Ostatnie wiadomości

Strony: Poprzednia 1 2 3 [4] 5 6 ... 10 Następna
31
i20 / [i20 GB] i20 błąd P0030 i check
« Ostatnia wiadomość przez Dodos131 dnia 11 Czerwiec 2025, 08:50:51 »
Witam serdecznie w moim pierwszym poście  8) Piszę tutaj by pomóc mojej mamie której w jej i20 z 2017 roku z silnikiem 1.2 G4LA (NLHB251BAJZ388260) pojawił się błąd i check jak w tytule tj P0030. Wychodzi że to sonda przed katem czyli rozumiem że dosłownie ta co ją widać zaraz za silnikiem? Chciałbym was bardzo prosić o numer części oryginalnej a najlepiej jakiegoś dobrego zamiennika. Na guglach jakoś nic nie mogę koń(🐎)krętnego znaleźć. Byłbym bardzo wdzięczny i bardzo dziękuję za każdą pomoc 🫡
32
i30 FD / Odp: Wypadanie zapłonu na 4 cylindrze
« Ostatnia wiadomość przez XT1097 dnia 11 Czerwiec 2025, 07:18:46 »
Auto jest wiekowe więc test kompresji też nie zaszkodzi. W benzynie łatwiej...
33
Tucson TL / Odp: Błąd P22B2
« Ostatnia wiadomość przez michu_sc dnia 11 Czerwiec 2025, 07:14:02 »
Tak właśnie myślałem żeby zacząć o obwodów a później sonda lambda
34
Tucson TL / Odp: Błąd P22B2
« Ostatnia wiadomość przez XT1097 dnia 11 Czerwiec 2025, 06:46:50 »
Ja się nie spotkałem ale opis sugeruje przerwę w obwodzie i na tym należy się skupić.
Jeżeli nie stwierdzisz przerwy wpisz na YT "jak sprawdzić sondę lambda" i dostaniesz masę filmików.
35
Tucson TL / Błąd P22B2
« Ostatnia wiadomość przez michu_sc dnia 11 Czerwiec 2025, 06:17:27 »
Cześć,
Tucsonie, diesel 2016, dostałem kontrolke check engine ale silnik pracuje bez zarzutów.
Zczytalem blad i mam Zczytalem błąd
P22B2 O2 Sensor Negative Current Control Circuit/Open (Bank 1 Sensor 2).

Na tyle ile wyczytałem to mogą być kable lub sama sonda lambda. Czy ktoś się spotkał z takim błędem?
Moze cos więcej napisać, poradzić?
36
i30 FD / Odp: Wypadanie zap%u0142onu na 4 cylindrze
« Ostatnia wiadomość przez Mniuch dnia 10 Czerwiec 2025, 22:21:00 »
1. Cewka pracuje, na gazie działa ok. Po odłaczeniu cewki na działającymcym silniku bardzo go osłabia...
2. Świece muszę sprawdzić,  (założone są nowe około 2 miesięcy temu)
3. Założony jest nowy wtrysk. ale sprawdzę jutro co i jak.
4. Luzy zaworowe były robione rok temu.
37
i30 FD / Odp: Wypadanie zapłonu na 4 cylindrze
« Ostatnia wiadomość przez ...kuba... dnia 10 Czerwiec 2025, 22:08:51 »
Na wolnych obrotach silnik równo pracuje?
1. Sprawdź przewody i kostkę do cewki,
2. Wykręć świecę i pokaż jak wygląda - mokra, sucha?
3. Masz pewność, że wtryskiwacz się otwiera, możnaby podnieść listwę wtryskową podłożyć tekturę z kartonu i zobaczyć w jakim stopniu i jak rozpylają wtryskiwacze i czy nie leją..
4. do sprawdzenia luzy zaworowe...
38
i30 FD / Odp: Falowanie obrotów i szarpanie na ciepłym silniku 1.4 benz 109KM 2010
« Ostatnia wiadomość przez ...kuba... dnia 10 Czerwiec 2025, 22:01:39 »
Świece NGK? oby nie "Made in France" bo u mnie takie właśnie faktycznie padły w dość krótkim czasie, najlepiej podłączyć komputer diagnostyczny i sprawdzić:
 - ilość wypadania zapłonów podczas przyspieszania,
 - czasy wtrysków,
 - korekty długo i krótkoterminowe,
 - wyprzedzenie zapłonu

Bardziej szedłbym w świece i może też pomiar kompresji.. uszkodzona cewka raczej nie miałaby znaczenia czy ciepły czy zimny, praktycznie cały czas by przerywała..

Trzeba pamiętać, że ten silnik ma też koło zmiennej fazy rozrządu ale raczej z tym nic się nie działo...
39
i30 FD / Odp: Falowanie obrotów i szarpanie na ciepłym silniku 1.4 benz 109KM 2010
« Ostatnia wiadomość przez JacentyKasi dnia 10 Czerwiec 2025, 18:38:52 »
No więc tak; okazało się, że wszystkie szklanki ustawione prawidłowo, trafił się uczciwy mechanik i wziął tylko za rozkręcenie, sprawdzenie, i ponowne złożenie. Zanim odebrałem auto, to mu przypomniałem (zapomniał), że jest wypadanie zapłonów, i po krótce opisałem co i jak się dzieje, auta nie odbierałem, miał spróbować ogarnąć temat. Zadzwonił, że gotowe, okazało się, że była pęknięta jedna z wtyczek na cewce, ale nie było tego widać z wierzchu, pęknięcie powodowało, że po nagrzaniu się elementów wtyczka mogła się delikatnie ruszać. Naprawił to.
Jest lepiej, ale jeszcze nie do końca; szarpanie przy przyspieszaniu pojawia się bardzo sporadycznie, auto musi być bardzo dobrze rozgrzane, nie da się tego jakoś usystematyzować, że akurat przyspieszałem pod górkę, czy skręcałem w prawo, naprawdę jest to sporadycznie i losowo.
Zmniejszyło się również falowanie na wolnych obrotach, bez klimy prawie nie występuje, trzeba siedzieć za kółkiem żeby to poczuć/zobaczyć, po włączeniu klimy pojawia się częściej, ale nie jest tak denerwujące jak poprzednio.
Słucham pomysłów co dalej robić; kupić cewkę i po kolei ją podmieniać aż znajdę wadliwą (wadliwą po rozgrzaniu do 90st, na zimnym silniku auto rakieta), czy może świece zapłonowe wysypały się od listopada?
40
i40 VF / Odp: [i40 VF] i40 2.0 gdi drgania przy przyspieszaniu, hamowaniu
« Ostatnia wiadomość przez bronek988 dnia 10 Czerwiec 2025, 16:15:59 »
no i do niczego nie doszedlem, tarcze proste sprawdzane, zalozone ladnie nie jakos na brud itp, felgi proste, polosie bez luzu. A moze cos takiego być np. od wspomagania kierwnicy albo maglownicy?
Strony: Poprzednia 1 2 3 [4] 5 6 ... 10 Następna