Autor Wątek: Klekotanie z Silnika  (Przeczytany 12035 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

BartBartez

  • Gość
Klekotanie z Silnika
« Odpowiedź #30 dnia: 26 Sierpień 2009, 10:49:52 »
Cytat: "Złośnik"
Ja widzę ślizgi w granicach 10-12zł za szt. w intercars.

Tak ale górny nie jest u nich dostępny

Złośnik

  • Gość
Klekotanie z Silnika
« Odpowiedź #31 dnia: 26 Sierpień 2009, 11:08:14 »
A to spoko, sprowadzi się :)
W każdym razie muszę zajrzeć zobaczyć jak to wygląda bo robić na odp... się nie mam zwyczaju.
Może poczekam na Ciebie.
Bo dojechać pod Szczecin to kawałek od siebie mam :(

Złośnik

  • Gość
Klekotanie z Silnika
« Odpowiedź #32 dnia: 27 Sierpień 2009, 12:25:29 »
Dzisiaj zdjąlem pokrywę, psprawdzałem i pocykałem fotki:





Tu widzę że łańcuch ma duży odstęp od ślizgu, jak przypuszczam powinien być na nim oparty i ślizgać się na nim a nie pod nim ?





Oczywiśćie widzę że mogę tylko pomarzyć sobie o zdjęciu łańcucha z demontażem tylko jednego wałka, nie ma cholerka miejsca żeby można było go wyjąć między obudową a kołami zębatymi :/



Chociaż tyle łatwiej, że ślizgi można wyjąć bez demontażu wałków, jest dostęp do dolnego ślizgu po demontażu górnego, ale czy ma sens wymiana tylko ślizgów ?


BartBartez

  • Gość
Klekotanie z Silnika
« Odpowiedź #33 dnia: 27 Sierpień 2009, 13:06:45 »
Cytat: "Złośnik"

Tu widzę że łańcuch ma duży odstęp od ślizgu, jak przypuszczam powinien być na nim oparty i ślizgać się na nim a nie pod nim ?

NIE. Górny ślizg służy wg. mnie tylko do sygnalizacji o zużyciu łańcucha - stukanie. Wystarczy go zdjąć i zobaczyć czy ma ślady wytarcia przez łańcuch. Pamiętaj o dokręcaniu wałka odpowiednim momentem.
 
Cytuj
czy ma sens wymiana tylko ślizgów

A co jest zużyte? Ślizgi czy łańcuch? Łańcuch oczywiście.

Uprzedzam Twoje następne pytanie:
Czy ma sens wymiana tylko łańcucha?
-A jaka to różnica w zł? Chyba lepiej mieć nowy komplet.
Ale to już sam sobie odpowiedz.

Złośnik

  • Gość
Klekotanie z Silnika
« Odpowiedź #34 dnia: 27 Sierpień 2009, 13:52:31 »
Nie no jasne, wiadomo, to i tak przynajmniej w naszych autach jest tyle dobrze ze to nie takie kosztowne, jak czytam u innych to cudne ceny sobie życzą za to.
Chciałbym jeśli można, abyś kolego napisal mi ten moment, jeśli masz gdzieś spisany.
Z drugiej strony na rozrządzie mamy opasane paskiem: górne koło, koło wału, pompę wodną, rolkę napinającą, to chyba tyle tak ?

Co do tego pytania o wymianę jednego a drugiego :) - to tylko czysto hipotetyczne było :)
Nap....... się przy odkręcaniu żeby sobie tylko ślizg wymienić to do mnie raczej niepodobne - aż tak nie kocham zasuwać i tracić czas żeby 2 blaszki wymienić :)
Podobnie z rozrządem - dlatego sprawa jest jasna ze jaks ie to robi to hurtem - zwłaszzca że części do tego nie są takie drogie jak u konkurencyjnych marek aut :)

BartBartez

  • Gość
Klekotanie z Silnika
« Odpowiedź #35 dnia: 27 Sierpień 2009, 15:02:19 »
Kolego Złośnik, wszystko jest na hmaservice.com
Na forum w dziale FAQ jest opisane jak korzystać z tej strony. Możliwe jednak, że nie będzie tam Twojego auta. Korzystaj z opisu dla Tiburon RC 2.0 . Mechanika jest taka sama. Są tam również podane wszystkie momenty dokręcania.

