Autor Wątek: [Santa Fe CM] Błędy P0420 i P0430 ( Catalyst System Efficien  (Przeczytany 10951 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

pgaz

  • Gość
Cześć, też mam podobne błędy na przemian z za słabą i za mocną dawką.

z 3 lata temu zamontowałem Staga, początkowo błędy wyskakiwały dość często w chwili obecnej po 3 strojeniu wyskakują raz na pół roku. Nie wiem czy gazownik ustawia za słabą dawkę ale wyskakuje to w połączeniu z mega ślamazarną jazdą.

Offline powell

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 75
[Santa Fe CM] Błędy P0420 i P0430 ( Catalyst System Efficiency Below Threshold )
« Odpowiedź #16 dnia: 14 Kwiecień 2017, 14:00:08 »
W mojej Sancie pojawił się Check, odczytałem błędy, był tylko jeden:

P0741: Torque Converter Clutch Circuit Performance or Stuck Off

Też mam gaz, ale jakoś nie bardzo mi pasuje ten konkretnie błąd do gazu. Jak tam u Was sytuacja? Pojawiają się błędy? A P0741 ?


Offline powell

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 75
[Santa Fe CM] Błędy P0420 i P0430 ( Catalyst System Efficiency Below Threshold )
« Odpowiedź #18 dnia: 14 Kwiecień 2017, 20:30:22 »
Dzięki, znalazłem podobny opis w gdzie indziej. Przy okazji - przestało mi działać logowanie do tego serwisu. Niedawno się zarejestrowałem, poklikałem sobie i działało. Teraz wpisuję login i hasło, wciskam "Log in" i nic się nie dzieje. Jakby przycisk nie miał podpiętej funkcji do wykonania.

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
[Santa Fe CM] Błędy P0420 i P0430 ( Catalyst System Efficiency Below Threshold )
« Odpowiedź #19 dnia: 14 Kwiecień 2017, 20:33:26 »
Loguj się z linku aktywacyjnego zapisz hasło i potem z zarządzania hasłami w windows.

Offline powell

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 75
[Santa Fe CM] Błąd skrzyni biegów P0741
« Odpowiedź #20 dnia: 25 Kwiecień 2017, 08:42:53 »
Zapaliła się u mnie  kontrolka Check i pojawił się błąd
P0741 - Torque Converter Clutch Circuit Performance or Stuck Off

Wstępnie rozpoznałem sprawę, jest to błąd automatycznej skrzyni biegów, występuje w momencie gdy pojawią się poślizgi na sprzęgle TCC (Torque Converter Clutch albo Damper Clutch). Sprzęgło to działa inaczej niż w skrzyniach biegów manualnych - zaczyna pracować (załącza się) dopiero na ostatnim (czwartym) biegu, kiedy obroty silnika już się gwałtownie nie zmieniają (czyli w momencie, gdy samochód osiągnął prędkość podróżną). Chodzi o to, żeby zmniejszyć opór oleju w skrzyni i oszczędzić paliwo przez "bezpośrednie" (bez pośrednictwa oleju) połączenie wału silnika ze skrzynią biegów.

Opis Hyundaia:
The torque converter clutch solenoid valve is activated, with the gear in D4, by the Transmission Control Module (TCM) in response to signals sent from the vehicle speed and the Engine Control Module (ECM). Lock-up piston operation will then be controlled. When the torque converter clutch solenoid valve is activated, the torque converter lockup clutch will engage creating a 1 to 1 RPM ratio between the transmission input shaft and the rotational speed of the torque converter. Lock-up operation, however, is prohibited when A/T fluid temperature is too low. When the accelerator pedal is depressed (less than 2/8) in lock-up condition, the engine speed should not change abruptly. If there is a big jump in engine speed, there is no lock-up.

Wygląda na to, że u mnie sprzęgło to zaczyna się trochę ślizgać. Jeśli sterownik wykryje poślizgi, po jakimś czasie wyświetla błąd P0741. Z tego co zrozumiałem, może to wystąpić "na trasie", zwykle, gdy jedziemy szybko (duże opory). Podobno objawem widocznym jest lekkie szarpanie podczas jednostajnej jazdy. I to się mniej więcej u mnie zgadza, chociaż szarpanie jest baaardzo sporadyczne i bardzo niewielkie. Rozmawiałem z mechanikiem od skrzyń biegów, mówił, że w przypadku dużego zużycia sprzęgła czuje się, jakbyśmy jechali po "tarce", tak szarpie.

Jeszcze opis błędu:

DTC DESCRIPTION
The PCM/TCM increases the duty ratio to engage the Damper Clutch by monitoring slip rpms (difference value between engine speed and turbine speed). To decrease the slip of the Damper Clutch, the PCM/TCM increases the duty ratio by appling more hydraulic pressure. When slip rpm does not drop under some value with 100% duty ratio, the PCM/TCM determines that the Torque Converter Clutch is stuck OFF and sets this code.


Możliwe przyczyny wystąpienia błędu:
- Low transmission fluid level
- Dirty transmission fluid
- Faulty torque converter clutch solenoid valve
- Torque converter clutch solenoid valve harness or connectors
- Torque converter clutch solenoid valve circuit is open or shorted
- Transmission internal mechanical problem


tak więc może to być albo za niski poziom oleju lub jego zła jakość, albo jakieś poważniejsze usterki.

I teraz przechodzę do pytania. Czy ktoś to miał u siebie, czy wymiana oleju pomogła, jeśli nie, to co było przyczyną? Ciekawostką jest to, że dzisiaj Check mi zgasł, jakby błąd sam się skasował, mieliście tak u siebie?
Będę jechał jeszcze do jednego speca od skrzyń, pewnie wymienię olej (pytanie - dynamicznie, czy statycznie?). Ten jeden gość, który oglądał mój samochód zastrzegł sobie, że dynamicznie może mi wymienić tylko,  jeśli nie będzie żadnych błędów od skrzyni. No ale skoro u mnie błąd sam znika, to jak to traktować? Olej sprawdzaliśmy, poziom jest prawidłowy, dla mnie sam olej na bagnecie jest jeszcze różowy, ale mechanik mówi, że to może być złudne - czasem na bagnecie jest super, a po spuszczeniu są opiłki w oleju.
Będę wdzięczny za uwagi.

szyszkin

  • Gość
powell mam identyczne objawy. Poziom oleju również dobry i również wygląda ok.
Check raz się wyświetli i wisi. Czasem jednak wyświetli się i zniknie przy którymś odpaleniu.
Nie wiem jak u Ciebie ale u mnie trzeba zrzucić skrzynię, żeby filtr wymienić bo jest w środku.
Daj znać czy coś z tym udało Ci się rozwiązać.

Offline powell

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 75
Tak, w naszych skrzyniach filtr jest wewnątrz.
Generalnie check w tej chwili się nie świeci, oleju jeszcze nie wymieniałem. Nie mam też specjalnie zastrzeżeń do pracy skrzyni, więc dałem sobie na razie luz.

Z innej beczki - uważam, że przeniesienie mojego postu do tego wątku to pomyłka. Jaki związek ma błąd katalizatora z błędem od skrzyni biegów? Ten wątek był o błędach związanych z instalacją LPG, natomiast mój problem dotyczy skrzyni biegów. Ale to tylko moje zdanie.