Ostatnie wiadomości

Strony: [1] 2 3 ... 10 Następna
1
Matrix / ix20 / Odp: [ix20] Skrzynia biegów w ix20
« Ostatnia wiadomość przez Dzius dnia Dzisiaj o 14:27:05 »
W poprzednim IX20 1.6 z roku 2014 nie miałem takiego problemu z 2 biegiem. Teraz w nowszym z 2019 roku niestety jest. Aby najłatwiej go uniknąć ,  przy przełączaniu z 1 na 2 od odpuszczamy nieco dźwignię w stronę neutralnej pozycji spoczynkowej, potem  z powrotem  na lewo i wtedy wrzucamy 2 bez oporu. Inna metoda to staramy się niezbyt przechylać dźwignię w swoją stronę przy wrzucaniu 2, tak by jeszcze był pewien luz w kierunku na lewo. To jest jakaś wada produkcyjna mechanizmu przestawiania biegów, dlatego pierwsza metoda działa bez zarzutu, ale powoduje nieco opóźnienia zmiany z biegu 1 na 2.
2
i30 GD / Odp: Wadliwy katalizator efek końcowy zatarty silnik GDI
« Ostatnia wiadomość przez elektron1234 dnia 22 Grudzień 2025, 21:00:24 »
robaszek127 Popieram i tak samo mysle. Nigdy bym nie remontował silnika bo to nie jest możliwe w obecnym czasie. Po prostu jest to nie opłacalne i niemożliwe przy obecnej jakosci częsci zamiennych.
3
i30 GD / Odp: Wadliwy katalizator efek końcowy zatarty silnik GDI
« Ostatnia wiadomość przez robaszek127 dnia 22 Grudzień 2025, 20:36:01 »
No nie wiem mam już od wielu lat auta i nie zmieniam często ale to co wiem, że remont silnika to nie jest za faja sprawa. Dawniejsze jednostki były łatwiejsze do naprawy a i tak ciężko było znaleźć dobrego mechanika by to zrobił dobrze. Z drugiej strony cena dobrego remontu robi się kosmiczna co do ceny auta używanego.
Przytaczany tu silnik gdi jest awaryjny więc i cena za używany będzie duża. Kupuje się takie auto co ma silnik dobry więc nawet jak padnie to używany kupuje się za grosze bo ofert ich jest dużo bo mało kto kupuje. Dlatego sam nie kupiłbym niestety gdi. Dla mnie liczy się by były tanie części i bym nie musiał kalkulować, że za kilka lat nie będę szukał mechanika do remontu za kilkanaście tysięcy.
Remont to nie zwykła sprawa i po nim nigdy silnik nie będzie taki jak fabryka złożyła. Kup regenerowaną turbinę czy inną część i porównaj z żywotnością oryginału.
4
i30 GD / Odp: Wadliwy katalizator efek końcowy zatarty silnik GDI
« Ostatnia wiadomość przez MichalAndrzej dnia 22 Grudzień 2025, 18:28:30 »
Pojawiło się trochę ogólnego narzekania na współczesne auta.
Główny problem jest taki, że od 2018 roku mocno wzrosły ceny nowych aut a za nimi używanych. Kiedyś kupowało się używane auto za stosunkowo nieduże pieniądze i było wiadomo, że trzeba trochę włożyć na początku.
Teraz używane kilkulatki są relatywnie drogie, więc jest nastawienie, żeby trafić na egzemplarz nie wymagający dodatkowych nakładów.

Poprzednie auto (turbo diesel 2.0) miałem w ciągłym użytku od 11 lat aż w końcu doszło do zatarcia/opiłkowania pompy wtryskowej, więc ekonomicznie naprawa nieopłacalna plus duże ryzyko innych usterek bo auto ma prawie 20 lat. Auto było na bieżąco naprawiane, żeby było sprawne mechanicznie.
Szukałem używanego kilkulatka 1,5 roku temu i miałem problem z wytypowaniem marki i modelu, bo w każdym jest jakiś powtarzalny, specyficzny problem. Jak już coś wytypowałem i dzwoniłem po ogłoszeniach, to po dłuższej rozmowie właściciel przyznawał, że jest coś nie tak.
Poleasingowe to długie interwały olejowe, zaciemniona historia, jak dopytywałem o szczegóły to odpowiadali wymijająco.
Byłem bliski zakupu Hyundai i30 kombi 1.5 DPI, ale nie mogłem trafić na pewny egzemplarz. Słyszałem też, że na prędkościach powyżej 110 km/h jest głośny w środku.

Ostatecznie wziąłem z salonu Hyundai używanego Tucsona 2017 1.6 GDI z przebiegiem 68 tys km. Znając bolączki tego auta stwierdziłem, że najwyżej w okolicy 100 tys km zrobię remont silnika.

