Autor Wątek: [i40 VF] 116 vs 136  (Przeczytany 6559 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Venom

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 278
[i40 VF] 116 vs 136
« dnia: 15 Lipiec 2016, 07:23:45 »
Czołem, pytanie brzmi :
czy są jakieś różnice mechaniczne pomiędzy wersjami 116 koni i 136 koni ? Czytałem że tylko w oprogramowaniu więc jeśli tak to pytanie drugie brzmi jaki to ma sens ?

Offline Alonzo_

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 349
[i40 VF] 116 vs 136
« Odpowiedź #1 dnia: 15 Lipiec 2016, 12:20:12 »
Było już gdzieś. Tylko program.
Robią na 155-160 KM z gwarancjaa z tego co kiedyś sam pytałem i podobno czuć różnicę.

Offline Venom

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 278
[i40 VF] 116 vs 136
« Odpowiedź #2 dnia: 15 Lipiec 2016, 12:26:30 »
ok ale chciałbym to zrozumieć. W sytuacji gdy są dwa piece tej samej pojemności ale różnią się mechaniką np. wałkami , inne tłoki  no cokolwiek co powoduje jakaś faktyczną różnicę i np. ustawia te dwa przypadki inaczej cenowo . A tutaj? Mechanicznie to samo więc po co ?Ktoś zna odpowiedz .

Offline Alonzo_

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 349
[i40 VF] 116 vs 136
« Odpowiedź #3 dnia: 15 Lipiec 2016, 13:13:38 »
Cytat: "Venom"
Mechanicznie to samo więc po co ?Ktoś zna odpowiedz .


Ja nie ale  juz nie śledzę cenników. I nie wiem jak to jest faktycznie.
Jeśli nie ma żadnej różnicy  w cenie to chyba tylko HMP zna odpowiedź na to pytanie.

Sorki, źle zrozumiełem, że idzie o koks do serii i podałem te 155/160.
Koks poza ASO w porządnej firmie. Mi mówili, że do 155 KM dają gwarancję i zaraz nie wybuchnie ani się nie wysypie.
Nie mam na mysli ASO bo tam żadnego czipsa nie załatwisz w ramach gwarancji.
Venom, ja sie pytałem u siebie  w serwisie o to (115 vs. 136 - i teraz masz 141 chyba)  i  mi powiedzieli chłopaki, że to  tylko program.
Podobnie w firmie tuningowej.

Offline Venom

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 278
[i40 VF] 116 vs 136
« Odpowiedź #4 dnia: 15 Lipiec 2016, 13:25:52 »
Ok, rozumiem . Co do ceny nowych 115 i 136 to nie wiem czy jest różnica w cenie szczerze mówiąc. Też nie sprawdzałem chociaż byłbym zdziwiony gdyby była skoro nie ma różnicy mechanicznej . Przecież oprogramowanie w 115 nie jest gorsze a jest po prostu inne o ile dobrze to rozumiem . Może kiedyś sprawdzę gdzieś jakiś stare cenniki .Nie to żebym spać przez to nie mógł ale ciekawi mnie to po prostu .

[ Dodano: 2016-07-15, 13:34 ]
Przy nowych cenowo widzę że jest różnica
115 koni classic 90 k
141 koni classic 94 k
dziwne to trochę . Gdybym kupował nowy i miał siano na nowy to bym te 4 koła różnicy w ogóle nie brał pod uwagę  .Rozumiem że jakieś segmenty cenowe ale to przy różnicy cenowej konkretnej i konkretnej różnicy w technologii. No ale widać to jakaś koreańska logika ;-)

Offline Alonzo_

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 349
[i40 VF] 116 vs 136
« Odpowiedź #5 dnia: 15 Lipiec 2016, 13:57:25 »
Jak jest róznica w cenie  to wszystko gra. Robi to wielu. W Vagu masz paska/skode o róznych wariantach mocy  i cenie mimo, ze silniki konstrukcyjnie te same.
PSA podobnie w peugeocie 508  czy citroenie C5 oferowali kiedyś 140 i 163 wersje silnik a 2.0 HDI identycznego konstrukcyjnie.
Kiedys seat w 1,9TDi  za 3,5 albo 5 kawałków dawał program  podnoszący ze 105 na chyba 130 KM w nówce z ich gwaracją.
Renault Laguna III ma wersje 2.0 DCI 130/150 i 174 KM. Czasami najsłabsze wersje do najmocniejszych róznią się intercoolerami, turbinami, głowicą (16/8 zaworów) ale silniki turbodoładowane ogólnie czy to Pb czy ON mają spore rezerwy.
To są zabiegi szeroko stosowane. Łatwy sposób na wyciągnięcie kasy.
Zwłaszcza w Hyundaiu  gdzie gwarancja jest 5 lat. Wiadomo, że szkoda z niej rezygnować robiąc poza ASO program to wielu dorzuci te kilka tysiaków żeby mieć kilka koników więcej a silnik i tak jeszcze ma rezerwy bo podkręcają tyle żeby nie padło na gwarancji (poza pojedynczymi przypadkami wkalkulowanymi)

