Forum > Tucson JM

[Tucson JM] Gaśnie i nie zapala

<< < (2/3) > >>

Shadows:
Kup sobie interfejs OBDII, tzw ELM'a  z bluetooth, ściągnij aplikację Torque na telefon/tablet z androidem, sparuj z telefonem i po problemie, odczytujesz, kasujesz za friko a nie płacisz jak za woły :]
Patrz tylko aby wysyłka była z Polski od polskiej firmy.

Aplikacja Torque w wersji zwykłej jest za darmo w sklepie Play, wersja PRO na chomiku.

Ja mam taki: http://allegro.pl/interfejs-obd2-mini-bluetooth-elm327-on-off-z-pl-i5855634823.html

piter:
Mam Viakena ale on czyta tylko błędy z emisji spalin i podstawowe parametry silnika Temp napięcie obroty
Dałem 120zl za swój Jeśli Twój z linku wylapuje również kody np 560 czy 1690 i czyta coś więcej  to zaraz go zamawiam Kiedyś kupiłem OBDII z WiFi ale był do dupy bo nie łączył sie

[ Dodano: 2016-11-27, 07:55 ]
Uruchomiłem program-stronkę z linku. Super stronka. Niestety jak dla mnie to czarna magia. Raz że to angielski, a dwa  kwestii elektroniki jestem noga. Pozostaje mi chyba poczekać na przekaźnik i jak nie ustąpi awaria będę musiał jechać do fachowca z informacjami jakie od Was uzyskałem.

kosmos2011:
Zapomniałem dodać do mojego postu powyżej że do diagnostyki potrzeba jeszcze http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=6090

piter:

--- Cytat: "Shadows" ---

Ja mam taki: http://allegro.pl/interfejs-obd2-mini-bluetooth-elm327-on-off-z-pl-i5855634823.html
--- Koniec cytatu ---


Czy z tego Twojego ELMA wyczytam kody takie jak P0560 czy P1690?
Większość tych urządzeń to zabawki.

Kosmos2011 dzięki za podrzucenie programu i wskazówek, ale z tego co widzę mam zbyt ubogą wiedzę, żeby z nich skorzystać. Musiałbym coś "budować"
Potrzebowałbym bardziej czegoś co podepnę do gniazda OBDII i odczytam bez jakiejkolwiek ingerencji kabelkowania - lutowania przy kablach czy gniazdach, modułach. Nie chcę niczego zwalić

Dzisiaj skorzystałem z życzliwości kolegi i zdiagnozował mi auto programem DELPHI. Jego sprzęt kosztował 500zł

Były takie błędy których w piątek nie widział fachowiec ze swoim telewizorkiem(zapłaciłem za częściową diagnozę 60zł)

ABS
C1211  coś z prędkością tylnego prawego koła
C1208  coś z prędkością tylnego lewego koła
4WD
P1732,1753, 1766, 1765  ( te błędy to chyba z tego powodu, że jeździłem bez wału i to akurat to pikuś)

I oczywiście znane już
P0560 - opisany jako nieprawidłowe napięcie zasilające instalację elektryczną
P1690 - błąd immobilaizera SMARTRA

Powoli sytuacja się zawęża i ukierunkowuje.
Wyświetlone napięcia to:

12,9-13,6V   - podczas pracy silnika na wolnych obrotach włączone (dmuchawa max, światła, pmgielne przód i tył)  i napięcia
13,8-14.0V  - przy wyższych obrotach
Wychodzi, że raczej za mało.

Prawdopodobnie problem po stronie alternatora albo kabla od alternatora.
Trzeba będzie sprawdzić napięcie na samym altku i zobaczyć czy ma właściwe napięcie czy może już na altku jest za mało.
Kiedyś przy SIENIE tak miałem, że słabo ładowało ale altek był ok i wystarczyło zmienić czy dołożyć kabel.
Czy dobrze kombinuje?
Ewentualnie może ten przekaźnik coś miesza i po wymianie się coś zmieni.
A może słabe napięcie wskazuje na ten przekaźnik albo odwrotnie?
Póki co uczę się :-)

Shadows:
"Czy z tego Twojego ELMA wyczytam kody takie jak P0560 czy P1690?
Większość tych urządzeń to zabawki. "

Wyczytasz i skasujesz i w sumie nic poza tym konkretnego bo dane typu obroty silnika czy temperatura raczej Ci nie potrzebne :)
Dałem Ci to info bo żal patrzeć jak jedziesz na odczyt i skasowanie i płacisz  tyle kasy.

Są oczywiście profesjonalne testery i interfejsy a nie zabawki i taki możesz nabyć, ale ceny też są profesjonalne i trzeba mieć profesjonalny soft za równie profesjonalne pieniądze ;)

Tobie nie trzeba nic innego jak prosty interfejs za parę groszy bo z lepszym sprzętem i tak nic nie narobisz więcej niż tą zabawką.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej