Ostatnie wiadomości

Strony: [1] 2 3 ... 10 Następna
1
i30 GD / Odp: Wadliwy katalizator efek końcowy zatarty silnik GDI
« Ostatnia wiadomość przez MichalAndrzej dnia Dzisiaj o 13:56:46 »
To był żart, bo ten zestaw parametrów, który chce zbadać to zdaje się mapa pracy silnika.

Generalnie planuję sprawdzić, w jakich warunkach normalnego użytkowania temperatura spalin uzyskuje wysokie wartości.
2
i30 GD / Odp: Wadliwy katalizator efek końcowy zatarty silnik GDI
« Ostatnia wiadomość przez ...kuba... dnia Dzisiaj o 06:02:17 »
Hej, faktycznie dobrałeś się do map sterownika?
3
i30 GD / Odp: Wadliwy katalizator efek końcowy zatarty silnik GDI
« Ostatnia wiadomość przez MichalAndrzej dnia 06 Listopad 2025, 23:13:49 »
Auto jest u mnie od roku, ja przejechałem 11 tys. km. Katalizator sprawdziłem dopiero teraz, więc nie wiem, na ile wpływa na stan katalizatora miał poprzedni właściciel a na ile ja. Poza tym nie znam pierwotnej przyczyny uszkodzenia katalizatora. Czy to ogólnie zbyt wysoka temperatura spalin, czy dopalające się na katalizatorze resztki benzyny lub oleju.

RommieRen nie jest dla mnie przekonywujący.
Najpierw z filmiku na filmik zmieniał przyczynę problemu, poczynając od EGR, gdzie przy tym silniku nie widać żadnego zaworu i rury do EGR. Poza tym można zajrzeć do specyfikacji silnika.
Potem mówił o rozciągniętym łańcuchu rozrządu, następnie o hamowaniu silnikiem.

Dla mnie jedynym sensownym wyjaśnieniem zaciągania pyłu z uszkodzonego katalizatora jest wewnętrzny EGR realizowany na zmiennych fazach rozrządu.
Potwierdza to akcja serwisowa w USA dla Kia Soul 1.6 GDI

Odnośnie zmiany oprogramowania, to poszukam informacji jak to jest domyślnie skonfigurowane. W ciemno na pewno nie zdecyduję się na zmianę mapy.

Podepnę się do OBD i popatrzę w różnych warunkach pracy silnika na temperaturę spalin względem kalkulowanego obciążenia silnika, ilości obrotów, mieszanki paliwa i powietrza.
Przeanalizuję obecną mapę względem temperatury spalin :)
4
i30 GD / Mocne stuki przy skrecaniu.
« Ostatnia wiadomość przez Maestroo dnia 06 Listopad 2025, 22:18:55 »
Witam..
Po 4 dniowym postoju samochodu. Przydazyła sie dziwna sytuacja. Podczas ruszenia skrecenia mocno w lewą strone było słychać  mocne walenia z okolicy silnika  taki jak pekajace stalowe pręty bądź jakies napinanie sie sprężyn. Później  to samo i w prawo jak do końca skręca się kierownicą jak by coś  stalowego podawało sie przestawieniu. Po  tym zaczeło mocno sciagać w lewo. Poproszę o pomoc. Proszę  bardzo.
5
i30 GD / Odp: Wadliwy katalizator efek końcowy zatarty silnik GDI
« Ostatnia wiadomość przez robaszek127 dnia 06 Listopad 2025, 16:39:16 »
Skoro wymieniasz katalizator to może da się zrobić zmianę oprogramowania  silnika na to by nie byłą tak uboga mieszanka. Reklamował się tak ten mechanik Rammen z Youtubee że coś tam zmieniają by nie wypalało katalizatora.
DO tego nie należy jeździć eco jazdą tylko trzymać wyższe obroty silnikowi to nie zaszkodzi.
6
ix35 EL / Odp: Brak przycisku TRIP
« Ostatnia wiadomość przez wlodzian dnia 06 Listopad 2025, 09:41:37 »
Witam serdecznie poruszony problem braku przycisku TRIP Hyundai IX 35 2013 model 2014 występuje również w moim  aucie kupiłem z zamontowanym androidem i  nie ma przycisku  TRIP ale jest przycisk wybierania głosowego który ponoć zastępuje przycisk Trip może ktoś wie w takim do której ikony na androidzie trzeba dopisać ten przycisk wybierania głosowego  aby uruchomić TRIP ? pozxdrawiam
7
i30 GD / Odp: Wadliwy katalizator efek końcowy zatarty silnik GDI
« Ostatnia wiadomość przez ...kuba... dnia 05 Listopad 2025, 10:47:03 »
Dual CVVT ma dopiero GAMMA II Czyli tak od 2012 w górę.
8
i30 GD / Odp: Wadliwy katalizator efek końcowy zatarty silnik GDI
« Ostatnia wiadomość przez MichalAndrzej dnia 05 Listopad 2025, 00:23:05 »
Dorzucam jeszcze scenariusze działania zmiennych faz rozrządu CVVT, w tym sytuacja kiedy działa tzw. internal EGR.
Prezentacja dla silnika GDI Theta ale CVVT pewnie działa tak samo w Gamma.
Link do prezentacji
https://www.slideshare.net/slideshow/hyundai-theta-ii-gdi-engine-ppt/255880858

