Forum > Tucson JM
[Tucson JM] Gaśnie i nie zapala
piter:
Mam od jakiegoś czasu problem.
Benzyna+LPG 2.0 4x4 - 2007r. Instalacja STAG - 4 lata - 20tys.km.
Od kilku miesięcy co jakiś czas najpierw tak co ok miesiąc nie chciał zapalać. Czy to zimny czy ciepły. Kilka razy na pilocie włącz - wyłącz po wyjęciu kluczyka i zapalił.
Niedawno podczas jazdy nastąpił sygnał dźwiękowy i miganie kontrolek od gazu. Ręcznie nacisnąłem na benzynę i z powrotem na gaz i ok. Auto nie zgasło.
Od kliku dni częste problemy z rozruchem. Bez różnicy czy na ciepłym czy na zimnym.
Wczoraj katastrofa. Po pracy o 22:00 nie chciał zapalić. Po kilku razach włącz-wyłącz na pilocie zapalił i ujechałem 2 km i wtedy zgasł przy ok 60km/h. Na chwilę zapalił się CHECK i zgasł.
Po zatrzymaniu się próba rozruchu i po kilku próbach odpalił.
Na diagnostyce wyskoczyły dwa błędy P0560 - System Voltage Malfunction i P1690 Water Heater Relay. Błędy skasowane i aż boję się teraz jeździć, bo jak zgaśnie to ani hamulca ani kręcenia kierownicą(brak wspomagania)
Czy spotkał się ktoś z takim problemem? Czy to bardziej IMMO czy może akumulator czy alternator, a może jeszcze coś innego?
kosmos2011:
Wystarczy raz na pół roku zalogować się na forum i już nie usuną konta. Aż i tylko tyle.
Błąd P0560 System Voltage malfunction pochodzi od przekaźnika Engine Control 95230-3A400 12V 30A.
Znajdź gdzieś podobny o tych samych parametrach i ułożeniem nóżek.
[ Dodano: 2016-11-25, 19:04 ]
P1690 Immobilizer - SMARTRA No Response
Sprawdź złącze od anteny immo która jest dookoła stacyjki i wtyczkę od modułu immo który jest pod kierownicą trochę w głębi.
piter:
Z logowaniem wiem, że tak jest, ale widocznie za dobry jest ten Tucsonik, że nic nie dolegało mu i nie miałem potrzeby szukać pomocy na forum i logować się :-)
:-) :-)
Nie spodziewałem się tak precyzyjnej diagnozy i tak szybko :-)
Myślisz, że wymiana przekaźnika uzdrowi ten problem? Było by super. Łatwo i szybko do wykonania. Mam zaprzyjaźniony szrot z HYUNDAIEM i KIA (jakby co to mogę polecić i podrzucić namiary. Ceny bardzo fajne)
Czy po wymianie przekaźnika konieczne będzie jakieś adaptowanie czy coś w tym stylu?
Bardziej niepokoi mnie ten Immo. Spróbuje sprawdzić czy nie poluzowało się coś we wskazanych miejscach - wtyczkach.
Sugerujesz, że może coś nie łączyć czy może coś bardziej tam zadziałać? Może jakiś spray-kontakt czy szukać jakichś przetarć czy coś w tym stylu?.
Póki co wielkie dzięki za wskazówki
kosmos2011:
Poniżej masz opis (dwa ostatnie zdjęcia) jak wykonać diagnostykę problemu w przypadku P0560 będzie potrzebny miernik uniwersalny.
http://service.hyundai-motor.com//euro5/index.tiles
Po rejestracji dostaniesz link aktywacyjny na pocztę i potem za każdym razem uruchamiasz stronę z tego linku z poczty.
piter:
Super
Póki co wyjałem przekaźnik Jedna nóżka była zasniedziala i zielona od nagaru (czy to moze swiadczyc o jego niesprawnosci?)Oczyscilem i potraktowalem gniazda sprayem
Niestety dziś na noc jechałem do pracy i w drodze zgasł kilka razy Bardzo trudno było odpalić Na raty dojechałem 2km
Zamówiłem przekaźnik
Teraz powinienem znowu jechać na kompa zobaczyć jaki błąd wywalil bo w piątek błędy miałem wykasowane i nie wiem czy ktorys nie był czasem historyczny Teraz te które pokaże będą od obecnego problemu
Jednak myślę czy jechać teraz czy dopiero jak będę miał przekaźnik Nie ukrywam że idzie o koszty podpięcia do kompa bo to 60 zl za każdym razem
I zastanawiam się czy od razu nie jechać do ASO ale tam to już 150 zl
Nawigacja
[#] Następna strona