Autor Wątek: [Elantra XD] [Elantra XD] Nie ma zamiaru zapalić  (Przeczytany 13599 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

2.834

  • Gość
[Elantra XD] Kręci kręci i nie odpala
« Odpowiedź #15 dnia: 24 Sierpień 2016, 20:59:16 »
Czujnik sam osobiście wymieniłem zanim poszedł do elektryka bo wydawało mi się również że będzie to czujnik.

Czujnik oczywiście zamiennik wartości 65 zł ( według elektryka czujnik dobrze podaje położenie wału tzw jest sprawny)

W nawiązaniu do tego linka, który podałeś. Na zdjęciu nr  1  jest strona Hyundai, wcześniej podajesz link - niestety trzeba mieć konto bo strona wymaga logowania. Rozumiem że mam sobie założyć takowe.

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
[Elantra XD] Kręci kręci i nie odpala
« Odpowiedź #16 dnia: 24 Sierpień 2016, 21:08:27 »
Z kabelkiem zrób tak jak tutaj http://www.forum.hyundaicoupe.pl/viewtopic.php?f=4&t=12542 w przypadku XD nie musisz się nigdzie rejestrować.

Co do czujnika w Hyundai zawsze musi być oryginalny zamienniki nie działają dobrze. Oryginalne czujniki też były dwa 39180-23500 (taki miałeś w aucie) i on posiadał wadę fabryczną i zmieniono go na 39180-23910.

Napisz co dokładnie jeszcze robiłeś i o wszystkim co się działo przed awarią to zaoszczędzi zbędnego pisania.

2.834

  • Gość
[Elantra XD] Kręci kręci i nie odpala
« Odpowiedź #17 dnia: 24 Sierpień 2016, 21:27:21 »
A więc od początku.

Tak jak wcześniej wspomniałem auto miało od czasu do czasu problem z rozruchem (zdarzało się że auto odpalało nie równo jakby każdy gar osobno jeden po drugim). Ale ten problem nasilał się występował coraz częściej.
Aż do momentu gdzie w ogóle nie zapalił i Amen.

Co do jazdy miałem z 3 sytuacje gdzie auto zgasło całkowicie mimo iż miałem nogę na pedale gazu co było dla mnie bardzo dziwne i zarazem niebezpieczne. Oprócz tego nie zaobserwowałem odchyleń od normy.

W pierwszej kolejności wymieniłem czujnik położenia wału, następnie sprawdziłem wszystkie bezpieczniki ( jeden bezpiecznik był spalony ten, który znajdował się pod maską. W między czasie jak szukałem usterki na przewodach itd.. zegary zaczęły wariować pokazywać obroty prędkość 50 km/h, padł centralny z pilota, radio, klima itd ( przyznam nie wiem dlaczego co takiego zrobiłem) edit  - próbowałem odpalić na samym gazie mam taką opcję oczywiście z miernym skutkiem

Poza tym nie robiłem niczego więcej.

Auto stało u elektryka samochodowego, ten jak twierdzi ( bo nie mogę być pewien tego czy na pewno to zrobił) sprawdził komputer, sprawdził ciśnienie paliwa, pompę paliwa, czujnik wału ( i tu mi powiedział coś bardzo intrygującego "nie jestem pewien czy czujnik  wału nie pokazuje położenia odwrotnie", ale po dalszej próbie drążenia tematu z mojej strony stwierdził że jest ok...
Sprawdził rozrząd , sprawdził czy wał nie pękł, tak jak mi powiedział "Zrobiłem wszelkie pomiary" w między czasie udało mu się zlokalizować przepalone kable, w wyniku naprawy wróciła iskra na świece a zegary zaczęły normalnie się zachowywać.

Myślałem o IMO, sprawdziłem drugim zestawem kluczka - nadal nic

[ Dodano: 2016-08-25, 09:49 ]
Cześć

Po przespanej nocy zaczynam się zastanawiać nad tym czujnikiem położenia wału korbowego (jego dolegliwości przed całkowitym padnięciem przypominają mi w 100% uszkodzenie czujnika położenia wału - to samo miałem w vectrze. Może faktycznie jest to wina tego badziewnego zamiennika.

Poniżej dorzucam link ze strony z  czujnikiem. Czy myślisz że ten czujnik w 100% będzie chodził? Jest sens go kupować - wyczerpie temat czujnika w 100%?

Ten czujnik, który teraz mam kosztował 65 zł, ten jest pare groszy droższy.

http://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/3314131413161-KB0542OEM-czujnik-polozenia-walu-korbowego,scr_dItems.html

[ Dodano: 2016-08-25, 12:28 ]
Tutaj dodałem mój kabelek obd2 na rs232 + przejściówka pod usb.