W załączeniu dwa pliki ze slajdami obrazującymi schemat działania CVVT.
9
i30 GD / Odp: Wadliwy katalizator efek końcowy zatarty silnik GDI
« Ostatnia wiadomość przez MichalAndrzej dnia 04 Listopad 2025, 23:39:37 »
W sprawie uszkodzonego katalizatora.

Auto jak w profilu. Kupione używane rok temu z nalotem 67 tys. km. Obecnie 78 tys. km
Zajrzałem przez sondę lambda do katalizatora.
Na części powierzchni uszkodzenia i ubytki. To chyba te nadtopienia.
Brak poboru oleju, ostatnia wymiana w maju 2025, ok 7 tys km temu. Ubyło trochę poniżej środka zakresu na bagnecie, ale mam delikatny wyciek przy korku spustowym oleju i przy czujniku poziomu oleju. W najbliższym czasie będzie olej wymieniany, to zrobię wymianę uszczelki korka i uszczelki czujnika.

Zaglądałem do dwóch cylindrów, bez rys.
Na tłokach i zaworach dolotowych trochę nagaru.

Kupiłem w Kateko wkład metalowy RFC Euro 6 wspawany do obudowy. Po montażu odeślę im moją obudowę z uszkodzonym wkładem i dostanę zwrot kaucji.

U innego człowieka z grupy na fb, też rocznik 2017, przebieg 100 tys km jeszcze większe ubytki w katalizatorze i pobór oleju od 80 tys km.

Zastanawiam się, co po wymianie kata moge zrobić na przyszłość oprócz częstszej wymiany oleju i ewentualnie nie zamulania, aczkolwiek jeżdżę chyba normalnie. Na zimnym silniku spokojnie do 2,5 tys. obrotów, później bardziej do 3 tys. obrotów a jak trzeba to wyżej. Na szybkich trasach trzymam minimum 3 tys. obrotów, bo poniżej to ma za mało momentu obrotowego.

Sprawdzę jeszcze przez OBD, jaką mam temperaturę spalania aczkolwiek czujnik EGT jest za katalizatorem.

Jakiego interfejsu OBD używacie?
10
i40 VF / Odp: wymiana sprzęgiełka wspomagania
« Ostatnia wiadomość przez ...kuba... dnia 04 Listopad 2025, 23:07:21 »
Nie jest wymagane podłączanie komputera diag. po zabiegu. Jak odłączysz akumulator to samochód nawet się nie gapnie ;)) O ile rozkręcając układ kierowniczy - nie wiem jaką drogę obierzesz i czy będziesz go rozkecać.. poznaczysz sobie wszystko i skręcisz w takich samych ustawieniach.
Strony: [1] 2 3 ... 10 Następna