Autor Wątek: [Lantra J2] Brak wstecznego w automacie 2.0 GLS  (Przeczytany 6979 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

XeruX

  • Gość
[Lantra J2] Brak wstecznego w automacie 2.0 GLS
« dnia: 06 Listopad 2016, 14:16:07 »
Witam.
Niestety jakiś czas temu moje auto spotkało się z problemem jak w temacie. Na czym rzecz polega, któregoś dnia jadąc autem do miasta, po zaparkowaniu chcąc ruszyć w dalszą podróż okazało się, że nie działa bieg wsteczny(dzień wcześniej działał bez zarzutu). Jako, że jest to automat zwyczajnie przesunąłem wajchę zmiany biegów na R, po czym obroty lekko wzrosły w stosunku do obrotów na biegu neutralnym, lecz po puszczeniu hamulca auto nie chciało cofać, zupełnie jak by nie było na biegu. Dodatkowo jeżeli chodzi o jazdę do przodu to auto wrzuca biegi do 3(a jest to skrzynia 4 biegowa), przy czym po przekroczeniu 50km/h auto zrzuca trójkę prawdopodobnie na luz, bo wtedy na pedał gazu w ogóle nie reaguje, a po zwolnieniu do ok. 30km/h wrzuca z powrotem trójkę z jednoczesnym, odczuwalnym szarpnięciem(to szarpnięcie jest różne w zależności od obrotów które utrzymuję gdy biegu nie ma).
Pojechałem zatem do mechanika zajmującego się skrzyniami automatycznymi, który podłączył się komputerem pod gniazdo OBD. Z komputerem pokładowym połączył się bez żadnych problemów, natomiast nie mógł się podłączyć ze sterownikiem/modułem skrzyni biegów, miał na liście ten moduł, czyli chyba go jakby widział, ale nie dało rady się z nim połączyć. Dlatego nie wiem czy jest to wina tego sterownika, czy może wina skrzyni biegów.
Dodam jeszcze, że z ciekawości odłączyłem ten sterownik zupełnie od komputera i auto jeździ ;) Z tym, że tylko na jednym biegu, a mianowicie na trójce, którą to zrzucało przy 50km/h ze sterownikiem, a po jego wymontowaniu jeździ bez zarzutu. Auto rusza z 3-ki ciężej niż normalnie(wiadomo), ale daje radę jako, że jest to silnik 2.0 i zgodnie z zaleceniami mechanika jeżdżę póki co tak do 2,5tyś obrotów na tym biegu przy prędkości 70km/h(3tyś przy 80km/h), żeby go nie zajechać.

I tutaj pytanie do Was :) Zastanawia mnie właśnie ta sprawa z tym sterownikiem, czy to jest faktycznie jego wina, czy może sypie się już skrzynia biegów? Co by było trochę dziwne, bo biegi 1, 2 i 3 działają bez zarzutu. 1 i 2 z podpiętym sterownikiem, a 3 cała sprawna po odpięciu. Podejrzewam również, że 4 raczej też sprawna, pytanie tylko co z tym wstecznym?

Jeśli wiecie cokolwiek na ten temat co może być pomocne, jakieś pomysły, rady lub znacie kogoś, kto zna się dobrze na skrzyniach automatycznych(klasycznych - hydraulicznych) to będę niezwykle wdzięczny za informacje :)

Sterownik, o którym mowa wygląda tak:
http://allegro.pl/hyundai-lantra-ii-2-0-komputer-sterownik-skrzyni-i6588031417.html
Jest on prosty do wymontowania, bo znajduje się w kabinie pod nogami kierowcy.
Do mojego automatu potrzebny jest o tym konkretnym oznaczeniu, czyli K04. Kupiłem dość nie dawno o oznaczeniu T04 i zupełnie nie reagował z komputerem, więc go odesłałem.
Jeśli wiecie, gdzie można tego typu części dostać, to również bym prosił o informacje, aczkolwiek nie mam pewności czy aby na pewno jest to wina sterownika.

Pozdrawiam :)

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
[Lantra J2] Brak wstecznego w automacie 2.0 GLS
« Odpowiedź #1 dnia: 06 Listopad 2016, 14:55:08 »
http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=6090

Sterowniki:

Ten z aukcji 95440-28518
 
Pasujące

95440-28640
95440-28540
95440-28519

kamilkarl

  • Gość
[Lantra J2] Brak wstecznego w automacie 2.0 GLS
« Odpowiedź #2 dnia: 09 Listopad 2016, 18:28:29 »
Nie jest to przypadkiem objaw, który objawia się gdy czas na wymianę oleju ?
Gdzieś czytałem że nie włącza się 4 bieg i jest problem ze wstecznym. Ale to tylko plotki.

XeruX

  • Gość
[Lantra J2] Brak wstecznego w automacie 2.0 GLS
« Odpowiedź #3 dnia: 09 Listopad 2016, 20:36:45 »
Zamówiłem sterownik o numerze 95440-28519, podpiąłem go i samochód zachowuje się tak samo jak z moim pierwotnym sterownikiem, czyli działają biegi 1, 2 i 3 przy czym trójkę zrzuca gdzieś tak w okolicach 55km/h przy około 2tyś. obrotów. Wstecznego jak nie było tak nie ma ;/

Jeżeli chodzi o wymianę oleju w skrzyni to nvm czy to prawda, jeśli ktoś coś wie na ten temat to niech się wypowie  :-D . W moim aucie olej w skrzyni nie był wymieniany już bardzo długo, a możliwe że nawet wcale :-P Może to mieć związek z brakiem wstecznego?