Dziś w południe sprawdzę z HI SCAN auto, jakieś sugestie co do testów ( o ile będzie komunikacja z autem)

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
[Elantra XD] Kręci kręci i nie odpala
« Odpowiedź #18 dnia: 25 Sierpień 2016, 20:22:32 »
Czujnik z IC to nie oryginał. Musisz kupić taki z numerem 39180-23910.

pterodaktyl

  • Gość
[Elantra XD] Kręci kręci i nie odpala
« Odpowiedź #19 dnia: 26 Sierpień 2016, 00:43:02 »
Witam
Z opisu Twoich problemów z elektryką obstawiałbym jednak padnięty sterownik silnika.
Pozdrawiam

2.834

  • Gość
[Elantra XD] Kręci kręci i nie odpala
« Odpowiedź #20 dnia: 26 Sierpień 2016, 10:18:56 »
Witam

Niestety mój intefejs, którego zdjęcie udostępniłem wyżej poległ i nie nawiązał komunikacji więc chcę zakupić taki jak sugerowany jest na forum.

Kosmos proszę o poradę ten interfejs poradzi sobie z komunikacją z moją Elą?

http://allegro.pl/vag-kkl-pl-usb-ftdi-232-rl-vw-seat-audi-skoda-i4901320100.html

Wyjąłem zamiennik czujnika położenia wału korbowego.

Poniżej zdjęcie - Jest sens wymieniać go w ciemno ?

http://ifotos.pl/zobacz/zmiennikj_ahhahrn.jpg  

Zdjęcie należy pomniejszyć w przeglądarce

[ Dodano: 2016-08-26, 11:41 ]
Cytat: "pterodaktyl"
Witam
Z opisu Twoich problemów z elektryką obstawiałbym jednak padnięty sterownik silnika.
Pozdrawiam


Elektryk u którego stało auto zapewnia mnie że komputer działa sprawnie. Ile w tym prawdy nie wiem ;(

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
[Elantra XD] Kręci kręci i nie odpala
« Odpowiedź #21 dnia: 26 Sierpień 2016, 17:48:11 »
Tak ten interfejs będzie ok.

2.834

  • Gość
[Elantra XD] Kręci kręci i nie odpala
« Odpowiedź #22 dnia: 31 Sierpień 2016, 09:25:09 »
Witam

Wczoraj przeprowadziłem badanie auta zgodnie z tym co zalecałeś wcześniej.

Żadnego błędu nie wykryło, wszystkie testy, które możliwe są do przeprowadzenia - zaliczyła Ela.

Czy ktoś ma jakiegoś manuala do tego programu z np informacją jakie wartości powinna mieć Ela w danych punktach. Bo co z tego że ja zczytuje te wartości jak nie mam zielonego pojęcia czy są one dobre dla Eli czy złe ponieżej parę zrzutów z komputera.

Tylko ten albo i aż ten test wywala failure - to są wtryskiwacze, ale czy to wina programu czy faktycznie są padnięte.

http://www.fotosik.pl/zdjecie/00f0f70a90f2135f  

Tu czujniki

http://www.fotosik.pl/zdjecie/696fc66a15dbaf20

zbiór informacji

http://www.fotosik.pl/zdjecie/1534b32465964a01

Immo

http://www.fotosik.pl/zdjecie/797bdf4349b9f0e6

Jeżeli jest coś co może odpowiedzieć mi na nurtujące pytanie proszę o podpowiedź jaki test/co ewentualnie sprawdzić


Dziękuję za bezinteresowną pomoc. Pozdrawiam

andrzejm

  • Gość
[Elantra XD] Kręci kręci i nie odpala
« Odpowiedź #23 dnia: 20 Wrzesień 2016, 18:20:35 »
Witam! Mam ten sam problem z moją Lantrą! Prawdopodobnie mam uszkodzony komputer silnika i dlatego nie chce odpalić,zwłaszcza jak jest zimny silnik.Mam w związku z tym pytanie. Sterownik ma oznaczenie HMC 39100-23300, 39110-23300 K 103955121B firmy SIEMENS. Mam pytanie, czy muszę kupić komputer o identycznym oznaczeniu, czy tylko jedno z nich jest ważne?

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
[Elantra XD] Kręci kręci i nie odpala
« Odpowiedź #24 dnia: 20 Wrzesień 2016, 20:08:40 »
Andrzejm napisz ma PW do Administratora (czerwony nick) o poprawę profilu masz silnik G4GM, a nie jak podałeś przy rejestracji G4CN.

