Ostatnie wiadomości

Strony: [1] 2 3 ... 10 Następna
1
i30 PD / Odp: I30 PD - Jak uruchomić funkcję SLIF?
« Ostatnia wiadomość przez kamill94 dnia 25 Grudzień 2025, 10:13:17 »
@RobertW
Możesz powiedzieć w którym serwisie Ci włączyli rozpoznawanie znaków? Ja mam wersję GO! z Navi z 2018 roku, LKAS jest, ale SLIF nie ma. Myślę żeby sobie to włączyć tylko nie bardzo wiem gdzie uderzyć z tym tematem żeby chcieli to zrobić  8)
2
i30 GD / Odp: Carplay w radiu z 2015/2016 roku
« Ostatnia wiadomość przez tray dnia 24 Grudzień 2025, 21:47:47 »
Dzięki bardzo za pomoc i polecenie modelu radia. Będę w takim razie działał w kierunku wymiany. Wesołych świąt również  ;)
3
i30 GD / Odp: Carplay w radiu z 2015/2016 roku
« Ostatnia wiadomość przez traker dnia 24 Grudzień 2025, 19:00:25 »
W moim poprzednim Hyundaiu i30 PD rok prod 2020 ,wymienione radio bieda na GMS 9977TQ , car play i Android Auto całkowicie bezprzewodowo !  dołożona kamera cofania idealnie jak fabryczna w znaczku hyundaia w klapie bagażnika cena z montażem około 3200 zł na rok 2023 montażu , polecam
Teraz jeszcze nowszy model  GMS 7787TQ NAVIX : 8GB+128GB, 2K 2000*1200, QLED , 4G LTE,
CP/AA.      TELE-RADIOman   Car Auto Kraków  ul.Zaułek Wileński 1.
4
i30 GD / Odp: Carplay w radiu z 2015/2016 roku
« Ostatnia wiadomość przez traker dnia 24 Grudzień 2025, 18:29:15 »
5
i30 GD / Odp: Carplay w radiu z 2015/2016 roku
« Ostatnia wiadomość przez traker dnia 24 Grudzień 2025, 15:31:02 »
Ten temat juz był przerabiany , nie jest to możliwe tylko wymiana na radio z  auto android i apple car play np GMS ., pozdrawiam i Wesołych Świąt !! 8)
6
i30 GD / Carplay w radiu z 2015/2016 roku
« Ostatnia wiadomość przez tray dnia 24 Grudzień 2025, 13:39:23 »
Witam serdecznie,

