Witam.
Niestety jakiś czas temu moje auto spotkało się z problemem jak w temacie. Na czym rzecz polega, któregoś dnia jadąc autem do miasta, po zaparkowaniu chcąc ruszyć w dalszą podróż okazało się, że nie działa bieg wsteczny(dzień wcześniej działał bez zarzutu). Jako, że jest to automat zwyczajnie przesunąłem wajchę zmiany biegów na R, po czym obroty lekko wzrosły w stosunku do obrotów na biegu neutralnym, lecz po puszczeniu hamulca auto nie chciało cofać, zupełnie jak by nie było na biegu. Dodatkowo jeżeli chodzi o jazdę do przodu to auto wrzuca biegi do 3(a jest to skrzynia 4 biegowa), przy czym po przekroczeniu 50km/h auto zrzuca trójkę prawdopodobnie na luz, bo wtedy na pedał gazu w ogóle nie reaguje, a po zwolnieniu do ok. 30km/h wrzuca z powrotem trójkę z jednoczesnym, odczuwalnym szarpnięciem(to szarpnięcie jest różne w zależności od obrotów które utrzymuję gdy biegu nie ma).
Pojechałem zatem do mechanika zajmującego się skrzyniami automatycznymi, który podłączył się komputerem pod gniazdo OBD. Z komputerem pokładowym połączył się bez żadnych problemów, natomiast nie mógł się podłączyć ze sterownikiem/modułem skrzyni biegów, miał na liście ten moduł, czyli chyba go jakby widział, ale nie dało rady się z nim połączyć. Dlatego nie wiem czy jest to wina tego sterownika, czy może wina skrzyni biegów.
Dodam jeszcze, że z ciekawości odłączyłem ten sterownik zupełnie od komputera i auto jeździ

Z tym, że tylko na jednym biegu, a mianowicie na trójce, którą to zrzucało przy 50km/h ze sterownikiem, a po jego wymontowaniu jeździ bez zarzutu. Auto rusza z 3-ki ciężej niż normalnie(wiadomo), ale daje radę jako, że jest to silnik 2.0 i zgodnie z zaleceniami mechanika jeżdżę póki co tak do 2,5tyś obrotów na tym biegu przy prędkości 70km/h(3tyś przy 80km/h), żeby go nie zajechać.
I tutaj pytanie do Was

Zastanawia mnie właśnie ta sprawa z tym sterownikiem, czy to jest faktycznie jego wina, czy może sypie się już skrzynia biegów? Co by było trochę dziwne, bo biegi 1, 2 i 3 działają bez zarzutu. 1 i 2 z podpiętym sterownikiem, a 3 cała sprawna po odpięciu. Podejrzewam również, że 4 raczej też sprawna, pytanie tylko co z tym wstecznym?
Jeśli wiecie cokolwiek na ten temat co może być pomocne, jakieś pomysły, rady lub znacie kogoś, kto zna się dobrze na skrzyniach automatycznych(klasycznych - hydraulicznych) to będę niezwykle wdzięczny za informacje

Sterownik, o którym mowa wygląda tak:
http://allegro.pl/hyundai-lantra-ii-2-0-komputer-sterownik-skrzyni-i6588031417.htmlJest on prosty do wymontowania, bo znajduje się w kabinie pod nogami kierowcy.
Do mojego automatu potrzebny jest o tym konkretnym oznaczeniu, czyli K04. Kupiłem dość nie dawno o oznaczeniu T04 i zupełnie nie reagował z komputerem, więc go odesłałem.
Jeśli wiecie, gdzie można tego typu części dostać, to również bym prosił o informacje, aczkolwiek nie mam pewności czy aby na pewno jest to wina sterownika.
Pozdrawiam
