Autor Wątek: [Lantra J2] Wymiana belki tylnej - porady.  (Przeczytany 44809 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Złośnik

  • Global Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1196
[Lantra J2] Wymiana belki tylnej - porady.
« Odpowiedź #30 dnia: 13 Marzec 2012, 18:55:02 »
Nie do końca. Sytuacja była taka, ze pojechałem na wymianę końcówki i samego drążka lewej strony przód. Gościu mi mówi ze po tej wymianie trzeba geometrię zrobić. Mówię - jasna sprawa. A ten liczy mi jeszcze kąty pochylenia kół po 30zł za stronę. Myślę sobie - cholera - to fakt to też jest do regulacji. Ale ja nie wiedziałem, że w naszych autach nie ma tego typu regulacji, po tej skrzętnej naprawie słyszę od szefa serwisu, że co prawda zrobili końcówkę i drążek i zbieżność ale kąty pochylenia kół są poza skalą i nie da się ich wyregulować. Pytam czemu - dostaję informację, że regulowali ale ani w jedną ani w drugą stronę. I prawdopodobnie kiedyś był uderzony i tak mu zostało.

Uderzony to on był - mówię - kiedyś lekko przodem i lekko obtarty z lewej strony ale to musiałby dostać porządnie w koło żeby zawiecha się tak przestawiła zwłaszcza, że wahacze z przodu są wymienione a cała reszta jest nieruszona od dołu - nigdy żadnego wypadku tam nie było a zawieszenie na przednim pasie się nie trzyma. Oczywiście za "naprawę" kasa została zainkasowana przez serwis mimo ze regulacji pochylenia koła nie było bo - jej nie ma - a tu nei chodzi żeby jej szukać na sworzniu czy na czymś co nie służy do tego tylko aby zrobić to tam gdzie jest to przeznaczone - a zwykle robi się to na łączeniu amortyzatora do zwrotnicy.

| A czemu przed tym ostrzegam ? Aby nagle podczas prostej operacji nie spierdzielono czasem czegoś próbując robić coś czego nie ma do roboty. Nawiązuję do przedrocznych zmagań gdy do wymiany miałem drążek kierowniczy a usługa została zrobiona tak, że musiałem zrobić po tym całą maglownicę i z warsztatu nie mogłem zostać wypuszczony bo zawieszenie obcierało o koło - taka fachowa robota - poza tym gdyby nie moja interwencja - wypuszczono by mnie autem na drogę. Co za ludzie.

oki

  • Gość
[Lantra J2] Wymiana belki tylnej - porady.
« Odpowiedź #31 dnia: 26 Grudzień 2012, 19:23:54 »
Witam
Czy jest jakiś zamiennik owej belki do lantry kombi?

Offline BartBartez

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 317
[Lantra J2] Wymiana belki tylnej - porady.
« Odpowiedź #32 dnia: 27 Grudzień 2012, 14:41:45 »
Cytat: "oki"
Czy jest jakiś zamiennik owej belki do lantry kombi?

Nie

max123

  • Gość
[Lantra J2] Wymiana belki tylnej - porady.
« Odpowiedź #33 dnia: 17 Listopad 2014, 15:39:32 »
Witam
Czy belka zawieszenia tył od sedana będzie pasować do kombi z 95 roku ?

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169

Offline jcost

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 36
cięcie śrub tulei gumowo-metalowych belki/wahaczy tył
« Odpowiedź #35 dnia: 25 Maj 2016, 10:58:55 »
Witam,
Koledzy mam pytanko:
Czy jeżeli chcę wymienić starą belkę na nową (już mam) i udało mi się odkręcić  nakrętki nr 17mm od wahaczy w środku belki od strony przodu, nakrętki śrub regulacyjnych nr 19mm od strony tyłu (śruby nie chcą wyjść - zardzewiałe i zapieczone obracają się z gumami) i śruby od mocowania belki do podłogi karoserii . W przypadku wycinania szlifierką tych czterech śrub (środka belki), czy tuleje gumowo-metalowe  trzeba zakładać nowe, czy udaje się je odzyskać. Jak wyjąć stare tuleje gumowo-metalowe z wahaczy z obciętą śrubą bez demontażu wahacza (odpięcia od zwrotnicy/piasty) lub jak wyjąć same obcięte śruby z tulei gumowo-metalowych z wahaczy w środku belki - może rozwiercić.
Zastanawiam się czy dla wycięcia tych śrub (4szt) z wahaczy w tulejach gumowo-metalowych w środku belki rozbierać połączenia czterech wahaczy z zwrotnicami tylnymi/piastami (tu też są tuleje gumowo-metalowe), kiedy te śruby też nie chcą wyjść mimo odkręconych nakrętek nr 17mm.
Co proponujecie?

01.07.2016
Wyciąłem szlifierką mocowania czterech poprzecznych wahaczy z belki, wycisnąłem tuleje z wahaczy i wcisnąłem nowe tuleje oraz skręciłem nowymi śrubami i założyłem nową belkę - bez najmniejszego problemu - tak więc sprawa załatwiona. Pozostało ustawienie zbieżności tyłu - ktoś zna wartości ustawień? Czy przy ustawieniu zbieżności tyłu trzeba ustawiać też przód? Jeżeli tak to jakie wartości?