Numer 39110-23300 jest wymienny też na 39110-23600

Offline jcost

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 36
[Lantra J2] Lantra długo kreci lub nie odpala
« Odpowiedź #25 dnia: 22 Wrzesień 2016, 08:25:18 »
Podejrzewam, że mógł paść regulator ciśnienia paliwa na listwie wtryskowej - jest to dość częste w wiekowych modelach, jest to spowodowane rozszczelnieniem membrany i skutkuje przelewaniem się paliwa z listwy wtryskowej do kolektora dolotowego i dalej na zawory dolotowe z ominięciem wtrysków. Witać to dokładnie po zdjęciu przepustnicy i włączeniu zapłonu do momentu załączenia pompki paliwowej oraz zaglądając do wnętrza kolektora dolotowego. Skutkuje to notorycznym zalewaniem świec szczególnie tych od strony paska rozrządu. Należy wówczas wymienić regulator ciśnienia paliwa na listwie wtryskowej.

2.834

  • Gość
[Elantra XD] Kręci kręci i nie odpala
« Odpowiedź #26 dnia: 26 Wrzesień 2016, 13:35:12 »
Witam Panowie

Po około 3 miesiącach walki odzyskałem auto i to sprawne!!

Wina leżała po stronie pompy paliwa  a raczej jej komponentów.

Cały bałagan polega na tym że pompa jest zbudowana dość niekonwencjonalnie.

Co to znaczy -   Pompa umieszczona jest w dużym zbiorniczku (wiadro) w tym dużym zbiorniczku jest drugie (wiadro) mniejsze taka matrioszka :)
Pompa wytwarza ciśnienie w obszarze tego wiadra i podaje na regulator paliwo- regulator jest MECHANICZNY ! nie ma możliwości sprawdzenia rzeczywistej wartości ciśnienia podawanego na wtryskiwacze tylko za pomocą wyspecjalizowanego urządzenia - komputerem tego nie sprawdzicie.

Okazało się że zaworka zwrotna paliwa, która znajdują się konwencjonalnie przy regulatorze u nas znajduję się przy wiaderku.  Stąd gdy pompa wytwarzała ciśnienie w zbiorniczku zamiast podawać to paliwo z odpowiednim ciśnieniem na regulator tego nie robiła bo zaworka nie domykała się, i ciśnienie było za słabe aby regulator mógł podać na wtrysk tzw mgiełkę ( stąd czułem paliwo jak kręciłem bo paliwo na wtryskach było ale się lało!)  pomogła wymiana koszt 130 zł.

Auto pali na dotyk !

[ Dodano: 2016-09-26, 13:38 ]
Cytat: "andrzejm"
Witam! Mam ten sam problem z moją Lantrą! Prawdopodobnie mam uszkodzony komputer silnika i dlatego nie chce odpalić,zwłaszcza jak jest zimny silnik.Mam w związku z tym pytanie. Sterownik ma oznaczenie HMC 39100-23300, 39110-23300 K 103955121B firmy SIEMENS. Mam pytanie, czy muszę kupić komputer o identycznym oznaczeniu, czy tylko jedno z nich jest ważne?


Skąd taka diagnoza że to komputer?

U mnie na początku też mieli problemy z połączeniem się  z komputerem - stawiali na komputer. Polecam sciągnąć program + kupić kabel i samemu sprawdzić komputer.
Uchroni Cie to przed zbędnymi naprawami

lisek

  • Gość
[Elantra XD] Kręci kręci i nie odpala
« Odpowiedź #27 dnia: 08 Listopad 2016, 16:35:40 »
Od lipca jeżdżę elantrą 2,0 CRDI z 2002 roku w październiku kilka razy auto nie zapaliło. Rano paliło bez problemów przejechałem kilka lub kilkadziesiąt kilometrów i rozrusznik kręcił a sinik nie zapalał. po 2-4 godzinach podchodziłem zapalał jeździł normalnie przez kilka dni. Podczas uruchamiania świeciła się kontrolka filtra paliwa nie wiem czy powinna się świecić czy świadczy to o awarii filtra lub czujnika. Pierwszego listopada wieczorem podjechałem pod dom zgasiłem i auto przestało palić. Nie działa pompa paliwa w zbiorniku. Który przekaźnik jest od pompy paliwa?. Można ominąć lub sprawdzić w domowych warunkach immobilizer?

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
[Elantra XD] Kręci kręci i nie odpala
« Odpowiedź #28 dnia: 08 Listopad 2016, 20:27:12 »
Przekaźnik od pompy paliwa w zbiorniku.



Immo




Antena od immo


lisek

  • Gość
[Elantra XD] Kręci kręci i nie odpala
« Odpowiedź #29 dnia: 09 Listopad 2016, 16:05:17 »
dziękuje za pomoc