Ostatnie wiadomości

Strony: Poprzednia 1 ... 7 8 [9] 10 Następna
81
i30 GD / Odp: Wadliwy katalizator efek końcowy zatarty silnik GDI
« Ostatnia wiadomość przez jcost dnia 17 Lipiec 2025, 09:12:48 »
W GDI nie ma bajpasa na przepustnicy, a na postoju i bez gazu na wolnych obrotach przepustnica teoretycznie jest zamknięta, ale to jest nie możliwe - przepustnica musi być uchylona, bo silnik by zgasł, więc przepustnicą steruje komp ECU i na logikę jest uchylona.

Myślę, że ewentualną temperaturą na wylocie steruje się poprostu zmniejszając dawki paliwa wtryskiwaczami, czyli obniżając bardziej stosunek paliwa do powietrza - uboga mieszanka i nie trzeba wtłaczać spalin do cylindra.

Jeżeli resztki katalizatora dostają się do cylindra to jest to bardziej wynikiem problemów z rozrządem.
A nagar w cylindrach to już jest ostateczny wynik/konsekwencja braku wymiany oleju, złego oleju, braku oleju, paliwa w oleju i zapieczonych pierścieni, co skutkuje słabą kompresja i nie domykaniem się zaworów wydechowych, podwyższonej temperatury w kolektorze wydechowym i nagarem na katalizatorze.
82
ix35 EL / Odp: Przybywanie oleju 1.7 crdi
« Ostatnia wiadomość przez DDrgas dnia 17 Lipiec 2025, 09:11:36 »
No to mamy potencjalną przyczynę przybywania - hamowanie silnikiem na wysokim biegu.
83
ix35 EL / Odp: Przybywanie oleju 1.7 crdi
« Ostatnia wiadomość przez robaszek127 dnia 16 Lipiec 2025, 22:07:32 »
Dlatego ważne jest by wiedzieć kiedy się zaczęło wypalanie wtedy jedzie się tak by obroty silnika były zawsze nawet na niskim biegu.  Dzięki aplikacji wiem kiedy dpf osiąga poziom tych 85% i można nawet wymusić mu wypalanie przyśpieszając ostro by potem już mieć to z głowy.
84
i30 PD / Odp: Olej silnikowy 1.5 Dpi
« Ostatnia wiadomość przez Albi dnia 16 Lipiec 2025, 21:20:35 »
Oleju nie powinno się zmieniać na gęstszy tylko stosować aż do złomowania auta ten który producent zaleca chodzi o parametry oleju
85
ix35 EL / Odp: Przybywanie oleju 1.7 crdi
« Ostatnia wiadomość przez Albi dnia 16 Lipiec 2025, 21:13:28 »
Jeszcze przybywanie oleju może powodować hamowanie silnikiem podczas aktywnego wypalania DPF w Hyundai 1.7 CRDi

Podczas aktywnej regeneracji DPF:

ECU wykonuje dodatkowe wtryski paliwa po suwie pracy (post-injection),

część niewypalonego paliwa ma dopalić się w DPF, by podnieść temperaturę.

Ale:

jeśli paliwo nie dopali się w układzie wydechowym (np. przez zbyt niską temperaturę spalin),

może ono spłynąć po ściankach cylindra do miski olejowej, rozcieńczając olej silnikowy

Hamowanie silnikiem:

powoduje zamknięcie przepustnicy i odcięcie wtrysku paliwa przez ECU,

co oznacza: nie ma przepływu gorących spalin, temperatura spada,

regeneracja może zostać przerwana lub niedokończona,

a część już wtryśniętego paliwa nie zostanie spalona ani usunięta, tylko trafi do oleju.


86
i30 PD / Odp: Czyszczenie zaworów w 1.4 t-gdi
« Ostatnia wiadomość przez ...kuba... dnia 16 Lipiec 2025, 12:51:46 »
Najlepiej przed zabraniem się za to dostać się kamerka inspekcyjna do dolotu i ocenić z czy taki zabieg jest potrzebny, jak coś to też polecam preparat w sprayu od Forte, to nie ściema, że robi pod tym względem robotę… (wiadomo, że jeśli chodzi o niewielki osadzony nalot na ściankach)
87
i30 PD / Czyszczenie zaworów w 1.4 t-gdi
« Ostatnia wiadomość przez kakarotto1987 dnia 16 Lipiec 2025, 12:00:12 »
Hej, czy ktoś z Was zajmował się już czyszczeniem zaworów i kanałów dolotowych w 1.4 t-gdi? Mam nalatane 72 tys. km i zastanawiam się czy warto to już przeprowadzić.
Widziałem różne metody, psikanie różnych środków do dolotu, zdejmowanie kolektora i "piaskowanie" sproszkowanymi łupinami orzechów itp itd...ciekaw jestem Waszych doświadczeń i efektów takiego zabiegu.
88
i30 GD / Odp: Wadliwy katalizator efek końcowy zatarty silnik GDI
« Ostatnia wiadomość przez jcost dnia 16 Lipiec 2025, 01:24:25 »
Jest kilka pytań, które istotnie potwierdzą, czy to ma sens, gdy w sytuacji zdjęcia nogi z pedału gazu i teoretycznie zamkniętej przepustnicy, że spaliny/"powietrze" są ponownie zaciągane z kolektora wydechowego do cylindra przy ruchu tłoka w dół (suw ssania) i wydłużonym otwarciu zaworu wydechowego oraz, że spaliny/"powietrze" jest wtłaczane (suw wydech) również do kolektora ssącego (kolektor ssący teraz jest plastikowy - czy by się nie rozpadł, stopił) oprócz normalnie otwartego kolektora wydechowego z cylindra po suwie pracy/rozprężania, aby ponownie spaliny/"powietrze" wpadały do cylindra z kolektora ssącego, gdy zawór ssący jest normalnie otwarty w suwie ssania.

