Autor Wątek: Problemy z zapłonem, wstryski  (Przeczytany 8057 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

bog48

  • Gość
Problemy z zapłonem, wstryski
« dnia: 25 Sierpień 2008, 17:35:47 »
Witam, mam santa fe diesla z 2004 z przebiegiem 120000 i nie wiem co moze byc ale strasznie długo go trzeba krecic zeby zapali zwykle ze 3 sek a rano nawet 5 sek. na kpie w warsztacie nie ma bledów, co to moze byc??


grzesik1: edit tytułu

Cendra

  • Gość
Problemy z zapłonem, wstryski
« Odpowiedź #1 dnia: 01 Wrzesień 2008, 15:12:27 »
Grzejesz świece czy palisz go od razu po włączeniu zapłonu :?:

wlad

  • Gość
Problemy z zapłonem, wstryski
« Odpowiedź #2 dnia: 01 Wrzesień 2008, 18:21:54 »
Cytat: "Cendra"
Grzejesz świece czy palisz go od razu po włączeniu zapłonu :?:

mam ten sam silnik i w letnie ranki nie trzeba podgrzewac swiec,aby zaskoczyl od razu.

Dareq36

  • Gość
Problemy z zapłonem, wstryski
« Odpowiedź #3 dnia: 04 Wrzesień 2008, 14:24:35 »
To samo co napisał Wlad , proponował bym na początek wymienic filtr paliwa

bog48

  • Gość
Problemy z zapłonem, wstryski
« Odpowiedź #4 dnia: 04 Wrzesień 2008, 22:15:20 »
problem sie rozwiązał, jeden wtrysk sie nie domykał i przelewał paliwo tracąc cisnienie na camon-raili-u, stąd opoznienie przy zapalaniu, 1000 barów szło zwrotnie, koszt 1600

kml

  • Gość
Problemy z zapłonem, wstryski
« Odpowiedź #5 dnia: 05 Wrzesień 2008, 20:03:47 »
bog48, wymiana? regeneracja? Powiedz coś więcej, będzie ślad w archiwum.

santafer

  • Gość
Problemy z zapłonem, wstryski
« Odpowiedź #6 dnia: 26 Grudzień 2008, 15:01:31 »
Cytat: "kml"
.................. wymiana? regeneracja? Powiedz coś więcej, będzie ślad w archiwum.

Odpowiedź nie padła,więc ja odpowiem na podstawie własnego doświadczenia:
Uszkodzenie uszczelnienia przelewu na wtryskiwaczu powodije spadek ciśnienia w szynie.
Wtedy trzeba kręcić dłużej (w zasadzie temperatura zewn nie ma tu nic do rzeczy).
W skrajnym przypadku( (duzy przelew) nie da sie silnika uruchomić.
W moim przypadku nastapiła ustrrka na 2 cyl.Wymontowałem wtryskiwacz,zawiozłem do servis wtryskiwaczy-1 dzień 250 pln brutto.Montaz ,demontaż wtryskiwacza prosty.Wystarczy zdjąć intetcooler,do wykręcenia wystarczy gwiazdka 4 .
pzdo

pablo

  • Gość
Problemy z zapłonem, wstryski
« Odpowiedź #7 dnia: 26 Grudzień 2008, 17:23:07 »
Witam,mam podobny problem,czesto po dluzszym postoju np w nocy auto mi nie pali lub ciezko lapie i trzeba dosc dlugo krecic,aby zapalil trzeba lekko go pociagnac i od razu lapie.Dodam tylko ze ponad miesiac temu wymienialem rozrzad i wydaje mi sie,ze przed wymiana auto zapalalo normalnie.

kml

  • Gość
Problemy z zapłonem, wstryski
« Odpowiedź #8 dnia: 26 Grudzień 2008, 17:26:30 »
pablo, próbowales reklamować to w warsztacie?

