Autor Wątek: [Santa Fe CM] 2.2 CRDI 155KM D4EB padające silniki?  (Przeczytany 49571 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Michnik

  • Gość
[Santa Fe CM] 2.2 CRDI 155KM D4EB padające silniki?
« dnia: 31 Marzec 2016, 15:59:11 »
Witam

Takie pytanie nie fajne : czy te silniki często padają? Są jakieś wadliwe słabe? Czy tylko ja mam takiego pecha, że mi pękł tłok na 2gim cylindrze?

Jestem na etapie remontu , ale wolałbym wiedzieć czy aby ten silnik nie jest jakis fabrycznie awaryjny. Przebieg 205000 (100% pewny).

Całe życie jeździłem niemcami i japońcami i nigdy takich cudów nie doświadczyłem :/
Owszem padały turbiny itp ale nigdy silnik.

Generalnie jakieś rady apropo remontu?

Wtryski posłałem do sprawdzenia do Bosch Service bo pewnie ten na 2gim cylindrze lał.

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
[Santa Fe CM] 2.2 CRDI 155KM D4EB padające silniki?
« Odpowiedź #1 dnia: 03 Kwiecień 2016, 19:45:14 »
Dodaj tag tematu [Santa Fe CM] wg. poniższej instrukcji.

Trzeba kliknąć po prawej stronie postu na „EDYTUJ” i następnie:




http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=4868&highlight=wa%BFna

djmcg

  • Gość
[Santa Fe CM] 2.2 CRDI 155KM D4EB padające silniki?
« Odpowiedź #2 dnia: 09 Kwiecień 2016, 14:56:19 »
Akurat ta jednostka jest bardzo udanym mało awaryjnym dieslem.

felkner

  • Gość
[Santa Fe CM] 2.2 CRDI 155KM D4EB padające silniki?
« Odpowiedź #3 dnia: 10 Kwiecień 2016, 07:36:49 »

Michnik

  • Gość
[Santa Fe CM] 2.2 CRDI 155KM D4EB padające silniki?
« Odpowiedź #4 dnia: 11 Kwiecień 2016, 11:07:16 »
Cytat: "djmcg"
Akurat ta jednostka jest bardzo udanym mało awaryjnym dieslem.


Może i jest...ale nie wygląda.
Oglądałem ten silnik po rozbiórce i nie wzbudza zaufania. Ścianki cieniutkie jak"papier".
U mnie pękł niestety drugi cylinder...a także jest w nim dziura. Do tego między końcówką świecy żarowej , a zaworem jest pęknięcie (które ponoć nie wpływa na nic, ale jednak jest).

Dodatkowo przy okazji rozbiórki: dwumas do wymiany, tarcza sprzęgła również, wtryskiwacze zużycie kawitacyjene 4szt(koszt 2400pln). Jedyne co jest ok to turbina heh.
Przebieg 205000. Cały czas w ASO auto serwisowane - od zakupu.

Artur_2

  • Gość
[Santa Fe CM] 2.2 CRDI 155KM D4EB padające silniki?
« Odpowiedź #5 dnia: 21 Kwiecień 2016, 21:15:26 »
Podłączę się do tematu i spytam. Jakie są objawy zużytych wtryskiwaczy w 2,2 crdi 150 koni? Mam dziwną pracę silnika podczas zmiany biegów a mianowicie kiedy zmieniam biegi  i puszczam sprzęgło to w pierwszej chwili jest słyszalny taki odgłos jakby klekotały zawory. Jak już puszczę sprzęgło i silnik wyrówna obroty odpowiednio do biegu to się uspokaja. Jest tak jak ruszam szybko i szybko zmieniam biegi. Jeśli jadę lajtowo i przy zmianie biegu delikatnie rozpędzam to jest ok. Czy ktoś może miał podobny przypadek?

Offline zkit

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 143
[Santa Fe CM] 2.2 CRDI 155KM D4EB padające silniki?
« Odpowiedź #6 dnia: 22 Kwiecień 2016, 16:08:07 »
To może wskazywać na złą jakość oleju, który reguluje luzy zaworowe.

Offline vanhelsing

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 409
[Santa Fe CM] 2.2 CRDI 155KM D4EB padające silniki?
« Odpowiedź #7 dnia: 22 Kwiecień 2016, 21:28:15 »
Cytat: "Michnik"
[...]U mnie pękł niestety drugi cylinder...a także jest w nim dziura. Do tego między końcówką świecy żarowej , a zaworem jest pęknięcie (które ponoć nie wpływa na nic, ale jednak jest). Dodatkowo przy okazji rozbiórki: dwumas do wymiany, tarcza sprzęgła również, wtryskiwacze zużycie kawitacyjene 4szt(koszt 2400pln). Jedyne co jest ok to turbina heh.
Przebieg 205000. Cały czas w ASO auto serwisowane - od zakupu.

