Autor Wątek: Klekotanie z Silnika  (Przeczytany 12009 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Złośnik

  • Gość
Klekotanie z Silnika
« Odpowiedź #45 dnia: 29 Sierpień 2009, 16:44:31 »
O to tanioszka, wybiorę się do Dąbrowy Górniczej w takim razie :) Jakbyś robił wcześniej tzn w tym tygodniu wymienę, proszę o relację, chętnie foto :)

BartBartez

  • Gość
Klekotanie z Silnika
« Odpowiedź #46 dnia: 29 Sierpień 2009, 16:49:30 »
Cytat: "Złośnik"
wybiorę się do Dąbrowy Górniczej w takim razie

Tylko zamów telefonicznie bo na miejscu raczej nie trzymają tego

Złośnik

  • Gość
Klekotanie z Silnika
« Odpowiedź #47 dnia: 17 Wrzesień 2009, 19:58:24 »
Witam ponownie po długim czasie. Jutro bój. I pytania dwa mam. Jak odkręcić górne koło pasowe wałka rozrządu bez młotkowania i dolne koło pasowe na chyba pompie oleju na którym jest napędzana spreżarka od klimy oraz alternator itd. To jest podwójne koło pasowe. Widzę ze do górnego jaiś specjalny przyrząd niby jest, a dolne za pomocą łańcucha się odkręca takiego jak do odkręcania filtra oleju, tylko czy to wytrzyma ?
To chyba głowne problemy, reszta powinna pójść gładko.
Dolne koło chcę zdjąć żeby dobrze znaki ustawić i zdjąć dolną osłonę paska rozrządu.

Z wywodów na forach internetowych do zdjęcia koła apsowego dobrze jest je zblokować wrzucając najcięższy/najszybszy bieg czyli 5, a górne koło można zblokować kluczem na wałku rozrządu - czy dobrze kombinuję?

Nikt nie wie ? Niekt sam rozrządu nei wymieniał ? Dla mnie głupota jest z tym wrzucaniem biegu, chyba skrzynię można tak rozwalić próbując na biegu odkręcać koo pasowe wału korbowego, ale niewiem, Niewywalczyłem dzisiaj tego neistety. proszę o poradę, wałki sobie zblikuję kluczem i odkręcę górne koło, a dolne jakiś specjalny kupować łańcuch czy jak ?

BartBartez

  • Gość
Klekotanie z Silnika
« Odpowiedź #48 dnia: 19 Wrzesień 2009, 11:24:16 »
Wrzucasz piąty bieg i prosisz aby ktoś hamulec nacisnął. Na dole jest klucz chyba 22. Długa rura i jedziesz. U góry chyba jest klucz 27 na wałku. Ja nie łapięza wałek tylko mam dorobiony "klucz" w kształcie litery "F" dwa bolce wkładam w otwory koła zębatego i w ten sposób blokuję. Nasadką odkręcam śrubę.

Złośnik

  • Gość
Klekotanie z Silnika
« Odpowiedź #49 dnia: 19 Wrzesień 2009, 13:38:08 »
Aha, no bałem się trochę kolego z tym piątym biegiem i jazda, bo słyszałem dziwne dźwięki od strony skrzynii i miski. Mam nadzieję że to tylko dźwięki niczego sobie. Czyli skrzynii nie rozwalę jak rozumiem takim działaniem? To będę próbował po weekendzie. Samych ślizgów nei zostawię tam bo już wiem że to działanie bez efektów, może tyci ciszej ale raczej wątpię. No górę można na dwa sposoby. Na dole jest 22 śruba na kole pasowym, na górze jest 17,19 nie pamiętam dokładnie. Ale nie chciałem zepsuć więc się powstrzymałem. Ale i tak będę musiał robić od nowa.
Dzięki kolego BartBartez za odpowiedź.