Autor Wątek: [Santa Fe CM] 2.2 CRDI 155KM D4EB padające silniki?  (Przeczytany 49632 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline DjKosmit

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 62
    • http://www.cafe-chocolate.pl
[Santa Fe CM] 2.2 CRDI 155KM D4EB padające silniki?
« Odpowiedź #45 dnia: 11 Kwiecień 2018, 17:42:04 »
U mnie to było przy 178 tyś.
Jestem po 1000 km i zmianie oleju jak na razie ok.

Michnik

  • Gość
[Santa Fe CM] 2.2 CRDI 155KM D4EB padające silniki?
« Odpowiedź #46 dnia: 12 Kwiecień 2018, 16:47:16 »
Powiem tak: nie kupujcie tego auta z tym silnikiem. A jak już macie to sprzedajcie.

Od remontu silnika pada coś non stop. A to świece , a to czujnik wału, alternator, brak jakiejś masy skutkujący "choinką" świateł,  turbina, w międzyczasie z klimy zszedł czynnik i nie chłodzi lewa strona. Wczoraj odmówił posłuszeństwa rozrusznik.

Do tych 200 tys. km było W MIARĘ ok. Przy 205000 padł silnik, a do 215000 już chyba wszystko co jest pod maską - nawet akumulator(chociaż to akurat element eksploatacji).

I nie piszcie mi tu , że jak się dba tak się ma. Bo samochód serwisowany na oryginalnych częściach aso. Olej zawsze lany dobry.

Offline tomspeed

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 37
[Santa Fe CM] 2.2 CRDI 155KM D4EB padające silniki?
« Odpowiedź #47 dnia: 12 Kwiecień 2018, 21:04:14 »
wiekszosc naszych hultajow jezdzi wlasnie z tym silnikiem,

i w wiekszosci przypadkow nikt nie ma z nim problemow.



masz to auto od nowosci??

Offline Tobi6

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 3
[Santa Fe CM] 2.2 CRDI 155KM D4EB padające silniki?
« Odpowiedź #48 dnia: 22 Kwiecień 2018, 08:01:10 »
Witam dobrzy ludzie. Pisze tutaj bo bardziej odpowiedniego posta nie znalazłem.  Jeżeli jest to bardzo proszę o przeniesienie.
Mianowicie mam problem którego od dłuższego czasu nie potrafię zdiagnozować.  Chodzi o stuki, terkot z okolic silnika powyżej 2000 obr. Stuki słychać tylko podczas jazdy i tylko powyżej 2000 obrotów.  Panewki ok, zresztą dźwięk jest od listopada 2017 wiec panewki do dziś juz dawno by się zatarly. Miał ktoś taka przypadłość?  Ja już nie wiem gdzie szukac. Wczoraj wymienilem kompletne sprzęgło ale dźwięk dalej jest. Dźwięk taki ze każdy na pierwszy słuch identycznie jak panewki.

Offline Piotrek79

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 995
[Santa Fe CM] 2.2 CRDI 155KM D4EB padające silniki?
« Odpowiedź #49 dnia: 23 Kwiecień 2018, 10:39:42 »
Sprawdź sprzegielko/rolkę alternatora.
Wpisz sobie w YouTube jak takie coś wydaje dźwięk i porównaj.

Offline Tobi6

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 3
[Santa Fe CM] 2.2 CRDI 155KM D4EB padające silniki?
« Odpowiedź #50 dnia: 23 Kwiecień 2018, 18:45:25 »
Rolkę wymienilem od razu jak pojawił się ten dźwięk.  Faktycznie było zatarte sprzegielko ale dźwięk jest nadal.

Offline Piotrek79

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 995
[Santa Fe CM] 2.2 CRDI 155KM D4EB padające silniki?
« Odpowiedź #51 dnia: 26 Kwiecień 2018, 19:11:54 »
Nie wiem  jak jest w 2.2 ale w 2.0 crdi występowało też takie terkotanie jak wyrobione jest napęd/sprzegielko pompy wysokiego ciśnienia. Napędzana jest od wałka rozrządu.

