Ostatnie wiadomości

Strony: [1] 2 3 ... 10 Następna
1
i30 GD / Odp: Wadliwy katalizator efek końcowy zatarty silnik GDI
« Ostatnia wiadomość przez MichalAndrzej dnia Dzisiaj o 12:17:04 »
Moje odczucia odnośnie słabego momentu obrotowego dotyczą Hyundai Tucson TL (model z 2015), a więc spora masa własna i wysoka buda czyli duża powierzchnia czołowa.
Piszemy na grupie i30, dla którego masa własna jest niższa i buda niska, czyli bardziej opływowa.
Drugi raz kupiłbym z silnikiem benzynowym 2.0 GDI, ale chyba nie było takiego w ofercie na rynku polskim.

W benzynach turbo np. 1.6 T-GDI nie podoba mi się charakterystyka momentu obrotowego. Jest zbyt szybki przeskok z bardzo małego momentu na wysoki.
Wcześniej długo jeździłem turbo dieslem 2.0 w innym aucie i tam było idealnie z przyrostem momentu i max momentem ok 300 Nm w okolicy 2200 obrotów.
Ale turbo diesel w common rail, z egr oraz z dpf (ewentualnie adblue) to inne zagadnienia eksploatacyjne  :)
2
i30 GD / Odp: Wadliwy katalizator efek końcowy zatarty silnik GDI
« Ostatnia wiadomość przez MichalAndrzej dnia Dzisiaj o 11:49:05 »
Przy normalnej jeżdzie czyli obroty do 3 tys, temp katalizatora 600 stopni.

Ten silnik ma max moment obrotowy 161 Nm przy 4800 obrotów, max moc 132 KM przy 6700 obrotów.
Przy 3 tys obrotów ma moment obrotowy 150 Nm.
Na szybkiej trasie przy prędkości 110-120 km/h jadę na 3 - 3,2 tys obrotów na 5 biegu, bo niżej to ma dla mnie za słaby moment obrotowy. Spala mi wtedy wg dystrybutora jakieś 7,8 litra/100 km.

Przy wyprzedzaniu albo włączaniu do ruchu na szybką trasę kręcę go do 4 tys, czasami do 5 tys obrotów.

Więc chyba taka uroda tego silnika, że nagrzewa mocno katalizator na wyższych obrotach.

Za tydzień zmieniam katalizator na wkład metalowy, który podobno jest bardziej odporny na temperaturę.
Wkład firmy RFC wg specyfikacji odporny na stałą temperature 950 stopni, chwilowo na 1100 stopni.

Zobaczymy jak będzie się sprawować.
3
ix35 EL / Odp: Montaż Modułu świateł do jazdy dziennej.
« Ostatnia wiadomość przez elektron1234 dnia 13 Listopad 2025, 20:42:12 »
Witam Wszystkich Montowałem taki moduł do swiateł drogowych. Moduł kupowałem na allegro tylko z tych drozszych produkcji polskiej. Zadnych problemów nie było Swiatła drogowe swiecą na 30%. Teraz jednak u siebie zamontowałem w kierunkach drl ledowe (kierunek i dzienne) i z tego bardziej jestem zadowolony Powodzenia
4
i30 GD / Odp: Wadliwy katalizator efek końcowy zatarty silnik GDI
« Ostatnia wiadomość przez robaszek127 dnia 13 Listopad 2025, 18:30:14 »
To chyba coś jest duża ta temperatura. Przecież wypalanie dpf-a to mam niecałe 700 i mniej.
5
ix35 EL / Odp: Montaż Modułu świateł do jazdy dziennej.
« Ostatnia wiadomość przez dsider dnia 13 Listopad 2025, 14:40:49 »
tutaj można wszystko znaleźć i wyczytać (w tym schematy)
https://lepard.eu/modul-swiatel-do-jazdy-dziennej-drl/
6
i30 GD / Odp: Wadliwy katalizator efek końcowy zatarty silnik GDI
« Ostatnia wiadomość przez daniello1234 dnia 13 Listopad 2025, 12:27:47 »
Tez chwilę sie bawiłem odczytam ostre przyspieszanie
Jazda z wyższymi obrotami niższymi itp
Miałem nawet nagrany ekran telefonu

Wynikało by na to ze we wszystkim potrzebny jest zdrowy rozsądek
Niskie obroty źle.
Ale ostra jazda też nie zabardzo



7
i30 GD / Odp: Wadliwy katalizator efek końcowy zatarty silnik GDI
« Ostatnia wiadomość przez MichalAndrzej dnia 13 Listopad 2025, 09:21:43 »
Zrobiłem test z doraźnym kręceniem silnika na wyższe obroty podczas przyspieszania i odczytem temperatury katalizatora z OBD.
4 tys. obrotów - maksymalna temperatura katalizatora to 800 stopni
5 tys. obrotów - max temp kata to 918 stopni
Wyżej go nie kręciłem  :)
Wrócę do tematu, jak zbiorę więcej danych statystycznych z OBD.
8
i40 VF / Odp: wymiana sprzęgiełka wspomagania
« Ostatnia wiadomość przez kurkylaib dnia 12 Listopad 2025, 20:49:18 »
dzięki
9
i30 PD / Odp: Tarcze hamulcowe przód
« Ostatnia wiadomość przez Kiler_biler dnia 12 Listopad 2025, 19:32:19 »
U mnie 41 tys przejechane z czego tylko 1.5 moje. Kto gdzie i jak jeździł wcześniej nie wiem. Auto poleasingowe. Tarcze przód mają już spory rant i klocka nie za wiele. Na wiosnę wrzucam komplet od febi. Fajne bo lakierowane ranty mają więc może za szybko nie będą korodowały. Zobaczymy
10
Santa Fe SM / Odp: [Santa Fe SM] Pogadajmy o oponach
« Ostatnia wiadomość przez dannyx dnia 12 Listopad 2025, 17:23:47 »
Ja jestem właśnie po zmianie opon. Poprzednie miały już 11 lat więc był czas na zmianę.
Wybór padł na nowe opony Radar 4 season. Raczej budżetowe, ale lepsze takie nowe niż tamte stare.

Opony w naszym standardowym rozmiarze 225/70/16 nie są tanie. 235/70/16 są raczej sporo tańsze przez to, że są bardziej pospolite. Więc wybrałem 235/70/16, auto fajnie wygląda, jest masywniejsze na tych oponach. Niby tylko jeden rozmiar a jest to widoczne gołym okiem.

Więc jak ktoś chce zaoszczędzić i mieć "masywniejsze" auto to polecam 1 rozmiar większe.

Jedynie z ciśnieniem lekka zmiana, teraz mam 2.0-2.05 bara a na wcześniejszych jeździłem na 2.1-2.15.

Strony: [1] 2 3 ... 10 Następna