Autor Wątek: Diesel 2.0 140KM - problemy z odpalaniem - LOSOWO  (Przeczytany 4799 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

taal

  • Gość
Diesel 2.0 140KM - problemy z odpalaniem - LOSOWO
« dnia: 31 Grudzień 2016, 16:28:11 »
Witam, od kilku miesięcy jestem szcęśliwym posiadaczem tucsona jm z 2007 r. Jak dotąf sprawował się nienagannie jednak tydzień temu zacząl fochy. Cięzko to inaczej nazwać.

Objawy są takie że całkowicie losowo raz na cztery odpalenia nie odpalają wszytskie garczki i auto gaśnie lub chodzi jak dwusuw. Kilka prób rozruchu przy takiej sytuacji zwykle sprawia że auto 'zaskakuje' i już chodzi jak zegareczek.
CZasem przy odpaleniu tylko delikatnie nierówno popracuje 5-10 sec i potem już jest ok.
W czasie jazdy nie słabnie, reaguje na gaz, nie pali więcej, nie dymi aż do kolejnego krztuszenia przy odpalaniu. Raz czy dwa w ciągu kilku miesięcy poczułem w czasie jazdy przez ułamek sekundy 'dziurę' w ciągu, ale nie wiem czy ma to wpływ.
 
Nie ma związku czy silnik jest ciepły czy zimny. Kidyś odpalił ładnie na zimnym, przejechałem 15 km do  sklepu i po 5 min zakupach - d...
Mechanik u którego byłem rozłożył ręce, podejrzewał przepływomierz ale to raczej nie to. Wyczyszczony nic nie zmienia.

Czy ktoś miał podobny problem, wie co to może być ?

Offline sasek941

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 186
Diesel 2.0 140KM - problemy z odpalaniem - LOSOWO
« Odpowiedź #1 dnia: 31 Grudzień 2016, 17:04:00 »
Zrób test przelewowy wtrysków.
Obstawiam, że 2 będą miały większy przelew, nie będą trzymały ciśnienia.

Offline Nuna

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 69
Diesel 2.0 140KM - problemy z odpalaniem - LOSOWO
« Odpowiedź #2 dnia: 02 Styczeń 2017, 14:01:08 »
Ja, podobne objawy miałem przy zacinającym się zaworze EGR. Czyszczenie pomogło na jakiś czas, później go wymieniłem.

taal

  • Gość
Diesel 2.0 140KM - problemy z odpalaniem - LOSOWO
« Odpowiedź #3 dnia: 25 Luty 2017, 12:45:14 »
Po wizytach w 3 warsztatach z ASO włącznie, czyszczeniu przepływomierza, wymianie filtrów, oleju, rozrządu, wykręceniu i sprawdzeniu wtryskiwaczy, sprawdzeniu pompy niskiego ciśnienia, okazało się że to świece. Wszystkie popalone. Na szczescie udalo sie wykręcić bez większych problemów.
Dziękuję za odpowiedzi.

Offline Krzecha

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 125
Diesel 2.0 140KM - problemy z odpalaniem - LOSOWO
« Odpowiedź #4 dnia: 27 Luty 2017, 23:05:32 »
A kolego nie wiesz jak długo na tych świecach jeździło autko i jakiej marki były?
Napisz co Ci wkręcili i jakie koszta.

Niby ASO zaleca świece wymieniać co sezon, ale wiadomo że jak ktoś sam serwisuje to polata dłużej.

Ja jeszcze świec nie ruszałem i wszystko chodzi jak powinno,
ale na przyszłą zimę bym pomyślał o świecach, u Foxa oryginał po 72 zł / szt.
http://www.fox.rzeszow.pl/swieca-zarowa-hyundai-santa-fe-2-0tci-00-08-accen,4,253796,10332

taal

  • Gość
Diesel 2.0 140KM - problemy z odpalaniem - LOSOWO
« Odpowiedź #5 dnia: 04 Marzec 2017, 11:14:40 »
Witaj,
nie wiem jakiej firmy były wykręcana, mam jedną na pamiątkę ale oznaczenia nic mi nie mówią. Wkręcone zdaje się  denso po 65zł sztuka.
Świece z wymianą i czyszczeniem zaworu EGR 460zł.
Aso nie było w stanie stwierdzić czy to świece za to zwyłky mechanik w tym warsztacie wiedział że jak przyłoży żarówkę pod napięciem do świecy i masy to zobaczy czy idze na spięcie czy nie.
W jednym z warsztatów powiedzieli że nie podejmą się wykręcenia bo trzeba wykręcac egr, że niewygdonie, ukręcić się może i w ogóle kicha bo jak się ukręci albo ułamie to 160zł usługa wykęcania dodakowo sztuka albo ściąganie silnika, głowicy etc. Generealnie pozostałem tam z wizją rozłozonego na części silnika z połamanymi końcami świec w środku i kosztami 1500zł...

Co do wymiany co sezon to wątpię aby ktokolwiek tak robił. Podejrzewam że u mnie były jeszcze świece oryginalne [auto 10 letnie, 170000] . Lepiej jednak wymienić zanim się zapieką i będą problemy jak opisałem powyżej.

walduso

  • Gość
Diesel 2.0 140KM - problemy z odpalaniem - LOSOWO
« Odpowiedź #6 dnia: 23 Marzec 2017, 20:11:09 »
Mam tuśka od września 2016 cały czas garażowany. nic się nie dział, po zakupie wymieniono filtry i oleje ale wczoraj mnie zaskoczył nie odpalił kręci jak głupi a nie pali z żadnego kluczyka. Po wymianie baterii w pilocie i odstępie 4 h odpalił ja zawsze i tak do dziś bez problemów, zaznaczam że nie było sygnału z deski kontrolnej że immobilizer ma problem. Po podłączeniu do kompa błąd czujnika położenia wałka rozrządu i pompy podawania paliwa ze zbiornika. Błędy usunięto ale czuje że jeszcze będzie czyszczenie czujnika i sprawdzenie pompy. Może macie inne pomysły to proszę o POMOC.

[ Dodano: 2017-03-16, 19:50 ]
Od ostatniego wpisu nie minęło jeszcze dwa tygodnie a dziś rano nie chciał wejść na obroty, dopiero za trzecim razem odpalił normalnie. Co jest grane nie wiem bo już w ciągu dnia odpalałem kilka razy i było bez problemów. Czy jakieś wnioski się nasuwają, proszę o propozycje.

[ Dodano: 2017-03-23, 20:10 ]
Wszystko się wyjaśniło w poniedziałek 23.03 rano wyjechałem z garażu i pojechałem do pracy, o 10 wsiadam do auta i odpalam za drugim razem ale nie wchodzi na obroty i strasznie dymi i tak kilka razy nic sie nie zmieniło. Laweta zabrała auto na warsztat wieczorem już wiadomo było że to EGR jest zamknięty. wyczyszczono go zamontowano na nowo. działa do dziś ale szukam już by wymienić na nowy choć przejechane jest 166 tyś. Jest jeszcze możliwość zaślepienia ale nie wiem czy ktoś już próbował.

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169

Offline mumia0909

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 4
Diesel 2.0 140KM - problemy z odpalaniem - LOSOWO
« Odpowiedź #8 dnia: 24 Marzec 2017, 19:37:10 »
Ja mam zaślepiony od roku.  I śmigam aż miło  :-)