bartekk377

  • Gość
[Santa Fe CM] 2.2 CRDI 155KM D4EB padające silniki?
« Odpowiedź #52 dnia: 28 Kwiecień 2018, 16:07:04 »
Potwierdzam slaby silnik przy 250k padla mi uszczelka pod glowica. Po sciagnieciu glowicy okazalo  ze zawory powyginane są z jakiegos powodu do tego potwierdzam ze pojawily sie pekniecia na glowicy w okolicy swiec zarowych ale po testach ciscieniowych niby wszystko ok.
Przy takim przebiegu wymienilem juz pol osprzetu na silniku, turbo intercooler ,chłodnice, alternator z pompa, akumulator jak narazie włożyłem w auto prawie połowę kasy za ktora go kupilem 4 lata temu. :evil:

Michal91

  • Gość
[Santa Fe CM] 2.2 CRDI 155KM D4EB padające silniki?
« Odpowiedź #53 dnia: 18 Czerwiec 2018, 22:41:52 »
Coś w tym jest. Kupiłem od dziadka Auto 8-)  przebieg 90 tyś świeżo wymieniony rozrząd ASO niestety zaraz po tym tj 56 tys kilometrów dalej zapchał się smok. dywagacje panów z aso były takie że dziadek nie zmieniał zbyt czesto oleju i jak ja zacząłem jeździć to wypłukałem syf i zleciało to na dół i zapchało smoka takimi farfoclami plus opiłki  8-) . Stoimy na tym że auto jeździ aczkolwiek dwie panewki na dole zarysowane plus wałek rozrządu przytarty. Jednak auto zgasło przy tym fakcie i zaraz postój jak zobaczyłem magiczną lampkę alladyna. Rozebrali złożyli nowy olej i póki co jeździ czasem wyje czasem puka ale 1200 km zrobione. A teraz nie wiem co zrobić remont ? drugi motor ? czy swap na 197km tylko w aso nie potrafią odpowiedzieć czy będzie pasował mają się zagłębić ale wy macie większą wiedzę niż ASO :D:D:D a na dodatek na dwumasie jakieś dziwne opiłki coś tam trze nie kazałem rozbierać bo coś jeszcze wyleci. Co wy na to forumowicze. Dodam że dbam o auto oleje na czas 5w30 SHELL Helix Ultra. wszystko ASO za wiele tego nie było bo tylko eksploatacyjne rzeczy czytaj klocki jakieś elementy zawieszenia i czujnik położenia wału.

Offline Tomasz1222

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 22
[Santa Fe CM] 2.2 CRDI 155KM D4EB padające silniki?
« Odpowiedź #54 dnia: 24 Październik 2019, 19:49:18 »
Oryginalne panewki korbowodowe w silnikach 2.0 d4ea 2.2 d4eb
Są mosiężne i mają zielonkawy kolor
Taki silnik robi spokojnie 500.000
Natomiast później albo wcześniej coś zaczęli kombinować i wkładać stalowe panewki jakby ktoś robił remont silnika to proponuję dobrać panewki sputter od antary lub captiva silnik nie będzie miał wady fabrycznej i będzie jeździł długie lata

Polecam sklep z częściami tylko do koreańskich samochodów to nie jest żadna reklama w takie panewki zaopatrywali radiowozy Kia ceed samochody mają takie same wały korbowe więc pasują i do Santa fe i wszędzie
Top serwis Warszawa marki ulica cmentarna 2 tam siedzi facet co się zna a nie pierdoli głupoty w panewce trzeba spiłować zamek bo nie pasuje bodajże do korbowodu Jednak późniejsze silniki gdzieś tak od 2009 roku o mocy 150 koni chodzi o silnik D4ea 2.0 jest pozbawiony wałków balansowych w misce olejowej i czasami korbowody mają wcięcie i nie trzeba pozbywać się zamka z panewki

Offline lukaszpiast

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 93
[Santa Fe CM] 2.2 CRDI 155KM D4EB padające silniki?
« Odpowiedź #55 dnia: 01 Styczeń 2020, 14:39:27 »
Powiem tak koledzy....

