Autor Wątek: [i30 CW] Nieregularne bicie koła przy wysokich prędkościach  (Przeczytany 5307 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

hellboyek

  • Gość
Witam serdecznie, mam drobny problem.

Kupiłem przed zimą opony - Dębica Frigo 2 185/65 R15. Po założeniu na stalówki i rozpędzeniu się, powyżej 100 km/h pojawiło się bicie w jednym z tylnych kół i wibracje w aucie. Później różnie bywało, przy różnych prędkościach się pojawiało, więc pojechałem do miejsca, gdzie kupowałem opony i jednocześnie zakładałem. Facet wyważył raz jeszcze (choć sam tego nie widziałem) i powiedział, że jest ok, ale jedna z tylnych felg jest skrzywiona i stąd mogą pojawić się "bicia"

Chciałem kupić felgę, ale trochę to odkładałem i w pewnym momencie "bić" przestało, niezależnie od prędkości.

Jakiś czas temu przyszła pora na zakup letnich. Tym razem padło na Dębice Presto 185/65 R15. Po wyjeździe na trasę... znowu to samo. Od 100 km/h czuć bicie i wibracje w całym aucie (znowu z tyłu). Dzień później już cisza, a po kilku dniach bicie uaktywniło się w połowie 50-kilometrowej trasy autostradą...

W międzyczasie robiłem serwis klimy, więc zagaiłem do gościa. Ten wykluczył wyważenie (z racji, że jest to nieregularne), trochę pokombinował i stwierdził, że być może piasta.

Dla pewności, pojechałem na szarpak. Zszedłem pod auto z facetem, ale ten powiedział, że wszystko jest jak nowe i po diagnozie nie widać ewentualnej przyczyny.

Pytanie co zrobić? Znawca ze mnie żaden, ale skoro bicie ustało na zimówkach, to pytanie czy rzeczywiście może być temu winna felga, a może to cykliczny błąd przy wyważeniu, a może jednak skupic się na jednej części?

Proszę o pomoc i z góry dziękuję

PS. Samochód Hyundai i30 1.6 CRDi Kombi 2011

karol0773

  • Gość
[i30 CW] Nieregularne bicie koła przy wysokich prędkościach
« Odpowiedź #1 dnia: 16 Luty 2016, 00:18:29 »
Tak miałem to samo, felga jest krzywa. Dopiero jak się zatrzymałem przestało bić

Offline adrianc90

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 61
[i30 CW] Nieregularne bicie koła przy wysokich prędkościach
« Odpowiedź #2 dnia: 25 Luty 2016, 16:45:56 »
A to jest "bicie" czy bardziej "napie......ie"?

U mnie co jakiś czas (na początku powyżej 110, potem już nawet powyżej 60) strasznie waliło jakbym miał subwoofer w bagażniku i samochód wpadał w wibracje. Problemem był ręczny. W tych autach są tarczobębny a w nich jest mechanizm odpowiadający za rozwieranie szczęk. Był trochę zatarty i po spuszczeniu ręcznego szczęki nie wracały do prawidłowej pozycji, leciutko ocierały o bęben i co jakiś czas koło wpadało w wibracje. Wystarczyło przesmarować mechanizm i jest w porządku.

Jak to sprawdzić:

1. Sprawdź czy koła się grzeją
2. Sprawdź czy dźwignia ręcznego po powrocie jest tak luźna, że możesz małym palcem sobie ją do góry podnosić (w niedużym zakresie)
3. Jak wystąpi wibracja podczas jazdy lekko zaciągnij ręczny - jeśli przestaje bić znalazłeś przyczynę.

EDIT:

Nie ma to jak odpowiadać na post sprzed pół roku... Sorry, nie zauważyłemm

Offline grinch

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 32
[i30 CW] Nieregularne bicie koła przy wysokich prędkościach
« Odpowiedź #3 dnia: 14 Marzec 2016, 21:28:16 »
Ciekawe ale też ostatnio miałem problem z wibracjami przy prędkościach około 100km - mechanik poluzował trochę ręczny i jest spokój.