Forum > Santa Fe SM
[Santa Fe SM] szarpie na niskich obrotach błąd katalizatora
fuszido:
Dodano: 2016-06-08, 04:46
Witam
No ok to wina katalizatora pisałem o sondzie mając na myśli że , to ona odpowiada za zgłoszenie błędu do ecu ale faktycznie winę za niego ponosi katalizator .
Próbuje zrozumieć jak to działa.
Jednym z sposobów jest jego przebicie i oszukanie sondy emulatorem , znalazłem dwa rodzaje emulatorów .
Jedne elektroniczne i drugie mechaniczne który jak dla mnie wygląda na przewierconą nakrętkę .
Który z nich jest lepszy ,czy w ogóle to działa - ktoś na tym jeździ jakieś doświadczenia :?:
Może są jakieś inne metody uporania się z tym problemem - poza kupnem nowego katalizatora ... :?:
Przepraszam za pytania laika które potrafią za pewne denerwować
Po prostu ciekawi mnie jak to działa i dlaczego
Pozdrawiam i dzięki za odpowiedzi
Goldi_Cz-wa:
U siebie mam wydłubany katalizator i przed założeniem emulatora (przedłużki do sondy ) wywalał mi checka przy jeździe na gazie. Za szarpanie za to odpowiadały cewki które były od nowości jeszcze w aucie, po wymianie cewek zero szarpania, a po założeniu emulatora zero checka (już ponad od roku)
wtom:
tak jak opisał kolega wyżej, najlepsza jest tuleja pod sondę do jej oszukania, ale jest jeden warunek o którym pisałem: wkład katalizatora nie może być nadtopiony lub popękany, bo to grozi zatkaniem wydechu, wzrostem temperatury spalin i w konsekwencji przegrzaniem elementów silnika (tłoki, zawory, wałek wydechowy) o ile katalizator jest zintegrowany z kolektorem wydechowym. druga sprawa to przegląd techniczny :-P , będzie droższy :mrgreen:
co do szarpań również potwierdzam, zacznij od eliminacji (ale po kolei, nie na raz) przyczyn: nowe świece, jak nie pomoże to nowe przewody, a na końcu cewki. sprawdzić cewki raczej trudno.
fuszido:
Witam
Ja oraz mój pojazd po małym przeglądzie i drobnych wymianach części .
W aucie zrobiono :
wymianę rozrządu , rolki , hydrauliczny napinacz , pompa wody , uszczelniacze wału i wałka balansującego , do tego filtr oleju , olej silnika oraz skrzyni biegów , płyn chłodzący , świece zapłonowe i na koniec korek chłodnicy .
Teraz będziemy jeździć i obserwować co jeszcze się dzieje z pojazdem.
Dodaje wpis :
Troszkę pogrzebałem z kablem i znalazłem wpis w srs że poduszka pasażera jest disabled czyli wyłączona kontrolka po przekręceniu mruga 5 razy i gaśnie -co to znaczy :?:
Czy ona ma czujnik że jak ktoś siedzi to jest enabled -włączona :?:
Posadziłem na miejscu pasażera żonę w ciąży i dalej pokazuje to samo - disabled jak to jest poduszka działa czy nie ?
Oczywiście nawiedził mnie błąd " P0421 catalyst efficenty faill-b1 "
ale i kilka innych wystąpiło jak P0181 fuel temp. snsr. A-abnormal ,
P0765 Szhift control solenoid valve " oraz P00f4 no mach in database
I co z tym dalej zrobić - zwłaszcza z tym ostatnim
Puki co skasowałem wszystkie zrobiłem zrzut ekranu z kompa by pamiętać jakie były błędy .
Świeci mi się kontrolka silnika - chek engin na włączonym zapłonie , jak odpalę silnik to gaśnie kontrolka
Silnik działa normalnie nie brakuje mocy nie szarpie ładnie równo chodzi .
Co wy na te błędy powiecie :?:
Organizacyjnie pisać dalej tu o kolejnych problemach czy zakładać nowe wątki :?:
Pozdrawiam
[ Dodano: 2016-07-05, 19:37 ]
Witam
Dziś znowu zaświecił się check engin
Wcześniej jakoś sam zgasł po odpaleniu silnika - nie skasowałem błędu katalizatora po prostu zauważyłem że się nie pali .
Przejechałem bliżej określony dystans około 70 km i się zapaliła lampka -tak jak zwykle po skasowaniu katalizatora w tej samej okolicy drogi powrotnej z pracy ...
sprawdziłem błędy i mam :
P0421 catalist efficency fail - b1 czyli katalizator
P0765 Shift control solenoid valve znaczy coś odnośnie czujnika zmiany biegów ale bardziej mi to pachnie automatyczną skrzynią a ja mam manualną ten błąd już raz wystąpił poprzednio w podobnych okolicznościach
i do tego magiczny błąd P00F4 NO MACH IN DATABASE Pisane dużymi literami
Błędy pojawiły się po raz drugi wcześniej prawie miesiąc temu i po skasowaniu było jakiś czas ok
Co z tym robić gdzie szukać przyczyn :?:
Chcę za jakiś czas założyć gaz ale , najpierw moim celem jest doprowadzenie silnika do stanu perfekcji .
Czy ktoś mógł by coś podpowiedzieć może ktoś coś po Angielsku , Niemiecku czy Rosyjsku mógł by znaleźć na forach.
Niestety ja to tylko po Polsku umiem i to jeszcze z edytorem muszę współpracować by coś bez ort. napisać ...
Czekam na jakieś wsparcie koledzy
Pozdrawiam serdeczne
[ Dodano: 2016-07-31, 13:30 ]
Witam ostatnio wymieniłem u siebie klocki i tarcze na przedniej osi ...
Widok jaki zastałem po zdjęciu kuł był oszałamiający - podzielę się linkiem do zdjęć które zrobiłem
https://drive.google.com/folderview?id=0B5zrd4r5cvktNFdhODFyYzZxMG8&usp=sharing
Zakupiłem tarcze i klocki TRW puki co mają najechane jakieś 50 km czyli jeszcze się układają .
Zauważyłem że koło przednie od strony kierowcy zjadło klocki do końca aż do blachy klocka a koło od pasażera sporo mniej mniej czy to normalne ?
Tarcze wymieniłem bo były już po niżej minimalnej grubości
Tylne tarcze były ok więc wymieniłem tylko klocki choć nie było to pilną potrzebą
Puki co pojazd eksploatuje się bardzo dobrze poza tą kontrolką katalizatora ale to na razie musi poczekać
Pozdrawiam
Nawigacja