BTW: czy komp może wykazać źle ustawiony rozrząd jako błąd?

pablo

  • Gość
Problemy z zapłonem, wstryski
« Odpowiedź #9 dnia: 26 Grudzień 2008, 17:47:37 »
tak,bylem w warsztacie,facet powiedzial zeby dlugo czekac,az zgasnie lampla z kluczykiem i bedzie ok bo wedlug niego nic mu nie jest,ale niestety problem dalej istnieje,dzisiaj po dwoch dniach postoju w garazu nie zapalil,musialem go ciagnac na linke.

kml

  • Gość
Problemy z zapłonem, wstryski
« Odpowiedź #10 dnia: 26 Grudzień 2008, 17:50:24 »
pablo, NIE CIĄGAJ NA LINKĘ!!! To NIE jest zdrowe dla takiego silnika. Jedz sie podepnij pod kompa albo awanturuj się z kolesiem.

santafer

  • Gość
Problemy z zapłonem, wstryski
« Odpowiedź #11 dnia: 26 Grudzień 2008, 19:53:20 »
@pablo,zanim pojedziesz na komp,zanim zrobisz gdzieś awanturę wypróbuj moją radę:
-sprawdź świece żarowe(choć przy plus kilka wystartuje bez świec)
to ważniejsze:
pojedż do jakiegokolwiek mechanika z żądaniem sprawdzenia przelewów na wtryskach
bez demontażu z silnika.(jakies 100 pln)
Wystarczy ,że jeden będzie nieprawny a oproblemy z rozruchem takie będą i objawy jakie opisujesz.
Pisałem o tym wyżej
Rozrząd winny ?-niemal nieprawdopodobne
a o ciąganiu zapomnij-pasków sie nie ciąga !!!
Powyższe na podstawie własnych doświadczeń,więc nie słuchaj nieuzasadnionych porad.wg mojej niewiele ryzykujesz,albo nic ..
pzdro

Dareq36

  • Gość
Problemy z zapłonem, wstryski
« Odpowiedź #12 dnia: 26 Grudzień 2008, 21:40:24 »
..Panowie , powodów może byc wiele , ja osobiście zaczął bym od sprawdzenia świec żarowych ..( podobny opisany problem miał znajomy ..- tez w Santa Fe ).Rano mógł kręcic przez pare minut , a jak załapał , to chodził bardzo nierówno. Po wymianie świec żarowych ..( wszystkie były walniete !..) ..hultaj zapala , aż milo patrzec .
Pozdrawiam ..

santafer

  • Gość
Problemy z zapłonem, wstryski
« Odpowiedź #13 dnia: 26 Grudzień 2008, 22:16:10 »
Świece na pewno ułatwiaja rozruch-po to są :-| .Ale bez przesady:silnik w przecietnym stanie technicznym i sprawnym akku zapali be problemu w tempminus 2 minus3 stopnieC.
Znowu mowie to na podstawie doswiadczen wlasnych.Swiece wymienilem w styczniu !!!! tego roku jak temp spadły do minus 6-8-już był problem .przy wyższych czyli do -3 startował prawie normalnie.silniki juz w zaniku z wszelkimi komorami są bardziej wrażliwe
na podgrzewanie niż wtrysk bezpośredni.
tfu nie o to chodziło :-/
Podtrzymuję :uszkodzone uszczelnienie przelewu na wtryskiwaczu lub wtryskiwaczach
jest najczęstszym powodem utrunionego rozruchu w silnikach z CR.
Wiecej już nie bede przekoywał Was :mrgreen: ,
poczytajcie fora angilelskie lub niemieckie na ten temat
pozdrawiam

Dareq36

  • Gość
Problemy z zapłonem, wstryski
« Odpowiedź #14 dnia: 26 Grudzień 2008, 22:20:25 »
Tak , zgadzam sie z Tobą Santafer ( uszczelnienie przelewu na wtryskiwaczu lub wtryskiwaczach ), ale prawie w przypadku znajomego ..powodem były świece ..