Autor Wątek: Test przelewowy wtryskiwaczy-Hyundai Tucson 2.0crdi 113km Dz  (Przeczytany 10794 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Piotrek79

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 995
Witam.
Dzisiaj zrobiłem test przelewowy wtryskow i wyszło tak.
Pojemniki-100ml każdy.
Samochód rozgrzany, pracował 5 minut.
Od lewej-1,2,3,4(wtrysk).
Po pięciu minutach pracy na pierwszym jest 50 ml czyli najwięcej, resztę to widać. Najmniej jest w 4 pojemniku.
Może ktoś coś powiedzieć o tym, czy to dużo, mało, w normie????


Offline Zbychu

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 119
Test przelewowy wtryskiwaczy-Hyundai Tucson 2.0crdi 113km Dziwne wyniki :(
« Odpowiedź #1 dnia: 25 Marzec 2017, 12:07:37 »
Ustalić normę w takim teście będzie ciężko, bo nigdzie takich danych nie ma. Moim zdaniem test przelewowy jest jedynie wskaznikiem rozbieżności pomiędzy wtryskami i przynosi jedynie wskazówkę przy sporych odchyłach.  U Ciebie widać, że pierwszy więcej daje w powrót, ale jak się ma to względem reszty nie dowiesz się, toteż najlepszym sposobem diagnozy jest specjalista i jego maszyna.

Offline Piotrek79

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 995
Test przelewowy wtryskiwaczy-Hyundai Tucson 2.0crdi 113km Dziwne wyniki :(
« Odpowiedź #2 dnia: 25 Marzec 2017, 17:30:40 »
W sumie racja, ale i tak ten pierwszy odstaje reszty więc raczej go wymienię.
Myślałem,że są jakieś dane/informacje np w danym czasie ile ma iść paliwa na przelew .

Offline Zbychu

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 119
Test przelewowy wtryskiwaczy-Hyundai Tucson 2.0crdi 113km Dziwne wyniki :(
« Odpowiedź #3 dnia: 25 Marzec 2017, 18:12:03 »
Kiedyś zgłębiałem temat i rozmawiałem ze starym fachurą, który zajmował się naprawą i regeneracją wtrysków. Twierdził, że tolerancje można uzyskać, ale tylko w przypadku nowych wtrysków i z tego co pamiętam wynosi ona 20 %, ale do tego również są potrzebne pomiary ciśnienia i czas rozpylania, które można jedynie uzyskać sprawdzając na maszynie. Poza tym, uświadomił mnie jakim błędem jest sugerowanie się testem przelewowym, a mianowicie zakładając np. na Twoim przypadku, że wszystkie 4 wtryski mogą już puszczać, 3 mniej, a 1 więcej, zakładając fałszywą tolerancję można by uznać, że wszystko jest w normie, a w rzeczywistości jest zupełnie inaczej. Dlatego zawsze powinno się wymieniać, lub regenerować wszystkie jednocześnie i tak też postępują renomowane serwisy.

PS.

Jeżeli byś wyciągał wtrysk/wtryski to mam prośbę, abyś porobił foty zwłaszcza końcówek. Być może podejdą ze starszych modeli BMW, ten sam producent, wtyczki te same, góra wizualnie ta sama, jeżeli dół się zgodzi, to koszta pójdą przez pół.

Offline Piotrek79

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 995
Test przelewowy wtryskiwaczy-Hyundai Tucson 2.0crdi 113km Dziwne wyniki :(
« Odpowiedź #4 dnia: 25 Marzec 2017, 18:19:35 »
Oczywiście zgadzam się.
Jednak zaryzykuje i kupię ten jeden po regeneracji i zobaczę co się będzie działo.
Sprawdzam dlatego, że zimą miałem spalanie 13 litrów-12 kilometrów trasa później trochę po mieście.
Teraz na trasie wychodzi tak orientacyjnie 9 litrów.
Zobaczymy.

Offline Zbychu

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 119
Test przelewowy wtryskiwaczy-Hyundai Tucson 2.0crdi 113km Dziwne wyniki :(
« Odpowiedź #5 dnia: 25 Marzec 2017, 18:25:06 »
Moim zdaniem wszystko będzie zależało od tego, w jakim stanie uda Ci się zakupić taki wtryskiwacz. Jeżeli byłbyś go pewny, to w pełni podzielam Twoje zdanie, że taki test dał by pogląd na pozostałe 3.

Offline Piotrek79

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 995
Test przelewowy wtryskiwaczy-Hyundai Tucson 2.0crdi 113km Dziwne wyniki :(
« Odpowiedź #6 dnia: 25 Marzec 2017, 18:37:20 »
No mam zamiar kupić jakiś w miarę pewny sprawdzony jest parę takich na aldrogo z gwarancją .
Zobaczmy ,najwyżej będę zwracał.