 :shock: Ile to będzie kosztowało? Wygląda na to, że ponad 10 tys?

Artur_2

  • Gość
[Santa Fe CM] 2.2 CRDI 155KM D4EB padające silniki?
« Odpowiedź #8 dnia: 24 Kwiecień 2016, 20:18:00 »
Cytat: "zkit"
To może wskazywać na złą jakość oleju, który reguluje luzy zaworowe.

Zjawisko to występuje też bezpośrednio po wymianie ojeju. Możliwe, że stosuję niewłaściwy olej (Shell 5W30)? Wymieniam co 10 tys. km. Na liczniku jest 220 tys.km. Dokładnego przebiegu silnika nie znam bo auto było sprowadzone 3 lata temu a wtedy mogły być różne cyrki. Motor nie pobiera oleju i pali na dotyk. Zużycie paliwa średnio nie przekracza 8 l/100 km. Czy sugerujecie zmianę oleju na inny?

Michnik

  • Gość
[Santa Fe CM] 2.2 CRDI 155KM D4EB padające silniki?
« Odpowiedź #9 dnia: 26 Kwiecień 2016, 15:21:08 »
Cytat: "vanhelsing"
Cytat: "Michnik"
[...]U mnie pękł niestety drugi cylinder...a także jest w nim dziura. Do tego między końcówką świecy żarowej , a zaworem jest pęknięcie (które ponoć nie wpływa na nic, ale jednak jest). Dodatkowo przy okazji rozbiórki: dwumas do wymiany, tarcza sprzęgła również, wtryskiwacze zużycie kawitacyjene 4szt(koszt 2400pln). Jedyne co jest ok to turbina heh.
Przebieg 205000. Cały czas w ASO auto serwisowane - od zakupu.

 :shock: Ile to będzie kosztowało? Wygląda na to, że ponad 10 tys?


Całkowity koszt naprawy tego wszystkiego 10500...
Bez komentarza....

jajfa

  • Gość
[Santa Fe CM] 2.2 CRDI 155KM D4EB padające silniki?
« Odpowiedź #10 dnia: 29 Kwiecień 2016, 10:00:01 »
Padające siliniki w Santa Fe to bezyniaki. Disle są dobre a serwisowanie w ASO nie daje w dzisiejszych czasach żadnej gwarancji bo często pracują tam ludzie z łapanki.

Offline zicer1977

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 19
[Santa Fe CM] 2.2 CRDI 155KM D4EB padające silniki?
« Odpowiedź #11 dnia: 02 Czerwiec 2016, 14:09:54 »
Ja też w końcu ubiegłego roku zaliczyłem padnięcie silnika w moim Santa Fe. Mechanicy z którymi rozmawiam do dzisiaj nie znajdują przyczyny tego faktu a mianowicie.
Już teraz dokładnie nie pamiętam ale chyba na 2-gim cylindrze urwał się grzybek zaworu i spadł na tłoka a ten nim przywalił w głowicę. Na całe szczęście po uderzeniu w głowicę zawór tam został i nie zniszczył gładzi cylindra.
Do wymiany poszedł tłok + pierścienie i kompletna głowica. Głowicę mam jeszcze dla potomnych, jak ktoś chce mogę zrobić fotkę. Z relacji znajomego, który jeździ po samochody za granicę wynika, że jest tam cała masa Santa Fe z 2.2CDRi z padniętymi silnikami. Nawet teraz nie dawno przywiózł kolejnego z Włoch, auto piękne a silnik padnięty no i 2.2CRDi.

jajfa

  • Gość
[Santa Fe CM] 2.2 CRDI 155KM D4EB padające silniki?
« Odpowiedź #12 dnia: 22 Czerwiec 2016, 14:28:16 »
Silniki 2.2 CRDI są pierwsza kasa a padaki to są 2.7 w bezynie.

2.2 CRDI to silnik Mercedesa które były montowane m.in. w busach Sprintera które potrafią przekręcać licznik na tym silniku.

Michnik

  • Gość
[Santa Fe CM] 2.2 CRDI 155KM D4EB padające silniki?
« Odpowiedź #13 dnia: 04 Sierpień 2016, 12:00:01 »
Jak widać nie w moim przypadku. Zresztą odwiedziłem ostatnio kilku mechaników a także handlarzy częściami i większość kazała CRDI omijać z daleka.

Sam widziałem ten silnik po rozbiórce i te cieniutkie"papierowe" ścianki silnika nie napawają optymizmem.

jajfa

  • Gość
[Santa Fe CM] 2.2 CRDI 155KM D4EB padające silniki?
« Odpowiedź #14 dnia: 04 Sierpień 2016, 14:58:45 »
Opinie z tej strony  http://www.motodiesel.pl/silniki/3028-silnik-22-crdi.html nie potwierdzają tej opinii o silnikach CRDI