Autor Wątek: [Getz] [Getz] Drgający pedał sprzęgła + zacięcie się skrzyni biegów  (Przeczytany 7992 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Rusek

  • Gość
Witam! Niedawno pytałem czy Hyundai Getz da radę przejechać dłuższy dystans.
Radę dał staną mi tylko raz i na chwilę 40 km od domu gdy już wracałem.
Opiszę sytuację tak dobrze jak tylko potrafię.
Ruszałem z pod świateł, biegi zmieniałem następująco (Obroty rejestrowała wtyczka do aplikacji Torque. Wtyczkę tworzę razem ze znajomym specjalnie Getza 1.1 jak skończymy to udostępnimy)
BIEG I - 4 231 obrotów
BIEG II - 3 495 obrotów
BIEG III - ZGRZYT STUK i żaden bieg nie chciał wskoczyć.

Więc zgasiłem samochodzik, wrzuciłem na luz i staraliśmy się go zepchnąć pod Lidla, stawiał niesamowity opór więc ostatecznie podjechałem rozruszniku. (Około 20 metrów i potem trzymając sprzęgło zepchnęliśmy autko dalej.) Odpaliłem na wciśniętym sprzęgle i na odpalonym silniku starałem się jechać, bardzo delikatnie puszczając sprzęgło dodawanie gazu praktycznie nic nie dawało. Samochód bardzo szarpał ale na środku ulicy nie mogłem go zostawić były godziny szczytu.
Co się działo: Przy zgaszonym silniku lewarek biegów chodził bez problemu, jednak przy włączeniu jakiegokolwiek biegu na zgaszonym silniku i odpaleniu nie było żadnej różnicy, natomiast przy odpalonym silniku żaden bieg nie chciał wskoczyć, na luzie samochód bez trzymania sprzęgła po prostu gasł i jechał do przodu na rozruszniku Na biegu to samo przy odpalonym silniku i biegu 1-szym przy puszczaniu sprzęgła spadały obroty. Ponieważ wiele do stracenia już nie miałem postanowiłem zaryzykować i mimo zgrzytania siłą zmienić bieg po kilku podejściach wreszcie zaskoczył i udało mi się wrzucić jedynkę z luzu. Udało mi się wrócić do domu jednak odczułem kilka różnic podczas powrotu.
A o to one:
1. Na postoju i podczas jazdy pedał sprzęgła dość mocno drga z częstotliwością około 5-6 Hz
2. Auto strasznie szarpie podczas ruszania na 1 biegu oraz na niskich obrotach, tak jak bym za szybko puszczał sprzęgło i miał by zgasnąć.


Proszę powiedzcie mi co to może być? Podejrzewam sprzęgło. Autko ma przebieg prawie 90 000 km i nie wiem czy sprzęgło było wymieniane.

Moje pytania:
1. Co sprawdzić?
2. Co podejrzewacie?
3. Co zrobiłem źle po awarii?

Pozdrawiam
« Ostatnia zmiana: 20 Czerwiec 2020, 20:25:59 przez Brt »

Offline sasek941

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 186
Wydaje mi się, iż prawdopodobnie słoneczko docisku sie rozpadło.
Albo stary płyn, nieszczelność wysprzęglika.
Ostatnio (klilka tyg temu) jak zmieniałem skrzynie w swoim accencie, spojrzałem na sprzęgło wyglądało ok. Niepokoił mnie tylko luz na tarczy( amortyzatorze tarczy i sprężynach).
Założyłem nowe łożysko dociskowe, reszte zostawiłem. Przebieg 89k mil. Sprzęgło oryginalne.

Rusek

  • Gość
Rozumie, ale jak słoneczko docisku się rozpada to można dalej jechać? Bo trochę kilometrów po tej przygodzie jeszcze zrobiłem co prawda przy ruszaniu szarpie dość konkretnie ale jedzie.

Offline sasek941

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 186
Jeżeli wyłamało się kilka tych "promieni" to tak, ale będzie trzepało. Albo łożysko oporowe.
Olej w skrzyni jest? Poduszki silnika/skrzyni ok?

Offline servicemen

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 57
Nie zastanawiaj się tylko wywalaj skrzynie i zobacz co się stało. Jak będziesz jeździł z uszkodzonym sprzęgłem to niedługo będziesz skrzyni szukał.

Rusek

  • Gość
Dobra, to jutro śmignę do jakiegoś "specjalisty" i najwyżej wymienię sprzęgło, mam na zbyciu 600 zł może się zmieszczę z naprawą. Kanału nie mam więc sam nic nie zdziałam.