W sumie to też dziwna sprawa z tym moim samochodem.
Gdzie nie czytam to jak wtryski mają dość to kłopoty z odpalaniem, nie równe obroty itp a u mnie nic. W największe mrozy pali pięknie, obroty trzyma zawsze idealnie można powiedzieć, że nic się nie dzieje oprócz tego spalania :(

Offline Zbychu

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 119
Test przelewowy wtryskiwaczy-Hyundai Tucson 2.0crdi 113km Dziwne wyniki :(
« Odpowiedź #7 dnia: 25 Marzec 2017, 20:18:41 »
Układ CR rządzi się nieco innymi prawami, niż ten na starej pompie rotacyjnej. Jeżeli jesteś pewny paliwa które tankujesz, jednostka pracuje dobrze, nie kopci, nie szarpie, nie śmierdzi paliwem, nie muli, to poszedł bym również w stronę paru innych rzeczy.

1 Pompa paliwa
2 Zle ustawiony rozrząd
3 Czujniki ciśnienia, temperatury
4 Przepływomierz
5 Mapy w ECU

Offline Piotrek79

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 995
Test przelewowy wtryskiwaczy-Hyundai Tucson 2.0crdi 113km Dziwne wyniki :(
« Odpowiedź #8 dnia: 25 Marzec 2017, 21:48:28 »
Paliwo powiedzmy na 90% pewne bo mają kontrolę.
Silnik tak jak mówiłem chodzi dobrze, dynamika ok, nie dymi trudno zauważyć czarny dym z tłumika ogólnie powiedział bym, że wszystko bardzo w porządku.
Zaryzykuje z tym wtryskiem jak nie pomoże to będziemy myśleć dalej :)

Offline Zbychu

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 119
Test przelewowy wtryskiwaczy-Hyundai Tucson 2.0crdi 113km Dziwne wyniki :(
« Odpowiedź #9 dnia: 25 Marzec 2017, 22:52:35 »
Próbuj, oby to rozwiązało Twój problem. Znalazłem filmik z wymiany wtrysku, wydaje się być banalna. Autor filmiku ma sporo filmików instruktażowych do Tucsona, warto przejrzeć.


Offline Piotrek79

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 995
Test przelewowy wtryskiwaczy-Hyundai Tucson 2.0crdi 113km Dziwne wyniki :(
« Odpowiedź #10 dnia: 01 Kwiecień 2017, 21:26:22 »
Film jak najbardziej przydatny.
Czytałem trochę i z wtryskami w crdi nie ma większych problemow.
W 99% przypadków można powiedzieć, że wychodzą rękami :)
Najważniejsze to dobrze przygotować gniazdo w głowicy musi być czyste i oczywiście nowa miedziana podkładka.
Jutro kupię wtrysk i będę walczył jak przyjdzie.

[ Dodano: 2017-03-30, 14:36 ]
Kupiłem wtrysk po regeneracji,dzisiaj przyszedł jak założę to zrobię próbę przelewową i zobaczymy jak daje prawie nowy a reszta.




[ Dodano: 2017-03-31, 12:53 ]
Wtrysk po regeneracji założony i przelewy wyszły tak


Czyli praktycznie tak samo jak wcześniej na tym starym.
Czego teraz się złapać???
Pompa, sprężanie???

[ Dodano: 2017-03-31, 13:28 ]
Czy w tym silniku 113km jest jakaś jakaś kalibracja wtryskow po wymianie????

[ Dodano: 2017-04-01, 21:24 ]
Która coś, jakieś pomysły????

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169

Offline Piotrek79

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 995
Test przelewowy wtryskiwaczy-Hyundai Tucson 2.0crdi 113km Dziwne wyniki :(
« Odpowiedź #12 dnia: 01 Kwiecień 2017, 22:07:58 »
Muszę to przetłumaczyć .
A tak na szybko to o co chodzi???

[ Dodano: 2017-04-01, 22:11 ]
Kiedyś próbowałem zalogować się na tej stronie,ale coś nie chciało się zrobić.

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
Test przelewowy wtryskiwaczy-Hyundai Tucson 2.0crdi 113km Dziwne wyniki :(
« Odpowiedź #13 dnia: 01 Kwiecień 2017, 22:13:32 »
Tam jest opisany proces kodowania przez Caacade, choć inni twierdzą że po wymianie wtryskiwacza nic nie robili.

Czy teraz masz wszystkie z literą Y?

Logować się trzeba  linku aktywacyjnego lub z zarządzania hasłami w windows.

Offline Piotrek79

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 995
Test przelewowy wtryskiwaczy-Hyundai Tucson 2.0crdi 113km Dziwne wyniki :(
« Odpowiedź #14 dnia: 01 Kwiecień 2017, 22:27:26 »
Dokładnie teraz wszystkie są Y.
Wcześniej ten pierwszy był Z.
Czyli teraz pasuje gdzieś do kogoś kto jest w temacie podjechać na kodowanieA że nikogo takiego nie znam to pozostaje tylko Hyundai.