Posiadam te auto już 2 lata silnik 2.2 D4EB 2008r  150KM . Autko jest świetne i bardzo dynamiczne tylko trzeba o nie zadbać odpowiednio . Największa bolączką tych silników jest szybko parciejaca gumka w filtrze oleju zwana zaworkiem zwrotnym zapobiega cofania się oleju do miski . Jeśli będziemy wymieniać te gumkę co 2, 3 wymianę oleju to możemy o tym problemie zapomnieć , gumka taka na Fox Rzeszów kosztuje grosze dosłownie . Jest jeszcze druga bolączka tych silników podkładki puszczają pod wtryskami i spaliny dostają się do oleju , wtryski są pod pokrywą zaworów więc jak puszczają nie będziemy widzieć na zewnątrz dopiero jak odkręcimy korek wlewu oleju można to skontrolować , jeśli czuć spaliny i słychać głośne cykanie znaczy że musimy wymienić podkładki pod wtryskami , dłuższą jazda na wydmuchanych podkładkach powoduje gromadzenie sie dużego nagaru w silniku aż w końcu smok się zatka i zatrzemy silnik. Ten silnik jest super nie miałem nigdy lepszego diesla + napęd 4x4 jest jak czołg tylko trzeba o niego zadbać i kontrolować jego stan. Gumkę w filtrze oleju wymieniamy co 2, 3 wymiany oleju a podkładki pod wtryskami co 100/ 150 tys kilometrów i zapominamy o tym silniku tylko lać wymieniać wszystko na czas i cieszyć się z jazdy. Pozdrawiam

Offline lukaszpiast

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 93
[Santa Fe CM] 2.2 CRDI 155KM D4EB padające silniki?
« Odpowiedź #56 dnia: 03 Styczeń 2020, 09:11:12 »
Mam na blacie 230tys oryginalnie dzisiaj właśnie wymieniałem podkładki pod wtryskami bo na jednym zaczęło puszczać , głośne cykanie po odkręceniu korka oleju plus dymienie . Przedstawiam wam zdjęcia , podkładki oryginalnie tyle wytrzymały 230tys km .

Offline Fabiosoldier

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 18
    • http://www.komputerykoszalin.pl
[Santa Fe CM] 2.2 CRDI 155KM D4EB padające silniki?
« Odpowiedź #57 dnia: 03 Styczeń 2020, 13:50:32 »
Witam i przyznam że strach mnie obleciał jak czytam te posty o awariach silnika mam 2.2 CRDI  155km 2007 rok i przejechane 330tys, muszę przyznać że  auto serwisowane w ASO rok w rok przeglądy i wymiana jeśli trzeba wszystkiego (filtry itd...), mam auto od nowości i nigdy silnik nie był naprawiany jedynie chłodnica klimy, rozrusznik ,alternator, akumulator, klocki, tarcze i żarówki autko do dziś jezdni tak jaki kiedyś no może silnik troszkę głośniejszy, ale po przeczytaniu waszych postów strach mnie obleciał :-( bo przyzwyczaiłem się do tego autka i to bardzo.

Offline lukaszpiast

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 93
[Santa Fe CM] 2.2 CRDI 155KM D4EB padające silniki?
« Odpowiedź #58 dnia: 03 Styczeń 2020, 18:09:48 »
Spokojnie możesz śmiało jeździć to są super samochody i silniki wytrzymałe o ile dobrze się o nie zadba.

ŚWIETE PODSTAWY URZYTKOWANIA SILNIKA 2.2 D4EB CRDI :

1-WYMIANA OLEJU I WSZYSTKICH FILTROW MAX DO 10tyś. KM

2-WYMIANA CO 2,3 WYMIANY OLEJU USZCZELKI GUMOWEJ W FILTRZE OLEJU

3-WYMIANA PODKLADEK POD WTRYSKAMI CO WYTRZYMUJA PRZEWARZNIE DO
   150 TYS , KONTROLA CO JAKIS CZAS ( ODKRECAJAC KOREK WLEWU OLEJU )

I TYLE ;) Jeśli tego będziemy przestrzegać to nic nam nie grozi , znam parę osób co mają te silniki i podtrzymują moje wnioski .

Jeśli ma ktoś jeszcze jakieś spostrzeżenia , rady bać ostrzeżenia proszę pisać .

Offline Marcin1985

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 37
[Santa Fe CM] 2.2 CRDI 155KM D4EB padające silniki?
« Odpowiedź #59 dnia: 05 Styczeń 2020, 21:35:02 »
Czesc a ja tak sie zastanawialem podczas czyszczenia smoka skad tam tyle takiego jakby zuzlu ,nagaru, bo mi kontrolka dlugo swiecila oleju.korka nie odkrecalem i nie sluchalem ale jutro rano polece  zobaczyc. Czy podkladki tylko w fox rzeszow? Po wymianie podkladek trzeba jakos ustawiac wtryski? Pozdrawiam i porzadna flacha sie nalezy za te info.