Pozdrawiam i życzę miłej lektury

Złośnik

  • Gość
Klekotanie z Silnika
« Odpowiedź #36 dnia: 27 Sierpień 2009, 16:37:37 »
Dzięki. Zabiorę się do robotyna dniach i dam znać o efektach :)
Na hmaservice jest moje autko :) Dziękuję bardzo :) Znalazłem również na autodacie :)

Złośnik

  • Gość
Klekotanie z Silnika
« Odpowiedź #37 dnia: 28 Sierpień 2009, 13:51:21 »
Niestety muszę ejszcze raz zawróci w głowie gdyż nie jest tak spoko jak mówiłem i nei mogę górnego ślizgu dostać.
Ktoś wie jak wygląda nowy górny ślizg ? Wymiary ? Głównie grubość ?

BartBartez

  • Gość
Klekotanie z Silnika
« Odpowiedź #38 dnia: 28 Sierpień 2009, 14:27:32 »
Cytat: "Złośnik"
nei mogę górnego ślizgu dostać.

W ASO mają

krzysiekf

  • Gość
Klekotanie z Silnika
« Odpowiedź #39 dnia: 28 Sierpień 2009, 17:14:08 »
Ja bym jeszcze sprawdzil czy czasem w skrzyni jest olej :)

Złośnik

  • Gość
Klekotanie z Silnika
« Odpowiedź #40 dnia: 28 Sierpień 2009, 18:07:52 »
O olej zawsze dbam :) Czego dowodem jak widzisz na zdjęciu jest dobry stan krzywek wałków i ogólnie zniszczenia nie ma :) Obecnie póki nei zrobię łańcucha kontroluję cześciej olej mimo ze go dużo nie ubywa ale zawsze staram się by był stan idealny :)
Co do skrzynki, to biegi wchodzą ok, mimo zwyczajowej przypadłośći czasem ciężkiego wrzucenia 1 lub wstecznego, ale jak czytałem to normalka jest i wystarczy ponowne wysprzęglenie lub zmiana na bieg niższy wyższy i wchodzi.
Ponić taka kontrukcja cięgień, no ale bez OT :)

BartBartez

  • Gość
Klekotanie z Silnika
« Odpowiedź #41 dnia: 29 Sierpień 2009, 09:16:44 »
Złośnik, radzę szybko robić zakupy bo zapasy w IC stopniały. Dzisiaj jadę do ASO po górne ślizgi

Złośnik

  • Gość
Klekotanie z Silnika
« Odpowiedź #42 dnia: 29 Sierpień 2009, 09:26:17 »
To zrób foty tych górnych ślizgów i zmierz ich grubość dla mnie proszę. Ja dopiero 7 biorę się za wymienę bo pod chmurką rozbierać silnik i czekać na rozrzedzenie oleju za pomocą deszczu to kiepska sprawa !

BartBartez

  • Gość
Klekotanie z Silnika
« Odpowiedź #43 dnia: 29 Sierpień 2009, 10:31:26 »
Cytat: "Złośnik"
To zrób foty tych górnych ślizgów i zmierz ich grubość dla mnie proszę.

Nie ma sprawy ale podam Ci to chyba dopiero w poniedziałek bo w domu nie mam czym dokładnie zmierzyć.

BartBartez

  • Gość
Klekotanie z Silnika
« Odpowiedź #44 dnia: 29 Sierpień 2009, 14:46:30 »

Grubość "nad" łańcuszkiem to 5,5mm
Koszt w ASO 24zł