od bardzo niedawna jestem posiadaczem używanego Hyundaia i30 z 2016 roku. W samochodzie zamontowane jest radio z fabryczną nawigacją. Usiłuję ustalić, czy w tej wersji radia możliwe jest wgranie aktualizacji systemu, która sprawi, że możliwe będzie używanie aplikacji CarPlay. Trochę przeczesałem internet i według wielu forów w 7-calowym radiu z ekranem dotykowym powinno być to możliwe. Ściagnąłem ze strony Hyundaia aktualizację z mapami, ale po instalacji CarPlay się nie pojawił. Czy ktoś ma/miał może podobne radio i wie coś na ten temat? Czy raczej nie będzie to możliwe i jedyną opcją jest wymiana radia/wspomaganie się osobnym ekranem do CarAplay/Android Auto? Załączam zdjęcie jak wygląda obecne w samochodzie radio.
7
Matrix / ix20 / Odp: [ix20] Skrzynia biegów w ix20
« Ostatnia wiadomość przez Dzius dnia 23 Grudzień 2025, 14:27:05 »
W poprzednim IX20 1.6 z roku 2014 nie miałem takiego problemu z 2 biegiem. Teraz w nowszym z 2019 roku niestety jest. Aby najłatwiej go uniknąć ,  przy przełączaniu z 1 na 2 od odpuszczamy nieco dźwignię w stronę neutralnej pozycji spoczynkowej, potem  z powrotem  na lewo i wtedy wrzucamy 2 bez oporu. Inna metoda to staramy się niezbyt przechylać dźwignię w swoją stronę przy wrzucaniu 2, tak by jeszcze był pewien luz w kierunku na lewo. To jest jakaś wada produkcyjna mechanizmu przestawiania biegów, dlatego pierwsza metoda działa bez zarzutu, ale powoduje nieco opóźnienia zmiany z biegu 1 na 2.
8
i30 GD / Odp: Wadliwy katalizator efek końcowy zatarty silnik GDI
« Ostatnia wiadomość przez elektron1234 dnia 22 Grudzień 2025, 21:00:24 »
robaszek127 Popieram i tak samo mysle. Nigdy bym nie remontował silnika bo to nie jest możliwe w obecnym czasie. Po prostu jest to nie opłacalne i niemożliwe przy obecnej jakosci częsci zamiennych.
9
i30 GD / Odp: Wadliwy katalizator efek końcowy zatarty silnik GDI
« Ostatnia wiadomość przez robaszek127 dnia 22 Grudzień 2025, 20:36:01 »
No nie wiem mam już od wielu lat auta i nie zmieniam często ale to co wiem, że remont silnika to nie jest za faja sprawa. Dawniejsze jednostki były łatwiejsze do naprawy a i tak ciężko było znaleźć dobrego mechanika by to zrobił dobrze. Z drugiej strony cena dobrego remontu robi się kosmiczna co do ceny auta używanego.
Przytaczany tu silnik gdi jest awaryjny więc i cena za używany będzie duża. Kupuje się takie auto co ma silnik dobry więc nawet jak padnie to używany kupuje się za grosze bo ofert ich jest dużo bo mało kto kupuje. Dlatego sam nie kupiłbym niestety gdi. Dla mnie liczy się by były tanie części i bym nie musiał kalkulować, że za kilka lat nie będę szukał mechanika do remontu za kilkanaście tysięcy.
Remont to nie zwykła sprawa i po nim nigdy silnik nie będzie taki jak fabryka złożyła. Kup regenerowaną turbinę czy inną część i porównaj z żywotnością oryginału.
10
i30 GD / Odp: Wadliwy katalizator efek końcowy zatarty silnik GDI
« Ostatnia wiadomość przez MichalAndrzej dnia 22 Grudzień 2025, 18:28:30 »
Pojawiło się trochę ogólnego narzekania na współczesne auta.
Główny problem jest taki, że od 2018 roku mocno wzrosły ceny nowych aut a za nimi używanych. Kiedyś kupowało się używane auto za stosunkowo nieduże pieniądze i było wiadomo, że trzeba trochę włożyć na początku.
Teraz używane kilkulatki są relatywnie drogie, więc jest nastawienie, żeby trafić na egzemplarz nie wymagający dodatkowych nakładów.

Poprzednie auto (turbo diesel 2.0) miałem w ciągłym użytku od 11 lat aż w końcu doszło do zatarcia/opiłkowania pompy wtryskowej, więc ekonomicznie naprawa nieopłacalna plus duże ryzyko innych usterek bo auto ma prawie 20 lat. Auto było na bieżąco naprawiane, żeby było sprawne mechanicznie.
Szukałem używanego kilkulatka 1,5 roku temu i miałem problem z wytypowaniem marki i modelu, bo w każdym jest jakiś powtarzalny, specyficzny problem. Jak już coś wytypowałem i dzwoniłem po ogłoszeniach, to po dłuższej rozmowie właściciel przyznawał, że jest coś nie tak.
Poleasingowe to długie interwały olejowe, zaciemniona historia, jak dopytywałem o szczegóły to odpowiadali wymijająco.
Byłem bliski zakupu Hyundai i30 kombi 1.5 DPI, ale nie mogłem trafić na pewny egzemplarz. Słyszałem też, że na prędkościach powyżej 110 km/h jest głośny w środku.

Ostatecznie wziąłem z salonu Hyundai używanego Tucsona 2017 1.6 GDI z przebiegiem 68 tys km. Znając bolączki tego auta stwierdziłem, że najwyżej w okolicy 100 tys km zrobię remont silnika.

Przestawiłem się z podejścia religijnego na mechaniczne. To są maszyny użytkowe o wysokiej wydajności w porównaniu do aut sprzed 20 lat i mogą się psuć.
Dla typowego doświadczonego mechanika remont silnika to normalna sprawa i zrobi to sprawniej niż trafną diagnostykę systemu sterowania we współczesnym aucie, stąd tendencja do wymieniania całych elementów.

Z religijnego podejścia nie wierzę w auta po 2019 roku. Mam wrażenie, że wszystko jest robione na styk, minimalnie powyżej modeli wytrzymałościowych. Od mechaników słyszę same tragiczne opinie o jakości komponentów w tych autach.
Strony: [1] 2 3 ... 10 Następna