Ostatnie wiadomości

Strony: Poprzednia 1 2 3 [4] 5 6 ... 10 Następna
31
i30 FD / Odp: Ogromny pobór prądu na bezpieczniku w i30 FD
« Ostatnia wiadomość przez pawcik60 dnia 13 Wrzesień 2025, 15:45:24 »
Jak bym miał schemat instalacji elektrycznej alarmu to bym próbował go odłączyć a tak nie grzebię żeby nie popsuć :( ale ten bezpiecznik jest mega dziwny!
32
i30 FD / Odp: Ogromny pobór prądu na bezpieczniku w i30 FD
« Ostatnia wiadomość przez pawcik60 dnia 13 Wrzesień 2025, 15:41:56 »
Odpowiadam stąd zainteresowanie tym bezpiecznikiem ponieważ jest na nim duże zużycie prądu i z tego powodu tylko w tym miejscu mam bardzo duże zużycie prądu (cichy pobór prądu) z tego powodu wymieniam w kółko akumulatory na nowe i po prostu chcę to wyeliminować mam dosyć! Zmierzona wartość jest z wyjętym kluczykiem od zapłonu i wyłączonym zapłonem oraz wyjętym bezpiecznikiem ROOM LP 15A w samym gnieździe bezpiecznika, jeżeli wyjmę bezpiecznik  room LP  oraz radio to wyświetlacz gaśnie chodzi o ten przy zegarach i wymieniłem włącznik oświetlenia schowka i nadal mam pobór proszę pytać odpowiem jestem bardzo zdruzgotany nigdy takiej sytuacji nie miałem. Alarm uruchamia się bez przyczyny to też objawy zużycia prądu.
33
Kona / Odp: Kona a instalacja gazowa.
« Ostatnia wiadomość przez Shadows dnia 13 Wrzesień 2025, 14:17:25 »
Dzięki. Teraz wiem już więcej co i jak.
Jazda po mieście odpada, dzienna trasa do pracy ok 60km poza miastem, co zaś jest nieekonomiczne przy zasilaniu benzynowym.
Jest problem, bo chciałbym spełnić kilka warunków, m.in LPG i ten, że pojazd musi być nowszy, max kilka lat, ale też nie chciałbym aby to było więcej jak 6-8lat. Innym warunkiem jest napęd na cztery koła ze względu na trudny podjazd do posesji w zimie. Wychodzi na to, że Hyundai nie ma w ofercie takiego pojazdu, co mnie smuci, bo ta marka w rodzinie jest od kilkunastu lat.
34
Kona / Odp: Kona a instalacja gazowa.
« Ostatnia wiadomość przez robaszek127 dnia 13 Wrzesień 2025, 13:54:24 »
Nie kupuj silnika z bezpośrednim wtryskiem GDI do jazdy po mieście bo to dla nich jest katorga. Tworzą się nagary i zbyt uboga mieszanka niszczy katalizator a jego szczątki zacierają cylindry. Tylkodo jazdy na trasie na benzynie bo gaz to już spore ryzyko.
Podobnie nie kupuj czasem słynnego 1.2Piuretecha teraz wszędzie wsadzanego. Do gazu szukaj silnika jak chcesz Koreańczyka raczej MPI.
Teraz nie wiem który silnik nadaje się do gazu choć właśnie w takich Daciach montują fabryczny gaz. Już nawet nie ma we fiacie fajnego silnika 1,4T co był w Tipo i gaz tam śmigał. A ten 1.0 w WV  czy seacie podobno dość dobra jednostka  i trwała ale podobnie tylko benzyna.
35
Kona / Odp: Kona a instalacja gazowa.
« Ostatnia wiadomość przez Shadows dnia 13 Wrzesień 2025, 13:28:00 »
Dziękuję za info.
Nie posiadam tego pojazdu, jest on obiektem mojego (dokładniej żony) zainteresowania, a, że ze względu na dzienny przebieg auto musi być zasilane LPG. Stąd pytanie.
Czyli 1.6 T-GDI nie nadaje się pod LPG. Silnik 1.0 uważam natomiast za nieporozumienie (zresztą to też T-GDI). Nie widzę w tym modelu innych silników benzynowych, albo słabo szukałem.
36
i30 FD / Ściąganie
« Ostatnia wiadomość przez Jarmall847 dnia 12 Wrzesień 2025, 15:00:48 »
Witam . Od pewnego czasu zaczęło mi ściągać auto na prawą stronę .I dużo ciężej się skręca w lewa stronę podczas jazdy . W prawdzie wymieniałem wahacz i tuleje ale po tym ustawiałem zbieżność . Mechanik tez mówi że wielkich rozbieżności nie ma co do kątów pochylenia kół (Regulacji jak wiadomo w tym roczniku nie ma  ). Ale zauważyłem za to że są spore luzy na przekładni .(Na pewno nie na sprzęgiełku) Słychać i czuć  stuki podczas ruszania kierownicą. Czy przekładnia może mieć w pływ na ściąganie ?
37
i30 PD / Odp: Uszkodzenia silnika przez katalizator?
« Ostatnia wiadomość przez robaszek127 dnia 12 Wrzesień 2025, 11:52:15 »
Raczej za późna wymiana katalizatora i ten zniszczył gładzie stąd zaczął się pobór oleju. Najlepiej wjechać kamerką i sprawdzić bo może gdzie przez owe nagary stanęły pierścienie olejowe i można spróbować płukania. Inaczej skoro gwarancja jest jeszcze to jazda do ASO skoro juz grzebali przy katalizatorze. Oni dobrze wiedzą, że to niejeden silnik już zniszczyło.
38
i30 PD / Odp: Olej silnikowy 1.5 Dpi
« Ostatnia wiadomość przez dr.boczek dnia 12 Wrzesień 2025, 04:17:27 »
Witam. Czy przy przebiegu 90tys w 1.5 Dpi dalej lac olej 0w20 czy już przejść na 5w20 bądź 5w
30.?

Jeśli nic się nie dzieje to zostawić to co jest i wymieniać co max 15tys km
39
i30 PD / Odp: Uszkodzenia silnika przez katalizator?
« Ostatnia wiadomość przez dr.boczek dnia 12 Wrzesień 2025, 04:14:23 »
na cały samochód w tym silnik jest chyba 5 lat gwarancji

Mylisz się. na zawieszenie 2 lata, multimedia 3 lata ale na silnik jak najbardziej 5 lat.
40
i30 PD / Odp: Aktualizacja map dla i30 2017-2020 Compact Gen5
« Ostatnia wiadomość przez ojojo dnia 11 Wrzesień 2025, 18:01:37 »
Nic ta aktualizacja dla tego modelu nie zmienia, wersje oprogramowania i mapy są stare, z 2024
Strony: Poprzednia 1 2 3 [4] 5 6 ... 10 Następna