Czy faktycznie przy zdjęciu nogi z pedału gazu przy sterowaniu elektrycznym przepustnicy, a nie na lince tak jak kiedyś, przepustnica się całkowicie zamyka i czy wogóle jest koniecznym, aby przy bezpośrednim wtrysku paliwa całkowicie zamykała się przepustnica jeżeli zasysa tylko powietrze? Przy GDI przepustnica już nie dostarcza mieszanki paliwowo powietrznej tylko samo powietrze. Zdjęcie nogi z gazu - hamowanie silnikiem, powoduje głównie odcięcie paliwa na wtryskiwacze, a powietrze można normalnie dostarczać do kolektorów ssących - przepustnica może być otwarta elektrycznie. Kiedyś przy wielopunktowym wtrysku pośrednim stosowano bajpas z silnikiem krokowym na przepustnicy sterowanej linką gazu, aby przy zdjętej nodze z gazu/zamkniętej przepustnicy silnik nie zgasł na wolnych obrotach, czy wówczas, gdy zdjęto nogę z gazu, a silnik był napędzany przez koła - hamowanie silnikiem, silnik krokowy był otwarty czy zamknięty?
W GDI nie ma bajpasa na przepustnicy, a na postoju i bez gazu na wolnych obrotach przepustnica teoretycznie jest zamknięta, ale to jest nie możliwe - przepustnica musi być uchylona, bo silnik by zgasł, więc przepustnicą steruje komp ECU i na logikę jest uchylona.

Czy w standardowych warunkach przy "zamkniętej" przepustnicy (noga z gazu) i suwie wydech jest faktycznie przez chwilę otwarty zawór ssania - wpada "powietrze"/spaliny z cylindra do kolektora ssącego?

Czy w standardowych warunkach przy "zamkniętej" przepustnicy i suwie ssania przez chwilę jest otwarty zawór wydechowy - wpada "powietrze"/spaliny z kolektora wydechowego do cylindra?

Jak zachowuje się przepustnica sterowana elektrycznie przy zdjęciu nogi z gazu w GDI, może wcale nie zamyka się na amen, gdyż jest sterowana elektrycznie przez komp sterownik silnika ECU i poprostu jest dostarczone tylko powietrze a wtryskiwacze są zamknięte?

Myślę, że ewentualną temperaturą na wylocie steruje się poprostu zmniejszając dawki paliwa wtryskiwaczami, czyli obniżając bardziej stosunek paliwa do powietrza - uboga mieszanka i nie trzeba wtłaczać spalin do cylindra.

Jeżeli resztki katalizatora dostają się do cylindra to jest to bardziej wynikiem problemów z rozrządem.

A nagar w cylindrach to już jest ostateczny wynik/konsekwencja braku wymiany oleju, złego oleju, braku oleju, paliwa w oleju i zapieczonych pierścieni, co skutkuje słabą kompresja i nie domykaniem się zaworów wydechowych, podwyższonej temperatury w kolektorze wydechowym i nagarem na katalizatorze.

Mam starego hyundaia 1.5 12v wtrysk pośredni 250 tys km, 2000r i tam katalizator jest też bardzo blisko silnika i nie wykazuje żadnego zużycia - jest w stanie idealnym, czy obecnie w GDI te katalizatory są nie trwałe?

Mam teraz też Hyundaia 2.0 GDI 166 KM z 2017r G4NU z oznaczeniem na głowicy/obudowie/osłonie rozrządu 2V, czy tu są zmienne fazy rozrządu, bo może to nie to samo co CVVT?
89
ix35 EL / Odp: Przybywanie oleju 1.7 crdi
« Ostatnia wiadomość przez robaszek127 dnia 15 Lipiec 2025, 23:11:41 »
Nie wiem ale ja bez programu w telefonie nie zauważyłbym kiedy kończy się wypalanie bo nie czuć różnicy w jeździe. I łatwo zgasić silnik podjeżdżając do sklepu podczas jazdy drogą.
90
i30 PD / Odp: Olej silnikowy 1.5 Dpi
« Ostatnia wiadomość przez BazyliP dnia 15 Lipiec 2025, 23:02:17 »
Dopóki nie bierze oleju, nie ma co zmieniać.
Strony: Poprzednia 1 ... 7 8 [9] 10 Następna