Offline sasek941

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 186
Za 600, to tak na styk.

Rusek

  • Gość
Witam ponownie!
Mam pytanie, jakie sprzęgło do Getza 1.1 2004 zakupić ponieważ w serwisie chcieli mnie chyba troszkę naciągnąć?
Sprawdziłem w kilku hurtowniach w internecie i znalazłem kilka sprzęgieł które podobno mają pasować do mojego Getza, czy naprawdę jest aż tak duży wybór?
Szukając trochę po internecie znalazłem:
BLUE PRINT ADG03071
EXEDY HYK2053
JAPANPARTS KF-H25
SACHS 3000 954 070 - To chcieli mi sprzedać w serwisie za 600 zł.
KM Germany 069 1595
NIPPARTS J2000548
LuK 618 3095 00   - To chcieli mi sprzedać w serwisie za 700 zł...
VALEO 826414
sbs 1201133413

Które z tych sprzęgieł było by najlepszym wyborem? Może sami jakieś z nich instalowaliście?
Co  mnie interesuje to cena najlepiej około 400 zł. Wysłucham chętnie wszystkich informacji i opinii na temat tych sprzęgieł.

Pozdrawiam

Offline sasek941

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 186
Sachs w Inter Carsie kosztuje 700zł, Valeo 480zł, Aisin 390zł , Luk 470zł.

Rusek

  • Gość
To coś im się z tymi cenami chyba w serwisie pomyliło.  Bo mi napisali że Luk jest droższy :)

Udało mi się znaleźć hurtownie gdzie SACHS jest rzeczywiście tańszy.
Sachs 534 zł brutto
Luk 589,87 zł brutto
Valevo 372 zł brutto

Najtaniej wychodzi KM Germany 069 1595 bo zaledwie 302 zł.  Tylko teraz pytanie czy lepiej brać Luka czy Sachsa?
KM Germany i Valevo jest coś warte?

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
Rusek dodaj tag tematu [Getz].

Zacznij od sprawdzenia co jest w rzeczywistości w pudełkach LUK, SACHS itd.

http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=5209&highlight=sprz%EAg%B3o

http://forum-mechanika.pl/threads/dziwne-buczenie-po-wymianie-sprzeg%C5%82a-hyundai-getz-1-1.10371/page-2

Przy wymianie sprzęgła dopilnuj żeby mechanik posmarował odpowiednie elementy.

Sprawdź czy łożysko jest metalowe w części gdzie zamontowane są widełki  https://www.drive2.ru/l/6993990/

Rusek

  • Gość
Trochę mnie to zamotało...

Z tego co czytam:
Cytat: "markez12"
Kolego ja uważam ze to nie bedzie kwestia sprzegła, w getz na pierwszy montaż jest valeo. Co bardziej ciekawe w pudełku LUK jest valeo, w pudełku japan parts też, przerabiałem to ostatnio. Co do dostepnosci sprzegła to to sprzegło jest naprawdę popularne na hurtowniach i valeo kupuje po  320 zł luk 400 jp 290...


Cytat: "makrez12"
Panowie odnawiając temat. Sprawa została ogarnięta, wszystkiemu winien był produkt VALEO, orginalna tarcza (którą kupiłem) miała przedewszytkim wiekszy tłumik drgań skrętnych i 2 spreżyny podwójne i 2 pojedyncze, zamiennik valeo, japanparts miał mniejszy ten tłumik drgań i 4 podwójne sprężyny. Co powodowało tak mi sie wydaje że tarcza była za twarda i przenosiła wszelkie wibracje. Przełożyłem tarcze orginalną hyundai valeo (inaczej wygląda przede wszystkim) i teraz jest cisza !



Na kolejnym linku dowiedziałem się że VALEO od  japanparts ma mniejszy tłumik drgań i powoduje huczenie,

A luk sprzedaje także VALEO tylko w opakowaniu LUKa

Oryginalnie natomiast jest Hyundai Valeo

To może kupić VALEO 826414?
Bo już sam nie wiem, z tego co czytam to Japanparts sprzedaje Valeo i Luk sprzedaje Valeo.
Dobrze rozumiem?

kosmos2011 jakie elementy powinny zostać posmarowane?

Co do tego czy łożysko jest metalowe w części gdzie zamontowane są widełki to dowiem się jutro jak napiszę do hurtowni.