Autor Wątek: Drastyczny spadek mocy przy włączonej klimatyzacji  (Przeczytany 6621 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

meler

  • Gość
Drastyczny spadek mocy przy włączonej klimatyzacji
« dnia: 31 Maj 2008, 20:13:41 »
Witam wszystkich

Może orientujecie się, czy to normalne, że po włączeniu klimy moc w moim accencie 1,3 GLS 75KM 99r. 117tys przebiegu drastycznie spada i od 3tys obrotów ledwo jedzie, jakby gaz się kończył (a pełna butla jest), dodam ze na benzynie tez od 3tys przestaje jechać (obroty normalnie rosną a prędkość powolutku). Bez klimy jest ok, ale przy takich latach nie sposób bez niej żyć;] W mieście to jeszcze do przeżycia ale w trasie już niezbyt bezpieczne...

Druga sprawą jest spalanie 10,5 - 11,5 to norma przy kręceniu do max 3,5 tys. Benzynę sprawdzałem to 9,5 spalił. Łącznie dziennie robie ok 20 - 30km ale chyba aż tyle taki mały silniczek palić nie powinien A zatem co ma największy wpływ na spalanie, sondę niebawem sprawdzę a poza nią? Olej pasek i filtry były niedawno wymieniane.

Pozdrawiam

e-gen

  • Gość
[Accent X3] Drastyczny spadek mocy przy włączonej klimatyzacji
« Odpowiedź #1 dnia: 31 Maj 2008, 20:38:53 »
Masz LPG z mikserem czy sekwencję?
Czy 30 km robisz w ciągu czy jest to może dojazd do pracy, czyli rano 15 km i popołudniu 15 km = 30 km ??

np.
Mój Accent 1.5 (LPG na sekwencji) pali 7,5 - 8,5 LPG / 100 km; ale ja dojeżdżam do pracy 35km (50/50 <--> trasa/miasto), bez klimy.

Małe silniczki w pewnych warunkach (np. gdy próbujemy udowadniać, że nasz "mały" nie jest taki mały) potrafią spalić więcej niż większe jednostki.

meler

  • Gość
[Accent X3] Drastyczny spadek mocy przy włączonej klimatyzacji
« Odpowiedź #2 dnia: 31 Maj 2008, 21:03:41 »
Jest to sekwencja chyba II gen

jadę na uczelnie i z powrotem po 8 - 10 km w jedna stronę czasem trochę dalej
Silnik po 1 km ma już dobra temperaturę a na zimnym bierze benzynę (na gaz sie przełącza po osiągnięciu 30 stopni) no drugą sprawą jest, że trza miesięcznie wlewać benzyny za 40zł. Musze go w trasie sprawdzić ile rzeczywiscie pali, bardziej mnie martwi ta strata mocy przy klimie...

Pozdroo

e-gen

  • Gość
[Accent X3] Drastyczny spadek mocy przy włączonej klimatyzacji
« Odpowiedź #3 dnia: 31 Maj 2008, 22:17:07 »
(...) albo sekwencja albo II generacja; II generacja to właśnie tzw. mikser w okolicach przepustnicy.

Robisz małe przebiegi stąd lekki przepał.

Jeżeli chodzi o spadek mocy powodowany klimatyzacją to sugeruję przeprowadzenie następującego testu:
IV bieg i zmierz przyspieszenie od 80 - 120 km/h z i bez włączonej klimatyzacji.

kml

  • Gość
[Accent X3] Drastyczny spadek mocy przy włączonej klimatyzacji
« Odpowiedź #4 dnia: 31 Maj 2008, 22:22:18 »
meler, drastycznie nie ale odczuwalnie spada moc. Nie wiem czego się spodziewasz po silniku 1,3 i włączonej klimie. TTTM po prostu i jak ja jeżdze z klimą to automatycznie odpuszczam dynamiczną jazdę. Wpływ klimy na "moc" jest odczuwalna do 150 koni, powyżej juz nie.

Witek

  • Gość
[Accent X3] Drastyczny spadek mocy przy włączonej klimatyzacji
« Odpowiedź #5 dnia: 31 Maj 2008, 22:40:55 »
Parę razy słyszałem, że w Atosach przy włączonej klimie jest problem z podjazdem pod wzniesienia, tak bardzo spada moc.
Może to normalna sytuacja?

kml

  • Gość
[Accent X3] Drastyczny spadek mocy przy włączonej klimatyzacji
« Odpowiedź #6 dnia: 01 Czerwiec 2008, 08:05:11 »
Cytat: "Witek"
Parę razy słyszałem, że w Atosach przy włączonej klimie jest problem z podjazdem pod wzniesienia, tak bardzo spada moc.
Może to normalna sytuacja?


