Autor Wątek: [Santa Fe CM] Błędy P0420 i P0430 ( Catalyst System Efficien  (Przeczytany 10942 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

szyszkin

  • Gość
Hej
Kolejny dzień kolejny problem :). Tak to jest ze świeżą używką trzeba dojść do ładu.
Dziś pojawiło się:
P0420: Catalyst System Efficiency Below Threshold (Bank 1)
P0430: Catalyst System Efficiency Below Threshold (Bank 2)

Jechałem na gazie. Tak jak wcześniej pisałem. Jak zatrzymam się na światłach to czasem lekko się wyrywa. Ale tylko na gazie.
Myślałem, że to ustało po wymianie cewki ale jednak nie. Jak się dobrze silnik nagrzeje to takie poszarpywanie się pojawia.

Więc szukam rady u Was. Jak to zdiagnozować / wyleczyć / zapomnieć ?
Co to jest zapchany katalizator?

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
Dodaj tag tematu [Santa Fe CM]

Skasuj błędy i pojeździj tylko na benzynie.

szyszkin

  • Gość
Jeździłem dziś cały czas na paliwie zrobiłem z 50 km i nic nie wyskoczyło.

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
Zrób jeszcze ze 150 km i najlepiej długie odcinki ze stałymi obrotami ok 3000 obr/min. Są to warunki do wystąpienia tych błędów. Jeśli błędy nie wrócą to znaczy że winne jest LPG.

szyszkin

  • Gość
Tak jest. Dziś jeszcze trochę jeździłem cały czas na benzynie i wyskoczył błąd:

P0441: Evaporative Emission Control System Incorrect Purge Flow

Mam wrażenie, że wyskoczył na jeździe na wstecznym. Nie wiem czy to może mieć wpływ.

Ale wcześniej jak się pojawiły tam te to o ile dobrze kojarzę to również przy cofaniu.

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
Sprawdź wężyki które idą do i od zaworka PCSV.


szyszkin

  • Gość
Dzięki sprawdzę zaraz po powrocie.

Wyjechałem w góry i po drodze tak z 200 zrobiłem na benzynie. Zaraz po odpaleniu ran o na zimnym. Znowu podczas cofania pokazał się błąd:
P0741: Torque Converter Clutch Circuit Performance or Stuck Off
Skasowałem i przejechałem 200 trasy. Nic się nie pokazało.

Potem przełączyłem na gaz i ten błąd P0741 wyskoczył ponownie.
Skasowałem i przejechałem 200 km na gazie.
I póki co nie ma błędu.

Jutro będę wracał. I potem biorę się za sprawdzanie i naprawiania.

Czy ten błąd może być powiązany z tamtymi?

Offline volcan

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 540
    • http://www.prace-geologiczne.pl
Wygląda to na błąd sprzęgła (konwertera momentu). Pachnie mi to wszystko uszkodzoną wiązką elektryczną, lub problemem ze sterownikiem.

szyszkin

  • Gość
mam w poznaniu dobrego elektryka. Podjadę po powrocie. Jak z Cytryną C5 doszedł do ładu to tu powinien też dać radę.

// edit
W drodze powrotnej na LPG przy jakimś gwałtownym przyśpieszaniu wyskoczyły wszystkie:
P0420: Catalyst System Efficiency Below Threshold (Bank 1)
P0430: Catalyst System Efficiency Below Threshold (Bank 2)
P0741: Torque Converter Clutch Circuit Performance or Stuck Off

Dziś sprawdzę te wężyki.

// edit

szukałem tych wężyków i nie mogę znaleźć. Postaram się jeszcze tam zajrzeć ale słaby dostęp tam jest.

Ogólnie od kilku dni błąd się nie pojawił mimo, że cały czas smiga na gazie. Może coś tam mu się po trasie z gór przedmuchało. Bo dostał trochę po zaworach w tej trasie.

Offline volcan

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 540
    • http://www.prace-geologiczne.pl
Możliwe, że gdzieś woda grasowała (tak mi się wydaje - za dużo różnych błędów było...) i po takiej trasie wyschła i problemy minęły.

szyszkin

  • Gość
[Santa Fe CM] Błędy P0420 i P0430 ( Catalyst System Efficiency Below Threshold )
« Odpowiedź #10 dnia: 22 Kwiecień 2016, 18:35:46 »
Ok po chwili przerwy temat powraca.

Podsumowując czy na gazie czy na benie wyskakują mi co jakiś czas naprzemiennie lub razem te błędy:

P0420: Catalyst System Efficiency Below Threshold (Bank 1)
P0430: Catalyst System Efficiency Below Threshold (Bank 2)
P0741: Torque Converter Clutch Circuit Performance or Stuck Off
P0441: Evaporative Emission Control System Incorrect Purge Flow

Byłem dziś u gazownika na regulacje przegląda itd.
Posprawdzali powiedzieli, że katy są drożne i sądy mają wskazania ok.
Ale według nich do wymiany są cewki. I, że 6 cewka jest najsłabsza.

