemów z rozrządem.
A nagar w cylindrach to już jest ostateczny wynik/konsekwencja braku wymiany oleju, złego oleju, braku oleju, paliwa w oleju i zapieczonych pierścieni, co skutkuje słabą kompresja i nie domykaniem się zaworów wydechowych, podwyższonej temperatury w kolektorze wydechowym i nagarem na katalizatorze.
Myślę, że ewentualną temperaturą na wylocie steruje się poprostu zmniejszając dawki paliwa wtryskiwaczami, czyli obniżając bardziej stosunek paliwa do powietrza - uboga mieszanka i nie trzeba wtłaczać spalin do cylindra.
Jeżeli resztki katalizatora dostają się do cylindra to jest to bardziej wynikiem problemów z rozrządem.
A nagar w cylindrach to już jest ostateczny wynik/konsekwencja braku wymiany oleju, złego oleju, braku oleju, paliwa w oleju i zapieczonych pierścieni, co skutkuje słabą kompresja i nie domykaniem się zaworów wydechowych, podwyższonej temperatury w kolektorze wydechowym i nagarem na katalizatorze.