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
[Lantra J2] Brak wstecznego w automacie 2.0 GLS
« Odpowiedź #4 dnia: 09 Listopad 2016, 20:46:33 »
A jaki realny przebieg ma teraz auto?

Olej+filtr+uszczelka miski ASB wymienia się co 30 tyś km lub co dwa lata.

Sprawdziłeś błędy.

XeruX

  • Gość
[Lantra J2] Brak wstecznego w automacie 2.0 GLS
« Odpowiedź #5 dnia: 11 Listopad 2016, 13:40:07 »
Auto ma aktualnie 295tyś. km przebiegu. Błędy były sprawdzane u mechanika i żadnych nie było, natomiast był jeden problem - komputer(pokładowy bodajże) nie mógł się połączyć z modułem skrzyni biegów(nvm czy chodziło o połączenie w celu sprawdzenia błędów na sterowniku czy wgl tego połączenia nie było), a ten jest raczej sprawny, bo jak pisałem wyżej zamówiłem inny, lecz pasujący i auto zachowywało się tak samo jak z pierwszym sterownikiem.

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
[Lantra J2] Brak wstecznego w automacie 2.0 GLS
« Odpowiedź #6 dnia: 11 Listopad 2016, 17:16:17 »

XeruX

  • Gość
[Lantra J2] Brak wstecznego w automacie 2.0 GLS
« Odpowiedź #7 dnia: 13 Listopad 2016, 14:21:13 »
Jeżeli chodzi o poziom oleju w skrzyni to jak sprawdzałem na włączonym silniku to jest go za dużo, bo wychodzi po za skalę na bagnecie, a w dodatku jest czarny :/
Jesteś pewien że te filtry które podałeś będą pasować?
A jeżeli chodzi o olej do skrzyni to w książeczce serwisowej mam podane takie:
Hyundai ATF SP-II, Autran MMSP-II lub Diamond ATF SP-II, więc nie jestem pewien czy ten co podałeś będzie dobry?

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
[Lantra J2] Brak wstecznego w automacie 2.0 GLS
« Odpowiedź #8 dnia: 13 Listopad 2016, 16:48:55 »
Jeśli chodzi o olej to wg. instrukcji http://hyundaiklub.pl/forum/dload.php?action=file&id=8

W instrukcji podają zalecane oleje wg. dostępności na ówczesny czas. Na pewno nie należy stosować Dexron III. Jeśli w Twojej instrukcji podano olej ATF SP-II to znaczy że możesz wlać CASTROL  ATF MULTIVEHICLE (nie mylić z ATF MULTIVEHICLE DEX II) http://www.castrol.com/pl_pl/poland/products/cars/automatic-transmission-fluids/atf-multivehicle.html

XeruX

  • Gość
[Lantra J2] Brak wstecznego w automacie 2.0 GLS
« Odpowiedź #9 dnia: 13 Listopad 2016, 19:10:24 »
W takim razie, który olej byś zalecał Valvoline czy ten od Castrol'a? I jeszcze pytanie odnośnie filtra, jak mogę sprawdzić jaki filtr będzie pasujący? Znalazłem na Ebay filtr niby do lantry i wygląda on trochę inaczej niż te które podałeś: http://www.ebay.com.au/itm/Transmission-Filter-Service-Kit-Auto-RYCO-fits-Hyundai-Lantra-Elantra-1-8-2-0-/201150404412


XeruX

  • Gość
[Lantra J2] Brak wstecznego w automacie 2.0 GLS
« Odpowiedź #11 dnia: 13 Listopad 2016, 19:32:01 »
Nie nie, auto jest europejczykiem :P Rok produkcji 97, tamten filtr jest zły.

Wyskoczył nr 46321-22050, czyli tak jak podawałeś. Co do wymiany oleju to lepiej jest zrobić dynamiczną, czy może wymienić tylko te 2.2l jak to podają tutaj: http://cararac.com/gear_oil/hyundai/lantra.html

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
[Lantra J2] Brak wstecznego w automacie 2.0 GLS
« Odpowiedź #12 dnia: 13 Listopad 2016, 19:41:20 »
Ten link dotyczy manualnej skrzyni biegów.

Jak już napisałem do suchej skrzyni ASB wchodzi 6 litrów.

Jeśli masz czarny olej to tylko wymiana dynamiczna więc potrzebne będzie 7-8 litrów.

Przy wymianie oleju i filtra (potrzebne będzie zdjęcie miski olejowej ASB najpierw trzeba  oczyścić całe "przedpole " jakimś zmywaczem na brud i dopiero wtedy można rozkręcać. Nie można dopuścić do dostania się do skrzyni jakiegokolwiek zabrudzenia, piasku.

XeruX

  • Gość
[Lantra J2] Brak wstecznego w automacie 2.0 GLS
« Odpowiedź #13 dnia: 13 Listopad 2016, 19:49:06 »
Bardzo dziękuję za pomoc, wymienię olej i dam znać czy wymiana pomogła.

[ Dodano: 2017-01-06, 00:39 ]
Niestety, ale wymiana oleju nie pomogła. Przy spuszczaniu oleju zeszło tylko 2,5l a powinno zejść ok. 5-6l, olej spuszczałem przy włączonym silniku i na biegu neutral. Wychodzi na to że kanaliki w skrzyni są pozapychane.