Przestawiłem się z podejścia religijnego na mechaniczne. To są maszyny użytkowe o wysokiej wydajności w porównaniu do aut sprzed 20 lat i mogą się psuć.
Dla typowego doświadczonego mechanika remont silnika to normalna sprawa i zrobi to sprawniej niż trafną diagnostykę systemu sterowania we współczesnym aucie, stąd tendencja do wymieniania całych elementów.

Z religijnego podejścia nie wierzę w auta po 2019 roku. Mam wrażenie, że wszystko jest robione na styk, minimalnie powyżej modeli wytrzymałościowych. Od mechaników słyszę same tragiczne opinie o jakości komponentów w tych autach.
5
i30 GD / Odp: Wadliwy katalizator efek końcowy zatarty silnik GDI
« Ostatnia wiadomość przez MichalAndrzej dnia 22 Grudzień 2025, 12:23:08 »
Odnośnie temperatury katalizatora wrzucam jeszcze z jazdy testowej wykres temperatury katalizatora (kolor niebieski) i obrotów silnika (kolor czerwony).
Doraźnie kręciłem obroty na 5 tys. OBD pokazuje wtedy temperaturę katalizatora 970 stopni.

Kateko deklaruje że wkład stalowy katalizatora to:
Stała wytrzymałość na temperaturę 950 °C
Chwilowa wytrzymałość na temperaturę 1100 °C

Zajrzę co jakiś czas przez otwór sondy lambda czy nic się zmienia na powierzchni wkładu katalizatora.
6
Tucson NX4 / Gwarancja na automatyczną skrzynię biegów w Tucsonie od roku produkcji 2020
« Ostatnia wiadomość przez traker dnia 22 Grudzień 2025, 08:27:56 »
Czy faktycznie tylko taka gwarancja jest na skrzynię automatyczną w Tucsonie ?
Przypominamy także, że zgodnie z warunkami gwarancji elementy sprzęgła są objęte ochroną w przypadku wady fabrycznej przez 24 miesiące lub 20 000 km przebiegu – w zależności od tego, co upłynie wcześnie
Jeżeli takie są zmiany w warunkach gwarancji to ja dziękuję wolę kupić inną markę samochodu ze skrzynią "pancerną"
7
Zakup Hyundaia / Santa Fe 2023 Plug In Kanada
« Ostatnia wiadomość przez martingg dnia 20 Grudzień 2025, 20:50:43 »
Cześć, czy Hyundai ma centralną bazę serwisową? Kupiłem z Kanady santa fe (dopiero będzie płynąć) jestem ciekaw czy da się podejrzeć serwisy w ASO, carfax z Kanady mam
8
i30 GD / Odp: Wadliwy katalizator efek końcowy zatarty silnik GDI
« Ostatnia wiadomość przez elektron1234 dnia 20 Grudzień 2025, 20:43:53 »
Dzieki Panowie za wasze sugestie. Najgorsze jest to że człowiek kupił auto, doprowadził do stanu takiego jak ma być (olej w silniku już 3x,w skrzyni biegów , katalizator) żeby normalnie jeżdzić (auto było moim zdaniem strasznie zaniedbane i długo stało) a tu sie dowiaduje że dalej  jest cos nie tak. Strasznie durnych czasów dożyliśmy i radzic musimy sobie sami. Pozdrawiam WSZYSTKICH
9
i30 GD / Odp: Wadliwy katalizator efek końcowy zatarty silnik GDI
« Ostatnia wiadomość przez robaszek127 dnia 20 Grudzień 2025, 20:32:20 »
Akurat dla mnie to dobrze, że są tacy ludzie vco pokazują wady silników i efekty zaniedbań czy złego użytkowania.  Dzięki temu wielu dowie się o tym i może sobie sprawdzić czy u niego nie ma tego.  Jak zawsze spora część nie zna się i remontuje płacą krocie potem w serwisach. I to nie tyczy się tylko aut.
Do tego nie jeden dowiedział się dzięki temu, że nie zalecenia producent zmiany oleju co np. 30tys to super rozwiązanie bo przecież producent auta zna się na tym najlepiej. 
10
i30 PD / Odp: Wyciek ze skrzyni biegów
« Ostatnia wiadomość przez tomkar dnia 20 Grudzień 2025, 19:28:30 »
rawemon, i jak zakończyła się wymiana uszczelniacza wybieraka, udało sie to wymienić bez wyjmowania skrzyni? to był tylko uszczelniacz czy może coś jeszcze? wysoki koszt naprawy? Pytam, bo u mnie chyba to samo
Strony: [1] 2 3 ... 10 Następna