Offline Venom

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 278
[i40 VF] 116 vs 136
« Odpowiedź #6 dnia: 15 Lipiec 2016, 14:08:24 »
No tak. zakup nowego auta póki co mi "grozi" zatem tego typu dylematy i okoliczności są mi nie znane . na swój własny użytek uważam że to dziwne choć jak widać  działa skoro kupowane są obie wersje . Spodziewałem się jakiejś większej różnicy .Gdzieś czytałem ze 115 nie ma DPF , gdzieś nawet doczytałem że ma tylko 5 biegów i to by do mnie przemawiało a tak, te parę koni więcej to jest powód do wprowadzanie dwóch różnych pozycji w cenniku ? Czemu nie trzech w takim razie i np. wersji z 100 albo 150 km? ;-)

Offline Alonzo_

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 349
[i40 VF] 116 vs 136
« Odpowiedź #7 dnia: 15 Lipiec 2016, 14:18:40 »
Bo 150KM w tym silniczku mogłaby juz rodzić problemy z wytrzymalością w czasie 5 lat bez limitu km.
A czemu nie 100KM?
Nie wiem - hyundai/KIA ma tak chorą i poroniona politykę cennikową, że szkoda gadać. Chciałbym aby było jak w VAGu.
Tu wzorem japoni nie ma prawie indywidualnego konfigurowania. Masz Pan taki wybór (mały) jaki masz i bierzesz albo nie. Kompletnie nierynkowe podejście w tym koncernie na Europę.
Ty pytasz dlaczego nie ma 1,7 100KM a ja się pytam dlaczego nie ma 2,0 CRDI 186KM?  :lol:

Tak sobie wymyslili i tak jest.
Takie słabe wersje często są puszczane pod floty. Ale to bardziej ma rację w kompaktach (np 85KM 1,6tdci w fokusie) niż tu bo jak jakiś manager dostaje budżet na auto to z reguły wybiera coś fajnego i z reguły nie jest to I40 a już na pewno (wydaje mi się ) 115KM, chyba że mu dają go po prostu bez wyboru.
Bo takie zakupiła firma w jakims sporym rzucie aut.

Offline Venom

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 278
[i40 VF] 116 vs 136
« Odpowiedź #8 dnia: 15 Lipiec 2016, 14:26:07 »
amen  :-)

Offline konradek

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 52
[i40 VF] 116 vs 136
« Odpowiedź #9 dnia: 11 Listopad 2016, 23:39:20 »
A ja mam pytanie (ostatnio oglądałem i40 115 KM) - czy auto z tym silnikiem jedzie?
Generalnie jak się poruszam to po Warszawie, bądź autostradzie.

K.

Offline Alonzo_

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 349
[i40 VF] 116 vs 136
« Odpowiedź #10 dnia: 14 Listopad 2016, 09:26:09 »
Hehe, no jedzie bo w  końcu silnik jest, tylko pytanie czy to Tobie akurat wystarczy.
A na to pytanie nikt z nas Ci nie odpowie. Sam musisz sobie to sprawdzić.
Zamiast pytać o takie subiektywne tematy pakuj 4 litery w testówkę 115KM i samemu się przekonaj :lol:

Offline waszek_rmc

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1037
[i40 VF] 116 vs 136
« Odpowiedź #11 dnia: 11 Czerwiec 2017, 21:32:34 »
Pytanko, czy to prawda ze wersja 116/115KM nie posiada dwumasy? Znajomy szuka tej właśnie wersji i jest świecie przekonany ze słabsza nie ma koła dwumasowego. Na, ja się nawet spotkałem z opinia ze tylko wersje 141 ( po lifcie) je posiadają. W sportage 1.7 crdi 116KM dwumasy nie ma, a jak jest w Hyundai?

Offline hyubi

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 87
[i40 VF] 116 vs 136
« Odpowiedź #12 dnia: 05 Maj 2019, 19:30:48 »
W mojej 116 koło dwumasowe było wymieniane, więc jest. A co do różnicy pomiędzy 116 a 136, to z tego co mi się obiło o uszy to to że w 116 turbina w jest słabsza,(mniejsza) i po podniesieniu mocy po jakimś czasie się poddaje.

Offline Venom

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 278
[i40 VF] 116 vs 136
« Odpowiedź #13 dnia: 05 Maj 2019, 20:12:24 »
turbina jest mniejsza ale nie ma to wpływu na trwałość a raczej na osiągi. Mam podniesioną moc z 116 na 160 i prawie dwa lata jeżdzę bez problemu .

Offline hyubi

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 87
[i40 VF] 116 vs 136
« Odpowiedź #14 dnia: 05 Maj 2019, 20:55:35 »
160 to ładnie podniosłeś. Czyli bez problemów można sobie podnieść na 136.