Czy przez cewki mogą się pojawiać w/w błędy?
Bo zapłon nie wypada (przynajmniej nic mi o tym nie wiadomo)

Ogólnie na benie pracuje ładnie równo (jak na moje ucho) zbiera się też ładnie.
Na gazie jeździ na postoju lekko falują obroty.

@kosmos2011
Przeglądałem ten zaworek ale możesz coś dokładniej powiedzieć co mam z nim zrobić  :oops:

Bo jest i wężyki w nim są.

Dzięki i pozdrawiam

//edit
Ok gazownik zrobił mi jeszcze zestawienie i tak u niego na kompie pojawiły się takie błędy:

P0441 - System kontroli parowania - nieprawidłowy przepływ przez zbiornik z węglem
P0741 - Obwód sprzęgła zmieniającego moment - działanie lub podtrzymany wyłączony

i jeszcze mu wyszło
P0306 - Cylinder 6 wypadanie zapłonu

Temp katalizatora 564 C bank 1 czujnik 1
Temp katalizatora 568 C bank 2 czujnik 1

Jakaś pomoc by się zdała.

Gazownik zalecił wymienić wszystkie cewki.

Offline volcan

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 540
    • http://www.prace-geologiczne.pl
[Santa Fe CM] Błędy P0420 i P0430 ( Catalyst System Efficiency Below Threshold )
« Odpowiedź #11 dnia: 23 Kwiecień 2016, 11:34:54 »
To niech gazownik je wymieni - jeżeli problem się rozwiąże, to zapłacisz za cewki i postawisz facetowi flachę za zdiagnozowanie problemu, jeżeli nie - to już problem gazownika co zrobi z nowymi cewkami ;-)

szyszkin

  • Gość
[Santa Fe CM] Błędy P0420 i P0430 ( Catalyst System Efficiency Below Threshold )
« Odpowiedź #12 dnia: 23 Kwiecień 2016, 12:25:01 »
Fajnie by było ale raczej na to nie pójdzie.

Problem w tym, że w czerwcu zaplanowaliśmy sobie z żoną objazdówkę. W sumie czeka nasz 4000 km. Chciałbym przygotować auto do tego no ale nie uśmiecha mi się wymiana wszystkich cewek. Jeśli miałbym pewność, że moje problemy z gazem to wyjechane cewki to ok.

Koleś mówi, że auto ma lekkie wibracje na postoju i przez to, że auto nie dopala paliwa dlatego silnik lekko wibruje. I dopóki nie ogarnę cewek nie ma sensu regulować LPG.

Ja w innym temacie pisałem o tym, że po wymianie rozrządu pojawił mi się lekki dzwięk (może to te wibracje o których mówi gazownik),  którego wcześniej nie było.

Jakie są objawy źle wymienionego rozrządu?

Offline volcan

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 540
    • http://www.prace-geologiczne.pl
[Santa Fe CM] Błędy P0420 i P0430 ( Catalyst System Efficiency Below Threshold )
« Odpowiedź #13 dnia: 23 Kwiecień 2016, 17:33:14 »
Zależy co jest źle zrobione. Klasyczne przesunięcie o ząbek to najczęściej nierówna praca i bardzo wyraźna utrata mocy. W przypadku V6 pewnie da się spaprać więcej rzeczy...

szyszkin

  • Gość
[Santa Fe CM] Błędy P0420 i P0430 ( Catalyst System Efficiency Below Threshold )
« Odpowiedź #14 dnia: 09 Czerwiec 2016, 07:38:00 »
No właśnie różnica jest bardzo delikatna nie wiem czy to jest powiązane.
No po tym jak wyskoczyło mu to wypadanie zapłonu na 6 zamienił cewki z 4-6 i sam był zdziwiony, że nie wyskoczyła 4. Póki co nadal nie dostałem takiego błędu ale w kółko wyskakują te które wymieniłem.
Przyjrzałem się silnikowi no i delikatnie faktycznie drga. Może jutro zrobię filmik jak to pracuje.

Bo nie wiem co mam z tym zrobić.

Wydaje mi się, że auto zbiera się tak samo jak przed zmianą rozrządu. Jedyna rzecz to jest to delikatne wu wu wu które słychać na wolnych obrotach. I co najlepsze tylko w kabinie na zewnątrz tego nie słychać. Silnik wydaj mi się, że pracuje ok.

Nie wymienię wszystkich cewek póki nie będę pewien, że to w nich jest problem.

//edit

Byłem jeszcze na wizycie u polecanego gazownika (ale ciężko było z terminem prawie miesiąc czekania ) nieszczelności układu złapał od razu dwie. Więc tamten to zwykła podpierducha nie gazownik.
Nieszczelności zostały naprawione. Przestało być czuć gazem czy to na zimnym czy to na ciepłym.
Co ciekawe przestały wyskakiwać błędy. Tydzień już żona śmiga i nie wyskoczyło nic  :shock: . Zobaczymy.