Tak, też o tym słyszałem od ludzi którzy na Krecie jeździ atosem. Jak była górka to klima off. BTW tam jest 1.0 silniczek?

Roman_d

  • Gość
[Accent X3] Drastyczny spadek mocy przy włączonej klimatyzacji
« Odpowiedź #7 dnia: 01 Czerwiec 2008, 08:48:21 »
Spadek mocy jest nawet w moim samochodzie 2.0 139KM
chcąc szybko ruszyć ze świateł albo wyprzedzić to zawszę ja wyłączam.
A podczas jazdy w mieście trzeba trzymać go na wyższych obrotach.

kesser

  • Gość
[Accent X3] Drastyczny spadek mocy przy włączonej klimatyzacji
« Odpowiedź #8 dnia: 01 Czerwiec 2008, 09:02:22 »
Chyba tylko w dieselkach nie jest odczuwalne włączenie klimy. Czasem jak jadę na klimie i chcę wyprzedzić to się śmieję, że włączam turbo czyli wyłączam klimę ;-)

meler

  • Gość
[Accent X3] Drastyczny spadek mocy przy włączonej klimatyzacji
« Odpowiedź #9 dnia: 01 Czerwiec 2008, 11:14:05 »
Cytat: "e-gen"
i zmierz przyspieszenie od 80 - 120 km/h z i bez włączonej klimatyzacji.
no dziś to przetestuje;]. A gaz to sekwencja

Dzięki za odpowiedzi ;)

Witek

  • Gość
[Accent X3] Drastyczny spadek mocy przy włączonej klimatyzacji
« Odpowiedź #10 dnia: 01 Czerwiec 2008, 12:43:40 »
Tak, w Atosie jest 1.0

Vex

  • Gość
[Accent X3] Drastyczny spadek mocy przy włączonej klimatyzacji
« Odpowiedź #11 dnia: 01 Czerwiec 2008, 13:35:38 »
Zawsze tez z jakiegos powodu klima moze stawiac zbyt duzy opor.
A co sie dzieje na wolnych obrotach i wlaczeniu klimy ? :) Jakby mialbyc drastyczny spadek mocy to by silnik zgasl dysponujac kilkoma kuniami.

Roman_d

  • Gość
[Accent X3] Drastyczny spadek mocy przy włączonej klimatyzacji
« Odpowiedź #12 dnia: 01 Czerwiec 2008, 17:51:57 »
Cytat: "Vex"
A co sie dzieje na wolnych obrotach i wlaczeniu klimy ? :) Jakby mialbyc drastyczny spadek mocy to by silnik zgasl dysponujac kilkoma kuniami.



Nie wiem jak jest w innych modelach ale u mnie na wolnych obrotach po załączeniu klimy silnik automatycznie ma podnoszone obroty tak o około 300. Podobnie jest jak włączę ogrzewanie tylnej szyby i wszystkie światła.

wlad

  • Gość
[Accent X3] Drastyczny spadek mocy przy włączonej klimatyzacji
« Odpowiedź #13 dnia: 02 Czerwiec 2008, 07:17:40 »
Cytat: "kesser"
Chyba tylko w dieselkach nie jest odczuwalne włączenie klimy. Czasem jak jadę na klimie i chcę wyprzedzić to się śmieję, że włączam turbo czyli wyłączam klimę ;-)

oj jest,przynajmniej w moim.wczesniej w accencie tez pod gorke czy przed wyprzedzaniem wylaczalem klime.
zreszta pamietam,ze MB spinter 312 pod duza gore z klima tez mial problemy.mowie tu o klimie w wersji autobusowej-na cala zabudowe.

Jarek

  • Gość
[Accent X3] Drastyczny spadek mocy przy włączonej klimatyzacji
« Odpowiedź #14 dnia: 02 Czerwiec 2008, 11:12:39 »
Wytłumacz w takim razie po co w procedurach regulacji wolnych obrotów jest umieszczone:
1. wyłączyć wszystkie możliwe odbiorniki elektryczne( reflektory, ogrzewanie tylnej szyby, itd...)
2. wyłączyć klimatyzację
3. ustawić koła do jazdy na wprost (w układach ze wspomaganiem)

i jeszcze parę innych, poza tym dużo zależy od czujnika napięcia akumulatora